|
Скачати 32.88 Kb.
|
Діагностика рівня готовності дитини до шкільного навчання в сфері пізнавальної діяльності (Модифікований варіант завдань Власової, Познера) Завдання І (4-й зайвий) Мета Досліджується рівень спілкування, логічна обґрунтованість і чіткість формулювання, активність і вміння використовувати спільні поняття. Використаний та модифікований варіант завдань Власової, Познера із карток побудованих за принципом: три предмета об’єднані спільним змістом четвертий відноситься до другої групи і того поняття. Техніка проведення Дитині показують картку з зображенням 4-х предметів і просять назвати їх. Після чого дають запитання: „Подивись уважно і скажи, який предмет зайвий і чому? А який не підходить? Чому? А які три з них мають щось спільне?” Коли робота з всіма 10 картками закінчена, слід приступити до аналізу. Підготовляючи картки слід передбачати 4-5 таких, де по кольору вирізнялися не зайві предмети, а ті, які входять в склад понять, наприклад такі картки: груша, слива, яблуко, морква. Слива за кольором вирізняється, та це не важлива ознака. Такі завдання дають змогу вибрати як діти орієнтуються у важливих ознаках. Аналіз результатів Висока підготованість – коли 7-10 карток пояснюють з використанням двох родових понять (зайвий жук так як ця тварина, а інше одяг зайвий черпак, інші квіти), а 3-4 картки поясняють через одиничні родові поняття (зайвий жук, зайвий черпак бо тварини, посуд) Достатня готовність – коли 7-10 карток пояснюють через одне родове поняття або половину з двома родовими поняттями. Низький рівень мислення – коли 7-10 карток називають зайвий предмет без пояснення. Завдання 2. Дослідження узагальнення Інструкція: Назви відомих тобі: диких тварин, дерева, міста, види транспорту, тощо. Аналіз результатів 6-5 – назв дитина добре підготована до школи. 4-3 – назв достатньо підготована 1- непідготовлена. Завдання 3. Дослідження логічного мислення Інструкція: Назвіть слова з протилежним значенням високий чужий тонкий горе покупець скупий рудний страшний тугий гострий легкий початок Аналіз результатів 9-11 слів високий рівень 5-8 слів середній рівень до 5 слів низький рівень Завдання 4. Дослідження швидкості мислення Інструкція: За 3 хвилини назвіть якомога більше слів, які починаються літерою К. Аналіз результатів 10слів і більше – висока швидкість 7-9 слів середня до 5 слів – низька. Завдання 5. Дослідження гнучкості мислення Можна виявити через рішення цікавих задач на кмітливість.
Інструкція: Послухай хитру задачу і здогадайся як її вирішити. Аналіз результатів Високий рівень розвитку мислення – 5 Достатній – 3-4 Середній – 1-2 Низький – 0 Завдання 6. Діагностика рівня сформованості операцій мислення (аналіз, синтез, порівняння) Техніка проведення. Дитині пропонують знайти спільні і відмінні якості предметів. Інструкція: „Я назву тобі два предмета, а ти подумай і скажи чим вини подібні і чим відрізняються”. Пари для порівняння: літак – метелик, м’яч – кавун, вовк – собака, місто –село, береза – ромашка, зама – літо, день – ніч, людина – тварина. Аналіз результатів Рівні порівняння: а) високий рівень порівняння, коли більше виділено загальних особливостей в конкретних об’єктах, різних подібних предметах і поняттях (наприклад, у першої пари, коли 2 загальних 1 відмінна особливість – це високий рівень) б) добрий – подібних і відмінних ознак в однаковій кількості (наприклад 2/2, 1/1, 3/3) в) достатній – відмінних ознак в конкретних об’єктах називають на 1,2 і більше. г) середній – є хоч 1 якість, яку важко виділити. д) низький – називають тільки ті подібності, які найлегше виділити. |
Методичні рекомендації,-К., „Знання” 1992 Методика дослідження готовності дитини до шкільного навчання в сфері пізнавальної діяльності (модифікований варіант завдань Власової,... |
Буцкіна, С. В. Формування мотиваційної готовності дітей 6-7 років до навчання в школі Готовність дитини до шкільного навчання вчені насамперед розглядають з точки зору відповідності рівня розвитку дитини вимогам навчальної... |
Діагностика дослідження психологічної готовності дітей до навчання у школі Комплексна методика являє собою докладне практичне керівництво до дії шкільного ( дошкільного ) психолога. ) |
Як відмічалось, активізація пізнавальної діяльності учнів тісно... Під активізацією навчально-пізнавальної діяльності розуміють підвищення рівня усвідомленого пізнання об'єктивно-реальних закономірностей... |
Я. М. Лобова За нинішніх умов учитель усе більше є організатором... Особистісно орієнтоване навчання базується на диференційованому підході до навчання з урахуванням рівня інтелектуального розвитку... |
Перевірка і оцінювання результатів навчання інформатики Діагностика навчання обов'язковий компонент освітнього процесу, за допомогою якого визначається досягнення поставлених цілей. Діагностика... |
Діагностика рівня емоційного вигорання Діагностика рівня «Емоційного вигорання» (за В. Бойко) Водночас можуть виникнути його дисфункційні наслідки, коли вигорання спричиняє негативний вплив на професійну діяльність та стосунки... |
ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ На сьогоднішній день всі учасники навчально виховного процесу розуміють необхідність визначення рівня шкільної зрілості дітей дошкільного... |
Тема «Відомості про учня» Орієнтовні критерії оцінювання рівня готовності учня до вибору профілю навчання у старшій школі |
Тема «Відомості про учня» Орієнтовні критерії оцінювання рівня готовності учня до вибору профілю навчання у старшій школі |