Урок. Учитель


Скачати 41.7 Kb.
Назва Урок. Учитель
Дата 10.02.2014
Розмір 41.7 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок


Тема: Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки.

Мета: поглибити знання учнів про прикладку; формувати вміння правильно записувати прикладки-загальні та власні назви, обґрунтовуючи вживання і невживання дефісу або лапок відповідними правилами; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. Емоційне налаштування на урок.

Учитель. Подивиться за вікно. На вулиці стоїть пізня осінь. Дерева майже втратили своє листя. Все частіше зривається холодний вітер, який приносить перші колючи сніжинки. Тож і у нас є Дерево. Але на ньому майже не залишилось листя. Давайте «одягнемо» його.

Учні тримають у руках різнокольорові папірці. Учитель дає інструкції:

  1. Складіть листок вдвоє, відірвіть його так, щоб утворився листочок з дерева.

  2. Розгорніть папір.

  • Чому «листочки» різні?

  • Чи є у когось правильний чи неправильний «листочок»?

Отже, всі мають рівні права для самореалізації.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 1).

Учитель. Оскільки тема уроку «Написання непоширених прикладок», ви повинні визначитись, що хочете взяти для себе із сьогоднішнього заняття. Свою мету запишіть на «листочку» та «одягніть» його на Дерево Знань. Так ми допоможемо йому у збереженні знань, які зібрали для нас наші предки.

( Учні формують власну мету уроку, «одягаючи» Дерево Знань)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель. Але надворі холодно. Скоро випаде сніг. Давайте «зігріємось», повторюючи попередній матеріал .

Бесіда ( протягом бесіди вибудовується таблиця, слайд 2):

  • На які групи поділяються члени речення?

  • Назвіть групу головних членів речення. На що вказує кожен член цієї групи?

  • Назвіть групу другорядних членів речення. На що вказує кожен член цієї групи?

  • Що таке прикладка?(слайд 3)

  • На що може вказувати прикладка?

  • Назвою чого вона може виступати?

Робота біля інтерактивної дошки. Повторення вивченого. У поданих реченнях підкреслити члени речення, виділити прикладки з означуваними словами (слайд 4).

  1. Сторож-дід змете з порога сніг і слід твоїх чобіт. 2. Село Троянівка потонуло у жовтому листі кленів. 3. Буревій-буран схопив сніжинки в бран, з князів-дубів зірвав іржаві зорі.


ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Спостереження мовного явища.

  • Прочитати, вказати прикладки( виділити) та означувані слова. На що вказує кожна прикладка?(слайд 5)


Осінь-чарівниця, степи-килими, красуня дівчина, казка «Снігова королева», ріка Десна, яблуня-красуня, панна Осінь, картина «Золота осінь», матір-природа, богатир дуб, журнал «Соняшник», заєць-русак, музей імені І.М.Кожедуба.


  1. Робота в групах. Виписати із попереднього завдання

1група: прикладки, що пишуться через дефіс;

2 група: прикладки,у яких дефіс не ставиться;

3 група: прикладки,до складу яких входять власні назви.


  1. Робота з підручником. Висновок зробити про написання прикладок (за групами), користуючись правилом підручника( сторінка 52-53). Заповнити таблицю на робочих листах згідно свого завдання.




Пишемо через дефіс

Пишемо окремо

Написання прикладок,до складу

яких входять власні назви






















  1. «Обмін» групами. Коли завдання виконано, групи «змішуються»: «червоні»(1група) пояснюють свій матеріал у 2-й та 3-й групах,

«зелені»(2група) пояснюють свій матеріал у 1-й та 3-й групах,

«жовті»(3 група)пояснюють свій матеріал у 2-й та 1-й групах.


  1. Висновки(слайд 6). Визначити співвідношення між написанням прикладки та правилом.


Означуване слово стоїть після прикладки

Назви газет, журналів, пароплавів тощо, якщо перед ними немає слів імені, памяті.




Складні сполучення, що називають рослини

між словами типу добродій, пан, громадянин і наступним іменником-власною назвою

Прикладка входить до складу терміна

стоїть після означуваного слова. є іменником-власною назвою

Означуване слово і прикладка є загальними назвами



V. Застосування й закріплення знань.

1. Орфографічна заметіль(слайд 7). Уставте, де необхідно, пропущений дефіс або лапки. Пояснити написання.

Коси-віти, Дніпро-ріка, ріка Дніпро, сторож-дуб, вулиця Сумська, журнал «Стежина», жук-олень, вистава «Осіння пісня», диво-листопад, ворон-птах, заходи пам’яті Олександра Олеся, кінотеатр «Київська Русь».


  1. Творче конструювання(слайд 8). До поданих слів дібрати прикладки, з утвореними скласти твір-мініатюру «Зима стучить у двері» (сильні учні).


Осінь, ліс, дерева, вітер, ворон, заєць, вовк, сніжинка, зима.
V. Підсумок уроку.

Клоуз-тест.

  1. Прикладка – це …

  2. Прикладка завжди виражається …

  3. Прикладки можуть писатися з означуваним словом …

  4. Прикладка пишеться через дефіс:

  • Якщо …

  • Якщо …

  • Якщо…

  1. Прикладку пишемо в лапках…


Робота в парах (взаємоперевірка).
VІ. Рефлексія. «Дерево Знань»(слайд 9).

На уроці я зрозумів…

Я знаю…

Я вмію…

Я вважаю…
VІІ. Домашнє завдання.

Учитель. Сенека вчив: «Ми навчаємось не для школи, а для життя», тому опрацюйте §11, виконати вправу 87. Скласти тестові завдання до опрацьованої теми (за бажанням).



Схожі:

Урок з використанням ІКТ у 10 класі: «Ми лідери»
Автор: учитель англійської мови вищої категорії, старший учитель Савченко Н. М. НВК№16, м. Мелітополь
Урок відкритої думки Тема. Безпечна праця моїх батьків моє щасливе майбутнє
Бутко А.І., учитель української мови та літератури, вища категорія, старший учитель; гімназія «Ерудит» м. Києва
ПРОГРАМИ з читання, української мови, математики для 1-10 класів...
Латна Т. Б. учитель вищої категорії, старший учитель; Пономарьова Л. Б. учитель вищої категорії, старший учитель; Коваленко Т. Г....
7 клас УРОК-КАЗКА
Черноусова Л. М., учитель української мови та літератури КЗОСЗШ №135, м. Дніпропетровськ
Костянтинівської районної державної адміністрації
Если учитель имеет только любовь к ученику, как отец, мать, он будет лучше того учителя, который прочел все книги, но не имеет любви...
Положення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року» (редакція 2005...
Організація та проведення Всеукраїнського конкурсу«Учитель року». Інструктивно-методичні рекомендації, 2007 р
Урок засвоєння нового матеріалу з елементами дослідження та експерименту
Учитель української мови та літератури вищої категорії Миколаївської гімназії №4, вчитель-методист
Урок захисту проектів з української мови у 3 класі
Учитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст.№3 м. Котовськ, Одеської області Сіренко Світлана Володимирівна
Урок математики в 5
Пачкова Анастасія Олександрівна, учитель математики Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
Вироблення навичок орфографічної грамотності під час вивчення теми...
Стрєльцова І. В., учитель української мови та літератури вищої категорії, старший учитель
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка