Анотація до навчальної дисципліни


Скачати 76.42 Kb.
Назва Анотація до навчальної дисципліни
Дата 22.02.2016
Розмір 76.42 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Філософія > Документи
Анотація

до навчальної дисципліни

«Основи філософських знань»

Основними завданнями курсу основ філософських знань є:


  • формування наукового світогляду;

  • формування філософської культури мислення та пізнання;

  • набуття навичок науково-філософського аналізу;

  • свідоме застосування в професійній діяльності філософської методології та знань;

  • виховання активної життєвої позиції.


Тематичний план

з дисципліни «Основи філософських знань»

для студентів спеціальності 5.1010201

«Експлуатація та ремонт машин і обладнання агропромислового виробництва»


Назва розділів, тем програми

Кількість годин

всього

аудиторних

Самостійна

робота

лекційних

семінарських

Розділ І

Гуманістичний зміст історії виникнення і розвитку філософії













Тема 1

Вступ. Філософія як специфічний тип знання


3


2





1

Тема 2

Філософія Стародавнього світу.


4


2





2

Тема 3

Філософія Європейського середньовіччя та епохи Відродження.


4


2





2

Тема 4

Філософія Нового часу


4


2


2



Тема 5

Філософія ХІХ-ХХ століття


3


2





1

Тема 6

Філософська думка в Україні


6


2




4

Разом

24

12

2

10

Розділ ІІ

Онтологія і гносеологія













Тема 7

Проблема буття у філософії


4


2





2

Тема 8

Духовний вимір людського буття


3


2





1

Тема 9

Основи філософського вчення про розвиток


4


2





2

Тема 10

Основний зміст пізнавальної діяльності


6


2


2


2

Разом

17

8

2

7

Розділ ІІІ

Соціальна філософія













Тема 11

Філософський аналіз суспільства


3


2





1

Тема 12

Філософська концепція людини


4


2




2

Тема 13

Цінності в житті людини і суспільства


6


2




4

Разом

13

6



7

Всього

54

26

4

24


модуль № 1

з дисципліни «Основи філософських знань»



  1. Філософія. Філософія і наука.

  2. Світогляд. Типи світогляду.

  3. Діалектика та метафізика.

  4. Особливості історичного виникнення філософії. Філософія і міфологія.

  5. Характерні риси філософського мислення. Співвідношення філософії, науки, релігії та мистецтва.

  6. Структура філософського знання.

  7. Особливості східного та західного типів філософствування.

  8. Джерела, провідні ідеї на напрями філософії Стародавньої Індії.

  9. Канонічні джерела, провідні ідеї та напрями філософії Стародавнього Китаю.

  10. Поняття античної філософії. Етапи її розвитку та загальні особливості.

  11. Філософія Геракліта.

  12. Ідеї та представники високої класики в розвитку античної філософії: Сократ, Платон, Арістотель.

  13. Завершальний цикл розвитку античної філософії: Епікур, Тит Лукрецій Кар, Сенека.

  14. Місце філософії у духовному житті Середньовіччя. Схоластика і містика.

  15. Провідні напрями ренесансного філософствування: гуманістичний антропологізм, натурфілософія.

  16. Філософські ідеї пізнього Відродження.

  17. Методологічні пошуки Ф.Бекона та Р.Декарта.

  18. Б.Паскаль та філософія Просвітництва про місце і роль людини у сіті.

  19. Основні філософські ідеї І.Канта.

  20. Філософські ідеї Й.-Г.Фіхте та Ф.Шеллінга.

  21. Філософія Гегеля як найвище досягнення німецької класичної філософії.

  22. Закони діалектики.

  23. Марксистська філософія: діалектичний та історичний матеріалізм.

  24. Західна філософія XX ст.: сцієнтизм, неопозитивізм, екзистенціалізм, персоналізм.

  25. Загальні особливості української філософії.

  26. Життя та філософська діяльність Г.Сковороди.

  27. Погляди вчених Києво-Могилянської академії.

  28. Філософські погляди Т.Шевченка, І.Франка, Л.Українки, М.Драгоманова.


модуль № 2

з дисципліни «Основи філософських знань»



  1. Яка відмінність між поняттям «практика» і «виробництво»?

  2. Яка структура практики?

  3. Які функції практики?

  4. В чому специфіка практики як способу освоєння світу?

  5. Як формується уявлення про світ?

  6. Які теоретичні моделі світу?

  7. Що таке онтологія?

  8. Які форми має людське буття?

  9. Розкрийте філософський зміст понять «матерія», «простір», «час», «рух».

  10. Які існують проблеми створення цілісної картини світу?

  11. З’ясуйте сутність основних категорій, що характеризують діалектику як теорію розвитку.

  12. Розкрийте сутність діалектичного заперечення.

  13. Назвіть основні принципи діалектики.

  14. Визначте категорії діалектики та їхні особливості.

  15. Розкрийте сутність альтернативних концепцій діалектики.

  16. Поясніть, у чому полягає проблема онтологічного статусу свідомості.

  17. Коротко охарактеризуйте основні концепції походження свідомості, поясніть переваги та недоліки кожної з них.

  18. Поясніть ті функції свідомості, які Ви вважаєте найважливішими.

  19. Розкрийте зміст поняття пізнання.

  20. Охарактеризуйте методи і форми емпіричного пізнання.

  21. Охарактеризуйте методи і форми теоретичного пізнання.

  22. Окресліть сучасне розуміння істини, порівняйте істину і правду.

  23. Визначте характеристики істини.

  24. Особливості наукового пізнання. Поняття наукового методу пізнання. Основні методи в науці.


контрольні запитання

з навчальної дисципліни «Основи філософських знань»

(обов’язкова атестація)



  1. Визначення культури у широкому розумінні.

  2. Визначення культури у вузькому розумінні.

  3. Визначення цивілізації.

  4. Ознаки цивілізації за Л.Морганом.

  5. Ознаки цивілізації за О.Шпенглером.

  6. Перші учителі європейського людства:

а) Сократ;

б) Платон;

в) Арістотель

  1. Гуманізм, риси гуманізму.

  2. Деспотизм.

  3. Розуміння людиноцентристської цивілізації.

  4. Розуміння державоцентристської цивілізації.

  5. Політична система суспільства.

  6. Громадське суспільство: поява, основи, ознаки.

  7. Рушійні сили історичного розвитку. Роль і місце насильства в історії.

  8. Роль особистості в історії.

  9. Людина в системі цінностей. Проблема суб’єктивного вибору.

Схожі:

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ...
Анотація навчальної дисципліни зі структурно-логічною схемою (міждисциплінарними зв’язками )
Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Адміністративне судочинство»...
Анотація навчальної дисципліни зі структурно-логічною схемою (міждисциплінарними зв’язками)
Питання для підготовки до іспиту з навчальної дисципліни
Предмет, найменування і система навчальної дисципліни «Організація судових та правоохоронних органів»
Анотація з навчальної дисципліни Планування та організація діяльності підприємства
Мета : Формування теоретичних знань і практичних навичок з методики планування, раціональної організації та підвищення ефективності...
Анотація до навчальної дисципліни «Політична економія»
Основна мета вивчення політичної економії – це надати студентам знання про закономірності розвитку суспільного виробництва і механізм...
Анотація навчальної дисципліни
Курс правознавства спрямований на формування та поглиблення уяви сучасної молодої людини, яка здобуває базові знання за будь-яким...
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Робоча програма з навчальної дисципліни «Кримінологія» для студентів за галуззю знань 0304 Право напрямом підготовки 030401Правознавство...
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ КОНСТИТУЦІЙНЕ...
Формами проведення занять є такі: лекції, семінарські заняття, самостійна та індивідуальна робота. З даної дисципліни передбачено...
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Робоча програма навчальної дисципліни «Кримінологія» для студентів за напрямом підготовки 030401 Правознавство
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
України», а також Типової навчальної програми нормативної дисципліни «Основи охорони праці» 2011 р. і Типової навчальної програми...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка