|
Скачати 36.18 Kb.
|
Тема уроку: Енергія електромагнітної хвилі. Густина потоку випромінювання. НВЧ-піч. Мета уроку: З’ясувати, від чого залежить енергія електромагнітної хвилі, ознайомитися із будовою і принципом роботи мікрохвильової печі. Обладнання: ноутбук, електронний проектор, НВЧ-піч, екран. Повторення вивченого На екрані з’являється слайд із запитаннями, які висвічуються по-черзі:
Після повторення пройденого проектуємо наступний слайд із задачею №1: Скільки коливань відбудеться в електромагнітній хвилі, що має довжину 500 м, за час, що дорівнює періоду звукових коливань з частотою 3 000 Гц? Після того, як задача буде розв’язана учнем біля дошки і частиною класу на місцях, на екрані з’являється відповідь: 200. Наступна задача №2 пропонується у вигляді тесту: Вибрати правильну відповідь: Індуктивність котушки коливального контуру збільшилась в 4 рази. Як змінилася при цьому довжина хвилі, яку випромінює коливальний контур? А) збільшилась в 2 рази; Б) збільшилась в 4 рази; В) зменшилась в 2 рази; Г) зменшилась в 4 рази; Д) серед відповідей немає правильної. Заслухавши кілька варіантів відповідей, показуємо правильну відповідь: А) збільшилась в 2 рази. Після цього оголошується тема і мета уроку з відповідним їх відображенням на екрані. Далі йде ознайомлення з планом уроку:
Пояснення нового матеріалу по пунктах плану:
а) з яких енергій складається енергія ЕЛЕКТРОМАГНІТНОЇ хвилі? На екрані - для перевірки наступне питання: б) енергія електричного поля Згадуємо формулу в) електроємність конденсатора: г) зв’язок між напругою і напруженістю електричного поля: Остаточно, формула енергії електричного поля д) енергія магнітного поля Згадуємо формулу е) індуктивність котушки З формули індукції магнітного поля всередині котушки визначаємо і проектуємо на екрані є) формула сили струму Енергія магнітного поля Таким чином, енергія електромагнітної хвилі 2. Густина потоку випромінювання. а) густина енергії Отримане значення густини енергії перевіряємо на екрані: Густина потоку випромінювання або Оскільки напруженість електричного поля і магнітна індукція магнітного поля пропорційні прискоренню, з яким рухається заряд, а прискорення в свою чергу пропорційне частоті то E~a~ν2 і В~a~ν2. Отже J~w~(Е2+В2) і J~ν4.
а) перетворення енергії в НВЧ-печі. Діапазон частот. б) дія змінного електромагнітного поля на молекули рідини. в) принципова будова мікрохвильової печі. г) типи НВЧ-печей.
а) рекомендації досвідчених споживачів щодо - вибору посуду; - продуктів; - розмірів та розміщення; - матеріалу внутрішнього покриття; - піддона та догляду за нвч-пічкою; - фірм-виробників. Рекомендації щодо останнього пункту плану: вислухати міркування дітей з кожного питання (адже більшість з них користуються нвч-пічками дома) і внести свої корективи та поправки. б) приклади використання. І на завершення пропонуємо домашнє завдання: §44 (Гончаренко), §35 (Коршак Є.В.) Творче завдання: „ Існує думка, що мікрохвильові печі шкідливі через НВЧ-випромінювання яке вони створюють. Спираючись на вивчений матеріал, спростуйте або підтвердіть цю точку зору.” |
Рентгенівське та радіоактивне випромінювання Історія відкриття х променів Рентгенівське випромінювання – це електромагнітні хвилі з довжиною хвилі від 80 нм до нм і займає спектральну область між гамма і... |
1. Типи роз'ємів та зчленування в трактах НВЧ. Їх характеристики... Розрахувати необхідну довжину щілини в хвилеводно-щілинному мості із заданими геометричними розмірами хвильоводу (292×146). Основний... |
Рентге́нівське випромі́нювання Рентге́нівське випромі́нювання, - пулюївське випромінюванняабо Х-промені — короткохвильове електромагнітне випромінювання з довжиною... |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів |
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |