№ п/п
|
Тема заняття
ВСТУП
|
Дата
|
Примітка
|
1.
|
Біологічні науки, що вивчають організм людини.
|
|
|
2.
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я.
|
|
|
3.
|
Походження людини, особливості виду Homo sapiens.
|
|
|
4.
|
Соціальне та культурне успадкування
|
|
|
|
Розділ IX, Людина.
Тема 1. Організм людини, як біологічна система
|
|
|
5.
|
Поняття про біологічні системи. Особливості будови клітини.
|
|
|
6.
|
Характеристика тканин.
|
|
|
7.
|
Органи, фізіологічні системи органів людини.
|
|
|
8.
|
Регуляторні системи організму людини.
|
|
|
|
Тема 2. Опора і рух.
|
|
|
9.
|
Будова і функції опорно-рухової системи.
|
|
|
10.
|
Кісткова і хрящова тканини. Розвиток кісток. Сполучення кісток. Практична робота №1 (початок). Будова суглобів
|
|
|
11.
|
Практична робота №1 (продовження). Надання першої допомоги під час ушкоджень опорно-рухової системи
|
|
|
12.
|
Будова скелета людини
|
|
|
13.
|
Будова і функції скелетних м’язів. Види м’язів.
|
|
|
14.
|
Механізм скорочення м’язів. Сила м’язів.
|
|
|
15.
|
Втома м’язів. Лабораторна робота МІ. Втома під час статичного і динамічного навантаження. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми.
|
|
|
|
Тема 3. Кров і лімфа
|
|
|
16.
|
Внутрішнє рідке середовище організму людини.
|
|
|
17.
|
Склад і функції крові. Лабораторна робота №2 .Мікроскопічна будова крові людини.
|
|
|
18.
|
Захисні функції крові
|
|
|
19.
|
Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет.
|
|
|
20.
|
Роль імунної системи. ВІЛ- інфікування
|
|
|
21.
|
Зсідання крові.
|
|
|
|
Тема 4. Кровообіг і лімфообіг
|
|
|
22.
|
Органи кровообігу: серце і судини. Будова і функції серця. Практична робота М2. Вимірювання частоті серцевих скорочень і артеріального тиску.
|
|
|
23.
|
Судинна система. Практична робота №3. Реакція серцево-судинної системи на дозоване навантаження
|
|
|
24.
|
Рух крові по судинах. Велике і мале кола кровообігу. Практична робота № 4.Вивчення кровообігу. Зміни в тканинах під час порушення кровообігу
|
|
|
25.
|
Регуляція кровопостачання органів
|
|
|
26.
|
Лімфообіг та його значення
|
|
|
|
Тема 5. Дихання
|
|
|
27.
|
Значення дихання. Будова і функції органів дихання.
|
|
|
28.
|
Голосовий апарат.
|
|
|
29.
|
Дихальні рухи. Газообмін у легенях і тканинах.
|
|
|
30.
|
Нейрогуморальна регуляція дихання.
|
|
|
|
Тема 6. Харчування і травлення
|
|
|
31.
|
Енергетичні потреби організму. Типи поживних речовин. Практична робота №5.Антропометричні виміри
|
|
|
32.
|
Харчування і здоров’я. Практична робота №6. Аналіз індивідуального харчування за добу та його відповідність нормам.
|
|
|
33.
|
Будова і функції органів травлення.
|
|
|
34.
|
Будова і функції травних залоз.
|
|
|
35.
|
Ьравлення в ротовій порожнині. Лабораторна робота № 3. Дія ферментів слини на крохмаль.
|
|
|
36.
|
Травлення у шлунку і тонкому кишечнику. Функції товстого кишечнику.
|
|
|
37.
|
Регуляція травлення. Хвороби органів травлення
|
|
|
38.
|
Контрольна робота за I семестр.
|
|
|
|
Тема 7. Терморегуляція
|
|
|
39.
|
Підтримування температури тіла. Теплопродукція. Тепловіддача. Практична робота № 7. Вимірювання температури тіла в паховій ямці.
|
|
|
40.
|
Будова і функції шкіри. Лабораторна робота № 4. Будова шкіри, нігтя, волосини (макроскопічна і мікроскопічна)
|
|
|
41.
|
Роль шкіри в терморегуляції.
|
|
|
|
Тема 8. Виділення
|
|
|
42.
|
Будова і функції сечовидільної системи
|
|
|
43.
|
Регуляція кількості води в організмі.
|
|
|
44.
|
Роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності.
|
|
|
|
Тема 9. Ендокринна регуляція функцій організму людини
|
|
|
45.
|
Нейрогуморальна регуляція фізіологічних функцій організму.
|
|
|
46.
|
Принципи роботи ендокринної системи.
|
|
|
47.
|
Залози внутрішньої секреції.
|
|
|
48
|
Залози внутрішньої секреції. Гормони.
|
|
|
49.
|
Залози зовнішньої та змішаної секреції
|
|
|
|
Тема 10. Розмноження та розвиток людини
|
|
|
50.
|
Етапи онтогенезу людини
|
|
|
51.
|
Формування статевих ознак. Визначення статі.
|
|
|
52.
|
Будова статевих органів.
|
|
|
53.
|
Розвиток статевих клітин.
|
|
|
54.
|
Менструальний цикл. Запліднення
|
|
|
55.
|
Ембріональний розвиток. Функції плаценти
|
|
|
56.
|
Пост ембріональний розвиток людини.
|
|
|
|
Тема 11. Нервова регуляція функцій організму людини
|
|
|
57.
|
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.
|
|
|
58.
|
Регуляція рухової активності
|
|
|
59.
|
Спинний мозок
|
|
|
60.
|
Головний мозок. Стовбур мозку. Мозочок. Підкоркові ядра. Лабораторна робота № 5. Будова головного мозку людини (вивчення за муляжами, моделями і пластинчастими препаратами).
|
|
|
61.
|
Довільні рухи і кора головного мозку.
|
|
|
62.
|
Регуляція роботи внутрішніх органів.
|
|
|
63.
|
Вегетативна (автономна) нервова система. Симпатична і парасимпатична нервова система: їх функції.
|
|
|
64.
|
Гіпоталамо-гіпофізна система. Взаємодія регуляторних систем організму
|
|
|
|
Тема 12. Сприйняття інформації нервовою системою. Сенсорні системи
|
|
|
65.
|
Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем.
|
|
|
66.
|
Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів.
|
|
|
67.
|
Зорова сенсорна система. Лабораторна робота №6. Визначення акомодації ока, реакції зіниць на світло.
|
|
|
68.
|
Зорова сенсорна система. Лабораторна робота №7. Виявлення сліпої плями на сітківці ока
|
|
|
69.
|
Слухова сенсорна система. Лабораторна робота №8. Вимірювання порогу слухової чутливості.
|
|
|
70.
|
Сенсорні системи смаку, нюху.
|
|
|
71.
|
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.
|
|
|
|
Розділ X. Біологічні основи поведінки людини.
|
|
|
72.
|
Ретикулярна формація мозку і рівні сприйняття інформації. Роль ретикулярної формації мозку у сприйнятті інформації
|
|
|
73.
|
Сон як функціональний стан організму.
|
|
|
74.
|
Біоритми людини.
|
|
|
75.
|
Структура інстинктивної поведінки. Її модифікація
|
|
|
76.
|
Лабораторна робота №9. Безумовні та умовні рефлекси людини
|
|
|
77.
|
Види навчання.
|
|
|
78.
|
Пам’ять. Види пам’яті
|
|
|
79.
|
Практична робота №8 Дослідження різних видів пам’яті.
|
|
|
80.
|
Набута поведінка.
|
|
|
81.
|
Інстинктивна і набута поведінки (узагальнення).
|
|
|
82.
|
Контрольна робота за II семестр.
|
|
|
|
Тема 2. Мислення і свідомість
|
|
|
83.
|
Мислення і кора великих півкуль головного мозку.
|
|
|
84.
|
Функціональна асиметрія мозку.
|
|
|
85.
|
Практична робота №9. Визначення типу темпераменту.
|
|
|
86.
|
Фізіологічні основи мовлення.
|
|
|
87.
|
Індивідуальні особливості поведінки людини.
|
|
|
88.
|
Характер людини
|
|
|
89.
|
Практична робота №10. Виявлення професійних схильностей.
|
|
|
90.
|
Свідомість.
|
|
|
91.
|
Узагальненні і систематизація знань.
|
|
|
92.
|
Екскурсія до природничого музею
|
|
|
93.
|
Організм людини – біологічна система.
|
|
|
94.
|
ПІДСУМКОВИЙ УРОК
|
|
|