|
Скачати 4.34 Mb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ УМАНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ АГРАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ Присвячується 165-річчю заснування університету Бержанір А.Л., Рибчак В.І., Слободяник Н.П. ЛОГІСТИКА Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів Умань - 2009 УДК 658.7 ББК 65.291.592 С 48 Гриф надано Міністерством освіти і науки України (лист №1.4/18 – Г-2034 від 21.11.2007 р.) Рецензенти:
Бержанір А.Л., Рибчак В.І., Слободяник Н.П. С 48 Логістика: Навчальний посібник/.: - УВПП, 2009. – 257с. У навчальному посібнику викладено основи теорії логістики: розглянуто концепцію, завдання та функції логістики, етапи розвитку логістики, методологічний апарат та інструментарій логістики, ідентифіковано об'єкти логістичного управління, логістичний підхід до управління матеріальними потоками у виробництві, розподілі. Викладення теоретичного матеріалу підкріплюється прикладами, контрольними запитаннями, тестами, термінологічним словником. Навчальний посібник рекомендовано для викладачів, аспірантів та студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів, слухачів факультетів підвищення кваліфікації, а також практичних працівників, які цікавляться питаннями логістики. УДК 658.7 ББК 65.291.592 ISBN ЗМІСТ
ВСТУП Логістика як сьогодні, так і в майбутньому буде визначальним чинником у конкурентній боротьбі між організаціями, економічними регіонами і державами за створення вартості. Успіх у цій боротьбі в першу чергу визначається рівнем компетенції в логістиці. Практика підтверджує, що логістика значною мірою визначає конкурентну стійкість як окремої держави, так і окремої організації. Логістика — це наукова та практична діяльність, пов'язані з управлінням матеріальними, товарними, інформаційними та іншими видами потоків. Це новий підхід до управління діяльністю суб'єктів ринку, раніше невідомий виробництву — орієнтація на споживача та якість його обслуговування. Це не тільки звичне врахування попиту, а й виробництво з дослідженням платоспроможного попиту на товар і послугу. Тобто логістичний підхід до управління процесами виробництва переносить маркетингову концепцію виробництва з галузі теорії в практичний менеджмент фірми. Накопичений виробничою практикою багаторічний досвід, пов'язаний з використанням економіко-математичних методів і моделей, застосовується не лише для зменшення витрат виробництва, а й для загальних логістичних витрат на всьому ланцюзі доведення товару від джерела виробництва до споживача з урахуванням заданого ринком рівня обслуговування. Формування логістичного світогляду у маркетологів, як і у будь-якої іншої професійно орієнтованої групи фахівців, має поєднуватися з достатньо необхідною професійною підготовкою, яка й забезпечить їх майбутнє становище на ринку праці. Предметом вивчення дисципліни «Логістика» є загальні закономірності розвитку логістичних систем, особливості і тенденції управління і оптимізації матеріальних потоків. Міждисциплінарні зв'язки вивчення курсу «Логістика» базуються на загальних знаннях з таких дисциплін як «Вища математика», «Інформатика і комп'ютерна техніка», «Макроекономіка», «Мікроекономіка», «Економіка підприємства», «Фінанси підприємства» та ін. Основною метою вивчення курсу «Логістика» є формування у майбутніх фахівців системних знань і розуміння концептуальних основ логістики, теорії і практики розвитку цього напряму, а також формування навичок самостійної роботи по засвоєнню учбового матеріалу відповідно до нових методів управління матеріальними потоками в сучасних умовах. Основними завданнями, які повинні бути вирішені в процесі вивчення дисципліни, є наступні:
Інтегрований підхід до викладання курсу «Логістика» націлений на формування у студентів наступних знань і навичок. Студент повинен знати:
Студент повинен оволодіти:
Навчальний посібник підготовлений з урахуванням сучасних вимог і правил технології підготовки маркетологів відповідно до освітнього стандарту. А тому практично кожна тема поєднує в собі розгляд теоретичного матеріалу з подальшим рішенням типових задач логістики за відповідною тематикою. У кінці навчального посібника наведена рекомендована література, яка надасть більш повну можливість для самостійної роботи студентам. Для зручності вивчення матеріалу в посібнику представлено словник основних термінів і понять. |
Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів Рекомендовано... Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів |
Яцківський Л. Ю., Зеркалов Д. В. З57 Транспортне забезпечення виробництва. Навчальний посібник Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів напряму “Транспортні технології” вищих навчальних... |
П. С. Дудик Комунікативно- стилістичні якості мовлення Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів |
КОНКУРЕНТНЕ Рекомендовано Міністерством освіти і науки України Й як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів ^ (лист №14/18.... |
БІРЖОВЕ ПРАВО Рекомендовано Міністерством освіти і науки України... ... |
ІСТОРІЯ, ЗАВДАННЯ І РОЗВИТОК ПСИХОФІЗІОЛОГІЇ Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як підручник для студентів вищих навчальних закладів |
БЕХРУЗ ПОРІВНЯЛЬНЕ ПРАВОЗНАВСТВО ПІДРУЧНИК Рекомендовано Міністерством... Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як підручник для студентів вищих навчальних закладів |
М. Тодики доктора юридичних і політичних наук, професора В. С. Журавського... Затверджено Міністерством освіти і науки України як підручник для студентів вищих навчальних закладів |
О. С. Мазур ЦИВІЛЬНЕ ПРАВО УКРАЇНИ Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для вищих навчальних закладів |
Є. Тихомирова Зв’язки з громадськістю Рекомендовано Міністерством... Посібник містить питання до самоконтролю та список літератури, що сприятиме глибшому засвоєнню матеріалу |