Тема. Перемога теплих людських стосунків над багатством Снігової Королеви


Скачати 52.02 Kb.
Назва Тема. Перемога теплих людських стосунків над багатством Снігової Королеви
Дата 10.02.2014
Розмір 52.02 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
УРОК

Тема.

Перемога теплих людських стосунків над багатством Снігової Королеви

Мета:

вчити цілісному сприйняттю літературного твору, розкрити головну думку казки, вдосконалювати навички складання порівняльної характеристики героїв;

розвивати навички читання вголос з елементами коментаря, зв’язне мовлення, логічне мислення;

виховувати розуміння переваги духовного над матеріальним почуття відповідальності за свої вчинки, вміння бути справжнім другом тощо.

Обладнання:

портрет Г.Х.Андерсена,

підручник Ю.І.Ковбасенка «Зарубіжна література. 6 клас»,

картки для роботи в групах,

вирізані з паперу троянда і сніжинка.

Андерсен навчив мене світлої віри

у перемогу сонця над темрявою

і доброго людського серця над злом.

К.Паустовський

Ніхто не має більшої любові,

Як той, хто душу поклада за друзів

Леся Українка

Людська душа і друг, безсумнівно,

цінніш за все інше.

Г.Сковорода

Хід уроку

  1. Оголошення теми, мети і завдань уроку

  2. Актуалізація опорних знань

    1. Робота з першим епіграфом

      1. Як ви розумієте слова російського письменника К.Паустовського?

      2. Як цей епіграф перегукується зі змістом казки «Снігова Королева»?

    2. На шляху до перемоги над чарами Снігової Королеви у Герди було п’ять зупинок. Назвіть їх. (Бабуся-чарівниця; Принц і Принцеса; Розбійники; Лапландка; Фінка)

    3. Робота в групах

(Кожна група отримує картку з назвою «зупинки».)

Завдання : довести, що зупинка, написана на вашій картці, була на шляху Герди найважливішою.

  1. Оприлюднення учнями результатів роботи в групах

Висновок

Чому люди і тварини допомагали Герді? (Були враженні силою любові маленької Герди.)

  1. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

Слово вчителя

Позаду важка дорога, попереду – холодний і величний палац Снігової Королеви. Тепер Герда повинна перемогти чари Снігової Королеви, байдужість Кая, злі сили, що оселилися в його душі.

  1. Виразне читання учнями уривку з Оповідання сьомого «Замок Снігової Королеви і що сталося згодом» (стор. 79, перший і другий абзаци.)

  2. Бесіда

  1. Як виглядає палац Снігової Королеви?

  2. Якою постала перед цією величчю і багатством Герда?

Слова вчителя

На чиєму боці перевага? Зараз ми це з’ясуємо, визначивши риси характеру Герди та Снігової Королеви.

  1. Робота в групах, спрямована на визначення характеру Герди.

Завдання для груп:

  1. Серед виданих карток знайти ті, на яких написані риси характеру Герди.



Завдання для

Риси характеру (кожна риса написана на окремій картці)

Групи №1

рішуча, егоїстична, турботлива, владна, безсердечна, самовпевнена, байдужа.

Групи №2

терпляча, смілива, егоїстична, владна, безсердечна, самовпевнена, байдужа.

Групи №3

витривала, наполеглива, егоїстична, владна, безсердечна, самовпевнена, байдужа.

Групи №4

вірна, вдячна, егоїстична, владна, безсердечна, самовпевнена, байдужа.

Групи №5

смілива, вольова, егоїстична, владна, безсердечна, самовпевнена, байдужа.



  1. Довести, що саме ці риси притаманні Герді.

  1. Оприлюднення учнями результатів роботи в групах і прикріплення карток на ліву частину магнітної дошки.

  2. Робота в групах, спрямована на визначення характеру Снігової Королеви.

Завдання для груп:

  1. Доведіть, що на картках, що залишилися на партах, написані риси характеру, притаманні Сніговій Королеві.

  1. Оприлюднення учнями результатів роботи в групах і прикріплення карток на праву частину магнітної дошки. (По одній картці від групи.)

  2. Словникова робота

Символ – умовне позначення якогось предмета, поняття або явища, розпізнавчий знак.

  1. Запитання

  1. Який предмет символізує Герду? (Троянда)

  2. А Снігову Королеву? (Сніжинка)

Символи героїв прикріпляються над картками у відповідних частинах дошки.

Результат роботи виглядає так:

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\rose(80px).png

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\snow(80).png

Рішуча

Терпляча

Турботлива

Смілива

Витривала

Наполеглива

Вдячна

Вірна



Егоїстична

Владна

Безсердечна

Самовпевнена

Байдужа





  1. Проблемне питання

Що в природі красивіше: сніжинка чи троянда?

(Квітка і сніжинка по своєму прекрасні і досконалі. У казці Андерсен показав, що за зовнішньою красою криється внутрішня потворність.)

  1. Виразне читання уривку з Оповідання сьомого «Замок Снігової Королеви і що сталося згодом». (ст. 79-80. З третього абзацу до слів «Кай із Гердою вийшли з пустельного крижаного палацу».

Бесіда:

  1. Що в палаці робив Кай?

  2. Що пообіцяла йому Снігова Королева?

  3. Що допомогло Герді розтопити холодне серце Кая?

  4. Що пропонують Каю Герда і Снігова Королева?

  1. Творче завдання (письмово)

Герда чи Снігова Королева запропонувала Каю справжні багатства?

  1. Закріплення вивченого матеріалу

    1. Запитання для контролю

Що ж доводить Андерсен у казці «Снігова Королева» (звертається увага учнів на тему уроку, що записана на дошці)? (Щирі людські почуття та стосунки перемагають розрахунок та матеріальні блага.)

    1. Робота з другим та третім епіграфами

      1. Як ви розумієте слова відомої української поетеси Лесі Українки?

      2. Що поет-філософ Г.Сковорода вважає ціннішим за все інше? Чому?

      3. Поясніть, чому саме ці висловлювання Л.Українки та Г.Сковороди взяті епіграфами до уроку?

  1. Підведення підсумків уроку

Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру «У чому секрет перемоги Герди над чарами Снігової Королеви?».

Схожі:

Перемога щирих людських стосунків над багатствами Снігової Королеви....
Ювати навички аналізу художнього твору, навчати учнів робити узагальнення та висновки, засвоїти поняття про антитезу,розвивати логічне...
Урок четвертий Тема. Чарівник молодих сердець
Полтавою, що спільне і відмінне в ліриці В. Сосюри та С.Єсеніна; розвивати навики виразного читання, виховувати в учнів потяг до...
Найбільша перемога це перемога над собою, а найганебніше це бути переможеним своїми пристрастями
Мета: підвести учнів до усвідомленої відмови від паління, що ґрунтується на знаннях про його шкідливі наслідки; допомогти зрозуміти...
Методично-бібліографічний відділ
Надіїв), конкурс колядок «Малий Ісусик. Різдвяна зірка. Буде Святвечір, буде ялинка» та виготовлення святкових листівок «Святкова...
Урок №13 Тема. Ознайомлення з групою «теплих» і «холодних» кольорів. Тематичне завдання
«теплих» і «холодних» кольорів; закріпити навички створення необхідного кольору змішуванням кольорів; навчати правильно розташовувати...
«МЕЛОДІЯ ДВОХ СЕРДЕЦЬ» для учнів 8 класів Людмила Шипелюк, вихователь...
Мета: формування у ліцеїстів добрих, теплих стосунків, взаєморозуміння та взаємоповаги. Виховувати почуття прекрасного
Що таке дружба?
Одного разу замислилася я над поняттям "дружба" і зрозуміла, що точного визначення дати йому не можна. Зрозуміло, що це "особливий...
1. Перемога проектів в рамках першого Конкурсу
Перемога проектів в рамках першого Конкурсу, Пріоритет 1 Створення більш конкурентоспроможної прикордонної
Людина біжить над прірвою
Прибіжище душ людських, символ могутности й святости, «неспалимої купини», непорушної сили й вічного покою, надія й підпора всіх...
Розділ ІІ Гуманізуюча місія соціального педагога в освітньому закладі на сучасному етапі
Разом з тим сьогодні стало цілком очевидно, що нова соціальна реальність, загострення соціально-економічних та національних суперечностей,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка