|
Скачати 362.92 Kb.
|
ВІДКРИТЕ ЗАНЯТТЯ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ РОЗРОБИЛА ВИКЛАДАЧ ФІЛОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ІНДУСТРІАЛЬНОГО ТЕХНІКУМУ ДВНЗ «КНУ» ОЛІЙНИК ІРИНА ГЕННАДІЇВНА СЛАЙД №1 ТЕМА: «…Не знаючи страждання – не знають і блаженства…» (за романом Ф.Достоєвського «Злочин і кара») ТРИЄДИНА МЕТА ЗАНЯТТЯ: НАВЧАЛЬНИЙ АСПЕКТ: систематизувати й узагальнити вивчений матеріал, допомогти студентам глибше усвідомити ідейно-художні особливості роману Ф.Достоєвського «Злочин та кара», простежити пошуки джерела оновлення світу письменником, показати значення роману як філософсько-психологічного твору. РОЗВИВАЛЬНИЙ АСПЕКТ: формувати навички самостійної дослідницької роботи, розвивати навички узагальнення, виділення головного й деталей, висловлювання своєї думки та її доведення. ВИХОВНИЙ АСПЕКТ:виховувати гуманізм, високі моральні якості: любов до ближнього, співчуття, терпіння. ТИП ЗАНЯТТЯ: узагальнення та систематизація знань ФОРМА ЗАНЯТТЯ: дебати по формату Карла Поппера «Страждання потрібні людині» ОБЛАДНАННЯ: портрет Ф.Достоєвського, портрет Карла Поппера, текст роману «Злочин і кара»,мультимедійний проектор, картки для голосування, технологічна карта відкритого заняття, фрагмент зі стрічки «Брати Карамазови», фрагмент зі стрічки «26 днів з життя Ф.Достоєвського», відсоткова таблиця, мікрофон ЕПІГРАФ: “Дивіться на страждання з цікавістю. Через них ви пізнаєте себе. Страждання—це ви. І більше ніхто. Це ваш портрет” (Ільяс Еркенов) ХІД ЗАНЯТТЯ
Отже, групу заздалегідь поділено на три команди: команда ствердження, яка переконана в тому, що страждання потрібні людині;команда заперечення, яка впевнена, що страждання не потрібні людині; журналісти, які не підтримали жодної точки зору. Команди ствердження та заперечення отримали випереджальне завдання: розглянути КЕЙС аспектів страждань – морально-психологічний та соціально-економічний та дібрати переконливі аргументи для підтвердження власної позиції, спираючись на текст роману. Задачу журналістів визначено в об’єктивній оцінці процесу спілкування під час дебатів. У разі непереконливого доведення аргументів учасниками команд, вони мають право вносити свої корективи формулюванням провокаційних питань. Чи зможуть нас переконати учасники дебатів у правильності своїх думок, ми з вами, шановні присутні, з’ясуємо упродовж заняття.
СЛАЙД №2
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ: «Над якими істинами замислився Федір Петрович Карамазов, людина малокультурна та малоосвічена?» НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ (питаннями про Бога, душу, духовність та безсмертя)
СЛАЙД №3 НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ Іммануїл Кант на 72-му році життя писав: «… Библия самое ценное сокровище, без которого я был бы в жалком положении. Все прочитанные мною книги не дали мне того утешения, какое дало слово Божье в Библии: «Если я пойду и долиною смертной тени, не убоюсь зла, потому что Ты со мною» (Пс.22,4)». НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ Ісаак Ньютон стверджував, що: «Библия содержит в себе больше признаков достоверности, чем вся светская история». «Любов багато терпить, милосердствує, любов не зрадить, любов не підноситься, не пишається, не шукає свого, не дратується, не мислить зла, не радіє насправді, а втішається істиною, все покриває, усьому вірить, на все сподівається, все переносить. Любов ніколи не закінчується… Тепер є ці три: віра, надія, любов; але любов з них найбільша» - так говориться в Біблії, Книзі Книг (1-е Посланння до коринфіян 13; 4-13). Людство виробило багато істин і ці істини укладені в моральних законах: «Не обманюй», «Возлюби ближнього як самого себе», «Не вкради», «Не вбивай»… СЛАЙД №4 НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ Ще за кріпацтва під час каторги в Омській фортеці «… лежа на нарах, в тяжелую минуту грусти и саморазложения…»Федір Михайлович замислив написати твір з психологічним звітом про злочин. Але згадав… Згадав про релігійно-етичну книжку… У 1850 року в Тобольську, перед засланням дружини декабристів подарували Достоєвському Євангеліє. Федір Достоєвський згадує: «Они благословили нас в новый путь и перекрестили. Четыре года эта книга пролежала под моей подушкой на каторге». НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ Це була єдина книга, яку дозволяли читати в острозі. Ф.Достоєвський писав: «Господи! Что за книга это Священное Писание, какое чудо и какая сила, данные с нею человеку!.. И сколько тайн разрешённых и откровенных! Люблю книгу сию! Гибель народу без Божьего Слова, ибо жаждет душа сего слова и всякого прекрасного восприятия». Після заслання Федір Достоєвський переконує себе в тому, що Христос – це втілення чистоти та правди, ідеал страдника, який врятував людство ціною власного життя. У романі «Злочин і кара» в образі головного героя Раскольникова Ф.Достоєвський звернувся до духовних шляхів шукань, які вели до Христа. Отже, філософія роману спрямовувалася на розкриття головного завдання через співвіднесення з Євангеліє – воскресіння Родіона Раскольникова, позбавлення «надлюдини» від злочинної теорії та залучення її до світу духовності через страждання. СЛАЙД №5
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ (після перегляду фрагменту): «Через що, на думку Ф.Достоєвського, повинно пройти людство, аби позбутися гордощів і зрозуміти правду істинного життя?» НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ (ВАРІАНТ ВІДПОВІДІ: через страждання)
Шановні присутні, давайте з Вами визначимося щодо проблеми: «ЧИ ПОТРІБНІ ЛЮДИНІ СТРАЖДАННЯ?». Проведення голосування:
СЛАЙД №6 НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ Слово викладача. Надається слово команді ствердження для представлення кейсу аспектів страждань.
Ми вважаємо, що страждання потрібні людині. Словник С.І.Ожогова дає таке визначення: “Страдание – физическая или нравственная боль, мучение”. НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ Стисла філософська енциклопедія за редакцією Є.Ф.Губського, Г.В.Кораблевої, В.А.Лутченка додає ще до цього визначення таке: “состояние горя, страха, тревоги, тоски”.
НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ
НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ
НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ
Отже, ми намагалися довести, що страждання потрібні людині.
НАСТУПНИЙ ФРАГМЕНТ НА СЛАЙДІ
СЛАЙД №7 |
Тема покаяння у романі ”Злочин і кара” Ф. Достоєвського Мета Ніцше на прикладі головного героя; розвивати навички аналізу художнього твору, формувати гуманістичні ідеали, виховувати сильну особистість... |
М. Ф. Достоєвський та його роман «Злочин і кара» Грає команда з 5 учнів від кожного класу: 6-1, 6-2, 6-3 по черзі, шляхом випадкового закреслення цифр у таблиці. За кожною цифрою... |
Це тема, для кожного з нас Багатьох з нас – ніхто не знає. Багато людей живуть у світі їх знають максимум дома, а якщо немає ні рідних ні близьких їх взагалі... |
Замах на злочин. Кримінальна відповідальність за незакінчений злочин Реферат на тему: Замах на злочин. Кримінальна відповідальність за незакінчений злочин |
Урок за романом Булгакова "Майстер і Маргарита" Баліна К. "Рукописи не горять". Урок за романом Булгакова "Майстер і Маргарита" : 11 клас / К. Баліна // Зарубіжна література в школах... |
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля... Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера. «Подорож до Ліліпутії» |
«Мово – душа моя» Чи прислухались ви колись до того співу? То щось незрівнянно чисте і свіже, що випромінює тепло, яке проходить крізь усе тіло, збуджує... |
2 млн років тому — поява первісних людей на Землі Романом Мстиславовичем Галицької і Волинської земель і утворення Галицько-Волинського князівства |
Художнє розв’язання письменником найболючіших питань української... Тема. Художнє розв’язання письменником найболючіших питань української нації: незалежності, національної гідності, влади. Докладна... |
Знайомство з героями твору — родиною Дротів, які жили, віруючи в Бога Розв’язка: страждання Василя — ченця в монастирі, його смерть через тугу за милою |