|
Скачати 49.08 Kb.
|
„Люблю Черкаський рідний край...!” До 55-річчя Черкаської області (7 січня 2009 р.) Гра „Що? Де? Коли?” (3-4 класи) Книжкова виставка: „... Безмежно кохаю красу Черкаського краю...” Бібліотекар: Черкащина... Наша рідна сторона. Скільки пісень складено, скільки захопливих слів сказано про неповторну красу Шевченкового краю – одного з наймальовничіших куточків України. Здається, на все, чим багата природа Придніпров’я, щедра Черкаська земля. Степові далі і дрімучі ліси, молоді гаї і квітучі сади, створені працею людини, швидоплинні сріблясті річки і прозорі озера, величний Дніпро-Славута. Учениця: Мій рідний край, моя земля, Черкащина моя, Монастирищино квітуча! Моє Монастирище, моя Черкащина – це моя Україна! Україна моя, твоя, всіх, хто живе на її квітучій землі. Немає в світі місцини, дорожчої за рідну. За неї наші батьки, діди, прадіди готові були полягти в бою. Бібліотекар: Рідна місцина, де ти народився, де твої босі ніжки тупали по ранковій росі, залишається в пам’яті на все життя. І де б тебе не кидала доля, по яких би шляхах-дорогах крокувало ваше життя, ваші думки і помисли завжди линуть до рідного куточка, його людей, його історії. Учень: Люблю Черкаський рідний край І сонце, й річки й водограй. Проміння тепле з неба ллється. І все радіє, ожива, й душа сміється. Буяє зелень, квітнуть квіти, І жити хочеться й радіти. Душа моя, радій і знай, Люблю до самозабуття Свій рідний край, Черкаський край, На все життя. Учениця: Хати, мов туманом омиті, Біленькі стоять навкруги, І пісня бринить розмаїта, Співають в садах солов’ї. Сади розкішні на Черкащині, Квітують завжди навесні, І ваблять до себе, і кличуть Зелені поля і гаї. Шевченкове слово тут лине, Бандури музичний кришталь. У небі ключі журавлині. Красо Черкащини, буяй. Учениця: Я люблю тепло твоїх старин, Де в сади Дніпрова синь вплелася. В серце вріс і древній Чигирин, І священний отчий край Тараса. І славетна Канівська гора, Й слово кобзаря, благословенне... Піснею любові і тепла Стала ти, Черкащино, для мене. Учень: Я клянусь тобі, як вірний син, Що в цей край навіки закохався, - Берегти і древній Чигирин, І священний закуток Тараса. Де козацька слава не вмира, Повниться зерном життя натхнення... Матір’ю безмірного добра Стала ти, Черкащино, для мене. Бібліотекар: І красу рідного краю, його історію описують наші поети, письменники, науковці, історики. Сьогодні у нас в гостях історик, краєзнавець, директор нашого музею Волошенко І.І. Слово гостю. Готуючись до сьогодншнього свята, наші учні багато прочитали і ознайомилися з книгами, в яких описується про Черкащину і Монастирищину. І зараз вони свої знання продемонструють у грі „Що? Де? Коли?”, присвячену 55-річчю нашої області. Дві команди запрошуються на сцену: 1) „Краєзнавці”; 2)”Черкащани”. Запитання:
(7 січня 1954 року)
(на півночі – Київська, на сході – Полтаська, на заході – Вінницька, на півдні – Кіровоградська)
(20)
(біля Корсунь-Шевченківського)
(Понад 600 років тому жили люди на території нашого району. Свідчать про це понад 100 курганів. Тут існувало велике поселення ще до татаро-монгольської навали, і біля нього були монастирі. Виникло місто при невеличкій річці Конелі)
(Іван Дзюба с.Тарнава)
(рівнинний характер)
(піски, глина, граніт, кварц, крейда, мергель).
(зима, весна, літо, осінь). Музична пауза
(Дніпро, озеро Криве в Канівському районі, Кременчуцьке водосховище).
(Канівська).
(чорноземи, сірі лісові, дерново-підзолисті).
(пам’ятник Б.Хмельницькому, Корсунь-Шевченківський музей, пам’ятник Тарасу Шевченку на Чернечій горі, Уманський дендропарк „Софіївка”, Успенський собор).
(Т.Шевченко „Тече вода з-під явора”). 17. А кого із письменників ви знаєте уродженців нашого району? (Гончарук Захар, Яків, Петриченко). 18. В Черкаській області зареєстровано понад 150 місцевих газет і журналів. Назвіть вам відомі обласні періодичні видання і нашого міста. („Черкаський край”, „Місто”, „Молодь Черкащини”, „Вечірні Черкаси”, „Шевченків край”, „Зоря”. Журнали –„Холодний яр”, „Краєзнавець Черкащини”). 19. А яким головним видом господарської діяльності займалися і займаються жителі області? (землеробство, тваринництво, рибальство, бджільництво). Підведення підсумків. Слово журі. |
Тема: Пізнавально-розважальне шоу Я люблю Україну Мета Мета: розширити і поглибити знання учнів про Україну, про рідний край; стимулювати інтерес до дослідження природи, життя і побуту... |
Програма курсу за вибором «Рідний край» для учнів 8 9 класів загальноосвітніх... Програма курсу за вибором «Рідний край» розрахована на учнів 8 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Вона є логічним доповненням... |
«Неповторний привабливий край на Дніпрі» Мета: Розширити та поглибити відомості учнів про рідний край – Дніпропетровську область та місто Дніпропетровськ; ознайомити з відомими... |
Буковина – край, де варто жити Мета: Вчити учнів з повагою ставитися до рідної землі; розширювати знання учнів про Буковину як культурний осередок української держави,... |
300-річчю Гетьманської столиці присвячується Мета: розширити знання учнів про рідний край, про місто, у якому живуть, навчаються, про людей, іменами яких пишається наш край;... |
Є щось святе в словах, «мій рідний край…» «Тернопільський енциклопедичний словник» унікальне видання, де зібрано матеріали, що стосуються Тернопільщини від кам’яної доби до... |
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ Про проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу на кращу туристсько-краєзнавчу експедицію учнівської молоді з активним способом... |
Історія моєї вулиці Закріплювати та поглиблювати знання дітей про Україну та рідний край. Продовжувати вчити розуміти зміст понять «Батьківщина», «маленька... |
«День народження суцвіття Краяни» Учень: Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна. Землю, де ми народилися, побачили і пізнали світ, почули колискову... |
Урок з природознавства Тема. Рідний край на території України Мета уроку: дати відомості про розташування харківської області на території України, особливості її рел’єфу |