Створення сприятливих умов для інвесторів Основні напрямки


Скачати 130.97 Kb.
Назва Створення сприятливих умов для інвесторів Основні напрямки
Дата 05.04.2013
Розмір 130.97 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
Створення сприятливих умов для інвесторів

Основні напрямки:

  1. Формування інвестиційної політики міста;

  2. Формування привабливого інвестиційного іміджу міста;

  3. Розвиток міжнародного співробітництва.


1. Формування інвестиційної політики міста
Інвестиційна політика міста повинна сформувати систему заходів, які базуються на міжнародних і вітчизняних засадах залучення іноземних інвестицій, виконання яких призведе до створення сприятливих, конкурентоспроможних умов для залучення іноземних інвестицій в економіку міста, реалізації інвестиційних проектів та ефективної діяльності інвесторів. Органи міської влади виходять з того, що поєднання інтересів інвестора з основними напрямками соціально-економічного розвитку міста стане основою для взаємовигідного співробітництва.
Основні напрями інвестиційної політики:

  • забезпечення позитивного впливу залучення інвестицій на розвиток економіки міста;

  • підтримка власного виробника;

  • створення взаємовигідної системи стосунків та скоординованої взаємодії органів місцевого самоврядування з підприємствами, організаціями, установами , банками, консалтинговими та інвестиційними фірмами щодо залучення інвестицій в економіку міста;

  • пропаганда потенційних можливостей підприємств міста серед вітчизняних та іноземних інвесторів з метою залучення інвестиційних капіталів в соціально - економічний розвиток територіальної громади;

  • підготовка кваліфікованих фахівців для роботи з потенційними інвесторами;

  • розробка інвестиційних пропозицій та проектів;

  • збільшення обсягів виробництва валового продукту міста;

  • створення нових, конкурентоспроможних видів продукції;

  • розширення асортименту та збільшення обсягів виробництва продуктів харчування;

  • розвиток підприємств транспорту, будівництва;

  • розвиток інфраструктури освіти та медицини в місті.


Головні принципи інвестиційної політики:

  • залучення до її реалізації підприємств та установ, розташованих на території міста, так і за його межами;

  • надання інвесторам необхідних гарантій органами міського самоврядування, які передбачені чинним законодавством України;

  • створення сприятливого інвестиційного клімату на території міста;

  • залучення широких кіл громадськості до розгляду пріоритетних для міста інвестиційних проектів та здійснення контролю за їх реалізацією органами міської влади;

  • сприяння вітчизняним та іноземним інвесторам у всебічному ознайомленні з об'єктами інвестування та надання їм додаткової інформації органами державної влади.


Завдання органів місцевого самоврядування:

Успіх самоврядування в залучені інвестицій залежить від злагодженого, результативного та ефективного управління, яке використовує знання і вміння керувати ресурсами і процесами з метою їхнього оптимального використання.

Виходячи з повноважень органів місцевого самоврядування, їх основними завданнями є:

- прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах;

- розгляд можливості зменшення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності розміру часток прибутку , які поділяють зарахуванню до місцевих бюджетів;

- вирішення питання про створення підприємствами комунальної власності спільних підприємств, у тому числі з іноземними інвестиціями;

- в межах компетенції зменшення ставки земельного податку, розміру плати за користування природними ресурсами, що є у власності територіальної громади;

  • вирішення питання про надання дозволів суб'єктам підприємництва на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення;


Пріоритетні напрямами залучення інвестицій:

- впровадження енерго- та ресурсозберігаючих технологій;

- захист навколишнього середовища і здійснення природоохоронних заходів;

- розвиток малого та середнього бізнесу;

- розвиток промислового виробництва;

- капітане будівництво;

- покращення роботи транспортних організацій;

- удосконалення роботи системи зв’язку.
Джерела залучення інвестицій:

Джерелами залучення інвестицій в розвиток економіки міста можуть бути кошти:

  • національних фінансово - кредитних установ та інститутів (банків, інвестиційних та страхових компаній, довірчих товариств, тощо);

  • іноземних компаній;

  • стратегічних інвесторів;

  • програми міжнародної економічної допомоги, сприяння залучення інвестицій;

  • облігаційні позики;

  • інвестиційний лізинг;

Форми залучення інвестицій:

  • прямі інвестиції;

  • створення спільних підприємств;

  • відкриття кредитних ліній;

  • постприватизаційна підтримка підприємств;

  • емісія акцій або інвестиційних сертифікатів.


Стимулювання активності за допомогою пільг
На нинішньому етапі становлення економіки міста достатня інвестиційна активність неможлива без виваженої діяльності органів міської влади у регулюванні інвестиційного процесу шляхом надання пільг у випадках реалізації суб'єктами підприємництва перспективних інвестиційних проектів, нарощування обсягів виробництва, збільшення кількості робочих місць тощо.
Пільги можуть включати:

- податкові пільги;

- пільги не фінансового характеру:

- підготовка територій під забудову,

- надання об'єктів інвестування, землі, інфраструктури в оренду чи користування за пільговими цінами,

- надання пріоритетного права участі у виконанні міських замовлень і контрактів,

- сприяння у реалізації проектів,

- надання консультативних послуг,

- забезпечення необхідною інформацією.
Система критеріїв надання пільг інвесторам:

- створення нових робочих місць;

- створення імпортнозамінюючих виробництв;

- запровадження перспективних ресурсозберігаючих і екологічно безпечних технологій;

- формування конкурентоспроможного експортного потенціалу;

- раціональне використання місцевої сировини;

- розвиток наукоємних виробництв.
Захист приватних і майнових інтересів інвесторів:

Очікуване зростання надходжень інвестицій, зокрема іноземних, в економіку міста буде супроводжуватись зростанням кількості представників ділових кіл та приватного майна в місті. У зв’язку з цим можуть постати специфічні проблеми захисту приватних і майнових прав інвесторів. Тому відсутність таких проблем, а також оперативне їх вирішення також суттєво впливає на формування сприятливого інвестиційного клімату в місті, сприяє зростанню довіри до місцевої влади.

Такий підхід до обслуговування інвестиційного процесу і формування сприятливого інвестиційного клімату відповідає довгостроковим інтересам міста в роботі з інвесторами. Роль місцевих органів державної влади на інвестиційному ринку узгоджується також з формами їхньої участі в реалізації інвестиційних проектів. Підписання інвестиційних контрактів, створення спільних підприємств, пайова участь разом з інвестором у капіталі приватизованих комунальних підприємств - все це сприяє тісній взаємодії партнерів і зумовлює взаємне пристосування до умов, що висуваються за внутрішнім та зовнішнім інвестиційними ринками.
Обслуговування інвестицій:

На міжнародному ринку інвестицій капіталів одним з найефективніших засобів в конкурентній боротьбі за інвестиції стало надання інфраструктурних послуг, які забезпечують інвесторам зниження витрат, в реалізації конкретних інвестиційних проектів. Серед цих послуг особливе місце посідає інформаційне забезпечення інвестиційного процесу, як один із найдієвіших інструментів державної підтримки процесу залучення інвестицій.

Нагальною є проблема підтримки місцевими органами влади розвитку інформаційної інфраструктури, включаючи створення відповідного банку даних, налагодження постійного моніторингу регіонального інвестиційного ринку, збору, обробки та актуалізації інформації щодо відповідного законодавства, підприємств, зацікавлених у залучені інвестицій. Інформаційна інфраструктура буде також запорукою прийняття своєчасних і виважених рішень органами місцевої влади.

Процес залучення і реалізації інвестицій, особливо іноземних , супроводжується зростанням вимог до якості інвестиційних проектів, що пропонуються інвестору. Іноземні та вітчизняні інвестори і підприємці очікують від місцевих органів влади організаційної, юридичної і фінансової підтримки. Серед засобів конкурентної боротьби за іноземні інвестиції особливої ваги набирають інфраструктурні послуги, що забезпечують проживання та діяльність іноземців і місті. Необхідна розробка виваженої і економічно обгрунтованої політики щодо цін і тарифів на комунальні послуги та послуги телекомунікацій, орендних ставок за користування офісними і виробничими приміщеннями тощо.

Важливим завданням держави та каталізатором прискорення притоку капіталу є створення надійної системи страхування, забезпечення її виходу на міжнародні страхові ринки, залучення великих страхових компаній на наш регіональний ринок з метою страхування та перестрахування інвестиційних ризиків комерційного та не комерційного характеру. Без такої системи суттєво пожвавити процес залучення інвестицій, особливо іноземних, неможливо. А для цього необхідно забезпечити підготовку відповідних висококваліфікованих кадрів.
Очікуваний результат: організація раціонального та ефективного залучення інвестицій для розвитку економіки міста.
2. Формування привабливого інвестиційного іміджу міста

Поряд із розвитком ділових контактів і активним пошуком інвестиційних ресурсів важливим напрямком цієї багатопланової роботи стає цілеспрямоване формування інвестиційного іміджу міста. Для активізації цього напрямку діяльності необхідно вирішити цілий ряд питань інформаційно-рекламного, організаційного та фінансового забезпечення. Однією з важливих складових процесу залучення інвестицій відіграє створення сприятливого інвестиційного іміджу міста в засобах масової інформації. Образ динамічної, з добре розвинутим потенціалом економіки міста, інформація про залучені інвестиції, про розробку та реалізацію інвестиційних проектів, участь в них міжнародних фінансових організацій - все це принесе економічні результати позитивного характеру.

Цілеспрямована робота із засобами масової інформації, інформаційними агентствами сформує позитивний образ міста, його економічного потенціалу і перспектив. Значну роль в формуванні іміджу відкритого міста буде відігравати публікація міського бюджету в мережі " Інтернет".




п/п

Зміст заходу

Термін

виконання

Виконавці

1

Формування спрощеної системи реєстрації і отримання документів дозвільного характеру для здійснення інвестиційної діяльності - «Вільний коридор» для інвесторів

2011-2012 рр.

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

2

Формування та постійне оновлення бази даних інвестиційних проектів (пропозицій), вільних земельних ділянок та виробничих площ (розробка презентаційних матеріалів)

Щоквартально

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

3

Вдосконалення та наповнення рубрики «Пропозиції для інвесторів» на офіційному сайті міста.

Щомісячно

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

4

Створення постійно-діючої системи маркетингу інвестиційних можливостей міста, включаючи промоційні матеріали, презентації на інтернет-сторінці, активні маркетингові заходи, участь в інвестиційних ярмарках тощо;

2013 р.

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

5

Підвищення інвестиційної привабливості об’єктів приватизації та вільних земельних ділянок

2015 р.

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

6

Створення інвестиційної промислової зони м. Вознесенська

2014 р.

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій,

Відділ містобудування та архітектури, Управління комунальної власності, Управління ЖКГ та КБ

7

Створення сприятливого підприємницького середовища, розвиток малого та середнього бізнесу

2013 р.

Відділ економічного розвитку, підтримки підприємництва та туризму апарату виконкому

8

Налагодження і підтримання зв’язків з міжнародними інвестиційними фондами, торгово-економічними представництвами інших держав в Україні

2013 р.

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

9

Вдосконалення соціальної інфраструктури міста, його благоустрою з метою поліпшення умов життя та його екологічного стану

Постійно

Управління ЖКГ та КБ

10

Інформування громадськості міста щодо перспектив європейської та євроатлантичної інтеграції України та її механізмів

Щоквартально

Відділ депутатської діяльності та зв’язків з громадськістю

11

Співпраця з урядовими та громадськими організаціями, зацікавленими у підтримці та покращенні позитивного іміджу міста

Постійно

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

12

Створення привабливого туристичного іміджу міста, пропаганда його рекреаційного потенціалу, сприяння у створенні і розвитку інфраструктури «зеленого» туризму

2015 р.

Відділ економічного розвитку, підтримки підприємництва та туризму апарату виконкому

13

Пошук програм, проектів, які фінансуються за рахунок, позабюджетних коштів

Постійно

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій


3. Розвиток міжнародного співробітництва

Ситуація на міжнародному ринку інвестиційних капіталів та орієнтація на більш активне залучення іноземних інвестицій в економіку міста вимагає від місцевих органів влади посилення співробітництва з відповідними представництвами іноземних держав в Україні, міжнародними фінансовими організаціями, банками, інвестиційними фондами, страховими компаніями, налагодження постійного діалогу з інвесторами всередині країни та за її межами . Враховуючи те, що в місті реалізовано порівняно небагато інвестиційних проектів, налагодження більш тісних робочих контактів з міжнародними та іноземними організаціями та інформування їх щодо інвестиційних пропозицій є необхідними умови для покращення процесу залучення інвестицій в економіку міста.





п/п

Зміст заходів

Термін виконання

Виконавці

1

Поглиблення зв’язків з порідненими закордонними містами у галузях, обумовлених в укладених угодах та започаткування співпраці з іншими муніципалітетами зарубіжжя

Постійно

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

2

Пошук нових міст –побратимів в таких країнах як (країни Південної та Північної Америки, країни західної та східної Європи, країни Азії)

2016 р.

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

3

Розширення співпраці з існуючими містами – побратимами (м. Радомско, Республіка Польща, Муніципалітет Хессекуа Південно – Африканська республіка, м. Мако, Угорщина)

2015 р.

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

4

Організація роботи з містами України та містами-побратимами (партнерами) у сфері обміну досвідом щодо залучення іноземних інвестицій. Застосування такого досвіду в діяльності відділів та управлінь міськвиконкому.

2015 р.

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

5

Організація обміну групами шкільної та студентської молоді з містами - побратимами

Щороку

Управління освіти, Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

6

Організація стажування спеціалістів виконавчого комітету у муніципалітетах міст-побратимів

Щороку

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

7

Організація візитів делегацій міської ради та її виконавчого комітету за напрямками діяльності до міст-побратимів (партнерів).

Щороку

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

8

Організація спортивних турнірів за участю міст-побратимів

Щороку

Відділ культури сім’ї молоді та спорту міської ради

9

Підвищення рівня володіння іноземними мовами спеціалістами виконавчого комітету шляхом

2013 р.

Управління освіти, Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

10

Забезпечення участі у виставках в країнах близького та далекого зарубіжжя, містах-побратимах (партнерах).

Щороку

Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій


Термін виконання: 2010-2020 рр.

Відповідальні за виконання: Відділ енергоменеджменту, муніципальних ініціатив та інвестицій

Схожі:

Основні напрямки щодо покращення роботи з обдарованими дітьми
Також особливого особливого значення набуває наукове та методичне забезпечення, створення належних умов для самоактуаліазції та самореалізації...
Н. В. Бугайчук методист лабораторії виховної роботи ЧОІПОПП
Від створення умов сприятливих для творчої діяльності до співробітництва педагога і дітей, та до самостійної творчості, яка і формує...
А. Створення сприятливих умов для залучення інвестицій
...
МОДЕЛЮВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОГО...
Алізовано проблеми та перспективи створення освітніх округів в Україні. Подано структурно-функціональну модель освітнього округу,...
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Про обласну програму створення сприятливих умов для стабілізації та розвитку тваринництва на 2005 –2010 роки” та з метою визначення...
Одним із найперспективніших шляхів розвитку творчої активності учнів,...
Нтерактивне навчання – це шлях формування творчої особистості, створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу дитини,...
П. К. Ліневич, завідувач інформаційно-методичного центру
Мета реалізації програми – це створення сприятливих умов для реалізації індивідуальних особливостей старшокласників, їхніх інтересів...
Основні напрямки підвищення ефективності інвестиційної діяльності
Проаналізовано показники і методи визначення ефективності інвестицій та факторів, що впливають на її рівень. Запропоновано основні...
РОЗПОРЯДЖЕННЯ голови районної державної адміністрації
«Про перенесення робочих днів у 2013 році», з метою створення сприятливих умов для святкування 1 і 2 травня – Дня міжнародної солідарності...
СИНЕЛЬНИКІВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ Р І ШЕНН Я
Дніпропетровській області, з метою створення зручних і сприятливих умов для отримання послуг суб’єктами господарювання та фізичними...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка