|
Скачати 87.09 Kb.
|
Тема. Атмосфера Мета. Закріпити знання і вміння з теми «Атмосфера». Розвивати пам'ять , увагу, логічне мислення, творчі здібності учнів, формувати вміння самостійної роботи, аргументовано доводити власну думку, демонструвати свою ерудицію і кмітливість, виховувати любов до природи, народних звичаїв і традицій, позитивне ставлення до навчання, увагу, уміння слухати і поважати думку один одного, інтерес до вивчення географії. Хід уроку Вступне слово вчителя. Діти, сьогодні незвичайний день. На другий місяць зими випадає одне з найбільших і найшанованіших свят - Стрітення, яке відзначають 15 лютого. Стрітення ще називають Громницями, або Зимобором. Як ви, напевно, здогадалися, ці іменні наклички безпосередньо пов’язані з природними явищами. Під цю пору вже починає збуджуватись весна. За народними уявленнями, на Зимобора мають обов’язково зустрітися Літо ( деінде Весна) і Зима. Вважалось, що переможець і буде правувати далі. Через це селяни дуже ретельно стежили за стрітенською погодою. Найзавбачливіші навіть вели спеціальний прогностик на кожну годину. Якщо під вечір потеплішало то перемогло Літо. Коли ж траплялось навпаки - припікав морозець, то Зима ще не поступалася своїми правами. Про Стрітення в народі існувало чимало цікавих прислів’їв та прикмет. Пригадаймо деякі з них: Якщо на Стрітення півень води нап’ється на порозі, то на Явдохи (14 березня) віл напасеться на дорозі. Коли на Громницю півень нап’ється водиці ,то на Юрія (6 травня) кінь напасеться травиці. Якщо на Стрітення мороз буває, то ведмідь свою барлогу розбиває. Як на Стрітення метіль дорогу перемітає, то корм відмітає. На дахах довгі бурульки - стільки ще випаде снігу. Як капатиме зі стріх, то й капатиме із вуликів мед. - Учень. Мені бабуся розповідала таку легенду. У рік народження Ісуса Христа жив в Єрусалимі старець - праведник Симеон. Йому було відомо, що він не помре доти, доки не побачить Спасителя Світу. І саме 15 лютого Симеон зустрівся біля воріт храму з немовлям Христом і виголосив: « Нині відпускаєш раба твого владико з миром». - Учень. А мені бабуся розповідала іншу легенду. Вранці на околицю села приїхала Весна, а назустріч виходить стара бабуся Зима. Зима така непривітна і починає сперечатися з Весною. Довго сперечаються і кожна намагається виправдати себе і звинуватити іншу. Чим довше тривала їх суперечка, тим затяжнішою вона ставала. Наостанок вони вирішили помірятися силою. Весна злазила зі свого коня і починався бій. Вважалося, що переможець і буде правити далі. - Вчитель. Діти, я бачу ви знаєте багато легенд, народних прикмет. А чи хочете зустрітися з красунею Весною? - Зима. Бач, чого захотіли! Зараз снігу намету і морозу напущу, бо ще силу свою маю! Насуплю я брови і вітер з морозом повіє, усе скрізь загине -рятунку нема! Під снігом замре, заніміє. - Під звуки пісні входить Весна. - А ось і я Весна-красна Куди ступлю, там сонце сяє, Усе навколо оживає. Іду, пробуджую від сну Всю землю чарівну.
ВИДИ ЗМАГАНЬ.
Додаток до конкурсів. Визначте приблизну відносну висоту та температуру на вершині гори, якщо біля підніжжя гори термометр показує 10°С, а барометр показує 720 мм.рт.ст., а на вершині 520 мм.рт.ст. РЕКОРДИ ПОГОДИ.
ПРИСЛІВ’Я Сонце блищить, а мороз тріщить. Сніг і завірюха - то зима біля вуха. Січень без снігу - літо без хліба. Січень не так січе, як вуха пече. Якби не зима, то й літо було б довше. Питає лютий, чи добре взутий, бо прийде марець і вхопить за палець. Лютневі прикмети - метелиці та замети. Березень часом снігом сіє, часом сонцем гріє. Трапляється такий год, що на день по сім погод. Дощ у травні - врожай справний. У червні люди раді літу , а бджоли цвіту. У липні сонце йде на зиму, а літо на спеку. Як у серпні дбаєш - так зимою маєш. Як вересніє, то й дощик сіє. Жовтень як не з дощем, то зі снігом. Листопад вересню - онук, жовтню - син, а зимі - рідний брат. Листопадовий день - що заячий хвіст. Сумний грудень і в свято, і в будень. Хоч мороз припікає, зате комарів немає. Коли грудень снігом замете, буде літо золоте. ПРИКМЕТИ Ворони каркають на мороз Ворони літають групами – на сніг Ворони сідають на землю – на відлигу Ворони сідають на низьких гілках – на вітер Гусак стоїть на одній нозі – на мороз Півні ввечері кукурікають – на переміну погоди Сонце перед заходом червоне – на вітер З берези тече багато соку – літо буде дощовим Туман стелиться по землі – на ясну погоду Ранній виліт бджіл – тепла весна Багато хрущів – на сухе літо Ніч без роси – на негоду Далеко чути голоси – похолодає Дим стелиться по землі – на негоду Яскраві зорі – на мороз Собака клубочиться на снігу – за хурделить Кішка влягається калачиком – на мороз Влітку без вітру ліс шумить – на дощ, взимку – на відлигу Мурашки ховаються в мурашник – на грозу Бджоли рано вилітають – на ясний день Кроти вилазять з під землі – на дощ Ластівки літають високо – на ясну погоду Горобці літом купаються в поросі – на дощ Шпаки рано прилетіли – на теплу весну Бджоли сильно гудуть – на дощ Кіт лежить животом вверх – на тепло ЗАГАДКИ ПРО ЯВИЩА ПОГОДИ 1. Таке велике, що весь світ огортає, таке мале, що в щілину пройде.(Повітря). 2. Біле покривало увесь світ укривало.(Сніг). 3. Коли мене нема – чекають, а прийду – усі тікають.(Дощ). 4. Білі кораблики дощ везуть.(Хмари). 5. Сильніша за сонце, слабкіша за вітер, ніг не має, а йде, очей не має, а плаче.(Хмара). 6. Без рук, без ніг, а ворота відчиняє.(Вітер). 7. Спочатку блиск, потім тріск, за тріском плеск.(Гроза). 8. Летіло золото, а стало болото.(Дощ). 9. Сидить дід над дашками, кида в бабу галушками.(Град). 10. Гуде, реве, гілля ламає, пилюку піднімає, з ніг збиває. Чуєш його, та не бачиш.(Вітер). 11. Біла вата була, та кудись попливла.(Туман. Хмара). 12. На дворі горою, а в хаті – водою.(Сніг). 13. Вночі спить, а вранці тікає.(Роса). 14. Горя не знаємо, а гірко плачемо.(Хмари). 15. Що без леза та без зуба розтина міцного дуба?(Блискавка). 16. Сиві гуси все поле вслали.(Туман). 17. Без дров, без вогня, а світить і гріє щодня.(Сонце). 18. Сам не біжить, а стояти не велить.(Мороз). 19. Рук не має, а узори вишиває.(Мороз). 20. Без дощок і без сокири, через річку міст зробили. Міст гладенький, наче скло, буде дітям весело.(Крига). 21. Біле, як сорочка, пухнасте, як квочка. Крил не має, а гарно літає. Що то за птиця, що сонця боїться?(Сніг). 24. Що літає і крил не має , але крила піднімає?(Вітер). 25. Червоне коромисло через річку повисло.(Веселка). 26. Шумить він в полі і в саду, а в хату не зайде, і нікуди я не йду, допоки він іде.(Дощ). ПРО ЩО ГОВОРЯТЬ ЦИФРИ ?
ДОПОМОЖИ НЕЗНАЙЦІ
ВІРЮ – НЕ ВІРЮ. «СВІТЛОФОР»
ВЕСНЯНКА
ВЕСНА. Я тепло вам принесла і сонечка додала, щоб міцніли усі діти й розцвітали, наче квіти. А я піду далі лугами й лісами, встелю Землю килимами. Заквітчаю різним зелом, щоб усім було весело. Я теплом людей зігрію і здоров’я вам навію. З рідним словом, щоб зростали, щоб звичаї народні пам’ятали. Хай вам щастить! |
Атмосфера Мета : повторення,узагальнення та перевірка знань, отриманих учнями під час вивчення теми «Атмосфера»; вдосконалення практичних умінь... |
Оперативна діагностика соціально – психологічної атмосфери в колективі (за Ф. Фідлером) Відповідь на 10 пунктів шкали оцінюється зліва направо від 1 до 10 балів. Чим лівіше розташований знак "+", тим нижчий бал, тим сприятливіша... |
АТМОСФЕРА Узагальнюючий урок – змагання Мета: Повторити, узагальнити, перевірити знання, уміння і навички, отриманні під час |
Атмосфера, її склад, будова та основні властивості Визначити інсоляцію на поверхні північного та південного схилів крутизною () 100 за таких умов |
Ми опинилися в такому самому становищі в забрудненому повітрі, як і риби в забрудненій воді” Атмосфера – це повітряна (газова) оболонка Землі, яка пов’язана з нею силою земного тяжіння |
Методично-бібліографічний відділ Під поняттям «комфортність» мається на увазі: максимум зручностей, технічна оснащеність, освітлення, художнє оформлення інтер’єру,... |
Мета: вчити дітей орієнтуватися на площині аркуша, самостійно розташовувати... Сьогодні у нас незвичайний урок, багато гостей, чудова зимова атмосфера. А тепер заплющіть очі, понюхайте – які аромати ви відчуваєте?... |
Презентація «Досліджуємо планети» Кам’яниста поверхня вкрита піском і перерита метеоритними кратерами. Найшвидше обертається навколо Сонця. Природних супутників немає.... |
Презентація «Досліджуємо планети» Кам’яниста поверхня вкрита піском і перерита метеоритними кратерами. Найшвидше обертається навколо Сонця. Природних супутників немає.... |
«Способи зображення Землі» доповнена картографічним знаннями і уміннями... Обсяг знань географічної номенклатури, термінів і понять визначається в межах діючої програми чинних підручників |