|
Скачати 61.42 Kb.
|
Тема: Роль вірусів в природі та житті людини Мета:
знань в житті людини для збереження власного здоров’я та здоров’я оточуючих людей. Тип уроку: засвоєння і вдосконалення знань. Форма проведення: комбінований з використанням інтерактивних технологій. Обладнання:
Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть;
Проблемне запитання: Чому одні люди хворіють вірусними інфекціями, а інші – ні? Епіграф уроку: Здоров’я – це все, а все без здоров’я – нічого! Хід урок І. Організаційний момент. ІІ. Мотиваційний етап. 2.1. Бесіда за епіграфом уроку. Учитель: Перш ніж перейти до основної частини нашого уроку я хочу зробити вам подарунок. Це – квітка-семицвітка, яка може виконати сім ваших найзаповітніших бажань. Хотіла знати, яке з цих бажань для вас є найголовнішим. Звичайно, більшість оберуть здоров’я, бо здоров’я – це все, а все без здоров’я – нічого. Цей вислів, що прийшов до нас з давніх часів не потребує коментарів. Тільки здорова людина може здобути якісну освіту, влаштуватися на перспективну роботу, виховувати здорових дітей, бути реалізованою і щасливою. Серед чинників , що впливають на здоров’я людини є організми, які стоять на межі живого і не живого – це віруси. 2.2. Вправа «Асоціювання». - Визначте одним або декількома словами особисте асоціативне сприйняття поняття «віруси». 2.3. Оголошення теми, мети та завдань уроку. 2.4. Вправа «Конверт очікувань». Визначення очікувань учнів від уроку. ІІІ. Актуалізація знань. 3.1. Метод ланцюжка «Запитання – відповідь». 1. Дати характеристику вірусу, як організму, що має статус неклітинного. 2. Чим віруси відрізняються від бактерій? 3. Що таке бактеріофаги? 4. Що таке віроїди, плазміди, транспозони? 5. Назвати стадії життєвого циклу вірусів? 6. Що таке вірулентність? ІV. Етап вивчення нового матеріалу.
Учитель: Знаючи будову вірусів, особливості їх дії на живі істоти, основні терміни і поняття ми можемо приступати до більш детального вивчення результатів впливу вірусів на живі істоти: людей, тварин і рослин.
ДНК – вмісні вірусні захворювання:
РНК – вмісні вірусні захворювання:
Учитель: Отримавши інформацію з ваших міні-проектів, що разом складають колективний проект “Вірусні захворювання людини, тварин, рослин”, спробуємо дати відповіді на проблемне запитання уроку: «Чому одні люди хворіють вірусними інфекціями, а інші – ні?» Відповідь учнів: Існують захисні реакції організму – це імунітет.
Учитель: Але існує вірус, проти якого не виробляється імунітет, а навпаки в результаті його діяльності в організмі людини зникає цей захисний механізм. Це всім вам відомий вірус – вірус імунодефіциту людини. ВІЛ, СНІД – це поняття добре відомі. На виховних годинах, при вивченні біології в 9 класі, при зустрічі з лікарями ви багато чули про тяжке і на цей час невиліковне інфекційне захворювання – СНІД.
Кожна група обирає волонтерів, завданням яких є донести свою інформацію до членів інших груп з питань:
Волонтер зі своєю інформацією йде в інші групи по колу й повертається, пройшовши його, в свою групу. В ході роботи учні роблять записи в робочих зошитах.
Учитель. Сама проблема СНІДу складна не тільки в фізичній боротьбі з цією недугою. Вона є складною в моральному аспекті. Існує безліч дискусійних тверджень щодо нього, от деякі з них:
У вас на столах папки-кейси з матеріалами по кожному з означених тверджень. Ви повинні опрацювати їх, обговорити в своїй групі й визначитися у своїй позиції з дискусійного питання. Спікер кожної групи має донести вашу точку зору та необхідну інформацію всьому класу для вироблення спільної позиції з даної проблеми.
V. Узагальнення і систематизація знань. 5.1. Вправа « Квітка здоров’я». Учитель. Опрацювавши матеріал уроку, давайте спробуємо виробити основні чинники здоров’я. Запишемо їх на пелюстках нашої квітки. ( Варіанти відповідей:
VI. Рефлексивно-оцінювальний етап. 1. Вправа «Конверт очікувань»: визначення справдження очікувань. 2. Оцінювання рівня навчальних досягнень учнів. 3. Домашнє завдання: опрацювати параграф, скласти кросворд по темі «Віруси». |
Урок №2: Тема уроку: Роль вірусів у природі та житті людини Ознайомити учнів із різноманітними вірусними захворюваннями рослин, тварин і людини |
Урок у 7 класі Тема: Різноманітність голонасінних рослин. Роль голонасінних... Мета: ознайомити учнів із багатоманітністю хвойних рослин, розкрити їх значення в природі та житті людини |
Значення голонасінних у природі та житті людини Мета: Продовжити формувати знання учнів про голонасінні рослини; показати значення голонасінних у природі та житті людини; розвивати... |
Роль прокаріотів у природі та житті людини. Розробка уроку, 10 клас Епіграф уроку: «Людина повинна вірити, що незрозуміле можна зрозуміти, інакше вона не стала б розмірковувати про це». Гете І |
Роль птахів у природі та житті людини, їх охорона та приваблювання Обладнання: охорона птахів (таблиця), малюнки: птахи Червоної книги України, будова яйця птаха, Карта України, малюнки-картини із... |
Розробка уроку з біології «Різноманітність ракоподібних. Їх значення... Завдання : що треба робити для покращення пам'яті ? (обговорення відповіді у вигляді гри " Мікрофон " ) |
Уроку Зародження й розвиток фізики як науки. Роль фізичного знання в житті людини й суспільному розвитку. Методи наукового пізнання |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
1. Релігія як суспільно-історичне явище (2 години) Соціальні функції, роль та місце релігії у житті людини і суспільства. Функції релігійних організацій |
Звукові явища. Поширення звуку Мета: сформувати уявлення про звукові явища природи, розкрити поняття про джерела звуку, частоту звукових коливань, швидкість поширення... |