Напівпровідників, а в 1998 р. – докторську дисертацію за спеціальністю 13. 00. 02 – теорія і методика навчання з фізики: «Дидактичні та методичні основи організації і активізації самостійної навчальної діяльності курсантів при вивченні курсу загальної фізики у вищих навчальних закладах»


Скачати 23.73 Kb.
НазваНапівпровідників, а в 1998 р. – докторську дисертацію за спеціальністю 13. 00. 02 – теорія і методика навчання з фізики: «Дидактичні та методичні основи організації і активізації самостійної навчальної діяльності курсантів при вивченні курсу загальної фізики у вищих навчальних закладах»
Дата29.05.2013
Розмір23.73 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Фізика > Документи




Богдан Арсентійович Сусь, професор кафедри загальної і теоретичної фізики Національного технічного університету України "КПІ".


Народився в 1941 р. у селі Пілгани на Волині. Навчався у Львівському державному університеті ім. Івана Франка на фізичному факультеті. Там же розпочав практичну діяльність в науково-дослідній лабораторії. З 1968 р. працював у Полтавському вищому військовому училищі зв’язку на посаді старшого викладача, далі аспірантура в Інституті напівпровідників НАН України. Значний період своєї педагогічної діяльності присвятив вихованцям Київського вищого військового училища зв’язку. З 1998 р. працює на посаді професора кафедри загальної і теоретичної фізики НТУУ "КПІ".

Перші кроки наукової діяльності Сусем Б.А. зроблені ще в університеті в лабораторії напівпровідників. З 1972 р. – аспірантура в Інституті напівпровідників АН України. В 1976 р. захистив кандидатську дисертацію на тему напівпровідників, а в 1998 р. – докторську дисертацію за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання з фізики: «Дидактичні та методичні основи організації і активізації самостійної навчальної діяльності курсантів при вивченні курсу загальної фізики у вищих навчальних закладах».

Науковий доробок – понад 200 наукових публікацій, з них 20 навчальних і науково-методичних посібників з питань теорії та методики навчання у вищій школі, зокрема з питань самостійної навчальної діяльності студентів, проблемного і діяльнісного методів навчання, створення електронних засобів навчання.
Життєве кредо: формулювання і розв’язання актуальних проблем, експеримент як шлях до успіху. У фізиці багато нерозв’язаних традиційних проблем, зокрема, таких як двоїстість природи світла, механізм коливань в електромагнітній хвилі, суперечність між хвильовим і корпускулярним підходом при поясненні дифракції, природа коливань хвиль-частинок (хвилі де Бройля), природа притягування між тілами й інші. Ці проблеми потрібно обговорювати в студентській аудиторії, на наукових конференціях, і розв’язувати.

Цікаво також експериментувати в саду (розроблена технологія виготовлення вина, яке за місцевістю назване «Боярське»). Цікаво експериментує також в мистецькій області. Мистецькі твори дослідницького характеру можна побачити на щорічній виставці "Таланти КПІ" у Галереї університету. Експерименти зі словами в метро чи в електричці складаються їх у вірші. Ось один з прикладів:

ПРИРОДА

Подивись навколо себе, –

Скрізь розкинулась Земля.

І пливе в безмежнім небі

Нікуди й нізвідкіля.
Разом з Місяцем і Сонцем,

Поміж зоряні світи

Кружеля у вічнім танці

Нескінченнії віки.


На Землі звелися гори,

Розстелилися поля,

Розлилися на простори

Океани і моря.
Гори височать красою,

Морем вічність колиха,

Вітер мчить від неспокою

І, втомившись, затиха.


Джунглі зеленню буяють,

Тягнуться в Тайгу ліси,

Міцно Землю обтискають

Кригосніжні полюси.
І усе те є природа, –

Світ, в якому живемо,

Тому нам потрібно знати

З чого все це й що воно.


Схожі:

Методика навчання фізики як наука. Методологія педагогічних досліджень
Актуальні проблеми методики навчання фізики Вступ. Методика навчання фізики як наука
Роль елементів цікавої фізики в підвищенні ефективності навчально-виховного процесу
В умовах сучасного диференційного навчання методика використання цікавої навчальної інформації,розширює можливості засвоєння учнями...
З досвіду роботи Вчитель фізики,вищої категорії Великобілозерської...
Розділ Теоретичні основи системи роботи вчителя фізики з активізації пізнавальної діяльності учнів
«Теоретичні і практичні засади розвитку громадянської компетентності...
По кафедрі інноваційних та інформаційних технологій в освіті у 2010 р було захищено докторську дисертацію
Високий рівень матема­тичної підготовки набуває сьогодні особливої...
Дійсно, математика є опорним предметом при вивченні суміжних дисциплін (фізики, хімії, інформатики, біології, географії, еко­номіки,...
Програмно-нормативні засади навчання фізики в загальноосвітніх навчальних закладів
Их навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які визначено в листах Міністерства освіти і науки від 05. 03. 10 №1/9-143...
Методичні рекомендації до організації самостійної роботи з курсу...
Методична розробка складена на основі робочої навчальної програми курсу «Релігієзнавство» затвердженої у 2011 році
1. Поняття, предмет і методи теорії держави та права 9 Тема Походження держави та права 11
П.І., Стрельник О. Л., Гончаров А. В. Навчально-методичні матеріали з курсу “Теорія держави та права” для студентів та курсантів...
МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ...
МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ПРИ ВИКЛАДАННІ ФІЗИКИ
1. Предмет, мета, та завдання курсу Основи корекційної педагогік
ПЛАНУВАННЮ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ПРИ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНИХ...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка