Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики


Скачати 51.93 Kb.
Назва Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики
Дата 13.04.2013
Розмір 51.93 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Математика > Документи
Критерії оцінювання навчальних

досягнень учнів з математики
До навчальних досягнень учнів з математики, які безпосередньо підлягають оцінюванню, належать:

  • теоретичні знання, що стосуються математичних понять, тверджень, теорем, властивостей, ознак, методів та ідей математики;

  • знання, що стосуються способів діяльності, які можна подати у вигляді системи дій (правила, алгоритми);

  • здатність безпосередньо здійснювати уже відомі способи діяльності відповідно до засвоєних правил, алгоритмів (наприклад, виконувати певне тотожне перетворення виразу, розв'язувати рівняння певного виду, виконувати геометричні побудови, дослід­жувати функцію на монотонність, розв'язувати текстові задачі роз­глянутих типів тощо);

  • здатність застосовувати набуті знання і вміння для розв'язан­ня навчальних і практичних задач, коли шлях, спосіб такого розв'язання потрібно попередньо визначити (знайти) самому.

Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і спо­собами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досяг­нень школярів з математики:

І – початковий рівень, коли в результаті вивчення навчального матеріалу учень:

  • називає математичний об'єкт (вираз, формули, геометричну фігуру, символ), але тільки з тому випадку, коли цей об'єкт (його зображення, опис, характеристика) запропоновано йому безпосе­редньо;

  • за допомогою вчителя виконує елементарні завдання.

II – середній рівень, коли учень повторює інформацію, опе­рації, дії, засвоєні ним у процесі навчання, здатний розв'язувати за­вдання за зразком.

ІІІ – достатній рівень, коли учень самостійно застосовує знан­ня в стандартних ситуаціях, уміє виконувати математичні операції, загальна методика і послідовність (алгоритм) яких йому знайомі, але зміст та умови виконання змінені.

ІV – високий рівень, коли учень здатний самостійно орієнтува­тися в нових для нього ситуаціях, складати план дій і виконувати його, пропонувати нові, невідомі йому раніше розв'язання, тобто його діяльність має дослідницький характер.

Оцінювання якості математичної підготовки учнів з математи­ки здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями, який можна виявити в процесі усного опитування, та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосуван­ня вивченого матеріалу під час розв'язування задач і вправ. Оціню­вання здійснюється в системі тематичного контролю знань, коли ба­ли виставляються за вивчення окремих тем, розділів та під час дер­жавної атестації.


Критерії для підсумкового (тематичного) оцінювання

навчальних досягнень учнів


Рівні навчаль­них досягнень, учнів

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

І. Початковий

1

Учень: розпізнає один із кількох запропонова­них математичних об'єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його се­ред інших;

читає і записує числа, переписує даний мате­матичний вираз, формулу; зображає найпростіші геометричні фігури (ма­лює ескіз).



2

Учень: виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами; впізнає окремі математичні об'єкти і пояснює свій вибір.



3

Учень: зіставляє дані або словесно описані мате­матичні об'єкти за їх суттєвими властивостями; за допомогою вчителя виконує елементарні за­вдання.

ІІ. Середній

4

Учень: відтворює означення математичних

понять і формулювання тверджень;

називає елементи математичних об'єктів;

формулює деякі властивості математичних

об'єктів;

виконує за зразком завдання обов'язкового

рівня.



5

Учень: ілюструє означення математичних по­нять, формулювань теорем і правил виконан­ня математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника; розв'язує завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим пояснен­ням.



6

Учень: ілюструє означення математичних по­нять, формулювань теорем і правил виконан­ня математичних дій власними прикладами; самостійно розв'язує завдання обов'язкового рівня з достатнім поясненням; записує математичний вираз, формулу за сло­весним формулюванням і навпаки.

III. Достатній

7

Учень: застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв'язання за­вдань у знайомих ситуаціях; знає залежності між елементами математич­них об'єктів;

самостійно виправляє вказані йому помилки; розв'язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень.



8

Учень: володіє визначеним програмою на­вчальним матеріалом;

розв'язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням;

частково аргументує математичні міркуван­ня й розв'язування завдань.



9

самостійно виконує завдання в знайомих си­туаціях із достатнім поясненням; виправляє допущені помилки; повністю аргументує обґрунтування матема­тичних тверджень; розв'язує завдання з достатнім поясненням.

IV. Високий

10

Знання, вміння й навички учня повністю відповідають вимогам програми, зокрема учень:

усвідомлює нові для нього математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою ма­тематичні твердження з достатнім обґрунту­ванням;

під керівництвом учителя знаходить джере­ла інформації та самостійно використовує їх; розв'язує завдання з повним поясненням і обґрунтуванням.



11

Учень: вільно і правильно висловлює відповід­ні математичні міркування, переконливо аргу­ментує їх;

самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними;

використовує набуті знання і вміння в незнайо­мих для нього ситуаціях; знає передбачені програмою основні методи розв'язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обґрунтуванням.



12

Учень: виявляє варіативність мислення і

раціональність у виборі способу розв'язання

математичної проблеми;

вміє узагальнювати й систематизувати набуті

знання;

здатний до розв'язування нестандартних задач

і вправ.


Поточне оцінювання учнів з математики проводиться безпосе­редньо під час навчальних занять або за результатами виконання домашніх завдань, усних відповідей, письмових робіт тощо.




Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г. Уроки геометрії в 7 класі

Схожі:

Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів з
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досягнень школярів...
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-12 класів з української (рідної) мови
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5—12 класів з української (рідної) мови
Міні-лекція із теми „Комп'ютерна презентація”
Презентація”. На її вивчення відводиться 4 години. (Роздається план вивчення даної теми). Для оцінювання навчальних досягнень з даної...
Орієнтовні критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів
Комп’ютерні презентації” допоможуть вчителям інформати більш точніше оцінити учнів з даної теми
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються
Нормативні документи навчально-виховного процесу та навчально-методичної бази кабінету
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з географії
Учень (учениця) розрізняє окремі географічні явища чи об’єкти (гори і рівнини, суша і океан, село і місто, галузь і т д.) та з допомогою...
Оцінювання навчальних досягнень з теми
Мета оцінювання: встановити відповідності рівня навчальних досягнень учнів в оволодінні знаннями про типи розмноження рослин, про...
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ навчальних досягнень учнів 10-11 класів за профілем трудового навчання
Допускає суттєві помилки під час перевірки теоретичних знань, в організації робочого місця, планування проектувальних дій, в прийомах...
Тест зовнішнього незалежного оцінювання з математики перевіряє: відповідність...
Міністерством освіти і науки України для класів універсального, природничого, фізико-математичного профілів, а також для класів,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка