«Ескіз до «портрета» сучасного випускника» Мета


Скачати 137.51 Kb.
Назва «Ескіз до «портрета» сучасного випускника» Мета
Дата 27.12.2013
Розмір 137.51 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Філософія > Документи
Тренінг-дует

практичного психолога та президента шкільного Парламенту

для лідерів учнівського самоврядування

«Ескіз до «портрета» сучасного випускника»

Мета: сформувати в учасників бачення власних можливостей та конкретних дій для успішної життєвої самореалізації, саморегуляції, довільної зрілості, навичок самоконтролю;

сприяти особистісному зростанню учнів;

сформувати навички прогнозування та планування майбутнього.

Завдання:

  • розвивати в учнів уміння короткої самопрезентації;

  • сприяти формуванню позитивної самооцінки;

  • стимулювати учасників тренінгу до аналізу життєвих ситуацій;

  • формувати уміння прогнозувати майбутнє;

  • активізувати особистісний потенціалі учнів для самовдосконалення, саморозвитку;

  • формувати уміння працювати в команді;

  • розвивати рефлексивні навички.

Обладнання: мультимедійна установка, проектор, ноутбук, плакати, стікери, роздатковий матеріал, відеофільм «Філософія успіху», трибуна для виступу.

Епіграф заняття:«Жодна людина при здоровому глузді не візьметься будувати дім, не маючи проекту» Дейл Карнегі.
Хід заняття

І. Організаційний момент

Вступне слово психолога.

Доброго дня, любі діти! Я рада вас вітати в цей чудовий день на нашому тренінговому занятті.

Сьогодні ми будемо говорити про актуальні теми сьогодення, а саме – постать сучасного випускника загальноосвітнього закладу. Будемо намагатися розібратись, наявність яких особистісних рис допоможе упевнено крокувати до поставленої мети, а від яких, по можливості, треба, як від баласту, позбавлятися, бо вони гальмують рух по заданому вектору «Я – успішна людина». Також спробуємо визначити, що ж треба робити, щоб стати успішною людиною.

Прийняття правил роботи в групі.

Мета: досягти згоди працювати за спільно виробленими правилами, забезпечити демократичну дисципліну.

Кожен день, годину, хвилину життя трактує нам свої правила. Наша з вами зустріч не стане виключення. Щоб робота була продуктивною, ми повинні дотримуватись чітких правил роботи. Наразі я пропоную вам наступне: по черзі я зачитаю вам твердження. Якщо воно вам підходить і ви готові його дотримуватися, то у відповідь ви реагуєте оплесками, якщо вважаєте недоцільним у використанні - тупіт ніг. Пропоную розпочати.

Активність. Висловлюйте свою думку. Повідомляйте про труднощі або проблеми під час обговорення.

Відвертість та щирість. Відверто висловлюйте свої почуття. Краще відмовитись від відповіді, ніж вводити групу в оману.

Ввічливість. Не перебивайте того, хто говорить, будьте толерантними та тактовними. Не говоріть про присутніх у третій особі, а звертайтеся особисто.

Комунікабельність. Підтримайте стосунки з усіма членами групи й особливо з тими, х ким найменше знайомі.

«Стоп!» Кожен має право не відповідати на питання або не брати участь у вправі, якщо це виливає дискомфорт.

Не критикуй! Кожен має право на власну думку та бути почутим.

Доброзичливість. Підкреслюйте лише позитивні якості партнера. Говоріть добрі слова.

Вимкнений мобільний телефон.

Дякую вам за продуктивність та одноголосність. Можемо крокувати далі.

ІІ. Основна частина

Знайомство учасників.

Вправа «Не хочу хвалитися, але я…»

Мета: сприяти знайомству учасників, вільному спілкуванню; створити позитивно-конструктивну атмосферу взаємодії, формувати в учнів відчуття особистості значущості та індивідуальності.

Кожен із вас є взірцем у певній сфері діяльності – навчанні, спорті, художній самодіяльності. Ви – взірець для учнів та підтримка вчителів. Ви – лідери шкільного Парламенту та органів учнівського самоврядування. Тому, відкинувши зайву сором’язливість, я пропоную вправу знайомство під назвою «Не хочу хвалитися, але я…»

Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, що починаються зі слів: «Не хочу хвалитися, але я…»

Очікування учнів.

«Весняний гайок» (стікери у вигляді листочків)

Мета: усвідомлення учасниками тренінгу своїх цілей та очікувань.

Давайте спробуємо поділитися своїми думками. Для цього я роздам вам стікери у вигляді листочків. Ви маєте декілька хвилин, щоб записати свої очкування стосовно нашого заняття. Далі треба вийти і закріпити свій листочок на нашому весняному гайку.

Інформаційний блок.

Вправа «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА»

Мета: розвивати в учнів спостережливість, концентрацію та стійкість зорової уваги, здатність узагальнювати матеріал, навичок аналітичного мислення.

Дуже часто, шукаючи відповіді на досить філософські питання, ми звертаємось до перлин світової мудрості – притчі. Ще один виток популярності вони здобули після бестселерів славнозвісного Паоло Коельо. Дійсно, притча – невичерпна скарбниця для людського розуму. Проте, на жаль, ми почали забувати про свою національну бездонну криницю знань – приказки та прислів’я. Тому наступна наша вправа називається «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА». Чому саме таку назву я обрала? По-перше, це книжкове видавництво, тому має безпосереднє відношення до мовного скарбу. По-друге, це українська організація, яка в пострадянські часи відновила друк літератури національною мовою. А, по-третє, що означає ця назва, ніхто напевно не знає, набір літер – та й годі, тим воно й схоже на завдання нашої вправи.

Зараз я об’єднаю вас в 6 груп за назвами весняних та літніх місяців. Кожній групі буде запропоновано на бланках набір літер – так звана «абракадабра». Я пропоную вам викреслити з кожного рядка літери, які повторюються тричі, а з отриманими буквами утворити слово та словосполучення. Наприкінці вправи ми об’єднаємо результати ваших зусиль і подивимось, що отримаємо.

Приклад «абракадабри»:

Л ІСЮ К ЛОЛ ЮНІ КЦ ЮЕІ К

МЗРСЗОАЯРМАЄРЗМ А


Група «Березень»

А Ф ЛПК О ФСЮ К ЮІАЄ ЛШФ Ю К А Л
Л Р З
УХ Л Ч РИХ ЮНЗ ЮОР ЮКЛ З Х

Група «Квітень»
С Ф К ЮПУ ЮОФЖУ КНС Е ФШЮ К С У
М Г І
ЗБВМ ЯИГ ІЧМКЯ БУГ Я І Б

Група «Травень»
А Ф Л
ПК ОФСЮ К ЮІАЄЛШФ Ю К А Л
М Г І
ЗБВМ ЯИГ ІЧМКЯ БУГ Я І Б

Група «Червень»
С Ф К Ю
ПУ ЮОФЖУ КНС Е ФШЮ К С У
З М Я
ХМАОРЗ АЗКОТЯЕОРМ Я

Група «Липень»
А Ф ЛПК О ФСЮ К ЮІАЄЛШФ Ю К А Л
З М Я
ХМАОРЗ АЗКОТЯЕОРМ Я

Група «Серпень»

С Ф К ЮПУ ЮОФЖУ КНС ЕФШЮ К С У
І Ф К М С І
ДК Ф СОФЛМЮС К М І
Отримуємо «Сонце сяє».

В результаті отримується прислів’я «Посієш учинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю».

Рефлексія.

Мозковий штурм. Робота в групах.

Мета: довідатися про думки групи на запропоновані запитання, активізувати досвід учасників.

Учасники об’єднуються в 4 групи (прийом «Паззли»). Кожній групі дається завдання – дати відповіді на питання:

І група: Якості особистості випускника, які допомагають у досягненні успіху?

ІІ група: Негативні якості, що заважають просуватися до успіху.

ІІІ група: Що треба робити, щоб стати успішною людиною?

ІV група: Яким чином треба боротися зі своїми недоліками?

Рефлексія.

Вправа-енергізатор «Броунівський рух»

Мета: створити ідентичність групи, досягнути відвертості та довіри, сформувати дружню поведінку.

Уявіть, що ви – молекули. За моїм оплеском ви починаєте хаотично рухатись по класу.

Коли я зроблю два оплески, ви зупиняєтесь і обіймаєте того, хто опинився поруч із вами. Спочатку об’єднуємося в молекулу з двох атомів, потом – з чотирьох, потім – з шести, десяти й наприкінці вся група об’єднуються в одну велику молекулу.

Рефлексія. Які відчуття викликала вправа?
Перевірка випереджального завдання для учнів 9-11 класів.

Перегляд презентацій «Яким (якою) я бачу себе через 10 років?»
Перегляд відеофільму.

«Філософія успіху. 8 кроків для досягнення поставлених цілей»

(коментарі до відеоролика)

  1. Ефективність. g:\вчителі-2012\фадєєва а.о\психолог\семінари\27.04.2012\1621456_234d9f8e.jpg

Працюй на 100%. Повністю віддавайся своїй справі. Незалежно від дня тижня, доби та власного настрою якісно виконуй свою роботу.


  1. Результативність.g:\вчителі-2012\фадєєва а.о\психолог\семінари\27.04.2012\funny_pictures_animals_sayings-400x287.jpg

У кожній діяльності повинні бути свої плоди, плоди, якими буде задоволений їх творець. Уміння домагатися поставлених цілей – чеснота успішних людей.

  1. Оптимізм.g:\вчителі-2012\фадєєва а.о\психолог\семінари\27.04.2012\x_20429799.jpg


Завжди вір у краще, не скаржись на обставини, не жалійся, не втрачай віри в те, що за любих обставин життєві цілі будуть досягнуті. У пам’ятай, з будь-якої ситуації є, як мінімум, 2 виходи.


  1. Підприємливість.g:\вчителі-2012\фадєєва а.о\психолог\семінари\27.04.2012\49_the_most_fun_animals.jpg

Не боятися братися за те, що до цього ніхто не робив. Лише в казках можна спіймати золоту рибку, яка все за тебе зробить. В сучасному світі інша філософія – успіх має той, хто пробує, прагне, шукає і знаходить.

  1. Воля.g:\вчителі-2012\фадєєва а.о\психолог\семінари\27.04.2012\33.jpg

Коли навколишній світ пред’являє зависокі вимоги і здається, що ти ось-ось відступиш від омріяної цілі, на допомогу приходить вона – воля. Воля – це щит, який оберігає від негараздів та меч, який порубує дорогу крізь перешкоди.


  1. Розум. g:\вчителі-2012\фадєєва а.о\психолог\семінари\27.04.2012\1184857.jpg

Розум – це методичне просування до поставленої цілі, здатність грамотно прогнозувати наслідки вибору, пошук можливостей керувати ситуацією власноруч, а не пливти за течією, розуміння справжньої цінності речей та подій.

  1. Активність. g:\вчителі-2012\фадєєва а.о\психолог\семінари\27.04.2012\x_7cba7b8c.jpg

Засіб крокувати по життю, звичка працювати, цікавитися всім конструктивним. «Так» – усьому новому, захоплюючому та діючому. Будь готовий діяти завжди і скрізь.

  1. Відкритість усьому новому. g:\вчителі-2012\фадєєва а.о\психолог\семінари\27.04.2012\12927468259.jpg

Вперед, вперед і ще раз вперед! Світ сповнений нових речей, захоплюючих пригод та неймовірних відчуттів. Сміливо експериментуй і пам’ятай, тільки завзятість і наполегливість приведуть тебе до вершини.

Успіхів тобі!

Рефлексія.
Виступ Президента школи.

«ДЕКЛАРАЦІЯ МОЄЇ САМОЦІННОСТІ»

Станьте режисером свого життя, замість того щоб бути актором.

Ф. Ейр, психотерапевт

Я — це Я.

В усьому світі немає такої самої людини, як я.

Мені належить все, що є вмені:

• моя свідомість, мої думки і плани;

• мої очі, всі образи, які вони можуть бачити;

• мої почуття, якими б вони не були,— тривога, насолода, напруження, любов, роздратованість, радість;

• мій рот і всі слова, які він може вимовляти;

• мій голос;

• всі мої дії, звернені до інших людей і до себе.

Мені належать всі мої фантазії, мої мрії, всі мої надії і страхи.

Мені належать всі мої перемоги та успіхи.

Я можу полюбити себе й затоваришувати із собою.

Я можу зробити так, щоб усе в мені співвідносилось з моїми інтересами.

Я знаю, що дещо в мені є незрозумілим, проблемним.

В мені є те, чого я не знаю. Але оскільки я дружу із собою і люблю себе, я можу обережно й терпляче дізнаватись все більше і більше різного про себе.

Я можу бачити, чути, відчувати, думати, говорити, діяти.

Я маю все, щоб бути близьким до інших людей, щоб бути продуктивним, носити суть і порядок у світ речей і людей навколо мене.

Я належу собі, а значить, я можу будувати себе.

Я — це Я, і Я— це надзвичайно!

(Президент з трибуни зачитує текст Декларації,

під супровід фанфар кожному учаснику вручає її особисто)




ІІІ. Заключна частина

Релаксація.

Вправа «Небо»

Мета: знаття емоційної напруги, досягнення стану спокою, опанування навичок саморегуляції.

Уявіть, що зараз літній ясний день. Ви лежите на траві. Відчуваєте м'якість і свіжість цієї трави, її запах. Лежачи на спині, ви дивитеся в небо: чисте, безхмарне, блакитне. Споглядайте його якийсь час.

От у полі вашого зору з'явився метелик. Коли він пролітає над вами, відзначте, яким він здається невагомим, як гарно забарвлені його крила. Ви спостерігаєте, як він віддаляється, зникаючи з очей.

Тепер ви побачили орла, що ширяє високо в небі. Ви стежите за його польотом і поступово все глибше проникаєте в блакитну далечінь неба.

Потім ви спрямовуєте погляд ще вище. Тепер ви бачите, що високо в небі пропливає біла хмарина. Спостерігайте за тим, як вона повільно розчиняється.

Нарешті перед вами — лише безмежне небо.

Відчуйте себе небом — нематеріальним, безтілесним, всеосяжним. Відчуйте, що у вас немає меж, що ви присутні всюди. Ви можете досягти всього, проникнути крізь усе, ніщо не в змозі вас зупинити. Усвідомте в собі відчуття легкості духу, відсутності будь-якого тиску.

Запам’ятайте це відчуття і намагайтеся відтворити, коли будете відчувати напругу та тривогу!

Рефлексія.

Очікування, побажання учасників.

«Весняний гайок» (стікери у вигляді квіточок)

Мета: домогтися усвідомлення кожним учасником якісних змін та розвиток свого «Я», які відбулися під час проведення тренінгового заняття.

Вправа «Скульптура» (групове фото)

Мета: завершення заняття у гарному настрої; зміцнення групи.

На жаль, наш час вичерпано. І наприкінці заняття я хочу запропонувати вам гру, правила якої не дуже просто пояснити, проте легко показати.

Візьміть, будь ласка, ручку або олівець.

Один із вас починає гру: він кладе ручку посередниці класу на підлогу.

Другий учасник кладе свою ручку поруч із попередньою так, щоб вони торкалися одна одної.

Третя ручка повинна торкатися однієї із раніш покладених.

Гра так і триває доти, доки не буде викладено на підлогу ручки кожного з учасників.

(Учасники виконують запропоновані дії)

Велике спасибі, ви мені дуже допомогли.

Тепер мені набагато простіше пояснити суть гри. Зараз ми заберемо ручки, а ви самі займете їх місця.

Вам потрібно буде розташуватися таким чином, щоб у результаті вийшла скульптура.

При цьому кожний із вас повинен торкатися хоча б кого-небудь із групи (долоньками, плечима, коліньми…)

А тепер посміхніться для групового фото.

Завершення заняття.

Схожі:

XXI століття є “епохою змін”, що вимагає від шкіл генерування та...
У статті представлено модель сучасного вчителя та випускника; види інноваційної діяльності педагога в роботі з обдарованими учнями;...
Конспект уроку з трудового навчання в 1 класі Оксана Волошин, учитель початкових класів
...
Психологія потерпілого
Особливості психологічного портрета особистості потерпілого у кримінальному провадженні
Конспект уроку української літератури у 5 класі Тема: Добро і зло...
Мета: повторювати, закріплювати знання змісту казки, проаналізувати добро і зло в казці «Хуха-Моховинка», дати поняття «портрет»,...
Анкета випускника школи

Вимоги до сучасного уроку   Дидактичні вимоги до сучасного уроку
Чітке формулювання освітніх завдань в цілому і його складових елементів, їхній зв'язок з розвиваючими і виховними завданнями
Ессе з філософії і методології сучасного природокористування на теми:...
Карпенків С. X., Підручник для вузів: Концепції сучасного природознавства. // М.: ЮНИТИ, 1997. 320 с.  
Керівний документ з технічного обліку обладнання і паспортизації...
План розміщення обладнання у кросі, компресорній та ескіз проходження кабелів у ввідному блоці кабельної каналізації шахти
«Процвітаюча бібліотека сьогодні процвітаюча держава завтра…»
Такі реалії життя сучасного цивілізованого суспільства. Стиль та імідж сучасного бібліотекаря, в цьому контексті, відіграє одну з...
КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ
Головний критерій якісної освіти на сьогодні це рівень освіченості випускника, який є
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка