|
Скачати 30.3 Kb.
|
Вправи для розвитку складового аналізу й синтезу слів у дітей Наведені нижче вправи допомагають вчителеві в ігровій формі відпрацьовувати навички складового аналізу й синтезу слів, що надзвичайно важливо, особливо на початковому етапі навчання грамоти. Дані вправи можна використовувати й під час букварного періоду, знайомлячись з новою буквою ( добираючи відповідний мовленнєвий матеріал), й пізніше, при вивченні таких тем, як «Склад», «Переніс слів», «Наголошені й ненаголошені голосні» (дається додаткове завдання у відповідності з виучуваною темою).
Гра має безліч варіантів. Ось один з них. Учитель відкриває «магазин» іграшок й пропонує дітям «купити» собі іграшку. В учнів є картки з різною кількістю кружечків -«монеток». Головне полягає в тому, що дитина може купити лише ту іграшку, в назві якої стільки ж складів, скільки у дитини «монеток». Замість предметів можна використовувати картинки, що їх відображають. За цим же принципом можна відкрити й «магазин» квітів, але попередньо слід згадати, як називаються квіти, зображені на картинках (мак, троянда, гвоздика, лілія, гладіолус тощо), а також «магазини» одягу, посуду тощо.
Учитель пропонує уявити, що вони переїздять на нову квартиру й усі речі необхідно розкласти на чотири машини в залежності від кількості складів їх назв: на першу машину погрузити речі, в назві яких один склад, на другу – два і т.д. Можна скласти «опис» речей, тобто спочатку переписати речі, що знаходяться на першій машині ( які складаються з одного складу); далі на другій і т.д. Деякі з цих слів можна запропонувати або поділити для переносу, або записати по складах, або поставити наголос у словах і підкреслити ненаголошені голосні. Цю гру можна провести у вигляді збору в турпохід. У цьому разі відповідні речі ( слова, написані на дошці) необхідно розкласти в чотири рюкзаки.
Дикі звірі й птахи збудували собі будинки. Коли ж почали вселятися, почалися сварки – кому з ким жити. І ось тоді вони вирішили: ті тварини, чиї назви складаються з одного складу, їдуть в однокімнатний будинок, чиї – з двох, їдуть у двокімнатний, чиї – з трьох, переїздять у трикімнатний. Допоможіть тваринам обрати будинок і зробити «перепис населення» в кожному з них. (Картинки з зображеннями звірів або слова – назви тварин, написані на дошці: їжак, вовк, слон, заєць, ведмідь, білка, ластівка, сорока, тетерка.)
Змініть односкладові слова так, щоб вони стали ДВО- і трискладовими: м’яч, дім, бант, шар, цвях, стіл. Наприклад: кіт-котик-котище, торт-торти-тортики.
Підберіть слово так, щоб воно починалося на останній склад попереднього. Наприклад: шуба – баран – ранка – калина - наказ і т.д.
Відновіть слова із складів, що перемішалися. Наприклад: жи-пру-на, да-гир-лян, мін-ві-та, лон-бо-ка тощо.
Хлопчики ділили слова на склади, й ось що в них вийшло: пар-ус, пар-та, пар-к, пар-а, пар-ад, пар-ник, пер-ук-а. Як вони поділили слова? Чи правильно вони це зробили? Виправте помилки.
І варіант. Прочитайте й запишіть слова, додаючи склад, якого не вистачає. ба-: -ран, -за, -тон, -лет, -нан, -рон, -гаж, -зар; -да: во-, посу-, боро-, пого-, Лю-; -ло- або –ро-: зо-то, до-га, мо-ток, ко-ва, во-сся, со-ка, мо-дий. ІІ варіант. Здогадайтеся, який склад пропущено, назвіть усе слово. Спишіть слова, поділяючи їх або на склади, або для переносу: веран-, хвірт-, ба-бан, -раха, -бка тощо.
Назвіть предметні картинки і запишіть перший склад з кожного слова. Прочитайте слово, що вийшло, виконайте будь-яке граматичне завдання ( голуб, лоша, вата; кавун, липа, нагорода і т.д.)
Вправу виконайте в такому порядку:
Слова для перестановки складів: раді, насос, кабан, нора, качай, кайма. Склала Л.П. Злунікіна, вчитель початкових класів Іллінської ЗОШ І-ІІІ ступенів |
Урок письма. Тема. Закріплення написання вивчених букв Мета: закріплювати вміння писати раніше вивчені букви, склади і слова з ними; вчити списувати з друкованого і рукописного текстів;... |
Конспект заняття соціально-морального спрямування для дітей середньої групи на тему «чарівних» слів, тобто слів ввічливості (дякую, добрий день, пробачте, будьте ласкаві) |
Задача полягає в тому, що необхідно перевести ОК з заданого початкового стану Мета роботи – засвоїти методи синтезу термінальних систем автоматичного керування з використанням моделей на ЕОМ для їх аналізу |
О. Буцень Чи є зима? Обладнання: плакати: роз сипанки слів, скоромовка, складові таблиці, пірамідки слів, словникова робота, вправи на розвиток читацьких... |
Показники оцінки ефективності виконання Програми захисту прав дітей... Підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених, багатодітних сімей, дітей-інвалідів,... |
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА з дисципліни: “Цифрові пристрої” (заочне... Логічні основи включають питання, яки пов’язані з використанням базових логічних функцій для аналізу та синтезу типових цифрових... |
Розширити знання дітей про життя Святого Миколая та на його прикладі... Корекційна мета: Розвивати мову дітей, поповнюючи словниковий запас слів, використовуючи вірші, пісні; розвивати у дітей уяву, фантазію,... |
Параметри аналізу заняття з розвитку конструктивно-технічних здібностей дітей дошкільного віку |
Уроку математики у 6 класі на тему: «Розв ’ язування рівнянь на основну властивість пропорції» Розвивальна складова мети ( розвиток навичок мислення високого рівня): розвивати навички розуміння, використання аналізу, синтезу,... |
Урок формування практичних умінь і навичок. Обладнання: підручник,... З метою виховання в сучасної молоді любові до театрального мистецтва у Багатопрофільному ліцеї для обдарованих дітей вчитель української... |