|
Скачати 186.01 Kb.
|
Людина — живий організм У природі все взаємопов'язане І варіант 1. Шкіра допомагає людині відчувати: смак світло запах тепло холод біль дотик 2. Яке значення для організму людини мають скелет і м'язи? захищають внутрішні органи від ушкоджень керують роботою всіх органів це опора тіла людини, її сила це органи руху 3. Укажи стрілкою послідовність проходження їжі органами травлення. ротова порожнина шлунок стравохід пряма кишка тонка кишка 4. Через що псуються зуби? через розкушування горіхів через чищення зубною щіткою через вживання гарячої і холодної їжі через недостатню кількість вітамінів 5. Познач органи, які беруть участь у диханні: бронхи легені печінка шлунок носоглотка трахеї гортань серце 6. Познач правила гігієни харчування: добре мий овочі та фрукти перед вживанням ковтай їжу, не пережовуючи перед сном добре поїж завжди їж у той самий час 7. Щоб забезпечити свій організм чистим повітрям, треба: витрушувати одяг і чистити взуття у кімнаті витирати пил у кімнаті вологою ганчіркою, користуватися пилососом гуляти на свіжому повітрі у парку, в лісі 8. Як поживні речовини і кисень потрапляють до різних органів тіла? вони вдихаються з повітрям їх приносить кров по артеріях і капілярах вони потрапляють через органи травлення 9. Для поліпшення роботи мозку і нервів необхідні: алкогольні напої поживні речовини і кисень відпочинок 10. Що шкодить очам? витирання брудними руками витирання чистою носовою хусткою читання лежачи 11. Найбільша цінність людини: розум зріст здоров'я II варіант 1. Яке значення для організму людини має шкіра? надає форми тілу людини є опорою тіла людини захищає організм людини від спеки, холоду, мікробів захищає внутрішні органи 2. Які кістки скелета мають рухоме з'єднання? кістки черепа кістки верхніх і нижніх кінцівок кістки грудної клітки 3. Познач, який орган не належить до органів травлення: ротова порожнина хребет стравохід шлунок тонка кишка товста кишка пряма кишка 4. З'єднай стрілками частини скелета з органами, які вони захищають. кістки черепа грудна клітка хребет спинний мозок головний мозок серце, легені, печінка 5. Неперетравлені рештки їжі виводяться назовні: тонкою кишкою товстою кишкою прямою кишкою 6. Познач правила гігієни харчування: їж чотири рази на день, не поспішаючи і добре пережовуючи їжу добре повечеряй перед сном вживай різноманітну їжу перед вживанням їжі мий руки з милом 7. У якій послідовності повітря проходить через органи дихання? легені носоглотка трахеї гортань бронхи 8. Судини, по яких кров, насичена вуглекислим газом, повертається до серця, називаються: артеріями венами капілярами 9. Для зміцнення нервової системи ти: дотримуєшся режиму дня відпочиваєш, гуляєш на свіжому повітрі спиш 7 годин на добу чергуєш розумову працю з фізичною 10. Щоб зберегти нюх, намагайся: більше нюхати квіти промивати ніс водою захищати себе від застуди 11. Здоров я зміцнюється, якщо ти: пізно лягаєш спати дотримуєшся правил гігієни систематично загартовуєш свій організм Практичні роботи Тема. Знаходження основних кісток скелета, м’язів. Мета. Вчити учнів знаходити основні кістки скелета, м'язів на тілі. Стежити на правильною осанкою свого тіла. 1. Назвати, з яких частин складається скелет людини. Його значення. 2. На своєму тілі або на тілі товариша намацати деякі кістки. 3. Показати рухливе і напіврухливе з'єднання кісток (виконати нескладні гімнастичні вправи). Зробити висновок про те, які кістки брали участь у рухах і як вони з'єднані. 4. Стежити за своєю осанкою, сидячи за партою, за столом, під час ходьби. (Показати практично). 5. Зігнути у лікті ліву руку, правою промацати м'яз. Опустити руку, розслабити м'яз і промацати знову. Зробити висновок про роботу м'яза. 6. Навести приклади, показати, яку ще роботу виконують м'язи. 7. Розповісти, що потрібно робити для того, щоб розвивати свої м'язи. Тема. Спостереження за пульсом Мета. Закріпити уявлення про кров, судини, серце та їх роботу. Формувати навички та вміння учнів визначати пульс. 1. Визначити, з якого боку і де знаходиться у людини серце. 2. Прислухатися, як б'ється серце вашого товариша, приклавши вухо до лівого боку його грудної клітини. 3. Поклавши вказівний та середній пальці на свій зап'ясток, на горло чи скроню, знайти пульс. Порахуйте його. 4. Вийти з-за парти, у швидкому темпі кілька разів присісти. Сісти на місце й порахувати пульс. Порівняти з попередніми результатами. Зробити висновки. 5. Щоб зберегти серце здоровим необхідно: — регулярно займатися фізкультурою; — обов'язково відпочивати вдень та вночі; — їсти необхідні продукти, корисні для зростаючого організму; — захворівши, лежати у ліжку стільки часу, скільки призначив лікар. 6. Розглянути схему та назвати органи кровообігу. Тести Тест 1. Людина - частина природи. 1.Як людина ставиться до природи: 1) людина - частина природи а) так; б) ні. 2. Людина - частина живої природи: а) так‚ б) ні. 3.Людина має дещо спільне з твариною: а) так‚ б) ні. 4. Для людини спільним з твариною є : а) живлення‚ б) дихання, в) ріст‚ г) смерть. 5. Відмінні риси людини і тварини : а) народження, 6) мова‚ мислення, в) праця‚ мова‚ мислення. 6. Людина залежна від природи : а) так‚ б)ні. 7. Чи може людина допомогти природі ? а) так‚ б) ні. 8. Моя роль в житті‚ як частини природи. (свій варіант відповіді). Тест 2. Організм людини. 1. Організм людини складається з : а) кісток‚ б) м’язів. в) органів. 2. Органи є: а) зовнішні, б) внутрішні, в) зовнішні і внутрішні. 3.До органів відносяться : а) серце‚ легені‚ б) шкіра‚ скелет‚ м’язи‚ в) свій варіант відповіді. 4. Серце виконує функцію : а) постукування, б) перекачування крові‚ в) руху. 5. Легені потрібні для : а) мислення, б) дихання‚ в) життя. 6. Органи травлення забезпечують: а) рухомість організму, б) перетравлювання і засвоєння їжі‚ в) працездатність. 7. Органи забезпечують людині: а) ріст‚ б) життєдіяльність, в) працю. 8. Внутрішні органи захищають : а) шкіру‚ м’язи‚ б) скелет‚ в) зовнішні органи. Тест 3. Щоб бути здоровим і все встигати робити. 1. Щоб ти встиг зробити все‚ що запланував : а) багато рухайся, б) дотримуйся режиму дня‚ в) багато спілкуйся. 2. Часто люди хворіють : а) від переохолодження, б) мікробів‚ в) перегрівання. 3. Мікроби живуть у : а) будинках, б) книгах‚ в) повітрі, воді‚ ґрунті‚ роті людини. 4. Ворогами мікробів є : а) мило і вода‚ б) носовичок, в) чисте взуття. 5. Першу допомогу може надати : а) книга‚ б) аптечка‚ в) бинт. 6. Найбільша аптека: а) міська аптека‚ б) Земля‚ в) районна аптека. 7. Лікувальними є такі рослини : липа‚ шипшина ... (продовжити перелік). КАРТКИ Тема: Будова шкіри та її властивості Завдання 1. Розглянь шкіру на своїй руці. Що ти спостерігаєш? 2. Відтягни двома пальцями правої руки шкіру на тильному боці лівої руки. Що ти спостерігаєш? Про яку властивість шкіри це говорить? 3. Потягни за шкіру сильніше. Чи руйнується, рветься вона? Про яку властивість шкіри це говорить? Чи боляче тобі? Чому відчуваєш біль? 4. Розглянь шкіру через лупу. Що ти бачиш? Що виділяється через ці отвори-пори? Подумай, яке значення це має для всього організму людини. Тема: Будова системи травлення Завдання 1. Візьми невеликий шматочок чорного хліба, спробуй Обережно його проковтнути. Поміркуй, чому це зразу не вдається зробити. 2. Спробуй шматочок чорного хліба на смак, а потім пожуй його протягом 1—2 хвилин. Проковтни його. Поміркуй, чому він тепер легко проковтнувся і став солодкуватий на смак. 3. Подумай, де і за допомогою чого починається процес травлення. Перелічи всі органи травлення людини. Тема: Тіло людини Завдання Запиши, які арабські цифри відповідають римським цифрам. І — Органи кровообігу II — Органи травлення
Тема: Тіло людини Завдання Запиши, які арабські цифри відповідають римським цифрам. І — Скелет 1. Пори. 9. Хребет. 2. Око. 10. Язик. II — Шкіра 3. Потові залози. 11. Шкіра. 4. Череп. 12. Ребра. III — Органи чуття 5. Суглоб. 13. Лопатки.
Тема: Тіло людини. Органи чуттів Завдання Запиши, які арабські цифри відповідають римським цифрам. Органи чуттів І — Око ІІ — Вухо ІІІ — Ніс ІV — Язик V— Шкіра Що сприймають
Тема: Тіло людини Завдання Запиши, які арабські цифри відповідають римським цифрам. Системи органів І — Кровоносна II — Нервова
V — Скелет і м'язи VI — Шкіра Функції
і виділення вуглекислого газу.
Тема: Тіло людини Завдання
Тема: Шкіра Завдання
Тема: Скелет і м’язи Завдання
Чим і чому скелет людини відрізняється від скелета інших ссавців? Тема: Органи дихання Завдання
Тема: Органи кругообігу Завдання
Тема: Органи чуттів Завдання
Тема: Органи чуттів Завдання
Зразок виконання завдань Око Вухо Ніс Язик Шкіра орган зору орган слуху орган нюху орган смаку орган дотику світло, звук запах солодке, тепло, колір, солоне, форму, форму, гірке, біль величину кисле Тема: Гігієна тіла людини Завдання.
Зразок виконання завдань Неправильно |
Ледве дихнуло весняним теплом, набубнявіли на деревах бруньки ось,... Все в природі оживає, неначе одягається в коштовні шати. Ясне сонечко покликало в гості ранню весну. Попливли у небесній височині... |
План. Поняття про генетично модифіковані (трансгенні) ГМО) – це організм, що утворюється в результаті застосування технологій генної інженерії, які дозволяють вбудовувати гени одного... |
В прокаті з 4 жовтня 2012 року Те, що я розповідаю вам цю історію, аж ніяк не означає, що коли вона скінчиться, я буду живий. Це той тип історій, де все виходить... |
Сьогодні я знову напився, як свиня. Що відчуває п’яна людина? Можливо, звідси пішли анекдоти про жінок, які, напившись, дзвонять колишньому. Почуття. Це ніби ти починаєш розуміти найголовніше.... |
Галогени як сильні окисники перебувають у природі у відновленому... Ці солі перебувають у вигляді покладів, походження яких пов'язане з висиханням давніх соляних озер, або в розчиненому виді у воді... |
Іван Франко Франко (псевдоніми Джеджалик, Живий, Кремінь, Мирон та ін.) Іван Франко (псевдоніми Джеджалик, Живий, Кремінь, Мирон та ін.) Іван (27 серпня 1856 р.—28 травня 1916 р.), письменник, поруч Шевченка... |
Роль прокаріотів у природі та житті людини. Розробка уроку, 10 клас Епіграф уроку: «Людина повинна вірити, що незрозуміле можна зрозуміти, інакше вона не стала б розмірковувати про це». Гете І |
Біосфера це середовище нашого життя, це та природа, яка нас оточує,... Біосфера це середовище нашого життя, це та природа, яка нас оточує, про який ми говоримо в розмовній мові. Людина перш за все своїм... |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА. Варіант 1 Рівень І Визначте варіант, у якому правильно вказаний порядок розташування підкреслених художніх засобів у запропонованому тексті |
У зв'язку з цим навіть виник новий термін десинхроноз, або порушення... Особливо напруженими ці дні перебудови є для людей хворих та похилого віку. Тому якщо їхня діяльність не є строго регламентованою,... |