|
Скачати 61.1 Kb.
|
Високий рівень математичної підготовки набуває сьогодні особливої актуальності. Дійсно, математика є опорним предметом при вивченні суміжних дисциплін (фізики, хімії, інформатики, біології, географії, економіки, креслення). Тому без належної математичної підготовки є неможливою повноцінна неперервна освіта сучасної людини. «Різнобічний розвиток особистості, створення умов для інтелектуального, морального і фізичного розвитку та саморозвитку учнів» – така мета стоїть перед математиками у Програмі для загальноосвітніх навчальних закладів. Для забезпечення ефективного засвоєння учнями програми з математики важливу роль відіграють як традиційні, так і нові засоби навчання. У казці «Аліса у країні чудес» Льюіс Керол писав: «Доводиться бігти з усіх ніг лише для того, щоб залишитися на тому самому місці. Якщо хочеш потрапити в інше місце, потрібно бігти вдвічі швидше…» Вчитель повинен іти в ногу з часом, сучасно, креативно мислити, бути «на рівні». Сьогодні розроблено значну кількість програмних засобів, що дозволяють за допомогою комп'ютера розв'язувати досить широке коло математичних задач різних рівнів складності. Комп'ютерна підтримка вивчення, математики дає наочні уявлення про поняття, що вивчаються, які в свою чергу значно сприяють розвитку образного мислення, оскільки всі рутинні обчислювальні операції та побудови виконує комп'ютер, залишаючи учневі час на дослідницьку діяльність. Як допоміжні засоби обчислень, коли обчислення не є прямим продуктом навчання, можуть застосовуватись мікрокалькулятори. Важливе значення для розвитку сучасної освіти має ефективне використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі. На уроках математики можна використовувати комп’ютер на всіх етапах: для наочності при вивченні нової теми, при закріпленні вивченого, для узагальнення та систематизації знань учнів, при проведенні контролю знань, умінь і навичок. Сучасні комп'ютерні технології дозволяють більш ефективно вивчати окремі теми шкільного курсу математики. Розглянемо застосування одного з найпоширеніших програмних засобів — електронної таблиці Microsoft Office Excel для вивчення властивостей елементарних функцій з використанням графічних можливостей цього продукту. Найбільш поширеними способами задання функції є табличний і аналітичний — за допомогою формули. Розглянемо функцію, яка задана аналітично, наприклад у = х2 + x – 2. Побудова графіка функції в Excel:
Пропоную розробку одного із уроків, на якому вивчаються тригонометричні функції за допомогою електронної таблиці Microsoft Office Excel для вивчення властивостей елементарних функцій. Тема уроку: Тригонометричні функції y = sinx, y = cosx, їх властивості і графіки. Мета уроку: засвоєння учнями поняття тригонометричної функцій, їх властивостей; формування та розвиток графічної культури учнів; виховання кмітливості, уваги, спостережливості, акуратності та точності виконання дій під час роботи з комп'ютером. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання уроку: комп'ютерний клас. Програмне забезпечення уроку: Microsoft Office Excel. План уроку
ХІД УРОКУ І. Привітання. Організація класу. Перевірка готовності учнів до уроку, наявність підручників, зошитів. Інструктаж з техніки безпеки під час роботи з комп'ютером (2 хв.) Наголошуємо на необхідності дотримання основних правил поведінки під час роботи з комп'ютером. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку (2 хв.) Тригонометричні функції y = sinx, y = cosx, їх властивості і графіки. ІІІ. Актуалізація опорних знань.
IV. Мотивація навчальної діяльності. У природі існує багато процесів, що описуються за допомогою функцій. Сьогодні ми розглянемо тригонометричні функції y = sin x, y = cos x. Одним із програмних засобів, який дозволяє досліджувати функції, є середовище Microsoft Office Excel. V. Засвоєння нового матеріалу (15 хв.) Даємо формальне означення тригонометричної функції: «Функцію, яку можна задати за допомогою формули y = sin x, y = cos x, х — аргумент функції, у — значення функції, називається тригонометричною». Тригонометричні функції – елементарні функції, які історично виникли при розгляді прямокутних трикутників і висловлювали залежності сторін цих трикутників від гострих кутів при гіпотенузі (або, що еквівалентно, залежність хорд і висот від центрального кута в колі). Ці функції знайшли найширше застосування в самих різних областях науки. Згодом визначення тригонометричних функцій було розширено, їх аргументом тепер може бути довільне речовий або навіть комплексне число. Наука, що вивчає властивості тригонометричних функцій, називається тригонометрією. План побудови графіків функцій. Дайте відповіді на запитання:
Властивості тригонометричних функцій y = sin x, y = cos x:
VІ. Практична робота (10 хв.) Засобами Microsoft Office Excel побудувати графік функцій y = sin x + х, y = cos x + х. Значення аргументу задаємо від 0 до 12 з кроком 0,4. VІІ. Підсумок уроку (3 хв.) Перевіряємо і оцінюємо роботу кожного учня, відзначаючи кращі роботи, вказуємо на помилки і недоліки. Виставляємо оцінки за кращі і цікаві роботи. VІІІ. Домашнє завдання (2 хв.) Використані джерела:
http://uk.wikipedia.org/wiki/Тригонометричні_функції; http://znaimo.com.ua/Тригонометричні_функції. Золотоніська спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій Вчитель математики і інформатики Лискова С.М. |
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА З МАТЕМАТИКИ для учнів 10-11 класів загальноосвітніх... Технологічний, фізико-хімічний, агрохімічний профілі природничо-математичного напряму профільного навчання, а також технологічний... |
Зі змінами, внесеними у 2015 році для 8-9 класів ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Відповідно, у сьогоднішній загальноосвітній системі предмет “українська література” набуває особливої актуальності |
Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Для цих профілів математика є базовим (обов’язковим для вивчення) предметом, близьким до профільних навчальних дисциплін – хімії,... |
Напівпровідників, а в 1998 р. – докторську дисертацію за спеціальністю... Богдан Арсентійович Сусь, професор кафедри загальної і теоретичної фізики Національного технічного університету України "КПІ" |
Результативн ість – це що? Високий бал, міцні знання чи велика зацікавленість предметом Результативність – це що? Високий бал, міцні знання чи велика зацікавленість предметом |
Творіть добро, щоб кращим став цей світ А ми живі, нам треба поспішати... ... |
11. Вимоги до особистості фахівця з вищою освітою Проблема виховання... Річ у тім, що технічний прогрес автоматично не веде до духовного прогресу, наслідком чого є загострення глобальних проблем людства:... |
В. О. Сухомлинський Зростаюча увага до питань мовної комунікації,... Загальної проблематики на сучасному етапі особливої актуальності набуває вивчення мовленнєвого етикету, правил мовленнєвої поведінки.... |
УРОК №7 Тема. Суміжні кути. Властивості суміжних кутів «теорема»; сформувати в учнів уміння розпізнавати на готовому рисунку пари суміжних кутів, будувати кут, суміжний з даним, відтворювати... |
1 Геофізика при вивченні надр Землі Останнім часом стрімкого розвитку набуває напрямок, що об’єднує методи вивчення геологічного розрізу, розкритого свердловиною, із... |