№ з/п
|
Зміст роботи
|
Час
|
|
Організаційний момент (вступне слово вчителя):
|
1
|
Доброго дня шановні учні! Мене звуть Валерій Сергійович, сьогодні я буду проводити у Вас урок інформатики.
|
|
Мотивація навчальної діяльності:
|
2
|
У повсякденному житті часто виникає необхідність опрацьовувати великі обсяги даних. Не пройде і півроку, як Ви зробите крок у самостійне життя і будете обирати свою майбутню професію. Саме тому наш з Вами урок хотілося б розпочати зі слів німецького вченого публіциста Вільгельма Швебеля «Хто планує майбутнє, той планує його у свою користь».
Сьогодні на уроці Ви будете не просто учнями 11-ого класу, а спробуєте себе у ролі працівників відділу маркетингу в компанії «Альфа комп’ютер Кривий Ріг»
Ви розпочинаєте вивчення наступної змістової частини теми «Системи управління базами даних».
Інформаційний довідник:
Маркетинг – це діяльність, спрямована на створення попиту та досягнення цілей підприємства через максимальне задоволення потреб споживачів.
В маркетинговій практиці існує таке правило:
Принципи ведення бізнесу, як і принципи маркетингу формуються на основі низки понять:
відчуття нестачі;
потреба;
товар;
попит;
угода;
ринок.
Уважно слухайте мої пояснення. Вони Вам допоможуть сформувати та удосконалити необхідні для подальшої роботи вміння і навички.
Оцінка за урок залежить від знань теорії та одержаних практичних навичок.
Під час виконання практичної роботи можна користуватися власними джерелами інформації: підручником, довідником, конспектом.
|
|
Повідомлення теми і мети уроку.
|
1
|
|
Актуалізація опорних знань:
|
4
|
Але для того щоб перейти до безпосереднього вивчення нової навчальної теми, ми «відчуваємо певну нестачу» в знаннях. Саме тому необхідно пригадати навчальний матеріал попередніх уроків.
Гра «Відчуття нестачі»:
Запитання для учнів:
Дайте визначення поняттю «запити» в базах даних.
Що таке схема даних? З якою метою її використовують?
Дайте визначення поняттю «ключове поле».
За допомогою чого і як створюють запити?
Що таке «форми» в базі даних? З якою метою використовують?
Що таке база даних? Яке призначення баз даних?
|
|
Вивчення нового навчального матеріалу:
|
6
|
Ми вже подолали з Вами «відчуття нестачі» в знаннях і я Вам пропоную перейти до наступного етапу «потреба». Виявляється тих знань, які у нас з Вами наявні, не вистачає для розкриття поточної теми, саме тому є необхідність в нових знаннях.
Звіт – це документ, який містить інформацію з бази даних і призначений для виведення на друк.
Структура звіту:
Заголовок звіту – один раз на початку звіту.
Верхній колонтитул – на початку кожної сторінки.
Область даних – інформація з БД.
Нижній колонтитул – в кінці кожної сторінки.
Примітки звіту – один раз в кінці звіту.
Як можна створити звіт в Microsoft Access:
конструктор;
майстер звітів;
автозвіт: в стовпчик;
автозвіт: стрічковий;
майстер діаграм;
етикетки.
Макрос – це набір макрокоманд.
Макрокоманда описує дії, які потрібно виконати:
відкриття і закриття таблиць, звітів, форм;
виконання запитів;
встановлення значень полів;
пошук даних;
керування виведенням на екран;
друк даних;
повідомлення користувачу;
запуск інших програм.
Події (для запуску макросу)
дії користувача (клавіатура, миша);
внутрішні події (відкриття і закриття форми, зміна запису і т.д.).
|
|
Здобуття практичних умінь і навичок (виконання практичної роботи):
|
6
|
Подолавши попередній етап ми з Вами перейдемо до наступного «товар», оскільки маємо вже певні уявлення про теоретичний матеріал.
|
|
Закріплення навчального матеріалу (комп’ютерне тестування):
|
5
|
Подолавши черговий етап нашого уроку, ми зустрічаємося ще з одним маркетинговим поняттям «попит».
Яке призначення звіту?
А Редагування записів
Б Виведення даних на екрані або папері
В Створення таблиць
Г Створення запитів
Які способи створення звітів вам відомі?
А Автоматичне створення
Б За допомогою майстра
В У режимі конструктора
Г За допомогою панелі елементів
На основі яких об`єктів створюється звіт?
А Форми
Б Таблиці
В Запиту
Г Іншого звіту
Які особливості має автозвіт?
А Містить усі поля таблиці або запиту
Б Не відрізняється від звіту, створеного за допомогою майстра
В Створюється автоматично
Г Його неможливо змінити
Які дії можна виконати в режимі конструктора звіту?
А Додати або змінити заголовок чи примітку.
Б Додати обчислювальне поле.
В Змінити область даних
Г Додати звіт
Укажіть елементи структури звіту.
А Заголовок
Б Примітка
В Колонтитули
Г Головне меню
Якими є особливості створення звіту з використанням конструктора?
А Такий звіт неможливо використовувати для створення звітів
Б Це швидкий спосіб створення звіту.
В Це автоматичний спосіб створення звіту.
Г Це трудомісткий спосіб створення звіту.
|
|
Підбиття підсумків роботи:
|
3
|
І в решті-решт ми досягли з Вами передостаннього щабля – «угода». Вам пропонується закінчити речення:
Звіт – це …
Звіти створюються на основі …
Звіти бувають …
Макрос – це …
Макроси використовуються для …
|
|
Оцінювання:
|
1
|
|
Домашнє завдання:
|
1
|
Маючи базові маркетингові поняття пропоную Вам відвідати ринок на якому можете отримати домашнє завдання:
вивчити текст опорного конспекту;
створити проект бази даних «Школа», «Бібліотека», «Лікарня» (один за вибором);
додатково опрацювати навчальний матеріал розміщений за посиланням.
|