З якими немовознавчими дисциплінами НЕ пов’язана фонетика?
|
*хімія
|
фізика
|
анатомія і фізіологія
|
психологія
|
Продовжіть речення: «Звуки мовлення є явищем акустичним, тому що…»
|
*виникають у результаті коливання повітря і розрізняються за: тембром, силою, висотою, довготою
|
оскільки творяться мовними органами людини за участю центральної нервової системи (ЦНС)
|
на основі аналізу мовленнєвого потоку можна переконатися: людина вимовляє величезну кількість звуків, однак людина усвідомлює ті, які служать для побудови й розрізнення слів
|
|
Продовжіть речення: «Звуки мовлення є явищем анатомо-фізіологічним, тому що…»
|
виникають у результаті коливання повітря і розрізняються за: тембром, силою, висотою, довготою
|
*оскільки творяться мовними органами людини за участю центральної нервової системи (ЦНС)
|
на основі аналізу мовленнєвого потоку можна переконатися: людина вимовляє величезну кількість звуків, однак людина усвідомлює ті, які служать для побудови й розрізнення слів
|
|
Продовжіть речення: «Звуки мовлення є явищем лінгвістичним, тому що…»
|
виникають у результаті коливання повітря і розрізняються за: тембром, силою, висотою, довготою
|
оскільки творяться мовними органами людини за участю центральної нервової системи (ЦНС)
|
*на основі аналізу мовленнєвого потоку можна переконатися: людина вимовляє величезну кількість звуків, однак людина усвідомлює ті, які служать для побудови й розрізнення слів
|
|
Продовжіть речення: «Об’єктом вивчення фонетики є…»
|
*фонетичні одиниці (звуки); фонетичні засоби (наголос, інтонація); фонетичні процеси (асиміляція, дисиміляція, оглушення, одзвінчення тощо); закони сполучуваності фонетичних одиниць; членування мовного потоку.
|
вся фонетична теорія, теоретичне трактування фонетичних одиниць, засобів, процесів, їхніх функції, особливостей та закономірностей.
|
|
|
Продовжіть речення: «Предметом вивчення фонетики є…»
|
фонетичні одиниці (звуки); фонетичні засоби (наголос, інтонація); фонетичні процеси (асиміляція, дисиміляція, оглушення, одзвінчення тощо); закони сполучуваності фонетичних одиниць; членування мовного потоку.
|
*вся фонетична теорія, теоретичне трактування фонетичних одиниць, засобів, процесів, їхніх функції, особливостей та закономірностей.
|
|
|
Що регулюють графічні норми сучасної української літературної мови?
|
вимова звуків і звукосполучень
|
*передавання й оформлення звуків на письмі
|
написання слів
|
слововживання
|
Що регулюють лексичні норми сучасної української літературної мови?
|
вимова звуків і звукосполучень
|
передавання звуків на письмі
|
*написання й оформлення слів
|
слововживання
|
Що регулюють морфологічні норми сучасної української літературної мови?
|
*правильне вживання й написання морфем
|
усталені зразки побудови словосполучень, речень
|
відбір мовних елементів відповідно до умов спілкування
|
вживання розділових знаків
|
Що регулюють орфоепічні норми сучасної української літературної мови?
|
*вимову звуків й звукосполучень
|
передавання звуків на письмі
|
написання слів
|
слововживання
|
Що регулюють пунктуаційні норми сучасної української літературної мови?
|
правильне вживання морфем
|
усталені зразки побудови словосполучень, речень
|
відбір мовних елементів відповідно до умов спілкування
|
*вживання розділових знаків
|
Що регулюють синтаксичні норми сучасної української літературної мови?
|
правильне вживання морфем
|
*усталені зразки побудови словосполучень й речень
|
відбір мовних елементів відповідно до умов спілкування
|
вживання розділових знаків
|
Що регулюють стилістичні норми сучасної української літературної мови?
|
правильне вживання морфем
|
усталені зразки побудови словосполучень, речень
|
*відбір мовних елементів відповідно до ситуації й умов спілкування
|
вживання розділових знаків
|
Що таке виразність мовлення?
|
тобто відповідність літературним нормам, що існують у мовній системі(орфоепічним, орфографічним, лексичним, морфологічним, синтаксичним, стилістичним, пунктуаційним)
|
передбачає глибоке осмислення теми і головної думки висловлювання, докладне ознайомлення з наявною інформацією з цієї теми; різнобічне та повне розкриття теми, уникнення зайвого
|
характеризується логічністю та лаконічністю думок; багатством, що передбачає використання різноманітних засобів вираження думок у межах відповідного стилю, уникнення невиправданого повторення слів, однотипних конструкцій речень
|
*для її досягнення слід виділяти найважливіші місця свого висловлювання й виражати власне ставлення до предмета мовлення
|
Що таке доречність та доцільність мовлення?
|
великою мірою залежить від глибини знань і ерудиції особистості, а також від активного словникового запасу
|
*залежить насамперед від того, наскільки повно й глибоко людина оцінює ситуацію спілкування, інтереси, стан, настрій адресата
|
Характеризується логічністю та лаконічністю думок;багатством, що передбачає використання різноманітних засобів вираження думок у межах відповідного стилю, уникнення невиправданого повторення слів, однотипних конструкцій речень
|
для її досягнення слід виділяти найважливіші місця свого висловлювання і виражати власне ставлення до предмета мовлення
|
Що таке змістовність мовлення?
|
відповідність літературним нормам, що існують у мовній системі(орфоепічним, орфографічним, лексичним, морфологічним, синтаксичним, стилістичним, пунктуаційним)
|
*передбачає глибоке осмислення теми й головної думки висловлювання, докладне ознайомлення з наявною інформацією з цієї теми; різнобічне та повне розкриття теми, уникнення зайвого;
|
характеризується логічністю та лаконічністю думок;
багатством, що передбачає використання різноманітних засобів вираження думок у межах відповідного стилю, уникнення невиправданого повторення слів, однотипних конструкцій речень;
|
для її досягнення слід виділяти найважливіші місця свого висловлювання і виражати власне ставлення до предмета мовлення
|
Що таке послідовність мовлення?
|
тобто відповідність літературним нормам, що існують у мовній системі(орфоепічним, орфографічним, лексичним, морфологічним, синтаксичним, стилістичним, пунктуаційним)
|
передбачає глибоке осмислення теми і головної думки висловлювання, докладне ознайомлення з наявною інформацією з цієї теми; різнобічне та повне розкриття теми, уникнення зайвого
|
*характеризується логічністю й лаконічністю думок; багатством, що передбачає використання різноманітних засобів вираження думок у межах відповідного стилю, уникнення невиправданого повторення слів, однотипних конструкцій речень
|
для її досягнення слід виділяти найважливіші місця свого висловлювання і виражати власне ставлення до предмета мовлення
|
Що таке правильність мовлення?
|
*тобто відповідність літературним нормам, що існують у мовній системі(орфоепічним, орфографічним, лексичним, морфологічним, синтаксичним, стилістичним й пунктуаційним);
|
передбачає глибоке осмислення теми й головної думки висловлювання, докладне ознайомлення з наявною інформацією з цієї теми; різнобічне та повне розкриття теми, уникнення зайвого;
|
логічністю та лаконічністю думок;
багатством, що передбачає використання різноманітних засобів вираження думок у межах відповідного стилю, уникнення невиправданого повторення слів, однотипних конструкцій речень;
|
для досягнення якої слід виділяти найважливіші місця свого висловлювання і виражати власне ставлення до предмета мовлення;
|
Що таке точність мовлення?
|
*великою мірою залежить від глибини знань й ерудиції особистості, а також від активного словникового запасу
|
Залежить насамперед від того, наскільки повно і глибоко людина оцінює ситуацію спілкування, інтереси, стан, настрій адресата
|
Характеризується логічністю та лаконічністю думок;багатством, що передбачає використання різноманітних засобів вираження думок у межах відповідного стилю, уникнення невиправданого повторення слів, однотипних конструкцій речень
|
для її досягнення слід виділяти найважливіші місця свого висловлювання і виражати власне ставлення до предмета мовлення
|
Як називається розділ науки про мову, який вивчає звуки мови?
|
*фонетика
|
орфоепія
|
графіка
|
орфографія
|
Продовжіть речення: «Запис живої мови за допомогою фонетичного алфавіту на основі звукового принципу зветься…»
|
фонетичним алфавітом
|
фонематичним алфавітом
|
алфавітом
|
*транскрипцією
|
Продовжіть речення: «Система літер разом з додатковими знаками, які служать по можливості для точного відтворення звукової системи даної мови, називається…»
|
фонетичним алфавітом
|
фонематичним алфавітом
|
алфавітом
|
транскрипцією
|
Продовжіть речення: «Слова в транскрипції пишуться…»
|
*з малої літери
|
з великої літери
|
на початку речення з великої літери
|
на початку фрази з великої літери
|
Продовжіть речення: «Фонематичною транскрипцією називається…»
|
такий спосіб запису живої мови, при якому з можливою точністю передається кожен звук з усіма його відтінками
|
*такий спосіб запису живої мови, при якому передаються тільки фонеми даної мови без урахування тих відтінків, що неістотні у фонологічному відношенні
|
|
|
Продовжіть речення: «Фонетичною транскрипцією називається…»
|
*такий спосіб запису живої мови, при якому з можливою точністю передається кожен звук з усіма його відтінками
|
такий спосіб запису живої мови, при якому передаються тільки фонеми даної мови без урахування тих відтінків, що неістотні у фонологічному відношенні
|
|
|
У якому рядку допущено помилку у фонетичній транскрипції?
|
здобути – [здоубýти]
|
*стежка – [стéшкá]
|
боротьба – [бород′бá]
|
лелека – [леилéка]
|
У якому рядку допущено помилку у фонетичній транскрипції?
|
[теимпеиратýра]
|
жиет':éвиĭ]
|
[блиез´к´í]
|
*[ус'пíшниĭ]
|
У якому рядку допущено помилку у фонетичній транскрипції?
|
[бурjáн]
|
[бур'áк]
|
* [зjавúтис'а]
|
[диетjáсла]
|
У якому рядку зроблена помилка у фонетичній транскрипції?
|
[слоаўjáн´c´киĭ]
|
*[г’ігáнт´с´ киĭ]
|
[прие лáд´:а]
|
[ш’іс:óт]
|
Укажіть завдання фонематичної транскрипції.
|
якнайточніше передати всі відтінки вимови у записуваному тексті
|
*позначати лише фонеми - структурні одиниці звукової системи даної мови, що встановлюється шляхом лінгвістичного аналізу
|
обидва варіанти вірні
|
обидва варіанти невірні
|
Укажіть завдання фонетичної транскрипції.
|
*якнайточніше передати всі відтінки вимови у записуваному тексті
|
позначати лише фонеми - структурні одиниці звукової системи даної мови, що встановлюється шляхом лінгвістичного аналізу
|
обидва варіанти вірні
|
обидва варіанти невірні
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
[вогко]
|
[кужух]
|
[левада]
|
*[св’ато]
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
[човен]
|
[бур’ан]
|
[агрус]
|
*[дуб]
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
*[ш:иток]
|
[діфчата]
|
[клинок]
|
[]
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
*[зе'имл'а]
|
[аниґдот]
|
*[клеинок]
|
[ґуцул]
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
*[ниести]
|
[пісн’а]
|
[жінка]
|
[в’ітанн’а]
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
*[зоузул'а]
|
[корш]
|
[куница]
|
[леф]
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
*[jод]
|
[л′ял′ка]
|
[в’ітро]
|
[ц′ятка]
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
*[ґул'а]
|
[цемент]
|
[цв’ях]
|
[в’ідліт]
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
*[ґава]
|
[хвил’я]
|
[лижав]
|
[місце]
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
*[jаґби]
|
[качц′і]
|
[прин′ісши]
|
[сіл′]
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
*[жиет':а]
|
[вйун]
|
[дв’іс′т′і]
|
[п’іфден′]
|
Укажіть рядок, у якому подано правильну транскрипцію слів.
|
*[баластниі ]
|
[лішчина]
|
[левиц′а]
|
[сх’іт]
|