| № з/п
 
 | Зміст роботи
 
 | Час
 
 | 
            
              | 
                  
 
 | Організаційний момент (вступне слово вчителя):
 
 | 1
 
 | 
            
              | Доброго дня шановні учні! Мене звуть Валерій Сергійович, сьогодні я буду проводити у Вас урок інформатики.
 
 | 
            
              | 
                  
 
 | Мотивація навчальної діяльності:
 
 | 2
 
 | 
            
              | У повсякденному житті часто виникає необхідність опрацьовувати великі обсяги даних. Не пройде і півроку, як Ви зробите крок у самостійне життя і будете обирати свою майбутню професію. Саме тому наш з Вами урок хотілося б розпочати зі слів німецького вченого публіциста Вільгельма Швебеля «Хто планує майбутнє, той планує його у свою користь».
 
 Сьогодні на уроці Ви будете не просто учнями 11-ого класу, а спробуєте себе у ролі працівників відділу маркетингу в компанії «Альфа комп’ютер Кривий Ріг»
 
 Ви розпочинаєте вивчення наступної змістової частини теми «Системи управління базами даних».
 
 Інформаційний довідник:
 
 Маркетинг – це діяльність, спрямована на створення попиту та досягнення цілей підприємства через максимальне задоволення потреб споживачів.
 
 В маркетинговій практиці існує таке правило:
 
 Принципи ведення бізнесу, як і принципи маркетингу формуються на основі низки понять:
 
 
                  відчуття нестачі;
 
потреба;
 
товар;
 
попит;
 
угода;
 
ринок.
 
 Уважно слухайте мої пояснення. Вони Вам допоможуть сформувати та удосконалити необхідні для подальшої роботи вміння і навички.
 
 Оцінка за урок залежить від знань теорії та одержаних практичних навичок.
 
 Під час виконання практичної роботи можна користуватися власними джерелами інформації: підручником, довідником, конспектом.
 
 | 
            
              | 
                  
 
 | Повідомлення теми і мети уроку.
 
 | 1
 
 | 
            
              | 
                  
 
 | Актуалізація опорних знань:
 
 | 4
 
 | 
            
              | Але для того щоб перейти до безпосереднього вивчення нової навчальної теми, ми «відчуваємо певну нестачу» в знаннях. Саме тому необхідно пригадати навчальний матеріал попередніх уроків.
 
 Гра «Відчуття нестачі»:
 
 Запитання для учнів:
 
 
                  Дайте визначення поняттю «запити» в базах даних.
 
Що таке схема даних? З якою метою її використовують?
 
Дайте визначення поняттю «ключове поле».
 
За допомогою чого і як створюють запити?
 
Що таке «форми» в базі даних? З якою метою використовують?
 
Що таке база даних? Яке призначення баз даних?
 
 | 
            
              | 
                  
 
 | Вивчення нового навчального матеріалу:
 
 | 6
 
 | 
            
              | Ми вже подолали з Вами «відчуття нестачі» в знаннях і я Вам пропоную перейти до наступного етапу «потреба». Виявляється тих знань, які у нас з Вами наявні, не вистачає для розкриття поточної теми, саме тому є необхідність в нових знаннях.
 
 Звіт – це документ, який містить інформацію з бази даних і призначений для виведення на друк.
 
 Структура звіту:
 
 Заголовок звіту – один раз на початку звіту.
 
 Верхній колонтитул – на початку кожної сторінки.
 
 Область даних – інформація з БД.
 
 Нижній колонтитул – в кінці кожної сторінки.
 
 Примітки звіту – один раз в кінці звіту.
 
 Як можна створити звіт в Microsoft Access:
 
 
                  конструктор;
 
майстер звітів;
 
автозвіт: в стовпчик;
 
автозвіт: стрічковий;
 
майстер діаграм;
 
етикетки.
 
 Макрос – це набір макрокоманд.
 
 Макрокоманда описує дії, які потрібно виконати:
 
 
                  відкриття і закриття таблиць, звітів, форм;
 
виконання запитів;
 
встановлення значень полів;
 
пошук даних;
 
керування виведенням на екран;
 
друк даних;
 
повідомлення користувачу;
 
запуск інших програм.
 
 Події (для запуску макросу)
 
 
                  дії користувача (клавіатура, миша);
 
внутрішні події (відкриття і закриття форми, зміна запису і т.д.).
 
 
 
 
 | 
            
              | 
                  
 
 | Здобуття практичних умінь і навичок (виконання практичної роботи):
 
 | 6
 
 | 
            
              | Подолавши попередній етап ми з Вами перейдемо до наступного «товар», оскільки маємо вже певні уявлення про теоретичний матеріал.
 
 | 
            
              | 
                  
 
 | Закріплення навчального матеріалу (комп’ютерне тестування):
 
 | 5
 
 | 
            
              | Подолавши черговий етап нашого уроку, ми зустрічаємося ще з одним маркетинговим поняттям «попит».
 
 
                  Яке призначення звіту?
 
 А Редагування записів
 
 Б Виведення даних на екрані або папері
 
 В Створення таблиць
 
 Г Створення запитів
 
 
                  Які способи створення звітів вам відомі?
 
 А Автоматичне створення
 
 Б За допомогою майстра
 
 В У режимі конструктора
 
 Г За допомогою панелі елементів
 
 
                  На основі яких об`єктів створюється звіт?
 
 А Форми
 
 Б Таблиці
 
 В Запиту
 
 Г Іншого звіту
 
 
                  Які особливості має автозвіт?
 
 А Містить усі поля таблиці або запиту
 
 Б Не відрізняється від звіту, створеного за допомогою майстра
 
 В Створюється автоматично
 
 Г Його неможливо змінити
 
 
                  Які дії можна виконати в режимі конструктора звіту?
 
 А Додати або змінити заголовок чи примітку.
 
 Б Додати обчислювальне поле.
 
 В Змінити область даних
 
 Г Додати звіт
 
 
                  Укажіть елементи структури звіту.
 
 А Заголовок
 
 Б Примітка
 
 В Колонтитули
 
 Г Головне меню
 
 
                  Якими є особливості створення звіту з використанням конструктора?
 
 А Такий звіт неможливо використовувати для створення звітів
 
 Б Це швидкий спосіб створення звіту.
 
 В Це автоматичний спосіб створення звіту.
 
 Г Це трудомісткий спосіб створення звіту.
 
 | 
            
              | 
                  
 
 | Підбиття підсумків роботи:
 
 | 3
 
 | 
            
              | І в решті-решт ми досягли з Вами передостаннього щабля – «угода». Вам пропонується закінчити речення:
 
 Звіт – це …
 
 Звіти створюються на основі …
 
 Звіти бувають …
 
 Макрос – це …
 
 Макроси використовуються для …
 
 | 
            
              | 
                  
 
 | Оцінювання:
 
 | 1
 
 | 
            
              | 
                  
 
 | Домашнє завдання:
 
 | 1
 
 | 
            
              | Маючи базові маркетингові поняття пропоную Вам відвідати ринок на якому можете отримати домашнє завдання:
 
 
                  вивчити текст опорного конспекту;
 
створити проект бази даних «Школа», «Бібліотека», «Лікарня» (один за вибором);
 
додатково опрацювати навчальний матеріал розміщений за посиланням.
 
 |