Тема. Добро добром згадують. І. Калинець. "Про що розповіли незабудки."


Скачати 70.49 Kb.
Назва Тема. Добро добром згадують. І. Калинець. "Про що розповіли незабудки."
Дата 09.02.2014
Розмір 70.49 Kb.
Тип План-конспект
bibl.com.ua > Бухгалтерія > План-конспект
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ЧИТАННЯ

3-Й КЛАС

Тема. Добро добром згадують. І. Калинець . "Про що розповіли незабудки."

Мета. Удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених

діалогами; виробляти навички чіткої і виразної вимови; вчити голосом, інтонацією передавати настрій дійових осіб. Виховувати бережне став­лення до природи.

Обладнання. Портрет письменника І.Калинця, малюнки квітів,

картки-блискавки.

Зміст уроку І. Організаційний момент.

  1. Діти, давайте щиро і сердечно привітаємо один одного такими словами:

  • Я всміхаюсь сонечку:

  • Здраствуй, золоте!

  • Я всміхаюсь квіточці:

  • Хай вона цвіте!

  • Я всміхаюсь дощику:

  • Лийся, мов з відра!

  • Друзям усміхаюся -

  • Зичу їм добра!


- То ж поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві.

- Щоб наш урок був гарним, цікавим, змістовним, якими ви бажаєте бути на

уроці? (Активними, розумними, уважними).

- Я згодна з вами.

2. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Очікування»

  

3. Повідомлення плану уроку.

- Зверніть увагу на план нашого уроку (на дошці):

Перевірка домашнього завдання.

  • Яку казку читали на попередньому уроці?

  • Що в ній засуджує автор?

  • Який висновок зробили, коли прочитали казку? (Залізо іржа роз'їдає, Заздрісний від заздрощів погибає).



  • Чим ця казка ще була цікава?(Казка "Чому в морі вода солона?"),(вона на­писана у віршованій формі).



II. Підготовча робота. Вправи на вдосконалення навичок читання.

-А сьогодні ми продовжуємо працювати над темою літературні казки.

  • Чим відрізняються літературні казки від народних?

  • Будемо читати цікаву казку І.Калинця "Про що розповіли незабудки".




  1. Зараз проведемо розчитування методом прискорення.

  1. Розминка. На видосі вимовляємо голосні звуки. Працюємо разом. Набрали повітря повні груди. Вимовляємо.(А О У Е И І).

Скільки в українській мові голосних звуків? А букв що їх позначають?

3. А щоб оченята гарно працювали виконаємо вправу для розширення кута
зору. (Поставте палець вказівний перед обличчям).

Вітерець крилом махнув нам завдання ще сипнув.

(Анаграми).

Зараз проведемо естафету між групами "Склади слово"

Сніжднипік(підсніжник) циснар (нарцис) темазанхри(хризантема)

Нятронда (троянда) комарша(ромашка) амк(мак)

Лусдіглао (гладіолус) ліяванко(конвалія) рисі(ірис)

- Як одним словом можна узагальнити усі ці назви?

- До якого царства живих організмів відносяться квіти?(Рослини).

- Які види рослин ви знаєте? (Дерева, кущі, трав'янисті рослини).

- Назвіть органи рослини.

Молодці, я з вами згодна, що квіти - це вічні і прекрасні супутники нашого

життя. А чи знаєте ви, що квіти насправді чарівні? Вони розмовляють між

собою, сміються, люблять як і ми вранці умиватися, гратися на сонечку і

навіть бачать різнокольорові сни. Зараз ми з вами відгадаємо які сни бачать

деякі квіти.

( Показати малюнок квітів, діти називають цю квітку).

4. Розмовна хвилинка.

Кожній квітці уночі сняться кольорові сни, (кульбабі)- сняться золоті, (тюльпану)- сни червоні, і дуже-дуже голубі(дзвіночку) лісовому, (бузку) - бузкові сняться сни, (волошці) - волошкові, (ромашці)- білі від роси, (фіалці) - фіалкові.

А тепер ви прочитайте вірш з пропущеними голосними звуками і дізнайтеся, що роблять квіти, коли вони прокидаються:


(А) вр(а)нц(і) пр(о)к(и)д(аю)тьс(я) Кв(і)т(и) т(а)м (і) т(у)т. (І) р(а)йд(у)жн(и)м(и) згр(а)йк(а)м(и) Дл(я) вс(і)х н(а)вкр(у)г цв(і)т(у)ть!

III. Повідомлення теми.

1. Дійсно, чарівний світ казкового царства. Скільки легенд, казок, віршів
складено про них! І кожна ще й досить таїть у собі чимало незвіданого,
загадкового, таємного, та вчить нас робити добро, бо воно дорожче від
золота.

- Як ви розумієте цей вислів?

- Кого ми називаємо добрими?

- Скажіть, яких людей більше: добрих чи злих?

Я дуже хочу, щоб ви були тільки добрими.

Фізкультхвилинка. (Пісня "Я візьму з неба трошки кохання ").

2. Ось подивіться на цю квітку (Показ незабудки).

  • Ви її впізнали?

  • Ми будемо читати оповідання І. Калинця . Розповідь про письменника.

3. Словникова робота.

а) картки - блискавки (На миттєве сприймання слів)

Дівчина, квіти, незабудка, забула, забудько, пригадала.

  • Які споріднені слова запам'ятали?

  • А протилежні за значенням?

б)читання слів у колонках:

бур’ян погомоніли

пахощі позаздрила

корінець визирнули

  • Прочитайте слова першої колонки і другої колонки.

  • Якою ознакою їх можна об'єднати (відповідають на питання що, що зробили).


в) тлумачення незрозумілих слів:
- Прочитайте слова напівголосно, повільно.


Літепло тепла вода

Гайовик лісовик

Знітилася засоромилась

Хутко швидко

Спека дуже жарко


  • Значення якого слова ви можете пояснити?

  • Поясніть за допомогою тлумачного словника.

  • Прочитайте ці слова швидко, дуже швидко.




  1. Слухання казки.


- Сподобалась вам казка?

Читаємо казку комбінованим способом.

  • Які почуття у вас виникли під час читання казки?

  • Від чийого імені ведетеся розповідь?

  • Назвіть дійових осіб казки?


5. Відтворення тексту. Вибіркове читання.


  • Прочитайте, як дівчина доглядала квіти.

  • Як квіти дякували їй за це?

  • Прочитайте, яка біда була у дівчинки?

  • Знайдіть і прочитайте уривок, який показує, що дівчинка була доброю не тільки до квітів, а й до людей.

  • Чому дівчинка плакала у лісі?

  • Що з'явилося від її сліз?

  • Прочитайте опис цих квітів.

  • Які ознаки чарівності є в казці?

  • Знайдіть два абзаци в яких є слова: подумала дівчинка.

  • Чому з'явилися квіти-незабудки?

  • Що таке діалог?

  • Прочитайте діалог у кінці казки в особах парами.

  • Як ви думаєте, чому усі квіти так хотіли допомогти дівчинці?

  • А що треба робити, щоб ця квіткова краса прикрашала нашу землю постійно?


  • Гуляючи у лісі, чи гаю, садку чи полі, прислухайтеся до тихих розмов квітів і можливо, ви почуєте, як вони звертаються до вас:


Ми завжди були б щасливі

І пахучі і красиві.

Якби в полі, в лісі, в лузі

Бачили ми б тільки друзів.

Тих, які б нас не топтали,

Без потреби не зривали

А на клумбах вдома, в школі

Висівали нас доволі,

Доглядали, поливали

Ми б всім радість дарували!


Фізкультхвилинка
Прокидаються квітки, розкривають пелюстки,

Вітерець дихнув тихенько

Пелюстки гойднув легенько.

Сутеніє, і квітки закривають пелюстки,

Тихо засинають, голівками кивають.

IV. Робота у зошитах.

Прочитайте наступну частину.

Це наша торбинка і сьогодні це торбинка добра. Це ті прислів'я і приказ­ки про добро та розповіді про ваші добрі вчинки, які ви готували дома.

V. Підсумки.
- Що діти лягло до вашого серденька?

  • Який висновок з цього уроку ви зробили?

  • Закріпіть свої знання, доповнивши речення:


КРАЩЕ ЗРОБИТИ ДОБРО РАЗ, НІЖ ЗБИРАТИСЯ ЗРОБИТИ ЙОГО (БАГАТО) РАЗІВ.

ПРИЄМНО ЖИТИ З (ДОБРИМИ) ЛЮДЬМИ.

Молодці, діти, гарно працювали. Я те ж говорю вам спасибі:

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правд)' віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

VI. Домашнє завдання.

Підготуватися читати казку в особах.





Схожі:

Урок Доброти. 4 клас Тема: «Той, хто творить добро, творить саме життя»
Василя Сухомлинського; розвивати уявлення про добро і зло, уміння творити добро у повсякденному житті; виховувати бажання бути добрими,...
Сценарій відкритого виховного заходу в 5-му класі: «Раз добром зігріте...
Мета: розширювати поняття дітей про красу людської душі, розвивати вміння творити добро у повсякденному житті, виховувати бажання...
«Йде Святий Миколай, ти добром його стрічай»
Мета: виховувати духовність, доброту, почуття милосердя, ввічливість, любов до ближніх; ознайомлювати учнів із народними традиціями;...
Урок №2 Тема уроку : Як розрізняють добро і зло
Після уроку діти зможуть : пояснювати зміст понять «добро» і «зло»,»доброчинність»
Тема: Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Мета: дослідити, як у творі відтворено добро і зло; охарактеризувати образ Планетника, з'ясувати роль діда Капуша у творі та його...
Тема: І. Калинець. «Хлопчик-Фігурка, який задоволений собою» Мета
Разом із тим розповідає про літературні жанри — історичні, пригодницькі, фантастичнітвори, проте, як добре бути розумним, старанним...
Тема: Добро і зло в нашій душі
Милосердя – щиросердність, співчуття,готовність робити добро всякому, любов на ділі, здатність відгукнутися на чужий біль. Людям...
І. Калинець. Цікавий епізод із його життя. «Писанки». Образ найдорожчої людини мами
Тема: І. Калинець. Цікавий епізод із його життя. «Писанки». Образ найдорожчої людини – мами
Конспект уроку української літератури у 5 класі Тема: Добро і зло...
Мета: повторювати, закріплювати знання змісту казки, проаналізувати добро і зло в казці «Хуха-Моховинка», дати поняття «портрет»,...
Сценарій вечора-конкурсу
Вед. 1 Дорогі друзі! Наближається 8 Березня – день, в який представники сильної половини людства згадують про тих, хто поруч з ними...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка