|
Скачати 52.46 Kb.
|
Заняття №13 «На шляху до професійної мети» Мета: формування уміння ставити перед собою цілі і визначати шляхи їх досягнення; актуалізація власних професійних і життєвих цілей; розвиток уміння долати перешкоди до досягнення мети; формування інформаційного простору. Матеріали: робочі зошити, ручки, флип-чарт або дошка, маркер. Хід заняття: Психолог. Багато хто з вас, замислювався про сенс існування, про перспективи розвитку усього людства. Але на питання про сенс життя, щастя, мету життя, немає, і не може бути загальних відповідей. Проте ми розуміємо, що людина не може розвиватися, якщо втрачає сенс життя. Що ж відбувається з людиною, коли у нього зникають цілі? Так, людина деградує як особистість: крайній випадок - наркоман, бомж. Таким чином, людина сама створює свій життєвий простір. №1 Вправа «Шлюбне оголошення» Психолог. Пропоную вам виконати незвичайну вправу - скласти текст шлюбного оголошення. По-перше, кожен з вас зможе, конструктивно використовуючи фантазію, заглянути в майбутнє; по-друге, заявити про свою систему цінностей; по-третє, краще зрозуміти один одного. На дошці (флип-чарті) ви бачите структуру такого оголошення: 1) Фізичні дані (вік, ріст, вага). 2) Загальні відомості (додаткові: знак зодіаку, наявність шкідливих звичок). 3) Соціальний статус (освіта, матеріальне забезпечення, робота). 4) Особиста характеристика (якості особистості, риси характеру, відношення до себе, до людей, до світу, захоплення). 5) Очікування у виборі партнера (фізичні дані, соціальний статус, особисті якості, риси характеру). Приклад шлюбного оголошення (див. додаток №23)
Психолог. Працювати над текстом оголошення треба індивідуально. Після складання я зберу їх, і зачитаю. Ваше завдання - відгадати, кому належить оголошення. Психолог збирає і зачитує шлюбні оголошення, а учасники відгадують. Примітка: Вправа «Шлюбне оголошення» сприяє розвитку рефлексії, навичок планування і целепокладання. Необхідно настроїти учасників на серйозну роботу, а з цією метою оголосіть про ліміт часу. Як показує досвід проведення цього заняття, на виконання вправи йде в середньому 15-20 хвилин. Після того, як оголошення зачитані, необхідно організувати експрес-обговорення цієї вправи (що нового дізналися, чи складно було, чому навчилися, що запам'яталося). В цьому випадку кожен учасник матиме можливість отримати зворотний зв'язок. Психолог: В попередній вправі кожен з вас, описуючи себе, змальовував при цьому ще і спосіб свого майбутнього життя, мрію. Як же наблизитися до здійснення мрії? Люди, які дійсно чогось добилися в житті, знають, щоб досягти задуманого, необхідно поставити ціль. №2 Вправа «Постав перед собою ціль» А зараз, встаньте, поставивши ноги на ширині плеч, руки витягніть вперед паралельно підлозі. Тепер оберніться усім корпусом назад і зафіксуйте поглядом на стіні місце, до якого вдалося обернутися. Поверніться в початкове положення. Закрийте очі. Тепер поставте перед собою ціль наступного разу обернутися значно далі і подумки уявіть собі, як ви це робите. А тепер, розплющивши очі, спробуйте знову обернутися. Порівняєте те місце в просторі, в якому ви виявилися тепер з попередньою відміткою. Обговорення. Кому вдалося обернутися далі? (Як правило, більшості). Психолог. Звідси висновок: Небагато з нас кожну свою дію виконують в повну силу, якщо для цього немає серйозних підстав, не поставлена ціль. Згадаємо Алісу з «країн чудес». (Психолог читає невеликий уривок з твору Люіса Кэрролла «Аліса в країні чудес».) - Підкажи, будь ласка, в яку сторону мені йти? - запитала Аліса. - Значною мірою це залежить від того, чого ти бажаєш досягти, — відповів кіт. - Мене це якось мало хвилює, - сказала Аліса. - Тоді не має значення, в яку сторону ти підеш, - відповів кіт. Якщо людина чітко не уявляє, куди вона хоче прийти, то ризикує, як і Аліса, виявитися на роздоріжжі, гадаючи, що робити далі. Вона пориватиметься то в один бік, то в інший або виявиться настільки збита з пантелику, що взагалі не зможе зробити ні кроку. №3 Дискусія: «Що таке мета»? Розберемо на прикладі. Приклад:
Відповідь: другий образ - ціль, перший - орієнтування, мрія. Метою є такий образ, який: а) спонукає до реальних дій; б) визначений в часі (хочу досягти цього саме тоді); в) дозволяє як-небудь виміряти результат або факт його досягнення. Запишіть у свої робочі зошити визначення. Ціль - спонукаюча до дії образ бажаного результату - визначеного в часі. №4 Вправа «Узгодження далекої і ближньої перспектив» Спробуємо прорахувати, які цілі мають бути досягнуті через 10 років, щоб майбутнє, описане вами в оголошенні, втілилося в життя. Які, виходячи з цього, цілі мають бути досягнуті через 5 років (закінчений інститут, здобута професія), через рік? через півроку? Через місяць? Пропоную вам заповнити наступну табличку (додаток №24)
Обговорення. Чи з'явилися якісь записи в кожній графі? Чи не залишилася порожньою перша колонка? Які труднощі виникли при заповненні таблиці. Підведення підсумків відбувається у формі обговорення. Робиться висновок про те, що формування навички ставити ціль є дуже важливою ланкою на шляху досягнення мрії. Варто час від часу повертатися до вправи на узгодження далекої і ближньої перспективи. |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким... ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах |
Тема заняття: Модель здоров’я. Мета заняття Мета заняття: розширити інформацію про поняття «здоров’я», та фактори, що впливають на його формування |
Програми роботи гуртка МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ ГУРТКА У методичній розробці заняття «Програмне забезпечення для опрацювання мультимедійних даних Windows Movie Maker. Створення кліпів»... |
Онищук В. А. Типы, структура и методика заняттяа в школе Заняття, що є складними педагогічними утвореннями, як і всі складні явища, можуть бути поділені на типи за різними ознаками. Заняття... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.» |
Тема заняття Мета заняття: навчити учнів створювати WEB- документи засобами текстового редактора Word |
Зміст Назва заняття Заняття для батьків учні яких здійснюють вибір профілю у 7 (3) класі Сарненської гімназії |
Перше заняття Вступна бесіда Очікувані результати: Готовність до роботи в певному режимі і за темою, усвідомлення учасниками сенсу заняття |
ЗАНЯТТЯ ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Організація роботи ГДЗС при високих і низьких температурах. Відпрацьовування нормативів ГДЗС №5; 7 |
Заняття гуртка з теми «Життя як подвиг» Мета заняття Обладнання: картки з висловами вченого, таблиці для заповнення учнями, портрет Д. Менделєєва, комп’ютер, стікери, диск з презентаціями,... |