МЕМОРАНДУМ ПРО ЕКОНОМІЧНУ ТА ФІНАНСОВУ ПОЛІТИКУ А. Система макроекономічних показників Внаслідок поглиблення у першому кварталі світової рецесії, погіршення


Скачати 90.54 Kb.
Назва МЕМОРАНДУМ ПРО ЕКОНОМІЧНУ ТА ФІНАНСОВУ ПОЛІТИКУ А. Система макроекономічних показників Внаслідок поглиблення у першому кварталі світової рецесії, погіршення
Дата 18.03.2013
Розмір 90.54 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
МЕМОРАНДУМ ПРО ЕКОНОМІЧНУ ТА ФІНАНСОВУ ПОЛІТИКУ А. Система макроекономічних показників

  1. Внаслідок поглиблення у першому кварталі світової рецесії, погіршення умов торгівлі та погіршення умов для отримання фінансування, відтік коштів з депозитних рахунків та скорочення кредитування економіки виявились відчутнішими, ніж очікувалось. В результаті, зниження реального ВВП у 2009 році очікується суттєвішим за 8 відсотків, які ми прогнозували під час першого перегляду програми, і може сягнути приблизно -14 відсотків. Але на майбутнє, ми переконані у тому, що поліпшення світової економічної ситуації та запровадження політики та стратегії, закладеної у нашу економічну програму, сприятиме зміцненню нашого банківського сектору та підвищенню загального рівня довіри, що дасть змогу відновити потік кредитування до підприємств та домогосподарств, а також забезпечити відновлення нашого експортного сектору та економіки. За нашими очікуваннями, у 2010 році економіка зросте приблизно на З відсотка.

  2. Динаміка рівня інфляції та платіжного балансу виявилася кращою за очікування. Продовження ефективної реалізації антиінфляційної політики, нарощування наших зусиль, спрямованих на подолання кризи, узгодженість грошово-кредитної і валютної політик Національного банку та бюджетної політики Уряду, і зобов'язання, які ми взяли на себе в рамках спільної економічної програми з МВФ, дозволили знизити інфляцію. Наразі ми очікуємо, що показник інфляції складе близько 13 відсотків у річному вимірі, в той час як при першому перегляді програми зростання цього показника очікувалось на рівні 16 відсотків. Наш платіжний баланс суттєво скоригувався. За перші п'ять місяців 2009 року товарний імпорт і експорт скоротилися відповідно на 52 та 44 відсотка порівняно з аналогічним періодом 2008 року. До травня показник пролонгації приватного зовнішнього боргу виглядав відносно непогано. Ми очікуємо, що баланс рахунку поточних операцій у 2009 році матиме профіцит на рівні приблизно 0.5 відсотка.

Б. Фіскальна політика

  1. На кінець травня касовий дефіцит сектору державного управління становив [1.8] відсотка ВВП, що нижче за встановлену програмою верхню межу, що дорівнювала 2.4 відсотка ВВП. Однак, за період з першого перегляду програми, прогноз стану державних фінансів значно погіршився, і у разі відсутності компенсуючих заходів дефіцит загального сектору державного управління за прогнозом може зрости у 2009 році з 4 відсотків до [6.5] відсотків ВВП (не враховуючи видатки на рекапіталізацію банків). На нашу думку було б доцільно розширити перелік фіскальних агрегатів, моніторинг яких здійснюється за програмою, для того, щоб вони у явному вигляді покривали дефіцит НАК «Нафтогаз», який за оцінками становить [2.7] відсотка ВВП (25 млрд. грв.).

  2. Для того, щоб утримувати наші державні фінанси у добре структурованому вигляді, ми оголосили про коригуючі заходи на суму, еквівалентну 0.6 відсотків ВВП, спрямовані на те, щоб обмежити дефіцит сектору державного управління на 2009 рік до [6] відсотків ВВП, не враховуючи видатків на рекапіталізацію банків та дефіцит НАК «Нафтогаз» у сумі, еквівалентній 2.6 відсотків ВВП.

9. Ці заходи, разом із структурними заходами та реформами, які ми плануємо запровадити у 2010 році, допоможуть нам утримати у стислих рамках дефіцит сектору державного управління у 2010 році, виходячи з реалістичних макроекономічних припущень та прогнозу доходів. Це покладе початок процесу фіскальної консолідації та забезпечить на середній термін стабільність ситуації з боргом. Ми публічно взяли на себе зобов'язання обрати за цільовий орієнтир на 2010 рік показник дефіциту на рівні [4] відсотків ВВП (попередній захід) і вжили наступних заходів:

  • 3 метою поліпшення фінансового стану НАК «Нафтогаз» ми здійснили капіталізацію НАК «Нафтогаз» на суму 18.6 млрд. грв. Ми також оголосили про підвищення тарифів на газ, сплачуваних домогосподарствами (із уведенням у дію 1 вересня 2009 року) та теплокомуненерго (із уведенням у дію 1 жовтня 2009 року), на 20 відсотків (попередній захід). В результаті цього, тарифи для них становитимуть відповідно [31] та [43] відсотка від ціни на імпортований газ. Ми також оголосили графік поквартального 20-відсоткового підвищення ціни на газ для домогосподарств та теплокомуненерго, починаючи з січня 2010 року (попередній захід). Ми сформували робочу групу для вдосконалення існуючої системи соціального захисту для того, щоб забезпечити ефективний захист для малозабезпечених домогосподарств. Наша мета - забезпечити конвергенцію усіх тарифів до рівня цін на імпортований газ, одночасно забезпечуючи ефективну систему соціального захисту для того, щоб захистити найбільш вразливі верстви населення.

  • Ми скоригували тарифи на електроенергію (для випадків, коли рівень споживання перевищує 600 кВт), вжили заходів для посилення адміністрування податків згідно рекомендацій МВФ і плануємо зменшення видатків за рахунок скорочення видатків на товари та послуги за непріоритетними напрямками. Ми також забезпечимо поліпшення адресності соціальних трансфертів

  • Ми ухвалили та оголосили про «дорожню карту» із чітко встановленими часовими рамками, що містить календарний план та характеризує основні кроки у контексті розробки пенсійної та податкової реформи (попередній захід). До кінця вересня, ми надамо вичерпний аналіз ситуації у системі пенсійного забезпечення та податковій системі, на основі чого до кінця жовтня 2009 року сформулюємо рекомендації щодо конкретних заходів за відповідними напрямками економічної політики.

  • Ми утримуватимемо видатки уряду, у тому числі на оплату найманих працівників, що працюють за контрактом, у межах виділених у бюджеті коштів, а також не ініціюватимемо жодної податкової амністії і не запроваджуватимемо мораторію на податкові перевірки

10. У той час, як ми продовжуватимемо забезпечувати захист найменш захищених верств населення від наслідків кризи, ми усвідомлюємо, що для того, щоб наша економіка змогла швидко пристосуватися до значних зовнішніх шоків, які постали

перед нею, необхідно тимчасово провадити більш жорстку політику щодо доходів населення. Відтак, наша стратегія полягатиме у тому, щоб продовжувати обмежувати зростання як мінімальної так і середньої зарплат та пенсій у бюджетному секторі, а також інших соціальних трансфертів, відповідно до прогнозованого рівня інфляції на 2009 рік (середнього та на кінець періоду). Ми не підтримуємо прийняття Верховною Радою України законопроекту, що передбачав би підвищення мінімальної заробітної плати та пенсії до рівня, неприйнятного для державних фінансів; будь-які подібні законопроекти будуть заветовані (попередній захід).

  1. Ми рішучо налаштовані на запровадження структурних заходів, спрямованих на оздоровлення фінансової ситуації, підвищення прозорості та ефективності корпоративного управління НАК «Нафтогаз». До кінця вересня ми ухвалимо зміни до Законодавства, які дозволять незалежному регулятору (НКРЕ) запровадити розподільчі рахунки для теплокомуненерго, і скасують заборону на нарахування пені та штрафів у випадку несплати населенням рахунків за газ та комунальні послуги. Ми ухвалили уточнений фінансовий план для компанії на 2009 рік та розробили прогнозний фінансовий план на 2010 рік (попередній захід), що на додачу до вищезазначеного підвищення цін на газ передбачають заходи, спрямовані на поліпшення платіжної дисципліни з боку населення та теплокомуненерго, а також зміцнення механізму встановлення тарифів на теплопостачання. Ми започаткували спеціальний аудит НАК «Нафтогаз» на поквартальній основі, який має проводитися міжнародною аудиторською компанією, для того, щоб забезпечити систему моніторингу касового результату роботи компанії та започаткувати регулярне (раз на місяць) та вчасне публічне звітування за основними фінансовими показниками (попередній захід).

  2. Зусилля, що докладалися впродовж останніх місяців на розвиток внутрішніх ресурсів фінансування для Уряду, почали приносити свої плоди. Останніми тижнями нам вдадося розміщувати усе більші обсяги внутрішніх боргових зобов'язань, оскільки відсотки за облігаціями тісніше кореспондували з ринковими відсотковими ставками. Ми продовжуємо активно опрацьовувати процедури та інструменти з метою розбудови ринку внутрішніх боргових зобов'язань. Одночасно, ми нарощуємо наші зусилля, спрямовані на мобілізацію додаткового фінансування від міжнародних джерел та за двосторонніми міждержавними угодами.

13. Уряд та Фонд державного майна протягом року приватизують ряд значних
об'єктів, зокрема обласних енерго-розподільчих компаній. Також, у вересні місяці
поточного року буде здійснено процес приватизації ВАТ "Одеський припортовий
завод" на конкурсних засадах із якнайширшим залученням міжнародних інвесторів.

В. Грошово-кредитна, валютно-курсова політика та політика у фінансовому секторі

14. Ми докладаємо зусиль з метою поліпшення функціонування валютного ринку.
Офіційний обмінний курс узгоджується із середнім курсом міжбанківського ринку
попереднього дня із відхиленням, що не перевищує 2 відсотка від ринкового значення.
Ми спромоглися використати останні позитивні тенденції на валютному ринку для
купівлі невеликих сум у валюті на поповнення рівня валютних резервів. Ми наростили
свої зусилля, спрямовані на скасування адміністративного контролю за

функціонуванням валютного ринку у тому числі за рахунок внесення поправок до Постанови НБУ № 108, що скасовують заборону на форвардні та «спотові» операції з іноземною валютою (попередній захід), а також приведення положень Постанов НБУ № 107 та 109 у відповідність з загальноприйнятою міжнародною практикою.

  1. Хоча інфляція продовжує знижуватися, а навантаження на гривню останнім часом полегшилося, що дозволило нам знизити облікову ставку НБУ, що є інструментом монетарної політики, ми готові активізувати нашу політику у випадку поновлення тиску на обмінний курс або наростання інфляції. Відтік депозитів з банківської системи припинився, що дало нам змогу відмінити вимогу, яка обмежувала можливість зняття депозитів до настання строку їх повернення. На майбутнє, ми будемо ретельно відстежувати динаміку монетарних агрегатів та банківської ліквідності та уникати накопичення великого монетарного навісу.

  2. Ми ввели більш жорсткі критерії надання доступу до ліквідності центрального банку, як у випадку операцій з регулярного фінансування, так і для підтримки ліквідності проблемних банків. Було завершено виконання узгодженої процедурної угоди з компанією «Егпзї апсі Уои炙, яка стосувалася надання НБУ кредитів рефінансування та валюти банкам у четвертому кварталі 2008 року (попередній захід). Попередні результати показали, що НБУ здійснював ці операції відповідно до узгоджених процедур та з дотриманням внутрішніх правил щодо дозволів та санкціонування. Ми ознайомили МВФ з результатами і опублікуємо основні результати відповідно до «Технічного завдання» цієї процедури, що було узгоджено з МВФ.

  3. Маючи на меті посилення незалежності НБУ, ми до кінця вересня 2009 року уведемо у дію законодавство, спрямоване на загальне зміцнення структури корпоративного управління НБУ відповідно до зобов'язань, взятих нами за програмою. Також, ми утримуватимемося від уведення в дію законодавства, яке обмежуватиме незалежність НБУ, і ветуватимемо будь-які ініціативи у цьому напрямку.

  4. З метою відновлення фінансової стабільності та умов для відновлення кредитування банками, ми маємо намір досягнути швидкого поступу у запровадженні програми рекапіталізації та реструктуризації банків. Акціонери [більшості] системних приватних банків уже наростили додатковий капітал, і ми будемо продовжувати тісну співпрацю з цього питання з акціонерами «недисциплінованих» банків для того, щоб матеріалізувати ще не зреалізовані обіцянки щодо нарощування капіталу. З метою поліпшення спілкування з вітчизняними наглядовими органами материнських банків, ми орієнтуватимемося на завершення роботи над усіма Меморандумами про взаєморозуміння до кінця 2009 року.

  5. Ми у стислі строки розв'яжемо питання системних проблемних банків. Для п'яти системних проблемних банків, акціонери яких не змогли забезпечити необхідний капітал, ми доопрацювали стратегію розв'язання цієї проблеми і розпочали її запровадження. Для трьох з цих банків рішення про рекапіталізацію було прийнято і буде запроваджено до 15 липня, окрім того ми плануємо до кінця липня прийняти рішення про доцільність участі держави у нарощуванні капіталу інших двох банків (попередній захід). Ця стратегія передбачає визначення реальної вартості акцій,

здійснення Урядом рекапіталізації та призначення професійного керівництва. Банки підлягатимуть ретельній перевірці («сіие сШі§епсе»), яка передбачатиме оцінку варіантів реструктуризації по завершенню рекапіталізації. Для того, щоб забезпечити швидкий поступ, ми завершили організацію та укомплектування кадрами відповідних підрозділів у складі Міністерства фінансів та НБУ. Під час реалізації програми рекапіталізації, ми уникатимемо невиправданої монетарної експансії та забезпечуватимемо захист фінансової позіції НБУ.

  1. Ми рекапіталізували два державних банки згідно результатів їхнього діагностичного обстеження. До вересня 2009 року ми розробимо заходи щодо зміцнення їх фінансової стабільності.

  2. Приготування до «відпрацювання» ситуації з несистемними неплатоспроможними банками просуваються швидкими темпами. Було завершено стадію діагностування банків груп 3 та 4, і банки було поінформовано про суми, на які необхідно наростити капітал до кінця 2009 року.

  3. Було ухвалено поправки до законодавства, що мають забезпечити розкриття інформації про власників істотної участі та консолідувати процес розв'язання питань банків, які сформують базу для відпрацювання питань несистемних неплатоспроможних банків (попередні заходи). До кінця вересня 2009 року ми доопрацюємо стратегію для розв'язання проблем цих банків і розпочнемо її запровадження.

  4. У більш широкому контексті, з метою зміцнення бази нашого банківського
    нагляду, ми готуємо поправки до законодавства, спрямовані на запровадження
    консолідованого банківського нагляду та забезпечення додаткового нагляду за
    фінансовими групами. Ми плануємо увести у дію ці поправки до травня 2010 року. З
    квітня 2009 року ми також зобов'язали банки оприлюднювати деталізовану фінансову
    інформацію.

(Документ починається з п.5, оскільки попередні 4 пункти містяться у листі про наміри із співробітництва з МВФ. См. текст Листа http://economics.unian.net/files/1248474916.doc )

Схожі:

Економічний аналіз: суть, роль і значення на сучасному етапі
Відомо, що кожне підприємство є складною системою взаємозв’язаних підрозділів і ланок, які виконують різні функції в процесі виробництва...
ДРАФТ узгоджений РОБОЧОЮ ГРУРОЮ
В Україні продовжується демографічна криза, проявом якої буде погіршення майже всіх демографічних показників
Система позакласної роботи із світової літератури (драмгурток «Мельпомена»)
Позакласною роботою з літератури формується система уявлень про світову культуру
Політологія та інші науки про суспільство
Розширене трактування політології, включення до неї будь-якого наукового знання про політику, по суті, знімає питання про політологію...
Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»
...
11. Міжнародна економічна політика України Об’єктивна необхідність...
Внутрішньо- та зовнішньоекономічні чинники включення у міжнародну економічну систему
Про затвердження Положення про процентну політику Національного банку України
Затвердити Положення про процентну політику Національного банку України, що додається
До сучасних макроекономічних шкіл, які розглядають проблеми міжнародної економіки, належать

Про підсумки роботи із зверненнями громадян у першому півріччі 2008 року
Заслухавши та обговоривши інформацію начальника відділу звернень та контролю документообігу П. В. Тимочка про підсумки роботи із...
Про проведення обласних масових заходів з науково-технічної творчості у 2 кварталі 2009 року

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка