Зміст
Вступ 3
1. Депозитні продукти, їх характеристика та нормативно-правове забезпечення. 6
2. Аналіз ринку депозитних послуг та позиція «Укрсоцбанку» на цьому ринку 14
3. Організація і технологія здійснення депозитних операцій в «Укрсоцбанку» 31
4. Структурування вкладів фізичних осіб 49
5. Удосконалення роботи «Укрсоцбанку» з депозитного обслуговування фізичних осіб 52
Висновки 58
Список використаної літератури 63
Додатки 65
Вступ
Актуальність теми. Сучасний розвиток економіки України відбувається в умовах становлення ринкової системи господарювання. Це повною мірою стосується й комерційних банків, які, з одного боку, є важливим елементом ринкової інфраструктури, а з іншого - активними суб’єктами підприємницької діяльності. Ефективність роботи комерційних банків значною мірою залежить від наявності ресурсів, їх структури та розмірів. Тому проблема формування ресурсної бази посідає одне з центральних місць у діяльності комерційних банків.
Основною складовою ресурсної бази комерційного банку є депозити. Нині формування депозитної бази відбувається в умовах зростання конкуренції між комерційними банками. На депозитну діяльність комерційних банків також впливають процеси структурної перебудови економіки, корпоратизації, акціонування та приватизації підприємств, що зумовлює розширення їх фінансово-господарської самостійності і підвищення вимог до якості банківського депозитного обслуговування. Зазначені чинники створюють підґрунтя для розвитку маркетингової діяльності комерційних банків на депозитному ринку. Слід зауважити, що на сьогоднішній день українські банки досить вдало застосовують окремі елементи комплексу маркетингу, зокрема такі як реклама. Водночас, виникає об’єктивна необхідність у застосуванні маркетингу як комплексної системи управління виробничо-збутовою діяльністю банків на депозитному ринку шляхом реалізації відповідної маркетингової політики.
Загальним аспектам формування депозитної бази комерційних банків та визначенню ролі маркетингу в цьому процесі присвячені праці таких зарубіжних вчених-економістів, як: Березіна М.П., Бор М.З., Голубович А.Д., Гончаров П.С., Джозлін Р., Жуков Е.Ф., Каценеленбаум З.С., Кисельов В.В., Колесников В.І., Кроливецька Л.П., Крупнов Ю.С., Кумок С.І., Лаврушин О.І., Макарова Г.Л., Мейдан А., Міловідов В.Д., Панова Г.С., Пезулло М., Пятенко В.В., Роуз П., Севрук В.Т., Сінкі Дж., Усоскін В.М., Уткін Е.А., Ширинська Е.Б., Фалько А.В. та інші. Вагомий внесок в розробку цієї проблеми внесли також вітчизняні вчені-економісти: Алексєєв І.В., Андрушків Т.І., Брітченко І.Г., Васюренко О.В., Вознюк Г.Л., Гіленко І., Головач А.В., Завгородній А.Г., Заруба О.Д., Захожай В.Б., Калина А.В., Кириченко О., Кредісов А.І., Мороз А.М., Мартинюк Ж.В., Новікова І.В., Поречкіна Л.С., Савлук М.І., Смовженко Т.С., Спіцин І.О., Спіцин Я.О., Ятченко А. та інші.
В результаті їх досліджень визначено місце депозитів у ресурсній базі комерційних банків, критерії її оптимальності, обґрунтовано необхідність використання маркетингу в банківському бізнесі, в тому числі в процесі формування депозитної бази.
Проте, недостатньо розробленими і не доведеними до рівня практичного використання залишились питання застосування маркетингу при формуванні депозитної бази українськими банками та здійснення ними ефективної маркетингової політики на депозитному ринку, що пояснюється стрімким розвитком вітчизняної банківської індустрії і певним відставанням теоретичних розробок від потреб практики, а також недоцільністю прямого копіювання досвіду маркетингової діяльності зарубіжних банків.
Метою і задачами курсової роботи є дослідження сучасного ринку депозитних операцій серед банківських послуг в Україні і зокрема депозитна діяльність «Укрсоцбанку», його місце серед банків України за обсягом депозитних ресурсів і напрямки вдосконалення депозитної діяльності.
Відповідно до мети дослідження було поставлено такі задачі.
Визначити особливості депозитних послуг як специфічного продукту в діяльності комерційного банку.
Обґрунтувати організацію, технологію та інструменти формування депозитної бази комерційного банку.
Визначити концептуальні основи діяльності комерційного банку на депозитному ринку .
Оцінити стан інформаційно-аналітичного забезпечення формування ресурсної бази комерційного банку на депозитному ринку.
Дослідити внутрішнє та зовнішнє становище комерційного банку на депозитному ринку.
Об’єкт та предмет дослідження – організація і технологія здійснення депозитних операцій у банку АКБ «Укрсоцбанк».
У процесі дослідження використовуються методи аналізу і синтезу, порівняння, абстрагування, а також системний підхід.
За допомогою методів аналізу та синтезу вивчено структурні елементи депозитної бази комерційного банку та комплексу дій, спрямованих на її формування, а також складові інформаційно-аналітичного забезпечення депозитної діяльності. Метод порівняння використовується при зіставленні тенденцій, притаманних вітчизняному депозитному ринку і діяльності АКБ “Укрсоцбанк” на ньому. Метод абстрагування дає змогу здійснити оцінку ефективності діяльності установи комерційного банку на депозитному ринку.
Практична цінність результатів дослідження полягає в розробці методичних рекомендацій щодо удосконалення депозитної діяльності комерційного банку на депозитному ринку, спрямованих на покращання якості обслуговування клієнтів і підвищення стабільності депозитної бази банку.
|