|
Скачати 77.13 Kb.
|
КОНСПЕКТ УРОКУ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я В 3-МУ КЛАСІ Підготувала вчителька початкових класів Андрощук А.І. Тема. Безпека вдома. Електрика в побуті. Правила безпечного користування електроприладами. Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про електричні прилади, електричний струм, уміння безпечно поводитися з електроприладами, Роз- вивати навички користування електроприладами, вчити учнів основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях, пов’язаних з електрикою. I. Організація класу. Повторення вивченого. Розминка «Мозковий штурм» Змагання проходить між хлопчиками та дівчатками, від кожної команди обирається учень, котрий буде підраховувати правильні відповіді. 1. Що найцінніше у людини?(життя) 1. Що неможливо купити? (здоров’я) 2. Кір, скарлатина, вітрянка –це…(інф. хвор) 2. Якщо людина майже ніколи не хворіє, це означає, що у неї міцний (імунітет) 3. Щоб не захворіти інфекційними 3. Особиста гігієна – це…(догляд за своїм тілом) хворобами роблять …(щеплення) 4. Щоб зміцнити своє здоров»я потрібно: (відповідають почергово обидві команди) 5. Повноцінне харчування - це… 6. Надійні партнери зубів(паста і щітка) 6. Надійні партнери тіла..(мило, вода) 7. Емоції бувають …(позит. і негат) 7. Позитивні емоції – це…(радість, задовол.) 8. Негативні емоції – це…(сум, злість) 8. Звички бувають ….(корисні і шкідливі) 9. Корисні звички – це… 9. Шкідливі звички – це… 10. Що таке безпека? II. Ознайомлення з новою темою. Проблемне завдання: на дошці запис «Безпека життя»,малюнки із зображенням предметів: праска, каструля, ніж, йод, фарба в банці, дорожній знак, гриб, сонце, парасолька.
Пояснення термінів: безпека (це умови, коли людині добре і не має загрози здоров’ю і / життю) і небезпека (це те, що може зашкодити життю та здоров’ю). III. Актуалізація опорних знань. Вивчення нового матеріалу. 1. Вступна бесіда.
- Правил досить багато, тож розглянемо їх поступово і більш конкретно. 2. Відгадування загадок командами ( по рядах): Маленькі будиночки по місту біжать, Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. Трамвай. Є у нас в квартирі робот, Має він великий хобот. Любить робот чистоту І гуде ,як лайнер «Ту-у-у!». Пилосос. От так дім – одне вікно. Кожен день в вікні – кіно. Телевізор. В нашій кухні кілька літ Він воркоче , наче кіт І ховає справжню зиму За надійними дверима. Холодильник. Я не авто і не віз, Без керма та без коліс, А везу охоче – Кого вверх, а кого вниз – Хто куди захоче. Ліфт. Не людина, а говорить і співає, Всім новини сповіщає. Радіо. Всім перехожим я моргаю, Щоб пильно глянули на мене. Очей же я аж троє маю: Червоне, жовте і зелене. Світлофор. Є у мене вірний друг, Має він чудовий слух І говорить голосами Моїх друзів, тата й мами. Як же звати мого друга? - Всім відомо, це –папуга - Помиляєшся, Антон. Зветься друг мій ….. Телефон. Діти групами відгадують, потім зачитують правильні відповіді і звіряються.
Ребус (малюнковий) ,Лелека, 3 ,,рука (електрика) - Сьогодні ми помандруємо до Країни Електрини і познайомимось з правилами поведінки з електроприладами. Ми поговоримо про Електрику. - Де в житті ми зустрічаємось з цим чудом? 3. На дошці прикріплені картинки з різними предметами, діти повинні відібрати ті з них, котрі є електроприладами – партнерами людини в повсякденному житті. 4. Енциклопедична довідка. - В житті людина досить часто зустрічається з таємною силою – електрикою. Вона змушує горіти лампу, нагріває праску, запускає мотор пилососа, пральної машини, холодильника, дає можливість слухати музику і дивитись телепередачі, працювати на комп»ютері. Маленькі частинки електричного струму – електрони, рухаються по електропроводах і несуть струм на фабрики, заводи, підприємства та в наші домівки. - Де ж народжуються ці електрони? Допомагає нам у цьому природа: на великих ріках люди будують гідроелектростанції і за допомогою сили води отримують електрику, вітряки рухаються завдяки силі вітру і людина теж отримує струм, енергію сонця людина теж навчилася перетворювати в електрику. ( одночасно показую відповідні ілюстрації) Про все це ви дізнаєтесь у старших класах. - Запам»ятайте ще одне: електроенергію потрібно використовувати економно, не витрачати її без потреби. 5. Робота в групах. Гра «Надійні партнери людини». На дошці прикріплений план звичайної двокімнатної квартири. У дітей на партах карточки , на яких вони схематично зображають побутові прилади і прикріплюють їх у, визначених для кожної групи , кімнатах. (дається час 1 хв) 6. Уявна подорож до Електрини. - Сьогодні на уроці ми завітаємо до Електрини. Уявіть собі, що вона проживає не десь далеко, а саме в цій квартирі. Електричний струм -- це невидимі частинки, тому й господиню ми не побачимо, але ми можемо почути її голос. Звучить звукозапис:
Як прийде ніч в оселю, не свічечка горить, - Я сонечко веселе засвічую умить. На радість всій малечі його під кожен дах Стовпів могутні плечі приносять у дротах. Без мене не може країна, - країна моя Електрина; І звуть всі мене Електринка – я тут одна господинька. - А запросила я вас тому, що хочу розповісти , яка це корисна країна і одночасно небезпечна. ( Кожна зупинка має певне позначення – малюнок) Перша зупинка « Задоволена розетка»
Знову звучить звукозапис – розповідь Електринки:
Прослухайте мою розповідь і сформулюйте перше правило. Мама залишила малого Сашка самого вдома. Він довго грався, а потім захотів дізнатись, що всередині розетки. Він взяв цвях і всунув в розетку. Його сильно вдарило струмом, відштовхнуло від розетки і він упав на підлогу. Добре, що вчасно прибігла мама і викликала лікаря. Сашка відвезли до лікарні і врятували йому життя. Який висновок-правило ви можете сформулювати? Правило: 1) Ніколи не вмикай в електричні розетки нічого, крім електричних вилок, тому що вас може вдарити струмом , вбити або виникне пожежа. (Це і всі наступні правила прикріплюються до відповідних кімнат на плані квартири) Друга зупинка « Музично –телевізійна»
А тепер послухаєм Електринку. Електринка (звукозапис):
Складіть наступне правило. 2). Не можна включати електроприлади без нагляду дорослих, протирати їх мокрою ганчіркою, залишати їх довго включеними, торкатися до їх внутрішніх частин , коли прилади ввімкнені. Фізкультхвилинка Третя зупинка « Турботлива праска»
Правило: 3). Запам»ятай Не залишай ввімкнену праску і поводься з нею обережно, коли вона ввімкнена. Четверта зупинка « Гостинний чайник» - Улюблене місце багатьох гостей цієї квартири – кухня. А на кухні проживає багато електроприладів. Які? (відповіді дітей) - Досить корисним і в той же час небезпечним є електрочайник. Чому? Ось що радить нам Електринка: Правило: 4). Не можна користуватися електрочайником без нагляду дорослих, вмикати чайник без води, торкатися гарячого чайника , залишати ввімкненим чайник без нагляду. V. Робота з підручником (ст. 50-51) - Доки Електринка поп»є чаю , ви маєте можливість поповнити свої знання з підручника. Діти читають текст і правила для запам»ятовування; обговорюють малюнки. Електринка: - Молодці. Ви чудово попрацювали. Ось і закінчується наша подорож. Пора повертатись додому, але подорожуючи з однієї країни в іншу ми потрапляємо на митницю, де перевіряють багаж, а ваш багаж – це ваші знання. Зараз ми їх перевіримо. - Попрацюйте групами: кожен ряд – окрема група. На партах у вас є чисті листочки. Запишіть на них правила, які ви запам»ятали. Таким чином ми можемо створити пам»ятку безпечного поводження з електроприладами. (Дається час 3-5 хвилин.) Діти кожної групи по черзі зачитують короткі правила, але так, щоб вони не повторювалися. -Отже, електрика – це надійний партнер людини, але й небезпечний. Тому виконуйте всі вивчені правила. ІV. Підсумок уроку. - Прошу оцінити свій емоційний стан після цієї подорожі! Які емоції ви отримали? (Діти опускають у відповідний конверт свій малюнок-міміку) |
Безпека повсякденного життя. Електрика в побуті. Чи завжди безпечне наше житло? Завжди слідкувати за тим, щоб крани на газовій плиті після закінчення приготування їжі були правильно закриті |
Послуги хостингу повинні використовуватися тільки для законних цілей Правила користування послугою хостингу (надалі — Правила користування) встановлюють порядок та умови користування послугами, що надаються... |
Безпека руху безпека життя Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів,... |
Уроку з курсу «Основи здоров’я» на тему: «Причини виникнення пожежі.... Ользі Іванівні стати справжнім лідером дитячого колективу. Уся її робота спрямована на формування в учнів почуття небезпеки вогню,... |
Тема : «Безпека в побуті» Автор проекту : Панченко Наталія Віталіївна, вихователь, спеціаліст вищої категорії. Дошкільний навчальний заклад №8 «Дзвіночок»,... |
Основні правила поведінки у побуті У побуті трапляється значно більше нещасних випадків, особливо пов’язаних з пожежами, ніж, наприклад, на виробництві. Домашні роботи... |
Урок №37 Дата 30. 01. 2012 Вчитель Приймак Д. М. Тема: «Безпека людини... Мета уроку: повторити правила техніки безпеки під час роботи з електричними приладами і пристроями, безпека під час грози; розвивати... |
Правила користування Мережа Інтернет являє собою глобальне об'єднання комп'ютерних мереж та інформаційних ресурсів, що належать безлічі різних людей і... |
План-конспект для проведення занять по безпеки праці з особовим складом 3-го караулу СДПЧ-1 Тема : Вимоги правил безпеки праці при виконанні господарчих робіт на службі та в побуті. Правила роботи на верстатах та агрегатах... |
Правила користування платіжною карткою |