|
Скачати 0.79 Mb.
|
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ НАУКОВО-ОСВІТНЬОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АПВ ТА РОЗВИТКУ СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР АГРАРНОЇ ОСВІТИ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ для проведення зовнішнього незалежного оцінювання якості підготовки фахівців ОКР ″бакалавр″ напряму 6.090103 "Лісове і садово-паркове господарство" у вищих навчальних закладах ІІ-ІV рівнів акредитації з навчальної дисципліни "Лісознавство" Київ ″Аграрна освіта″ 2012 Навчальна дисципліна "ЛІСОЗНАВСТВО" – 216 годин Васильева 1. Фактична лісистість України складає: .а) 5,7%; .б) 15,7%; .в) 25,7%; г) 35,7%. 2. Оптимальна лісистість України складає: а) 10%; б) 20%; в) 30%; г) 40%. 3. Епигема Г.Н. Висоцького (поняття про ліс) це: а) S=LGPH; б) M=GHJ; в). 4. Поняття "лісовий біогеоценоз" запропонував: а) А. Тенслі; б) В.М. Сукачов; в) В.І. Вернадський; г) Г.Н. Висоцький. 5. Поняття "екосистема" запропонував: а) А. Тенслі; б) В.М. Сукачов; в) В.І. Вернадський; г) Г.Н. Висоцький; д) Г.Ф. Морозов; е) П.С. Погребняк. 6. Класифікація Г. Крафта – це розподіл дерев на класи: а) за бонітетом; б) якістю деревини; в) за ростом та розвитком крони; г) за висотою та діаметром. 7. До першого класу Крафту відносять : а) домінуючі дерева; б) субдомінуючі дерева; в) передомінуючі дерева; г) відмираючі та мертві. 8. В класифікації Б.Д. Жилкіна діаметр середнього дерева прийметься за: а) 0; б) 1,0; в) 1,5; г) 2,0. 9. Причини диференціації дерев у лісі: а) спадковість та здатність пристосування до умов місцезростання; б) якість садивного матеріалу; в) якість підготовки ґрунту. 10. Процес диференціації та його інтенсивність залежить від: а) умов місцезростання та особливостей росту деревної породи; б) кліматичних умов; в) особливостей росту та розвитку лісового насадження. 11. Природне зрідження лісових насаджень відбувається внаслідок: а) конкуренції та природного добору між рослинами; б) виконання рубок догляду; в) впливу негативних абіотичних чинників; г) лісової пожежі. 12. Асиметричність кривої розподілу дерев за діаметром на ювенільній та вергінільній стадіях розвитку насаджень дозволяє стверджувати: а) про наявність процесів диференціації та зрідження; б) про початок процесів порушення лісового насадження; в) про особливості просторово-вікової перебудови деревостану. 13. Здатність до самовідновлення є: а) характерною рисою популяції; б) ознакою лісу; в) явищем, не характерним для лісу. 14. Основні складові лісового біогеоценозу: а) кліматоп, едатоп, екотоп, лісовий фітоценоз, зооценоз, мікробоценоз, біоценоз; б) екосистема; екотоп; екотип; кліматоп; едатоп; едафотоп; трофотоп; в) лісовий фітоценоз; мікробоценоз; біоценоз; екосистема; екотоп; екотип; кліматоп; едатоп. 15. Визначте варіант відповіді в якому наведено основні компоненти лісостану: а) деревостан, підріст, чагарники, підлісок, лісова підстилка, опад; б) гумус, опад, позаярусна рослинність, чагарники; в) деревостан, підріст, підлісок, лісова підстилка, поза ярусна рослинність. 16. Деревостани за складом поділяються на: а) чисті та мішані; б) похідні та корінні; в) вказується тільки таксаційна формула складу. 17. Запас насадження за умов свіжої кленово-липової діброви становить – 352 м³/га, в тому числі дуба – 175 м³/га, клена гостролистого – 100 м³/га, липи – 77 м³/га. Укажіть відповідну формулу складу деревостану: а) 6Д3Ко1Лп; б)5Д3Ко2Лп; в) 6Д2Ко2Лп; г) 7Д2Ко1Лп. 18. Запас насадження за умов свіжого дубово-соснового субору становить 100 м³/га, в тому числі сосни – 95 м³/га, дуба – 5 м³/га. Укажіть формулу складу деревостану: а) 9С1Д; б)10С+Д; в) 10СодД; г) 7Д2Ко1Лп. 19. Запас насадження за умов свіжої кленово-липової діброви становить – 352 м³/га, в тому числі дуба – 266 м³/га, клена гостролистого – 16 м³/га, липи – 70 м³/га. Укажіть відповідну формулу складу деревостану: а) 6Д3Ко1Лп; б)5Д3Ко2Лп; в) 6Д2Ко2Лп; г) 8Д2Лп+Кг. 20. Переважаюча, або панівна порода, у межах деревостану – це порода: а) на яку ведеться господарство; б) порода, яка переважає за запасом та складом, але не є головною; в) головна порода; г) порода, яка переважає за запасом та складом, може бути як головною так й другорядною. Гавалова 21. За формою деревостани поділяють на: а) прості; б) складні; в) похідні та корені; г) одно та багатоярусні. 22. Визначити деревні породи, здатні відновлюватися вегетативним шляхом: а) ялина, ялиця, сосна; б) дуб, бук, липа, береза, клен, ясен, вільха, тополя, осика; в) всі деревні породи. 23. Деревостанам вегетативного походження притаманна: а) висока продуктивність і довговічність; б) стійкість до ураження кореневими та стовбурними гнилями; в) висока якість деревини; г) незначна продуктивність у віці стиглості, низька стійкість до ураження кореневими та стовбурними гнилями та значній відсоток виходу низькоякісної, дров’яної деревини. 24. Деревостанам насіннєвого походження притаманна: а) висока продуктивність і довговічність; б) стійкість до негативного впливу абіотичних та біотичних чинників; в) висока якість деревини; г) незначна продуктивність у віці стиглості, низька стійкість до ураження кореневими та стовбурними гнилями та значній відсоток виходу низькоякісної, дров’яної деревини. 25. Дуб здатний відновлюватись вегетативним шляхом : а) до 10-20 років; б) до 100-120 років; в) до 150-160 років. 26. Клас віку - це: а) проміжок часу протягом якого деревостан вважається господарсько-однорідним; б) умовний термін, прийнятий з метою систематизації ведення лісового господарства. 27. На теперішній час клас віку для твердолистяних та хвойних порід дорівнює: а) 5 рокам; б) 10 рокам; в) 20 рокам. 28. Для швидкорослих деревних порід клас віку становить: а) 3 роки; б) 5 років; в) 7 років. 29. Деревостан вважається одновіковим якщо: а) дерева у деревостані мають різницю у віці, яка не перевищує тривалості класу віку; б) дерева у деревостані мають різницю у віці, яка перевищує тривалість класу віку; в) дерева у деревостані мають різницю у віці не більше одного року. 30. Деревостан вважається різновіковим якщо: а) дерева у деревостані мають різницю у віці, яка не перевищує тривалості класу віку 3 роки; б) дерева у деревостані мають різницю у віці, яка перевищує тривалість класу віку; в) дерева у деревостані мають різницю у віці не більше одного року. 31. Бонітет це – показник: а) кількості деревини, що росте на одному га; б) якості деревини; в) продуктивності деревостану; г) технічної стиглості деревини. 32. Бонітет визначається на підставі: а) середнього віку, повноти та середнього діаметру деревостану; б) середнього діаметру та середньої висоти насадження; в) середнього віку, середньої висоти та з врахуванням походження деревостану. 33. Бонітувальні таблиці розроблено: а) Г.Ф. Морозовим; б) Г.М. Висоцьким; в) В.М.Сукачовим; г) М.М. Орловим. 34. На теперішній час встановлено: а) 5 класів бонітету; б) 7 класів бонітету; в) 10 класів бонітету. 35. Повнота деревостану – це: а) ступінь щільності стояння дерев у деревостані; б) кількість дерев на одному га; в) кількість деревини на одному га; г) характеристика просторової структури деревостану. 36. Абсолютна повнота встановлюється як: а) сума кількості дерев на одиницю площі; б) сума площ поперечних перерізів дерев на 1,3 м на одиницю площі; в) ступінь зімкнутості намету деревостану; г) на підставі даних про середній діаметр та висоту деревостану. 37. Абсолютну повноту деревостану визначають: а) в десятих, інколи, сотих долях одиниці; б) в см²/га або м²/га; в) в м³/га; г) не визначають. 38. Відносну повноту деревостану визначають: а) в десятих, інколи, сотих долях одиниці; б) в см²/га або м²/га; в) в м³/га; г) не визначають. 39. Високоповнотними називають деревостани з відносною повнотою: а) 0,8-1; б) 0,7-0,6; в) 0,5-0,4; г) 0,3 і менше. Глазунова 40. Середньоповнотними називають деревостани з відносною повнотою: а) 0,8-1; б) 0,7-0,6; в) 0,5-0,4; г) 0,3 і менше. 41. Низькоповнотними називають деревостани з відносною повнотою: а) 0,8-1; б) 0,7-0,6; в) 0,5-0,4; г) 0,3 і менше. 42. Рідколісся – це деревостани з відносною повнотою: а) 0,8-1; б) 0,7-0,6; в) 0,5-0,4; г) 0,3 і менше. 43. Зімкнутість намету деревостану – це: а) відношення суми проекцій крон дерев до його площі, характеристика щільності крон дерев у наметі деревостану; б) сума кількості дерев на одиницю площі; в) сума площ поперечних перерізів дерев на 1,3 м на одиницю площі. 44. Визначають зімкнутість намету деревостану: а) в десятих, інколи, сотих долях одиниці; б) в см²/га або м²/га; в) в м³/га; г) не визначають. 45. Густота деревостану – це: а) кількість дерев на одиницю площі; б) сума площ перерізів дерев на висоті 1,3 м на одному га; в) кількість деревини на одиницю площі; г) показник, що дозволяє встановити середню відстань між деревами та площу живлення для однієї рослини. 46. Товарність деревостану – це: а) показник якості деревини, що визначається виходом ділової деревини, або кількості ділових стовбурів у відсотках; б) сума площ перерізів дерев на висоті 1,3 м на одному га; в) кількість деревини на одиницю площі; г) показник, що дозволяє встановити абсолютну повноту деревостану. 47. В Україні встановлено: а) три класи товарності для хвойних і чотири для листяних порід; б) три класи товарності для хвойних і для листяних порід; в) чотири класи товарності для хвойних і чотири для листяних порід. 48. Лісовий масив – це: а) значна цілісна територія лісу, яка має природні межі, або межує з іншими угіддями чи населеними пунктами; б) ділянка лісу однорідна за лісорослинним ефектом; в) деяка сукупність територіально поєднаних ділянок лісу; г) масив, що за своїй ємністю та структурою повністю відповідає фаціальній структурі ландшафту та є досить однорідною геоморфологічною та природно-територіальною одиницею. 49. Поляна – це ділянка нелісової площі, розташована серед лісового насадження та має наступні розміри: а) у межах 0,5 середньої висоти насадження; б) 0,5-1 середньої висоти насадження; в) 1-2 середньої висоти насадження і більше. 50. Галявина – це ділянка нелісової площі, розташована серед лісового насадження та має наступні розміри: а) у межах 0,5 середньої висоти насадження; б) 0,5-1 середньої висоти насадження; в) 1-2 середньої висоти насадження і більше. 51. Вікно – це ділянка нелісової площі, розташована серед лісового насадження та має наступні розміри: а) у межах 0,5 середньої висоти насадження; б) 0,5-1 середньої висоти насадження; в) 1-2 середньої висоти насадження і більше. 52. Узлісся – це: а) смуга лісу від межі з відкритим простором шириною 100 м; б) структурна частина горизонтальної будови біогеоценозу; в) це велика поляна, що розташована серед насадження; г) зовнішня смуга на межі лісу та відкритого простору зі специфічним складом лісової рослинності, де домінують чагарникові рослини. 53. В якому насадженні в лісовій підстилці переважає грубий гумус: а) чистий густий ялинник; б) складне насадження з ясеня, липи, берези; в) сосново-букове насадження; г) буково-ясеневе насадження. 54. На якому ґрунті не можна створити змішаного насадження:
55. Вміст якого газу в складі повітря влітку вдень збільшується, а вночі зменшується:
56. Які насадження найбільш стійкі проти шкідливої дії вітру:
57. Який вітер найбільш сприятливий для лісу:
58. Де вітер наносить більше снігу:
59. Назвіть деревні породи-кальцієфіли:
60. Назвіть деревні породи-нітрофіли:
61. Назвіть породи-мегатрофи:
Грищенкова 62. Назвіть деревні породи-мезотрофи:
д) не має вірної відповіді. |
ЗАТВЕРДЖУЮ Вивчення дисциплін заплановано у 5-ому семестрі на 3-ому курсі. Загальна кіль-кість годин/кредитів ECTS: дисципліна І – 126 5, дисципліна... |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС З НОВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ... Новітня історія України (1939 – до сьогодення ) – навчальна дисципліна, що вивчається упродовж VІІІ семестру в обсязі 126 годин |
Конспекти до курсу «Професійна етика» Тема Професійна етика як навчальна... Тема Професійна етика як навчальна дисципліна і як засіб регулювання професійної діяльності |
Лекція № Конституційне право як галузь права, наука і навчальна дисципліна |
27. «Конфліктологія в школі» курс за вибором для учнів 10-11 класів Навчальна програма курсу за вибором «Конфліктологія у школі» розрахована на учнів 10-11 класів на два роки навчання (70 годин, 35... |
Документознавство як наукова і навчальна дисципліна. Історіографія... ... |
Комплекс навчальних програм сімейного виховання для 8 9 класів (9,... Сімейні цінності: комплекс навчальних програм сімейного виховання (9, 17, 35, 70 годин) [для 8 – 9 класів] / [О. В. Мельник (кер... |
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА ЕКОНОМІЧНИЙ... Дисципліна «Бухгалтерський облік і експертиза» на ІУ курсі у 7 семестрі в обсязі 50 годин, з них лекцій 26 год., самостійна робота... |
Робоча навчальна програма для студентів спеціальності 060100 "Правознавство" Київ 2008 Навчальна дисципліна „Юридична деонтологія” викладається студентам І курсу юридичного факультету у 1 семестрі. Загальний обсяг викладання... |
1 Структура залікового кредиту Змістовий модуль Професійна етика як навчальна дисципліна і як засіб регулювання професійної діяльності |