|
Скачати 23.73 Kb.
|
Народився в 1941 р. у селі Пілгани на Волині. Навчався у Львівському державному університеті ім. Івана Франка на фізичному факультеті. Там же розпочав практичну діяльність в науково-дослідній лабораторії. З 1968 р. працював у Полтавському вищому військовому училищі зв’язку на посаді старшого викладача, далі аспірантура в Інституті напівпровідників НАН України. Значний період своєї педагогічної діяльності присвятив вихованцям Київського вищого військового училища зв’язку. З 1998 р. працює на посаді професора кафедри загальної і теоретичної фізики НТУУ "КПІ". Перші кроки наукової діяльності Сусем Б.А. зроблені ще в університеті в лабораторії напівпровідників. З 1972 р. – аспірантура в Інституті напівпровідників АН України. В 1976 р. захистив кандидатську дисертацію на тему напівпровідників, а в 1998 р. – докторську дисертацію за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання з фізики: «Дидактичні та методичні основи організації і активізації самостійної навчальної діяльності курсантів при вивченні курсу загальної фізики у вищих навчальних закладах». Науковий доробок – понад 200 наукових публікацій, з них 20 навчальних і науково-методичних посібників з питань теорії та методики навчання у вищій школі, зокрема з питань самостійної навчальної діяльності студентів, проблемного і діяльнісного методів навчання, створення електронних засобів навчання. Життєве кредо: формулювання і розв’язання актуальних проблем, експеримент як шлях до успіху. У фізиці багато нерозв’язаних традиційних проблем, зокрема, таких як двоїстість природи світла, механізм коливань в електромагнітній хвилі, суперечність між хвильовим і корпускулярним підходом при поясненні дифракції, природа коливань хвиль-частинок (хвилі де Бройля), природа притягування між тілами й інші. Ці проблеми потрібно обговорювати в студентській аудиторії, на наукових конференціях, і розв’язувати. Цікаво також експериментувати в саду (розроблена технологія виготовлення вина, яке за місцевістю назване «Боярське»). Цікаво експериментує також в мистецькій області. Мистецькі твори дослідницького характеру можна побачити на щорічній виставці "Таланти КПІ" у Галереї університету. Експерименти зі словами в метро чи в електричці складаються їх у вірші. Ось один з прикладів: ПРИРОДА
|
Методика навчання фізики як наука. Методологія педагогічних досліджень Актуальні проблеми методики навчання фізики Вступ. Методика навчання фізики як наука |
Роль елементів цікавої фізики в підвищенні ефективності навчально-виховного процесу В умовах сучасного диференційного навчання методика використання цікавої навчальної інформації,розширює можливості засвоєння учнями... |
З досвіду роботи Вчитель фізики,вищої категорії Великобілозерської... Розділ Теоретичні основи системи роботи вчителя фізики з активізації пізнавальної діяльності учнів |
«Теоретичні і практичні засади розвитку громадянської компетентності... По кафедрі інноваційних та інформаційних технологій в освіті у 2010 р було захищено докторську дисертацію |
Високий рівень математичної підготовки набуває сьогодні особливої... Дійсно, математика є опорним предметом при вивченні суміжних дисциплін (фізики, хімії, інформатики, біології, географії, економіки,... |
Програмно-нормативні засади навчання фізики в загальноосвітніх навчальних закладів Их навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які визначено в листах Міністерства освіти і науки від 05. 03. 10 №1/9-143... |
Методичні рекомендації до організації самостійної роботи з курсу... Методична розробка складена на основі робочої навчальної програми курсу «Релігієзнавство» затвердженої у 2011 році |
1. Поняття, предмет і методи теорії держави та права 9 Тема Походження держави та права 11 П.І., Стрельник О. Л., Гончаров А. В. Навчально-методичні матеріали з курсу “Теорія держави та права” для студентів та курсантів... |
МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ... МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ПРИ ВИКЛАДАННІ ФІЗИКИ |
1. Предмет, мета, та завдання курсу Основи корекційної педагогік ПЛАНУВАННЮ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ПРИ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНИХ... |