ТЕМА. ПЛАЦЕНТАРНІ ССАВЦІ. РЯД ПРИМАТИ. ТВАРИННИЦТВО. ОХОРОНА ССАВЦІВ Мета уроку


Скачати 48.74 Kb.
Назва ТЕМА. ПЛАЦЕНТАРНІ ССАВЦІ. РЯД ПРИМАТИ. ТВАРИННИЦТВО. ОХОРОНА ССАВЦІВ Мета уроку
Дата 18.12.2013
Розмір 48.74 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Біологія > Урок




ТЕМА. ПЛАЦЕНТАРНІ ССАВЦІ. РЯД ПРИМАТИ. ТВАРИННИЦТВО. ОХОРОНА ССАВЦІВ
Мета уроку:

  • ознайомити учнів із основними особливостями організації та процесів життєдіяльності представників ряду Примати;

  • на прикладі конкретних видів показати відмінність і схожість у будові різних рядів ссавців, звернути увагу на зв'язок будови представників різних рядів із їхнім способом життя;

  • показати широке розповсюдження представників класу, їх роль у різних екосистемах та господарській діяльності людини, необхідність охорони ссавців;

  • розвивати професійні якості майбутніх фахівців: почуття відповідальності, вміння працювати в колективі, культуру мовлення, вміння утримати увагу аудиторії, висловлювати та відстоювати свою думку, враховувати погляди інших;

  • формувати творчі здібності учнів шляхом набуття досвіду самореалізації особистості учня під час виконання творчих розвивальних завдань (під час роботи в групах), екологічну свідомість

школярів шляхом подолання споживацького ставлення до тварин;

  • виховувати почуття відповідальності за сучасне і майбутнє живого світу;

Обладнання та матеріали: комп’ютер, ППЗНП, презентація «Примати», відеофрагменти, малюнки і фотографії ссавців.

Базові поняття і терміни: ряд Примати, підряд Напівмавпи, підряд Мавпи, широконосі та вузько носі мавпи, людиноподібні мавпи, людина розумна.
Структура і зміст уроку

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Зараз ми проведемо «ідеальне опитування»

Його девіз – «Оціни себе правильно, але пам’ятай: чим вище інтелект людини, тим об’єктивніше вона себе оцінює!»

  1. Біологічний диктант:

  1. Вовк, лисиця, песець, лев, рись, гепард, куниця, ведмідь, єнот, мангуст – це … / Хижаки/.

  2. Тюлени, котики, нерпи, моржі – це … / Ластоногі/.

  3. Синій кит, дельфін-білобочка, морська свиня, чорноморська афаліна – це … / Китоподібні/.

  1. Опрацюйте малюнок «Різноманітність ссавців». Дайте відповідь на запитання:

  1. Якою цифрою на малюнку (А) позначено вовка?

  2. Якою цифрою на малюнку (Б) позначено тигра?

  3. Чому песець зображений поряд з лисицею і вовком, тигр – поряд з риссю, соболь поряд з горностаєм і тхором. Бурий ведмідь – ні з першим, ні з другим, ні з третіми? Чим бурий ведмідь відрізняється від інших ссавців?






II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Презентація учнів (випереджальне завдання), демонстрація відео фрагментів про ряд Примати.

Аналіз повідомлень учнів про ряди ссавців супроводжується заповненням таблиці.


Підклас Ссавці

Особливості будови та життєдіяльності

Значення

Представники

Примати

Мають добре розвинені п'ятипалі кінцівки, великий палець руки протистоїть решті пальців. Ключиці добре розвинені. Добре розвинений головний мозок. Переважно деревні організми, але деякі перейшли до наземного способу життя. Живляться змішаною їжею із переважанням рослинної

Багато видів широко використовуються як об'єкти фізіологічних, біохімічних та медичних досліджень

Деякі види потребують охорони

Людина, горила, шимпанзе, орангутанг, гібон, павіан, лемури

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ (робота в парах, самоперевірка)

  1. З наведеного переліку виберіть тварин, які належать до класу Ссавці, ряду Хижаки, Ластоногі, Китоподібні, Примати: А гібон, Б тюлені, В морські котики, Г гренландський кит, Д шимпанзе, Е леопарди, Є дельфіни, Ж горили, З кішки, І людина, К моржі, Л нерпи, М морська свиня, Н собаки, О кашалот, П вовки.

Доповніть список власними прикладами (синій кит, косатка, леви, мангусти, куниці, гієни, ведмеді, єноти, лемури, гібон, павіан, людина тощо)

Хижаки

Ластоногі

Китоподібні

Примати













Е, З, Н, П

Б, В, К, Л,

Г, Є, М, О

А, Д, Ж, І

  1. На прикладі Ссавців доведіть відносність понять «корисна тварина», «шкідлива тварина».

  2. Експрес-тестування

  1. До ряду Примати належать: А орангутанг; Б горила; В носоріг; Г собака.

  2. Риси пристосованості приматів до життя на деревах: А кінцівки мають пальці; Б кінцівки мають вигляд ластів; В сильні передні та задні кінцівки; Г добре розвинений підшкірний прошарок жиру; Д довгий чіпкий хвіст.

  3. Найбільший родич людини у тваринному світі: А гібон; Б шимпанзе; В ведмежі; Г примати.

  4. Найрозумніших ссавців об’єднує: А ряд Примати; Б ряд Ластоногі; В ряд Хижі; Г ряд Парнокопитні; Д ряд Гризуни.

Додаткові творчі завдання:

  • Чому людина належить до ряду Примати?

  • Що можна дізнатися про спосіб життя приматів, розглядаючі їх черепи? (Характер живлення.)


ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  1. Цікавинки звідусіль

  2. Рефлексія. Поставте у таблиці “+”, якщо ви з цим твердженням згодні:

1 – мені було комфортно на уроці

2 – я отримав відповідь на всі питання, що цікавили мене

3 – я брав активну участь у всіх етапах уроку











V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: § 55 опрацювати.

Творчі завдання.

  • Підготувати повідомлення про одомашнених ссавців.

  • Використовуючи додаткову літературу та Інтернет, підготуйте творчу роботу про будь-яку тварину класу Ссавці за таким планом: назва тварини, її географічне поширення, середовище життя, особливості будови, розмноження та розвитку, значення. Роботу проілюструйте малюнками, фотографіями. Вкажіть використану літературу.

Схожі:

Уроку на тему: «Розмноження і розвиток ссавців. Сезонні явища в житті ссавців»
Розробка уроку на тему: «Розмноження і розвиток ссавців. Сезонні явища в житті ссавців» для учнів 8 класу. Представлений матеріал...
Тема : опорно-рухова система ссавців
Домашнє завдання: опрацювати §49, заповнити таблицю в зошиті, підготувати цікаву інформацію про домашніх ссавців
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку
Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна
Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу...
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку
Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку
Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку
Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
У методичних вказівках викладені загальні вимоги, щодо написання розділу “Охорона праці”, мета, зміст, порядок розробки розділу “Охорона...
Тема: Санітарна охорона ґрунту
Мета заняття: Закріпити знання про гігієнічне,епідеміологічне та ендемічне значення грунту
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка