|
Скачати 295.7 Kb.
|
ЗМІСТ Вступ……………………………………………………………………………...4
Додаток 1…………………………………………………………………….….22 Додаток 2…………………………………………………………………….….24 Додаток 3………………………………………………………………………..25 Додаток 4………………………………………………………………………..26 Додаток 5…………………………………………………………………….….27 ВСТУП Туризм – багатостороннє явище, що поєднує економічні, соціальні, культурні та екологічні аспекти, має невичерпний потенціал для постійного прогресу, тісно поєднується з багатьма галузями економіки, зумовлюючи його провідне місце у соціально-економічному житті країн і народів. Туристична індустрія посідає одне з провідних місць в економіці багатьох країн світу. В Україні, наприклад, туризм як сектор економіки забезпечує вісім відсотків валового національного доходу. Разом з цим багатство рекреаційних та туристичних ресурсів, якими володіє Україна, створює великий потенціал для покращення культурних та природних ресурсів, росту й розвитку туризму. Рівень розвитку туризму значною мірою залежить від стану готельного господарства і ресторанного сервісу. Саме в готелях і ресторанах задовольняються найбільш важливі потреби туристів під час їхнього перебування за межами постійного місця проживання. Для успішного розвитку туристичної галузі в Україні особливого значення набуває цілісний, комплексний підхід до формування ринкового механізму туристичної галузі, розширення туристичних зв’язків і обмінів. Разом з тим, темпи розвитку матеріальної бази туризму зумовлюють необхідність удосконалення змісту, форм, методів професійної підготовки туристичних кадрів, які повинні володіти аналітичним мисленням, знаннями та навичками прийняття раціональних управлінських рішень. Отже, спеціальність «Організація туристичного обслуговування» є однією з популярних спеціальностей в умовах ринкових відносин і, як свідчать результати моніторингу потреб фахівців даної спеціальності в регіоні, ці потреби є значними. За умов ринкової економіки підвищуються вимоги до управління. Це пов’язано з ускладненням процесів виробництва і реалізації продукції. Якщо у виробництві товарів беруть участь сотні, а то і більше працівників, то виникає необхідність цілеспрямування їхньої діяльності, координації зусиль, тобто раціонального розв’язання великої кількості повсякденних виробничих задач. Без кваліфікованих управлінців виконання цих завдань неможливе. Для цієї мети призначена особлива, відносно відокремлена сфера управлінської діяльності – менеджмент. Менеджмент – це цілеспрямований вплив на працівників із метою управління та координації операцій, зокрема готельно-туристичних комплексів, в умовах ринку для досягнення певної цілі (одержання прибутку). Менеджмент як система не тільки певних знань, але й навичок, особливих професійних характеристик, передбачає пошук і реалізацію того чи іншого управлінського рішення в умовах конкретної ситуації. Процес управління за своєю природою ситуативний, цілеспрямований і персоніфікований, що, у свою чергу, зумовлює особливі вимоги і підходи до підготовки професійних управлінців. Менеджер є тим фахівцем, який здатний розв’язувати проблеми підвищення продуктивності праці, ефективності та конкурентоспроможності готельно-туристичного комплексу. Завдання менеджера полягає в тім, щоб дослідити зовнішнє середовище фірми, адаптувати до нього її внутрішнє середовище та забезпечити його системою управління, здатною розв’язувати виробничі задачі. Головною задачею даних методичних вказівок є підвищення рівня загальної економічної та аналітичної підготовки фахівців.
У відповідності до навчального плану підготовки фахівців за спеціальністю 5.02010701 «Організація туристичного обслуговування» студенти 4 курсу виконують курсову роботу з дисципліни «Основи менеджменту». Виконання курсової роботи являє собою самостійну навчально-наукову дослідницьку роботу студента, яка забезпечує закріплення, поглиблення і узагальнення знань, отриманих студентами при вивченні дисципліни «Основи менеджменту» й суміжних дисциплін, та їх застосування до комплексного вирішення конкретного фахового завдання. Основні цілі виконання курсової роботи:
Завдання курсової роботи:
До курсової роботи ставляться наступні вимоги:
Самостійність виконання передбачає використання літературних та інших інформаційних джерел й практики діяльності підприємств туристичної індустрії з обов’язковим посиланням на використаний матеріал. Обов’язковим є наведення матеріалу з посиланням на джерела інформації. У роботі проводиться всебічний аналіз різних точок зору на ті чи інші проблеми, вказуються позитивні та негативні моменти діючої практики, формулюються висновки та рекомендації з покращення організації управління та здійснення ефективної діяльності на підприємствах туристичної індустрії. Матеріал повинен викладатись відповідно до існуючих правил правопису з дотриманням єдиного стилю викладення. Відповідальність за оформлення та грамотність повністю покладається на автора роботи. Бажано, щоб результати дослідження ґрунтувались на даних конкретних підприємств (туристичної фірми, готелю, ресторану), які студент збирає під час проходження виробничої практики. Копії документів, які характеризують стан досліджуваної проблеми на підприємстві, як правило, включають у додатки роботи. Орієнтована тематика курсових робіт та регламент їх виконання встановлюються на початку навчального семестру. Студенту надається право вибору теми курсової роботи з числа визначених або запропонувати свою тему з обґрунтуванням її розробки. Виконання курсової роботи з однієї теми кількома студентами не допускається. Основними етапами виконання курсової роботи є:
Курсові роботи, які не відповідають вищеперерахованим вимогам, затвердженому плану, а також не містять матеріалів діяльності конкретного підприємства, до захисту не допускаються і повертаються студенту на доопрацювання. 2. ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
Вибір теми є першим етапом курсової роботи і має важливе значення для її успішного виконання. Вибір теми курсової роботи здійснює студент з керівником із запропонованої тематики курсових робіт з дисципліни «Основи менеджменту». За узгодженням з керівником курсової роботи студент може запропонувати свою тему з обґрунтуванням її розробки. Під час вибору теми необхідно враховувати наукову та практичну актуальність, перспективність, наявність необхідних матеріалів для написання роботи, можливостями особисто ознайомитися з обраним об'єктом дослідження (туристичною фірмою, рестораном, готелем). Тематику робіт наведено в Додатку 1. Тема курсової роботи затверджується керівником.
СКЛАДАННЯ ПЛАНУ РОБОТИ У процесі підготовки до написання курсової роботи підбираються та вивчаються літературні джерела. Виконання курсової роботи передбачає обов’язкове вивчення діючого законодавства, постанов Верховної Ради і Кабінету Міністрів України, нормативних документів відповідних міністерств та інших органів управління з питань, пов’язаних із темою курсової роботи. Особливу увагу необхідно звернути на вивчення матеріалів з теми, опублікованих у періодичній пресі. Бажано під час вивчення літературних джерел ознайомитись із зарубіжним досвідом. Згідно із вибраною темою курсової роботи студент самостійно підбирає літературні джерела (книги, брошури, статті), офіційні документи, а також статистичні матеріали. З’ясування теоретичних основ теми курсової роботи дає можливість усвідомити її зв'язок із загальними тенденціями розвитку даної проблеми. Під час вивчення літературних джерел рекомендується вести робочі записи, систематизувати їх, що допоможе узагальнити матеріал відповідно до плану курсової роботи. У процесі опрацювання літератури на окремих аркушах роблять записи, виписують із тексту цитати, цифровий матеріал. При цьому слід робити повні бібліографічні описання джерел: для книги – автор, назва книги (або статті з неї), місто, видавництво, рік видання, обсяг книги; номер сторінки; для журналу – назва, рік і номер видання, сторінки з тим, щоб використати ці записи для підготовки списку використаної літератури та зробити необхідні посилання на джерела у тексті курсової роботи. Попереднє ознайомлення з літературними джерелами є основою для складання плану курсової роботи, який включає:
Самостійно складений студентом план обговорюється з керівником, у разі необхідності – корегується і після цього затверджується. Орієнтовний зміст і оформлення плану наведено в Додатку 2. Після цього оформляється спеціальний бланк-завдання (Додаток 3), у якому зазначаються реквізити автора, тема і план роботи, а також термін здачі закінченої роботи. Завдання підписують керівник і студент.
Вивчивши спеціальну літературу за вибраною темою, студент приступає до збору фактичного матеріалу, який відображає діяльність підприємства туристичної індустрії, що є об’єктом дослідження. Організація збору інформації передбачає: визначення показників, які необхідно зібрати; розробку методики одержання окремих показників; документальне оформлення даних досліджень. Результати діяльності підприємства туристичної індустрії повинні бути за 2-3 роки, включаючи фактичні дані поточного року. Для отримання якісних показників діяльності підприємства студент повинен самостійно провести необхідні дослідження, а саме: анкетування, опитування, спостереження. У процесі обробки матеріалів складаються таблиці, графіки, діаграми, здійснюється групування та аналітична обробка даних із метою подальшого узагальнення та обґрунтування рекомендацій. Аналізуючи зібрані дані, необхідно привести їх у відповідність з урахуванням критерію часу.
Написання курсової роботи починається з визначення та висвітлення основного питання кожного розділу. Виклад змісту кожного питання повинен бути доказовим, науково аргументованим і поясненим. Теоретичні положення та висновки мають ґрунтуватися на конкретних матеріалах реальної дійсності. Матеріал курсової роботи повинен бути вичерпним. Вміння письмово теоретично обґрунтовано подати матеріал свідчить про сформованість знань студента, їх систематизацію та свідоме засвоєння. Опанувавши методами наукового дослідження, студент може самостійно, логічно, послідовно, відповідно до зазначеної мети письмово розкрити питання щодо плану вибраної теми, провести відповідні розрахунки, зробити пропозиції та сформувати на основі цього висновки. Даний етап завершується оформленням курсової роботи згідно із вимогами, що перелічені у пункті 4 цих методичних рекомендацій. 2.5. ПОДАННЯ ТА ЗАХИСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ Виконана курсова робота у встановлений термін здається студентами керівникові для перевірки. Керівником здійснюється попереднє оцінювання якості курсової роботи та робиться висновок про можливість допуску роботи до захисту. У рецензії (Додаток 5) на курсову роботу викладач вказує рівень виконання роботи, її позитивні і негативні сторони, суттєві помилки і ставиться відмітка про можливість допуску до захисту та оцінюється рівень роботи. Узагальнені критерії оцінювання якості виконання курсової роботи та деталізовані бальні шкали наведено в пункті 5 цих методичних рекомендацій. Курсова робота, яка має серйозні недоліки, повертається для повного або часткового доопрацювання відповідно до зауважень і рекомендацій керівника. До роботи, направленої для повторної перевірки обов’язково додаються первісні зауваження. Курсова робота може бути не допущена до захисту у випадку, якщо:
Якщо курсова робота допускається керівником до захисту, студент отримує свою курсову роботу напередодні, щоб своєчасно підготуватися. До захисту студент готує доповідь, яка демонструє результати дослідження, основні висновки, узагальнення і пропозиції. Рекомендована тривалість доповіді студента 5-7 хвилин. У процесі захисту курсової роботи оцінюється глибина знань студентом досліджуваної теми, його вміння вести дискусію, обґрунтовувати та відстоювати власну точку зору, чітко відповідати на запитання.
ЯКОСТІ КУРСОВОЇ РОБОТИ Курсова робота повинна бути логічно побудованою і мати характер цілісного і завершеного самостійного дослідження. Загальними вимогами до складання матеріалу курсової роботи є чіткість побудови, логічна послідовність викладення матеріалу, переконливість аргументації, точність формулювань, конкретність викладання результатів дослідження, висновків і обґрунтування пропозицій. Курсова робота повинна містити:
Титульна сторінка оформляється за формою, наведеною в Додатку 4. Завдання на курсову роботу оформляється за формою, наведеною в Додатку 3. План роботи (зміст). «Зміст» становить назву розділів курсової роботи і нумерацію сторінок. Примірний план курсової роботи наведений в Додатку 2. Вступ до курсової роботи розкриває суть й стан наукової проблеми, її значущість, обґрунтування актуальності й доцільності роботи. У вступі повинні бути викладеними мета та завдання, які ставив перед собою студент при виконанні курсової роботи, а також предмет та об’єкт дослідження. Обсяг вступу має становити 2-3 сторінки. Основна частина. В цій частині роботи необхідно показати, як з позицій сучасності досліджувана проблема висвітлена в літературі, викласти сутність існуючих підходів до її вирішення, здійснити їх критичний аналіз, провести порівняння та сформулювати власну точку зору. Розгляд теоретичних положень має супроводжуватися (за можливістю) аналізом статистичної інформації, прикладами з практики управлінської діяльності. У цій частині курсової роботи студент повинен продемонструвати свої знання з питань, що досліджується, вміння узагальнювати матеріали, послідовно їх викладати, робити висновки, обґрунтовувати свої пропозиції. Основну частину курсової роботи (загальним обсягом 27-30 сторінок) рекомендується структурно і пропорційно за обсягом сторінок поділити на три розділи. Перший з них, як правило, присвячено теоретико-методологічним аспектам досліджуваної теми, другий – аналізу стану об’єкта дослідження, третій – рекомендаціям і пропозиціям щодо вирішення досліджуваної проблеми. Усі розділи є логічно пов’язані між собою. Перший розділ (теоретична частина). У цьому розділі обов’язково слід представити понятійний апарат дослідження, а саме, висвітлити існуючі погляди дослідників на сутність основних понять, які стосуються обраної проблеми (із обов’язковим посиланням на джерело інформації), зробити їх критичний аналіз, здійснити їх критичне співставлення, узагальнення та викласти власний погляд. Загальна кількість опрацьованих літературних джерел повинна сягати не менше 15, серед них – найновіші публікації (монографії, підручники, посібники, статті тощо). При оцінці законодавчої та нормативно-довідкової бази за проблемою подається огляд і оцінка чинних законів, постанов, указів та інших офіційно-розпорядчих документів, нормативної та довідкової бази з досліджуваної проблеми. Другий розділ (аналітична частина). Цьому розділу роботи обов’язково повинен бути притаманний аналітичний характер. В аналітичній частині на прикладі конкретного підприємства туристичної індустрії подається аналіз досліджуваної проблеми, який обов’язково має кореспондуватись з матеріалом теоретичної частини. Об’єктами аналізу мають бути технічна, економічна, фінансова, адміністративна, організаційна та інші види документації обраного підприємства туристичної індустрії, статистична інформація. Аналіз проблеми повинен здійснюватись з урахуванням факторів позитивної та негативної дій. Розділ містить аналітичний матеріал з трьох напрямків:
Перший напрям аналізу має спільні для всіх тем питання і передбачає характеристику підприємства туристичної індустрії (його підрозділу), форми власності, послуг, їх конкурентоспроможність, внутрішнього середовища (цілі, структура управління підприємством, завдання, технологія, аналіз кадрового потенціалу, ресурси), зовнішнього середовища (споживачі, постачальники, конкуренти, інфраструктура, система економічних відносин, організації-сусіди, державне регулювання), зовнішньоекономічної діяльності та інших видів діяльності, ресурсів, перспектив розвитку, інвестиційних та інноваційних проблем тощо. Другий напрям аналізу має також спільні для всіх тем питання і передбачає аналіз основних показників господарської діяльності підприємства туристичної індустрії, аналіз прибутку та рентабельності, аналіз фінансової стійкості, аналіз використання капіталу. Третій напрям аналізу має бути присвячено аналізу стану проблеми на об’єкті дослідження згідно з темою курсової роботи. Третій розділ (пропозиційна частина). В даному розділі обґрунтовується доцільність застосування у діяльності підприємств туристичної індустрії найбільш ефективних теорій, підходів та методик з теми дослідження, надаються пропозиції щодо можливих шляхів вирішення проблем та удосконалення управлінської діяльності. Розділи основної частини мають бути логічно пов’язаними між собою та пропорційні за обсягом сторінок. Теоретичні положення повинні виступати основою для аналізу первинних матеріалів або статистичної інформації, а висновки та пропозиції мають базуватися на викладених теоретичних положеннях та проведеному аналізі. Заключна частина (висновки) – коротка характеристика результатів роботи та пропонованих заходів щодо підвищення ефективності управлінської діяльності на конкретному підприємстві туристичної індустрії. Список використаних джерел має містити лише ті літературні та інші джерела (ресурси Інтернету, інформація на CD-дисках), які реально використовувались у роботі. В курсовій роботі має бути використано не менше 15 таких джерел. Рекомендована навчальна література для виконання курсової роботи наведена в пункті 6 цих методичних вказівок До додатків включають, як правило, допоміжний матеріал, потрібний для повноти сприйняття дослідження, наприклад, допоміжні таблиці, опис методик та алгоритмів, ілюстрації допоміжного характеру, копії документів підприємств туристичної індустрії, дані з яких аналізуються, тощо. 4. ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ Курсову роботу друкують за допомогою комп’ютера на одній стороні аркуша білого паперу формату А-4 (210-297мм) через півтора міжрядкових інтервали (шрифт – Times New Roman, розмір шрифту - 14). На кожному аркуші повинні бути поля таких розмірів: ліве, верхнє і нижнє - по 20 мм, праве - 10 мм. Обсяг курсової роботи повинен становити 30-35 сторінок. Враховуючи особливості теми курсової роботи, за погодженням із керівником, можуть мати місце відступи від вказаних вимог. Першою сторінкою курсової роботи є титульна сторінка. Зразок її оформлення наведено у Додатку 4. Другою сторінкою курсової роботи бланк-завдання. Зразок оформлення наведено у Додатку 3. Третьою сторінкою є зміст, де викладено структуру роботи з обов’язковим посиланням на сторінки, з яких починається відповідний підрозділ. Заголовки структурних частин роботи «ЗМІСТ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ» друкуються великими літерами симетрично до тексту. Заголовки підрозділів друкуються маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу. Крапка у кінці заголовка не ставиться. Кожну структурну частину курсової роботи треба починати з нової сторінки. Нумерація сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, рисунків, таблиць, формул подається арабськими цифрами без знака №. Титульний аркуш включають до загальної нумерації сторінок курсової роботи. На титульному аркуші номер сторінки не ставлять, на наступних сторінках номер проставлять у правому верхньому куті сторінки без крапки у кінці. Зміст, вступ, висновки, список використаних джерел не нумерують. Номер розділу ставлять після слова «РОЗДІЛ», після номера ставлять крапку потім друкують заголовок розділу. Підрозділи нумеруються у межах розділу. Номер підрозділу складається із номера розділу та порядкового номера підрозділу, між якими ставлять крапку. У кінці номера підрозділу повинна стояти крапка, потім йде заголовок підрозділу. Ілюстрації і таблиці необхідно подавати у курсовій роботі безпосередньо після тексту, де вони згадані вперше, або на наступній сторінці. Ілюстрації позначаються словом «Рис.» і нумеруються послідовно в межах розділу, за винятком ілюстрацій, поданих у додатках. Номер ілюстрації повинен складатися з номера розділу і порядкового номера ілюстрації, між якими ставлять крапку. Таблиці нумеруються послідовно в межах розділу, за винятком таблиць, поданих у додатках. У правому верхньому куті над відповідним заголовком таблиці розміщують напис «Таблиця» із зазначенням її номера. Номер таблиці повинен складатися з номера розділу і порядкового номера таблиці, між якими ставлять крапку. Формули у курсовій роботі нумеруються у межах розділу. Номер формули складається з номера розділу і порядкового номера формули у розділі, між якими ставлять крапку. Номери формул пишуть біля правого берега аркуша на рівні відповідної формули у круглих дужках. У роботі необхідно робити посилання на джерела, матеріали чи окремі результати, які використовуються при розробці проблеми, задачі, розгляді питання та ін. Посилатись слід на останні за часом видання. Посилання у тексті курсової роботи на джерела слід зазначати порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками. До списку використаної літератури включаються усі використані джерела, які розташовуються за алфавітом або у порядку посилань на них у тексті. Інформація про видання (монографії, підручники, довідники тощо) має включати: прізвище та ініціали автора, назву книги, місце видання, видавництво і рік видання, обсяг у сторінках. Ці дані друкуються у виданнях. Дані про статтю із періодичного видання мають містити: прізвище та ініціали автора, заголовок статті, назву видання (журналу), назву серії (якщо така є), рік випуску , номер видання (журналу), сторінки, на яких розміщена стаття. Заголовок статті подається у тому, як вказано у періодичному виданні. Додатки оформляються як продовження курсової роботи на наступних сторінках, розміщують їх у порядку появи посилань у тексті. Кожний додаток повинен починатися з нової сторінки. Додаток повинен мати заголовок, надрукований угорі малими літерами з першої великої симетрично відносно тексту сторінки. Додатки слід позначати послідовно великими буквами української абетки, за винятком літер Є, І, Ї, О, Ч, Ь.
КУРСОВОЇ РОБОТИ У процесі захисту курсової роботи оцінюється глибина знань студентом досліджуваної теми, його вміння вести дискусію, обґрунтовувати та відстоювати власну точку зору, відповідати на запитання. Оцінювання рівня виконання, презентації та захисту курсової роботи здійснюється за 100-бальною шкалою. Після цього здійснюється переведення сумарної оцінки у 4-бальну систему. Узагальнені критерії оцінювання захисту курсової роботи та деталізовані бальні шкали наведено в таблиці 1. Таблиця 1 Критерії оцінювання курсової роботи
Рішення щодо оцінки курсової роботи оголошується в той самий день, після чого оцінка записується на титульному аркуші курсової роботи та проставляється в екзаменаційну відомість і залікову книжку студента. 6. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Додаток 1 |
Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з дисципліни «Бухгалтерський облік» Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з дисципліни «Бухгалтерський облік» / Уклад. І. М. Рацебарська, Ю. Ю. Моісєєва... |
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ до виконання курсової роботи “Визначення впливу вражаючих факторів НС ” Мармазинський О. А., Савіна О. Ю., Штейн П. В. Методичні вказівки до виконання курсової роботи: “Визначення впливу вражаючих факторів... |
Методичні рекомендації до виконання курсової роботи для студентів... Методичні рекомендації до виконання курсової роботи для студентів напрямку підготовки «комп’ютерні науки» освітньо-кваліфікаційного... |
Тема: Послідовність вивчення та правильність виконання технічних... Послідовність вивчення та техніка виконання кидка однією від голови (плеча) та кидка в русі з подвійного кроку |
КУРСОВА РОБОТА Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з предмета "Діловодство" (для студентів третього курсу спеціальності 02010501... |
Методичні рекомендації щодо виконання курсової роботи для студентів Автори: Верига Ю. А., професор кафедри бухгалтерського обліку і аудиту ВНЗ Укоопспілки „Полтавський університет економіки і торгівлі”,... |
КУРСОВА РОБОТА З ПРЕДМЕТА Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з предмета "Спеціальні системи документування" (для студентів третього курсу... |
Михайленко О. В. Методичні вказівки до виконання курсової роботи... Підготовлено доктором філософії в галузі економіки, доцентом кафедри обліку і аудиту О. В. Михайленко |
Завдання для виконання модульної контрольної роботи №2 з дисципліни "Комп'ютерні мережі" Ваші батьки чи знайомі, яке містить не менше трьох кімнат та відрізняється від приміщень, обраних іншими студентами потоку. Орієнтовна... |
Завдання для виконання модульної контрольної роботи №2 з дисципліни "Комп'ютерні мережі" Ваші батьки чи знайомі, яке містить не менше трьох кімнат та відрізняється від приміщень, обраних іншими студентами потоку. Орієнтовна... |