Тема: Диференціація звуків [с з]


Скачати 116.15 Kb.
Назва Тема: Диференціація звуків [с з]
Дата 21.12.2013
Розмір 116.15 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
« Чарівні завдання Снігової Королеви » Тема: Диференціація звуків [с – з].

Мета:

Корекційно – навчальна:

1. Продовжувати закріплювати правильну вимову свистячих звуків.

2. Виявити вміння дітей :

- розрізняти звуки по твердості-м’якості;

- добирати відповідний звук в кінці слова;

- відбирати картинки з заданим звуком;

- співвідносити звуки з кольором;

Корекційно – розвивальна:

1. Продовжувати розвивати у дітей просодичну сторону мовлення: темп, ритм, висоту та силу голосу.

2. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, творчу уяву, мовленнєве дихання, пальчикову та артикуляційну моторику, координацію рухів.

3. Розвивати вміння робити самомасаж.

Корекційно – виховна:

1. Виховувати у дітей самостійне правильне мовлення.

2. Підтримувати у дітей гарний настрій, бадьорість, впевненість у власних силах.

Матеріал: музичний центр, музика;сніговик із сніжинками – символами, ялинка, різнокольорові сніжинки з завданнями,мікрофон, силуети предметів, фданелеграф, д/ігри «Різнокольорові рукавиці», панно «Зимовий ліс»,квіти (троянди).


Хід заняття

І. Організаційний момент. Учитель-Логопед: Доброго ранку, шановні гості!

Доброго ранку, дівчатка й хлоп’ятка!

Дуже гарненькі мої дошкільнята:

Радо всіх я вас вітаю,

Щиро всім добра бажаю.

У нас сьогодні ніби свято

Гостей зібралося багато! Логопед:Діти, посміхнімося і привітаємось з ними.

Діти: - Добрий ранок, дорогі гості!

  • Вітаю гостей!

  • Привіт усім!

  • Вітаю усіх!

  • Я вітаю вас!

  • Логопедам привіт!

  • Мої вітання!

ІІ. Основна частина.

Звучить музика,залітає віхола,кружляє,залишає Книгу казок й листівку. Учитель-логопед: Погляньте – віхола занесла нам чарівну книгу,а в ній казка про Снігову Королеву. Давайте послухаємо казку.(Читання уривка казки про Снігову Королеву). Жив собі один лихий троль і зробив він дуже дивне дзеркало,в якому все добре і прекрасне здавалося гидким, а все негідне й погане виглядало прекрасним. Аж раптом дзеркало розбилося на тисячу скалок! І саме ці скалки наробили більше лиха, ніж саме дзеркало...
Одного дня Кай і Герда сиділи й роздивлялися книжку...
— Ой! — раптом зойкнув хлопчик. — Мене кольнуло в серце, і щось потрапило в око!
Дівчинка взяла його за голову; Кай почав кліпати, але в оці нічого не було.
— Мабуть, уже випало! — сказав він.
Але в тому то й річ, що нічого не випало. То були скалочки з химерного тролевого дзеркала.
Скалочка потрапила просто в його серце,і тепер воно мусило претворитися на крижинку! - Яка ти негарна – закричав Кай Герді. - Які жахливі троянди! Відтоді Кая наче підмінили. Якось Кай грався на майдані, де з’явилися великі білі сани, в яких сиділа Снігова Королева,вона підхопила Кая і забрала до свого палацу, із тієї миті він забув і Герду, і геть усіх!

Бесіда за прочитаним.

1. Про кого ви прослухали казку?

2. Як звали дітей?

3.Чому серце Кая перетворилося на крижинку?

4. Хто забрав Кая до свого палацу?

5. Діти, чи готові ви допомогти Каю звільнитися від чар Снігової Королеви?

Діти : Так! Готові! Вчитель-логопед: Молодці! Тоді до роботи! (діти виконують самомасаж, артикуляційну та дихальну гімнастику).

Наберем в долоні сміху,

Кинем всім гостям на втіху.

Нашорошим наші вуха,

Щоб могли уважно слухать.

Підготуємо обличчя:

Лобик, щічки, підборіддя,

Губки: Мов у жабки скрекотушки, посмішка до самих вушок; Я наслідую слону - Губи хобітком тягну!

Зубки: Я веселий всім скажу- Зубів парканчик покажу!

І язик: Перетвориться спочатку на малесеньку лопатку; Язичок у нас – силач! Він справжнісінький циркач, В нижні зуби упирається, Наче гірка вигинається!

Повітря наберемо носиком! І відпустимо його ротиком! Дуже добре, ще разок. Ви неперевершені!

Учитель-логопед:Подивіться – віхола залишила ще й листівку. Цікаво від кого вона? Зараз дізнаємось! Стало біло навкруги. Я розтрушую сніги, Наганяю холоди, Води сковую в льоди, Королева Снігова я, Полонила я і Кая. Подивіться,діти, Зів’яли навіть квіти, Що ви будете робити, Кая зможете звільнити? Вам посилила випробування Із сніжинками завдання. Учитель-логопед: Зрозуміло вам від кого листівка? Діти: Від Снігової Королеви! Учитель-логопед: Діти,щоб пройти випробування,треба дізнатися з якими звуками підготувала завдання СніговаКоролева,відгадаємо загадки. Наче пух,ніби пір’їнки З неба падають …(сніжинки) Учитель-логопед:Діти,який перший звук у слові сніжинки? Діти: Це звук [с]. Учитель-логопед: Слідуюча загадка,приготувались – слухайте! Замітає завірюха, Мерзнуть щоки,мерзнуть вуха. Це у місто крадькома Біла – біла йде… (зима) Учитель-логопед:Діти,який перший звук у слові зима? Діти: Це звук [з]. Учитель-логопед: Діти,то з якими звуками підготувала завдання Снігова Королева? Діти: Зі звуками [с] та [з]. А розповісти про ці звуки нам допоможе ось цей сніговик з його чарівними сніжинками (на сніжинках – символи). Давайте пригадаємо, як ми їх вимовляємо і що у них спільного? Діти: Під час вимови – губки утворюють посмішку, зубки- парканчик зі щілинкою,язичок знаходиться за нижніми зубками. Повітряний струмінь – холодний і йде по середині язичка. Вони – приголосні та тверді. Учитель-Логопед: А чим відрізняються звуки [с] та [з]? Діти: Ці звуки відрізняються тим, що звук [с] – глухий, а звук [з] – дзвінкий. Учитель-Логопед: Сніговик дуже задоволений тим, що ви так добре знаєте звуки, а чим же нам подякувати йому за допомогу? Ми ж пісню знаємо про звуки. Заспіваємо її? Ой, мете метелиця По дорожці стелиться, У країну різних звуків Нам доріжка стелиться. С – нам стежку стелить рівну, З – прийшла зима чарівна, І зимове сонечко нас піснею стріча П-в: А ми дітки розумненькі Звуки всі вивчаєм Із звуків різних, дивовижних Ми слова складаєм 2 р. Учитель-Логопед: Ну що ж звуки ви вже знаєте, То ж до завдань Снігової Королеви приступайте! 1.Жовта сніжинка - д/ гра «Звукогриз» (Інтерактивна технологія «Мікрофон»). Знайомий нам Звукогриз звуки знову погриз. Докажіть звук [с] або [з], щоб відновити слово. Слова: ні-с, ві-з, ли-с, га-з, кла-с, ква-с, глобу-с, водола-з, лі-с, моро-з, анана-с, кама-Пограємо з цілими словами: аз –аз –аз – великий камаз,горить газ; ас-ас-ас-смачний ананас,холодний квас; ис-ис-ис- хитрий лис, із-із-із-зелений віз,іс-іс-іс-маленький ніс. 2.Учитель-Логопед: Приступаємо до наступного завдання. Зелена сніжинка - «Сніжинка-Сюрприз» що це означає? Ми будемо чарівниками і зможемо потрапити на деякий час в незвичне місце. Вдихніть носиком,заплющіть оченята і легенько закружляйте! Чари – бари,розтарбари! Ми потрапимо… Розплющуйте очі… Учитель-Логопед: Куди це ми потрапили?


  • В ліс.

  • А яка пора року в нашому лісі?

  • Зима.

  • А якщо ліс взимку, то це який ліс?

  • Зимовий ліс.

  • А в якому слові звук [с], а в якому [з]. Де вони знаходяться?

  • Давайте пограємо зі словом ліс. Гра «Сходинки».

Ви ще не стомилися? Пропоную трішки відпочити і сонечко розвеселити. Фізхвилинка з пальчиковою гімнастикою (вправа для координації слів з рухами та на регулювання м’язового тонусу). Встало вранці ясне сонце, \ піднімають руки вгору Зазирнуло у віконце, \ округлюють їх Ми до нього потяглися, \ потягуються За промінчики взялися. \ рухають пальчиками вгорі Будем дружно присідати, \ присідають Сонечко розвеселяти. \ «сонечко» Встали-сіли, встали-сіли. \ присідання От уже й розвеселили. \ діти посміхаються Учитель-Логопед: Діти, подивіться, хто це під ялинкою заховався? –Заєць. А хто це до нас прилетів? – Синиця. Як лісовим мешканцям живеться в зимовому лісі? – Сумно, невесело, холодно. Що ми можемо зробити для них? Давайте їх покличемо. Ми в лісі як кричимо? – Голосно. А ліс відповідає як? – Тихо. Д/гра «Відлуння». В лісі кричу: «Синиця!» (голосно) А мені у відповідь: «Синиця!» (тихо). Ялинці кричу: «Заєць!» Ялинка у відповідь: «Заєць!». Учитель -Логопед: Ось у нас є чарівна карета. В ній подарунки для лісових мешканців. Д/гра «Подаруй» (лежать силуети різних предметів, діти вибирають із звуками [с] та [з] і пояснюють, кого виберуть і подарують. Учитель -Логопед: Молодці! Та вже час повертатися в садочок,вдихніть легенько ,заплющіть оченята.Чари – бари,розтарбари! Ну що ж ми в садочку, продовжуємо виконувати завдання Снігової. Королеви. 3.Червона сніжинка - Д/гра «Різнокольорові рукавиці» (сині та зелені). Відібрати картинки і розселити під синю і зелену рукавиці. Учитель -Логопед: Снігова Королева вважає, що ви можете бути маленькими художниками і пропонує створити картину. Що вона нам залишила? Що це? Що потрібно зробити, шоб картина стала зимовою? 4.Блакитна сніжинка - Д/гра «Маленькі художники» (на фланелеграфі діти створюють картину за допомогою силуетів предметів та розповідають вірш з допомогою пальчиків: «Пальчики вітаються»). Учитель -Логопед:.Снігова Королева вважає, що ви можете бути маленьким художниками і пропонує створити картину. Що вона нам залишила? Що це? Що потрібно зробити, шоб картина стала зимовою?

На сосні сидить сова,

Під сосною – лисеня.

Лиска просить у сови: - Розуму мене навчи.

Учитель-Логопед:Подивіться, яку прекрасну картину ми створили! Давайте подаруємо цю картину Сніговій Королеві, вона розтопить їй крижане серце, і тоді Снігова Королева відпустить Кая додому! Ми виконали всі завдання її величності! Погляньте на троянди,вони розквітли,а це означає,що Кай повернувся додому! ІІІ. Підведення підсумків. Учитель-Логопед: Діти, я пишаюся вами. Ви неперевершені! Всі: До побачення!

c:\users\пользователь\desktop\заняття садік 2013\2013-01-23\016.jpg

c:\users\пользователь\desktop\заняття садік 2013\2013-01-23\025.jpg


c:\users\пользователь\desktop\заняття садік 2013\2013-01-23\025.jpg

Жив собі один лихий троль і зробив він дуже дивне дзеркало,в якому все добре і прекрасне здавалося гидким, а все негідне й погане виглядало прекрасним. Аж раптом дзеркало розбилося на тисячу скалок! І саме ці скалки наробили більше лиха, ніж саме дзеркало...
Одного дня Кай і Герда сиділи й роздивлялися книжку...
— Ой! — раптом зойкнув хлопчик. — Мене кольнуло в серце, і щось потрапило в око!
Дівчинка взяла його за голову; Кай почав кліпати, але в оці нічого не було.
— Мабуть, уже випало! — сказав він.
Але в тому то й річ, що нічого не випало. То були скалочки з химерного тролевого дзеркала.
Скалочка потрапила просто в його серце,і тепер воно мусило претворитися на крижинку! -Яка ти негарна – закричав Кай Герді. - Які жахливі троянди! Відтоді Кая наче підмінили. Якось Кай грався на майдані, де з’явилися великі білі сани, в яких сиділа Снігова Королева,вона піхопила Кая і забрала до свого палацу, із тієї миті він забув і Герду, і геть усіх! 1. Про кого ви пруслухали казку? 2. Як звали дітей? 3.Чому серце Кая перетворилося на крижинку? 4. Хто забрав Кая до свого палацу? 5. Діти, чи готові ви допомогти Каю звільнитися від чар Снігової Королеви?

Діти : Так! Готові! Вчитель-логопед: Молодці! Тоді до роботи!

Підготуємо обличчя:

Лобик, щічки, підборіддя,

Губки: Мов у жабки скрекотушки, посмішка до самих вушок; Я наслідую слону - Губи хобітком тягну!

Зубки: Я веселий всім скажу- Зубів парканчик покажу!

І язик: Перетвориться спочатку на малесеньку лопатку; Язичок у нас – силач! Він справнісінький циркач, В нижні зуби упирається, Наче гірка вигинається!

Повітря наберемо носиком! І відпустимо його ротиком! Дуже добре, ще разок. Ви неперевершені! подивіться – віхола залишила ще й листівку. Цікаво від кого вона? Зараз дізнаємось!

1. Зрозуміло вам від кого листівка? Діти,щоб пройти випробування,треба дізнатися з якими звуками підготувала завдання СніговаКоролева, відгадаємо загадки. Наче пух,ніби пір’їнки З неба падають …(сніжинки) логопед: Слідуюча загадка,приготувались – слухайте! Замітає завірюха, Мерзнуть щоки,мерзнуть вуха. Це у місто крадькома Біла – біла йде… (зима)

2.Сніговик з сніжинками(пісня)

3.Ну що ж звуки ви знаете то ж до завдань Снігової Кор. Приступайте!

4.Жовта сніжинка Максім Знайомий нам Звукогриз звуки знову погриз. Я починаю слово- ви доказуєте звук [с] або [з], щоб відновити слово ні-с, ві-з, ли-с, га-з, кла-с, ква-с, глобу-с, водола-з, лі-с, моро-з, анана-с, кама-з

5. Зелена сніжинка Поліна Сніжинка-Сюрприз» що це означає? 1.Ми будемо чарівниками ЛІС 2.Гра «Сходинки». 3.Пропоную трішки відпочити і сонечко розвеселити. Фізхвилинка,Заховався заїць,прилетіла синиця- кличемо! Подарунки,повертаємось в садок.

6.Червона сніжинка «Різнокольорові рукавиці» (сині та зелені). Відібрати картинки і розселити під синю і зелену рукавиці.

7. Блакитна сніжинка «Маленькі художники» Снігова Королева вважає,що ви можете бути художниками. Ось у нас картина без образів,що залишила Снігова Королева. Ви будете створювати картину за допомогою силуетів,що перед вами. Пальчиками скажемо,що зображено на картині

« Чарівні завдання Снігової Королеви »

Тема. Диференціація звуків [с – з]

Підготувала учитель-логопед Петренко О.В


Схожі:

Тема: Диференціація звуків ш і жу реченнях
Обладнання: предметні картинки,серія картинок за оповіданням «Знайшли їжака»,гра «Чарівна ручка»
Тема: Диференціація звуків [ с ] – [ ш ] Мета
Виховувати уміння добирати ознаки та дії до предмета. Розвивати фонематичні процеси (уявлення, сприймання, відтворення), слухову...
Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця...
Тема: Буква Ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ – столиця України». Читання тексту «На екскурсії»
Звукові явища. Поширення звуку
Мета: сформувати уявлення про звукові явища природи, розкрити поняття про джерела звуку, частоту звукових коливань, швидкість поширення...
Урок музики з ігровими елементами в 1 класі Тема семестру
П.І. Чайковського, закріплювати знання про довгі та короткі тривалості музичних звуків, напрямки мелодії
Тема. Загальна характеристика частин мови
...
Урок навчання грамоти 1 клас Тема
Тема: закріплення звуків [з],[з'], вивчення букви З. Формуванння аудіатив них умінь за текстом М. Павленко. Звуко-буквені зіставлення....
Тема: «Наша мова калинова»
Обладнання: арка з написом «Королівство Логопедія», кульки, казкові герої, вислови видатних людей про мову, малюнки учнів та звуків,...
Тема. Слова ввічливості
За 1 хвилину учні кожної групи добирають слова, у яких: звуків більше, ніж букв. Потім спікер кожної групи зачитує дібрані слова
Диференціація та індивідуалізація навчання та сенсорні канали
Такими каналами є візуальний (зоровий), аудіальний (слуховий) та кінестетичний (тактильний). Отже, будь-яка інформація, яку ми прагнемо...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка