Міністерство освіти та науки України
Проект
«Рівний доступ до якісної освіти в Україні»
Компонент 1
«Професійний розвиток педагогічних працівників»
МОДУЛЬ
«Технологія кооперативного навчання у процесі викладання економіки»
Навчально-методичні матеріали
КИЇВ – 2007
Автор:
С.Г. Мойсеєва – завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, директор Черкаського Центру економічної освіти
© ПІБ автора, 2007
© Проект «Рівний доступ до якісної освіти в Україні»
ПРОГРАМА МОДУЛЯ
Мета модуля.
Формування професійних компетенцій для впровадження кооперативного навчання у викладання економічних дисциплін
Завдання модуля:
-
Систематизувати знання щодо:
нових ролей та завдань педагога у реалізації сучасних вимог до освіти в Україні;
створення умов успішного навчання учнів;
основних методів кооперативного навчання на уроках економіки.
-
Сформувати вміння (навички):
визначати професійні компетенції для досягнення успіху педагогів;
визначати форми та методи роботи технології кооперативного навчання відповідно до змісту навчального матеріалу;
застосувати основні методи кооперативного навчання для кожного етапу процесу навчання;
визначати траєкторії розвитку учнів у процесі кооперативного навчання, враховуючи індивідуальні особливості кожного.
-
Розвинути установки до:
інноваційності;
гнучкості;
лідерства;
адаптивності;
рефлексії.
Очікувані навчальні результати модуля:
-
: знання:
нових ролей та завдань педагога у реалізації сучасних вимог до освіти в Україні;
створення умов успішного навчання учнів;
основних методів кооперативного навчання на уроках економіки.
-
визначати професійні компетенції для досягнення успіху педагогів;
визначати форми та методи роботи технології кооперативного навчання відповідно до змісту навчального матеріалу;
застосувати основні методи кооперативного навчання для кожного етапу процесу навчання;
визначати траєкторії розвитку учнів у процесі кооперативного навчання, враховуючи індивідуальні особливості кожного.
інноваційності;
гнучкості;
лідерства;
адаптивності;
рефлексії.
Навчальна стратегія курсу
Реалізація завдань для досягнення результатів модуля здійснюється на в очному форматі на тренінгу шляхом:
розгляду навчального матеріалу на лекціях-презентаціях та інтерактивних лекціях;
самостійно вивченого матеріалу слухачами на основі розробленого для модуля комплексу навчально-методичних матеріалів
виконання практичних завдань спрямованих на набуття слухачами вмінь і навичок на практиці застосовувати теоретичні знання, активізацію їх розумової діяльності, розвиток критичного мислення;
участь слухачів у семінарських заняттях;
проведення поточного самотестування , а також підсумкового тестування до модуля.
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН МОДУЛЯ
ТЕМА 1. ЗАГАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО КООПЕРАТИВНОГО НАВЧАННЯ
Історія розвитку кооперативного навчання.
Основні елементи кооперативного навчання. Відмінності між груповим та кооперативним навчанням. Прості і складні види кооперативного навчання.
Розвиток кооперативних навичок і вмінь.
Роль педагога у кооперативному навчанні.
ТЕМА 2. КООПЕРАТИВНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЧИННИК СТВОРЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА В ЕКОНОМІЧНІЙ ОСВІТІ
Кооперативні технології навчання – форма керованої активізації навчального процесу з економіки.
Як підготувати і провести урок економіки з використанням кооперативного навчання.
Аналіз результативності та оцінювання кооперативного навчання.
ТЕМА 3. ФОРМУВАННЯ ЕКОНОМІЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ЯК МЕТИ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ
Розвиток економічного мислення учнів на основі технології кооперативного навчання. Критерії рівня сформованості економічного мислення. Шляхи розвитку економічного мислення.
Виховна функція економічної освіти через призму кооперативного навчання.
Кооперативне навчання у позашкільній економічній освіті та вихованні.
РОЗПОДІЛ НАВЧАЛЬНИХ ГОДИН МОДУЛЯ
|
Лекції, вивч-ня теорії, год.
|
Практ.
зан-тя год.
|
Семінар.
зан-тя,
год.
|
Тести,
год.
|
Самост.
робота,
год.
|
Всього,
год.
|
Вступ до курсу
|
1
|
1
|
|
|
|
2
|
Тема 1. Тема 1. Загальні підходи до кооперативного навчання
|
3
|
1
|
1
|
|
|
5
|
Тема 2. Кооперативне навчання як чинник створення інноваційного середовища в економічній освіті
|
2,5
|
2,5
|
|
|
|
5
|
Тема 3 Формування економічного мислення учнів як мети економічної освіти
|
1,5
|
2
|
1,5
|
|
|
5
|
Підсумковий контроль у формі тесту
|
|
|
|
1
|
|
1
|
Всього, год.
|
8
|
6,5
|
2,5
|
1
|
|
18
|
|