УРОКУ Тема: Створення макросів


Скачати 63.37 Kb.
Назва УРОКУ Тема: Створення макросів
Дата 29.03.2013
Розмір 63.37 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Банк > Урок
ПЛАН УРОКУ

Тема: Створення макросів.

Мета: навчити учнів створювати макроси в програмі Excel

Забезпечення: ПК з прогамою MS Excel, інструкція до лабораторної роботи

Тип уроку: лабораторна робота

СТРУКТУРА УРОКУ

1.  Організаційна частина

  • Перевірка присутності учнів

  • короткий інструктаж по правилах безпечної роботи з технікою

2.  Актуалізація опорних знань

  1. Що таке макрос?

  2. Для чого призначені Макроси?

  3. Яка послідовність створення макросу в електронних таблицях?

  4. Яка послідовність запуску макросу на виконання?

  5. Де можуть зберігатися макроси?

3. Інструктаж до виконання практичного завдання 

Після набуття початкових навичок роботи з електронними таблицями Microsoft Excel, ми спробуємо створити макрос, маленьку програму, для виконання деякої складної операції, яку Вам необхідно часто виконувати.

Постановка задачі


Уявіть собі, що ви отримали довгостроковий кредит в банку на покупку квартири. Необхідно розрахувати розмір щомісячних відрахувань, якщо відомо:

  • Розмір кредиту – 10000 грн.

  • Процентна ставка – 6,75%

  • Час повернення кредиту – 180 місяців.

Для рішення цієї задачі зручно розробити макрос, результатом якого є таблиця такого вигляду:

Таблиця 1.

Місяць

Місячний процент кредиту

Погашення кредиту

Дебетове сальдо

1

...

180

$

$

$


Створення таблиці

Для підготовки створення макросу “Таблиця погашення кредиту” виконайте слідуючи дії:

  1. Запустіть Microsoft Excel. Для цього виконайте команду Пуск/Програми/Microsoft Excel, або подвійним клацанням миші по даній піктограмі на робочому столі.

  2. Виберіть директиву Сервіс/Запись макроса/Начать запись. Після виконання цієї команди на екрані з’явиться діалогове вікно “Запись макроса”.

У стрічці “Имя макроса” введіть “tab_pog_kred”. В стрічці “Описание” введіть “Створення таблиці погашення кредиту за 180 місяців”.

Поле “Имя макроса” містить ім’я макроса, який буде створюватись. Використовуйте короткі, але інформативні імена. Ім’я повинно складатися з одного, або декількох слів, об’єднаних символом (_). У полі “Описание” можна описати, що буде виконувати даний макрос. Поле “Сохранить в ” дає можливість трьох варіантів вибору місця збереження макросу.

Найбільш загальний варіант – Эта книга. Він дозволяє помістити даний макрос в новий модуль, який зв’язаний з поточною папкою. Варіант “Личная книга макросов” поміщає макрос у спеціальну робочу папку, яка завжди відкривається після запуску Microsoft Excel. Третій варіант “Новая книга” поміщає макрос у новому модулі нової робочої книги.
Щоб записати створення таблиці погашення кредиту, виконайте слідуючи дії:

  • Натисніть кнопку ОК що закрити діалогове вікно. У плаваючому вікні з’явиться командна кнопка СТОП. Цю кнопку потрібно натиснути при кінці роботи для закінчення запису даного макросу;

  • Внесіть у комірку А1 текст “Таблиця погашення кредиту”;

  • Внесіть у комірку D1 текст “Процентна ставка”;

  • Внесіть у комірку D2 текст “Розмір кредиту”;

  • Внесіть у комірку D3 текст “Сума платежу”;

  • Для того щоб встановити процентний формат числа у комірці Е1 виберіть пункт меню Формат/Ячейка/Число. З числових форматів виберіть процентний формат числа і натисніть ОК.

  • Виберіть комірку Е2 і внесіть число 10000. Це розмір кредиту.

  • Виберіть Формат/Ячейка/Число вкажіть Денежный. Натисніть кнопку ОК.

  • В
    иберіть комірку Е3 і внесіть функцію для розрахунку щомісячного платежу для погашення кредиту за 180 місяців. (=ПЛТ(Е1/12;180;Е2;0) чи РМТ (Е1/12;180;Е2;0) – аналог функції на системній мові програмування на VisualBasic).

Процентна ставка, записана в комірці Е1, ділиться на 12 місяців, що дає середньомісячну процентну ставку. Excel знає, що результат розрахунку функції – грошова одиниця, тому автоматично перетворює його у формат представлення грошових одиниць. Комірка Е3 має від’ємне значення тому, що погашення кредиту – це збиток.

  • Виберіть комірку В5 і внесіть текст “Місяць”;

  • Виберіть комірку С5 і введіть текст “Місячний процент по ссуді”;

  • Виберіть комірку D5 і внесіть текст “Погашення кредиту”;

  • Виберіть комірку Е5 і внесіть текст “Дебетове сальдо”;

  • Виберіть комірку В6 і внесіть “1”;

  • Виберіть комірку В7 і внесіть “2”;

Виберіть комірки В6 і В7, і натиснувши ліву кнопку миші на правий нижній кут виділення протягніть область до 185 стрічки, внаслідок цього в стовпчику В автоматично створиться послідовність цілих чисел від 1 до 180.

Виберіть комірку С6 і внесіть =ОКРУГЛ(E1*E2/12;2) (або =ROUND(E1*E2/12;2)) Шляхом помноження 1/12 частини річної процентної ставки на розмір кредиту, розраховується місячний процент кредиту. Результат округлюється до цілої копійки.

  • Виберіть комірку D6 і внесіть =-($E$3+C6). Розмір суми яка направляється в рахунок погашення кредиту, розраховується як різниця між розміром платежу і процентом по кредиту. Вбудована функція Excel ППЛАТ розраховує платежі, як негативні значення (Оскільки гроші йдуть на збиток), тому потрібно використовувати знак “-”;

  • Виберіть комірку Е6 і внесіть =E2-D6. Дебетове сальдо даного місяця розраховується як різниця між несплаченим та виплаченим капіталом.

  • Виберіть комірку С7 і внесіть =ОКРУГЛ($E$1*E6/12;2) чи ROUND ($E$1*E6/12;2).

  • Виберіть комірку D6 натисніть маніпулятор заповнення в правому нижньому кутку вибраної зони, і утримуючи кнопку миші натиснутою, перетягніть його вниз до чарунки D7.

  • Виберіть комірку Е7 та введіть “=Е6-D7”.

  • Виберіть комірки С7:Е7, натисніть маніпулятор заповнення, і утримуючи кнопку миші натиснутою, перетягніть його вниз до комірки 185.

Для того щоб таблиця прийняла зручний вигляд потрібно :

  • Виберіть комірки D1:E3 дайте команду Формат/Ячейка, виберіть вкладку Граница, відзначте контрольні індикатори зліва, справа, зверху, внизу, натисніть кнопку ОК.

  • Виберіть комірку В5:Е5, виконайте команду Формат/Ячейка/Граница, відзначте індикатор вокруг – натисніть кнопку ОК.

  • Виберіть комірки В6:Е185, виконайте команду Формат/Ячейка/Граница, відзначте індикатор вокруг – натисніть кнопку ОК.

  • Виберіть комірку А1.

  • Виберіть команду Сервіс/Параметри – вкладка Вид. Потім відключіть контрольні індикатори Сетка та Заголовки строк та стовпців, потім натисніть кнопку ОК. Таблиця набуде вигляду:


Зверніть увагу на командну кнопку Стоп у плаваючому вікні яке міститься у кутку таблиці. Натисніть цю кнопку для припинення запису макросу. Збережіть робочу книгу під іменем kredut.

Використання макросу


Коли ми створили макрос можна виконати операцію по відновленню таблиці погашення кредиту. Для цього перейдіть у нову таблицю, наприклад у лист 2. і виберіть команду Сервіс/Макрос. В діалоговому вікні “Макрос” виберіть макрос кредиту і натисніть командну кнопку Виконати. Після цього автоматично буде відновлена таблиця погашення кредиту.
ОФОРМЛЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ТА ЗАХИСТ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ

1.    Організаційна частина

2.    Короткий інструктаж по оформленню лабораторної роботи

При оформленні лабораторної роботи слід зазначити:

  • тему та мету роботи

  • в ході роботи описати, як виконували завдання, використовуючи короткі теоретичні відомості, зазначені в інструкції та знання, здобуті на теоретичних уроках

  • зробити письмові висновки по роботі

  • підготуватися до захисту роботи

  • знайти відповіді на контрольні запитання.

2.     Самостійна робота учнів з інструкціями

3.     Фронтальна бесіда

  1. Що таке макрос?

  2. Для чого призначені Макроси?

  3. Яка послідовність створення макросу в електронних таблицях?

  4. Яка послідовність запуску макросу на виконання?

  5. Де можуть зберігатися макроси?


 4.     Індивідуальна робота з учнями

1.     Перевірка зошитів

2.     Виставлення оцінок

Схожі:

Тема: Створення звітів та макросів у Microsoft Access. Мета
«звіт», «заголовок звіту», «область даних», «макрос»; пояснити учням основні принципи створення звітів та макросів
Тема уроку
Тема уроку. Створення нумерованих та маркованих списків. Настроювання параметрів сторінок. Створення колонтитулів
Поняття макросу. Створення макросів
Обравши або створивши макрокоманду, для неї потрібно задати параметри – аргументи макрокоманди
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Тема по програмі
Тема уроку: Поняття запиту. Створення запитів. Виконання обчислень у запитах. Створення та редагування звітів
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
Тема по програмі
...
План-конспект уроку №3 Тема. Способи створення таблиць. Створення та заповнення таблиць
Мета: ознайомити з різними способами створення таблиць, навчити створювати та заповнювати таблиці
План-конспект уроку«Автоматизоване створеннята публікація веб-ресурсів»
Тема уроку : Автоматизоване створення веб-ресурсів. Ідея. Структура та етапи створення власного сайту
Тема уроку. Технологія створення банку ідей
Мета уроку: засвоєння знань про сутність творчості, зміст та технологію створення банку ідей; формування вмінь створювати банк ідей...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка