|
Скачати 466.07 Kb.
|
Pозробки першого уроку «Буковина – край, де варто жити» для учнів початкових класів вчителів початкових класів Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №27: Галан Олени Василівни – заступника директора з НВР Шашкової Людмили Дмитрівни – вчителя І класу Софроній Валентини Степанівни – вчителя І класу Куриш Аліни Іллівни – вчителя ІІ класу Грінік Лідії Григорівни – вчителя ІІ класу Никифорак Світлани Юріївни – вчителя ІІІ класу Синогач Галини Михайлівни – вчителя ІІІ класу Середи Ніни Федорівни – вчителя IV класу 1 клас Тема. Буковина – край, де варто жити. Мета: Вчити учнів з повагою ставитися до рідної землі; розширювати знання учнів про Буковину як культурний осередок української держави, розвивати усне мовлення та логічне мислення школярів; виховувати почуття гордості за свій рідний край. Тип уроку. Уявна подорож у країну Сонячних Зайчиків. Обладнання: карта України, повітряні кульки, іграшковий зайчик, картки із намальованими зайчиками, лист, ватман, промінці сонця, фломастери. Хід уроку
1.1. Привітання 2. Створення позитивного емоційного фону уроку Гра «Засвіти свого зайчика» Зайчик сонячний в класі стрибає, (вчитель пускає дзеркальцем по класу сонячний зайчик) Він радіє, що учні прийшли. Всім вам успіхів радо бажає Та щоб всі ви здорові були.
3. Робота над темою уроку 3.1.Бесіда про рідний край
Це велика держава. Щоб перейти її із заходу на схід, то треба йти 90 днів і кожного дня долати по 30 кілометрів. Ми у 3 - 4 класах більше дізнаємось про нашу велику державу.
Коли я йшла до школи, то зустріла маму сонячних зайчиків. Вона передала вам листа. Прочитаємо його? Було це давно-давно, коли Святий Миколай роздавав подарунки. Одним він дав багато золота, другим великі родовища, третім родючі землі... І коли все роздав, то побачив у кутку дуже гарну, надзвичайної вроди, але дуже бідну в полатаній одежі дівчину, яка стояла у кутку і гірко плакала. Він підійшов до неї і запитав: "Дівчино, чому ти плачеш?". "Я плачу тому, Святий Миколаю, що ти всім дав подарунки, а мені нічого", – сказала дівчина. "А хто ти, дівчино?", – запитав Святий Миколай. "Я – Буковина", – відповіла дівчина. Святий Миколай подумав і каже: "Справді, я вже все всім роздав, але у мене ще залишились – краса і пісня, я й дарую тобі дівчино їх назавжди.» З тих пір наша славна Україна вважається найкрасивішою і найспівучішою країною світу. Ми пишаємося тим, що ми – українці.
Я пропоную вам прослухати пісню відомого буковинського композитора Володимира Івасюка « Я піду в далекі гори». Слухаючи пісню вчитель ставить завдання: подумати чим ще відома Буковина? (під час звучання пісні, учні стають біля парт і показують пісню рухами, повторюючи за вчителем) Отже, діти, хто здогадався, чим ще відома Буковина? (своєю природою - горами).
Україна! Рідний край! Поле, річка, синій гай. Любо стежкою іти, Тут живемо я і ти.
Один учень читає, решта слухають. Потім розучують разом вірш (повторюють за вчителем хлопчики, потім дівчатка та іншими методами).
Яке місто є столицею Буковини? ( Чернівці) Вчитель демонструє фотографії « Визначні місця Чернівців» Погляньте на фотографії. Де ви вже встигли побувати? Чернівецький національний університет відомий на весь світ. Тут навчаються студенти з різних країн. Кафедральний собор Cвятої Параскеви. Перша православна мурована церква в м. Чернівці. Це церква, в якій місцеві русини вперше проголосили себе українцями. Театральна площа - одна з найгарніших в м. Чернівці. Головна споруда на площі - Чернівецький обласний український музично-драматичний театр ім. О. Кобилянської одна з багатьох визначних пам'яток міста. На театральній площі розміщується алея зірок, на честь відомих виконавців української та російської естради. Пам'ятник українському письменнику Тарасу Шевченко був встановлений на центральній площі Чернівців на честь десятої річниці незалежності України. Вулиця Ольги Кобилянської - єдина пішохідна вулиця в м. Чернівці. На цій вулиці розташований краєзнавчий музей. Фізхвилинка
А зараз вам треба спробувати себе в ролі дизайнерів, людей , які прикрашають, оздоблюють, створюють красу. Перед вами листочки паперу. Намалюйте на них те, чим ви б прикрасили наш рідний край, щоб всім хотілося сюди приїжджати. Самостійна робота учнів під музичний супровід ( звуки дзюрчання струмка, співу птахів … )
Зараз ми з вами, як я і обіцяла, відправимося у країну Сонячних Зайчиків, але спочатку нам необхідно, щоб на небі з’явилося сонечко. Для цього пригадайте, чим відома Буковина? Чому тут хочеться жити?
Діти, а що ми повинні робити для того, щоб наша Батьківщина залишалася такою ж красивою як вона є? Вчитель утворює сонечко. Потім учні прикрашають «країну» Сонячними Зайчиками.
Чи сподобалася вам наша країна Сонячних Зайчиків? Який настрій у вас наприкінці уроку? Погляньте на дошку і виберіть свій настрій. Намалюйте його на кульці ( вчитель також малює на своїй кульці). Я бажаю вам, щоб цей гарний настрій був у вас кожного дня. 1 клас Тема: Буковина – край, де варто жити Мета: ознайомлення молодших школярів з історією, культурою рідного краю, розвиток шанобливого ставлення до культури свого народу, виховання почуття патріотизму. Хід уроку І. Організація класу. 1. Розміщення в класі. 2. Привітання першокласників. ІІ. Повідомлення теми і мети: 1.Загадка про Батьківщину Це земля свята, єдина, наших прадідів-дідів. Ненька наша, мова рідна і прекрасний рідний спів.
( виходять діти зі складами БУ – КО – ВИ - НА) 1уч.: Я поведу вас у дорогу, в ліси гірські, гаї, поля, 2уч: щоб знали ви чим є багата і щедра матінка-земля. 3уч: Буковина – рідний край, гірські річки, зелений гай, 4уч: любо стежкою іти – тут живемо я і ти.
ІІІ. Основна частина. Розпочинаємо мандрівку стежками рідного краю. У дорозі не зівайте, гарно руку піднімайте. Будьте активними і ввічливими. 1стежина «Чарівна» (учениця коротко розповідає легенду про походження назви Буковини. Прикріплює малюнок пари у буковинському костюмі) 2 стежина «Геральдики» (демонструється герб Буковини та пояснення зображувальних елементів) 3стежина «Мистецька» Літературна творчість Буковини представлена багатьма славними іменами. Найвідоміші з-поміж них: Ольга Кобилянська, Юрій Федькович – класики української літератури; Міхай Емінеску – видатний румунський поет; Роза Ауслендер і Пауль Целан – німецькомовні єврейські поети. Творчість Пауля Целана увійшла до скарбниці світової літератури. Всі вони писали різними мовами, у кожного був свій неповторний стиль. Більшість з них народились у Чернівцях, тут отримали освіту й сформувались як творчі особистості. На весь світ відомий тенор Йозеф Шмідт – «німецький Карузо» з Буковини. Він розпочинав кар’єру співака у дитячому хорі Чернівецького Темпля, а з часом його пісня облетіла весь світ. В Чернівцях жив і творив відомий український композитор Володимир Івасюк – автор легендарної «Червоної рути». 1. Іва́н Васи́льович Миколайчу́к (* 15 червня 1941, Чортория, Кіцманський район, Чернівецька область — † 3 серпня 1987, Київ) — український кіноактор, кінорежисер, сценарист. Народився у багатодітній селянській родині - одним із 13 дітей; дехто з його братів і сестер досі мешкає в с. Чортория. У селі відбудували батьківську хату Миколайчуків, облаштувавши під музей-садибу. «Я не знаю більш національного народного генія… До нього це був Довженко» — казав про Миколайчука Сергій Параджанов. Проте звання народного артиста Івану Миколайчуку так і не надали, Шевченківську премію він отримав посмертно, бо в УРСР носив тавро "неблагонадійного". 2. Володи́мир Миха́йлович Івасю́к (*4 березня 1949, Кіцмань, Чернівецька область — †24/27 квітня[1] 1979,Брюховицький ліс під Львовом) — український композитор і поет. Герой України (2009, посмертно). Народився у м.Кіцмані Чернівецької області в родині учителів Михайла і Софії Івасюків. Один із основоположників української естрадної музики (поп-музики). Автор 107 пісень, 53 інструментальних творів, музики до кількох спектаклів. Професійний медик, скрипаль, чудово грав на фортепіано, віолончелі, гітарі, майстерно виконував свої пісні. Неординарний живописець. 3. Наза́рій Назарович Яремчу́к (* 30 листопада 1951, Рівня (тепер Вижниця) — † 30 червня 1995, Чернівці) — український естрадний співак (тенор). Народний артист УРСР (1987).Народився в селі Рівня (згодом стало частиноюВижниці) Чернівецької області в селянській родині, був четвертою дитиною. Перше мистецьке визнання принесла пісня «Горянка» Левка Дутківського. За її виконання ансамбль «Смерічка» та її солісти Назарій Яремчук та Василь Зінкевич були удостоєні звання лауреатів Всесоюзного конкурсу «Алло, ми шукаємо таланти». (звучить пісня Червоної рути») В обласна філармонія, можна почути неповторні мелодії Карпат, побачити самобутні гуцульські танці у виконання заслуженого Буковинського ансамблю пісні й танцю, який об’єднує майже 80 видів сценічного мистецтва. У філармонії починали своє сходження на велику сцену народні артисти України Софія Ротару, Назарій Яремчук, Василь Зінкевич, Павло Дворський та інші талановиті співаки (Діти декламують вірші Федьковича, Кобилянської…) 4 стежина «Серце Буковини»
5стежина «Туриська» Чернівці – одне з небагатьох міст України, яке по праву вважається перлиною архітектури. На державному обліку в історичній частині столиці Буковини знаходиться 706 пам’яток архітектури, 20 з яких загальнонаціонального значення. Історична забудова старого міста – це цілісний, майже недоторканий ансамбль XIX – початку XX століть, відомий своїми стильними сецесійними будовами, створеними представниками віденської школи модерну Отто Ваґнера. Архітектурною перлиною Чернівців по праву вважається ансамбль колишньої Резиденції митрополитів Буковини і Далмації, включений до всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО. До семи чудес Чернівців належать:
(демонстрація ілюстрацій) 6 стежина «Жива» - природа рідного краю
Буковина – мальовничий куточок України, невеличкий земний рай. Хто хоч раз побачив та відчув велич та красу карпатських гір, шум водоспадів того і надалі кликатимуть вітер мандрівок, таємні стежки, спогади про поєднання з природою. 2. «Мікрофон» - висловлювання компліментів місту для туристів (виходять за бажанням хлопці, потім дівчата ) 7стежина «Прощальна» Гра « Так, не так» (так – плескають в долоні) 1.На гербі нашого краю зображено лева. 2.Зла чаклунка перетворила юнака на дерево –бук, а дівчина стала назавжди гірською рікою. 3. Театральну площу прикрашає музично-драматичний театр ім. О. Кобилянської. 4. В Чернівцях жив і творив відомий український композитор Володимир Івасюк. ІУ. Підсумок 1.Дарування сердець: - Чим сподобався урок? Намалюйте на сердечці усмішку та подаруйте його своєму краю. (приклеюють на дошці навколо карти під пісню Яремчука «Мій рідний край» ) 2.Виходять учні зі складами і разом промовляють: Буковина – край, де варто жити (виділені слова надруковані) 2 клас |
Виховна година “Шкідливі звички” Мета На вашу думку, чи можна жити у своє задоволення, не порушуючи норм моралі? Як ви вважаєте, чи варто вносити моральні норми в кримінальний... |
Варто учнів зробити співучасниками процесу вироблення цілей, задач,... Моє педагогічне кредо: Варто учнів зробити співучасниками процесу вироблення цілей, задач, змісту й напрямів уроку, варто урок зробити... |
Учений-літературознавець і фольклорист – етнограф. Учениця Учениця. Милий серцю волинський край! Край предковічних дубів, незайманих борів, таємничих озер із смарагдовими берегами |
ЕТИКА 5 КЛАС Моральність визначає індивідуальну життєдіяльність людини й формує ціннісний простір суспільства. Споконвіку, скільки існує людство,... |
«Неповторний привабливий край на Дніпрі» Мета: Розширити та поглибити відомості учнів про рідний край – Дніпропетровську область та місто Дніпропетровськ; ознайомити з відомими... |
Важко жити без музики. Ми чуємо музику усюди: на вулицях, удома,... ... |
«Всеукраїнське громадське об’єднання «КРАЙ», припинення членства... Положення про прийом у члени Громадської організації «Всеукраїнське громадське об’єднання «КРАЙ», припинення членства в ній та облік... |
300-річчю Гетьманської столиці присвячується Мета: розширити знання учнів про рідний край, про місто, у якому живуть, навчаються, про людей, іменами яких пишається наш край;... |
Хто без мови зумів би жити? Я обожнюю нашу мову, обожнюю всією душею. І здається мені, що саме любов до мови спонукає моє серце битися частіше, розкриває мої... |
Лінійка «Подвигу народу жити у віках» Понад півстоліття віддаляє нас від буремних років Другої світової… Для історії- це небагато, а для людини- це майже все життя. Та... |