|
Скачати 80.53 Kb.
|
8 клас Тема заняття. Термічна обробка металів. Дидактична мета: сформувати поняття про термічну обробку металу; Розвиваюча мета: розширити уяву про сталь, її властивості та види; Виховна мета: виховувати увагу, акуратність в роботі. Тип уроку. Комбінований. Наочність: «Термічна обробка металів» Обладнання та матеріали: муфельна піч, посуд з водою, головка воротка Між предметні зв’язки: фізика, математика. Профорієнтація: професії слюсаря, токаря Хід уроку І. Організаційний момент: перевірка присутніх у класі, перевірка спецодягу. ІІ. Перевірка вивченого матеріалу 1) Актуалізація опорних знань. • для нарізання якої різьби використовують плашки? • з яких частин складається плашка? • із якої сталі виготовляють мітчики і плашки? • які виготовляють плашки? 2). Робота з картками. Картка № 1 1. Скільки канавок, для утворення різальних кромок, має плашка? 2. Що в плашці позначають – ×1? 3. Що означає напис на плашці М6? Картка № 2 1. Чому різьба виходить рваною? 2. Чому різьба виходить тупою? 3. Що означає напис на плашці М 14 х 1,5 Картка № 3 1. Які види різьб ти знаєш? 2. Як нарізають різьбу на верстаті? 3. Що означає напис на плашці М 8 × 1? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку. ІV. Викладення нового матеріалу. 1). Пояснення з елементами бесіди: • термічна обробка Термічною обробкою металів і сплавів називають процес зміни їх внутрішньої будови (структури) нагріванням, видержкою і наступним охолодженням для одержання необхідних властивостей. Термічній обробці піддають деталі та інструменти для надання їм твердості, міцності, стійкості проти спрацювання. Залежно від температури нагрівання і швидкості охолодження розрізняють такі види термічної обробки: підпалювання, гартування і відпускання Температура нагрівання при відпалюванні і гартуванні залежить від вмісту вуглецю Відпалювання полягає у нагріванні металу чи сплаву до певної температури, видержці при цій температурі і наступному повільному охолодженні. Відпалювання підвищує оброблюваність сталі різанням, оброблюваність без зняття стружки і знижує внутрішні напруги. Гартуванням називають операцію термічної обробки, під час якої метал нагрівають до відповідної температури, видержують при цій температурі і потім швидко охолоджують у воді, маслі, водних розчинах солей тощо. Гартування допомагає підвищити експлуатаційну надійність і довговічність оброблюваних деталей та інструменту. Відпускання здійснюється після гартування і являє собою нагрівання до деякої температури з наступним охолодженням (у воді, на повітрі). Відпускання дає змогу зменшити крихкість сталі, зняти внутрішні напруги, знизити твердість, збільшити пластичність і тим самим поліпшити оброблюваність деталей. Вуглецеві сталі, що містять 0,25 ... 0,3% вуглецю, не загартовують через незначне збільшення твердості й міцності. Сталі, що містять понад 0,3% вуглецю, після гартування в кілька разів підвищують свою твердість і міцність. Структура їх з крупнозернистої переходить у дрібнозернисту. Кольори розжарювання, за якими можна наближено контролювати температуру нагрівання металу, подано в табл. 1. Таблиця 1
У табл. 2 наведено кольори мінливості сталі при відпусканні та відповідні їм температури. Таблиця 2
• гартування сталі Помістивши досліджуваний зразок в електричну (муфельну) піч, нагріту до 800° С, видержують його потягом 15...20 хв. Температуру вимірюють пірометром. Якщо пірометра немає, температуру нагрівання визначають за кольорами розжарювання (див. табл. 1). Розжарений зразок опускають у воду або масло. Охолодивши зразок, визначають його твердість: HRC = 58...61, НВ = 5664 ...6145 МН/м2, тобто твердість сталі після гартування значно підвищилась. Після гартування зразок гірше обробляється напилком або зовсім не обробляється. Швидкість охолодження при гартуванні висока, оскільки протягом кількох хвилин температура знижується від 800°С до кімнатної (20°С). • відпускання сталі Внаслідок швидкого охолодження сталь стає крихкою. Щоб усунути крихкість, сталь піддають відпусканню: зразок нагрівають у муфельній печі до температури 400... 550°С (темно-коричневий колір розжарення), видержують при цій температурі 15...20 хв і охолоджують у воді або на повітрі, оскільки під час відпускання швидкість охолодження не впливає на механічні властивості сталі. Перевіривши твердість зразка після відпускання, знаходимо HRC= 38... 43 або НВ=3440 .. .3940 МН/м2. Твердість стала трохи меншою, ніж: при гартуванні, але крихкість зникла. При загартуванні та відпуску деталей на якість роботи впливає правильне занурення деталей у рідину для охолодження. Прийоми занурення деталей показано на мал. 1. 2). Виконання термічної обробки: • робочий кінець зубила зачищають від окалини • нагріваємо рівномірно до температури 760-780° ( світло-вишневого кольору розжарення ) • нагріте зубило вертикально опускаємо у воду на глибину 15-20 мм і переміщують його • розжарювана частина потемніла, зубило виймають з води, зачищають поверхню, спостерігають по кольорам мінливості ( фіолетовий ) • при появі даного кольору мінливості його опускають у воду (спочатку на половину, а потім на всю довжину) для остаточного охолодження. 3). Правила безпечної роботи під час термічної обробки сталі: • піч для нагрівання деталей повинна бути в пожежо - безпечному місці • для укладання деталей треба користуватись спеціальними кліщами з довгими ручками • працюючий повинен користуватися теплоізоляційними рукавицями • охолоджувані деталі треба класти на підставки із термостійких матеріалів. V. Закріплення нового матеріалу VІ. Практична робота: 1. Вступний інструктаж: загартування головки воротка. 2.Поточний інструктаж: постійний обхід робочих місць з метою виявлення та усунення типових помилок, допущених учнями: 1) не достатня температура нагрівання деталі; 2) неправильно опускають деталь у воду; 3) не зачищають поверхню деталі; 3.Заключний інструктаж: перевірка робіт VІІ. Підведення підсумків уроку: 1) виставлення оцінок з коментарем якості виконаної роботи; 2) загальна оцінка виконаної роботи. VІІІ. Домашнє завдання: вивчити види термічної обробки металів, причини браку. ІХ. Прибирання робочих місць: після закінчення роботи учні повинні прибрати свої робочі місця, чергові по майстерні приймають робоче місце кожного, після чого прибирають всю майстерню. |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким... ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах |
Тема заняття: Модель здоров’я. Мета заняття Мета заняття: розширити інформацію про поняття «здоров’я», та фактори, що впливають на його формування |
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.» |
Тема заняття Мета заняття: навчити учнів створювати WEB- документи засобами текстового редактора Word |
ЗАНЯТТЯ ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Організація роботи ГДЗС при високих і низьких температурах. Відпрацьовування нормативів ГДЗС №5; 7 |
ТЕМА: Вступне заняття. Інструктаж з охорони праці та пожежної безпеки Мета заняття: ознайомити з інструкцією з охорони праці для працівників бухгалтерії |
ТЕМА: Форми бухгалтерського обліку ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Правила ведення облікових регістрів. Виправлення помилок в бухгалтерських записах |
План-конспект заняття Тема заняття: Приготування виробів з дріжджового тіста різних країн світу Тип заняття: удосконалення та закріплення умінь та навичок з приготування фаршів та начинок, приготування дріжджового тіста; набуття... |
ТЕМА: Облік господарських процесів ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Розрахунок розподілу транспортно-заготівельних витрат, визначення торгової націнки на реалізовані товари |
ТЕМА: Облік господарських процесів ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Розрахунок розподілу транспортно-заготівельних витрат, визначення торгової націнки на реалізовані товари |