|
Скачати 28.12 Kb.
|
Шляхи вдосконалення навчально-виховного процесу на основі особистісно зорієнтованих технологій М.В. Чередарчук, старший вчитель української мови та літератури Миколаївської гімназії №3 Школа - це вічне , це дитинство, яке завжди крокує поруч з тобою. Як у сучасних умовах суцільних негараздів створити Школу – мрію та надію для дітей, батьків і вчителів? Як вдосконалити навчально-виховний процес на основі особистісно зорієнтованих технологій, сутність яких полягає в створенні педагогічних умов , які сприяють саморозвитку і самореалізації особистості, перетворенню її в суб’єкта освітнього процесу, при якому відбувається своєрідне «зняття» об’єктивності значення матеріалу і виявлення в ньому суб’єктивної суті особистісно утверджуючих цінностей. Інтерес до освіти,яка визнає особистість, її вільний творчий розвиток вище політичних та ідеологічних, природний для суспільства, яке змучене від безкінечної зневаги до людини, її сьогоднішнім життям заради міфічних моделей майбутнього, державних та інших ідеалів. Зараз особистість в освіті,як і в суспільстві в цілому, поки ще виконує роль засобу і розглядається як те,що потрібно «активізувати», «направити на виконання», «сформувати». Для того ,щоб знайти себе,вибрати і вибудувати власний світ цінностей, оволодіти творчими засобами розв’язання наукових і життєвих проблем, відкрити рефлексивний світ власного «Я», навчитися управляти ним,необхідно, що будь-яка людина була залучена до певної діяльності,виступала в ній як суб’єкт ,вона має усвідомлювати особистісно значущу мету цієї діяльності. Отже, якщо ми хочемо залучити особистість до освітнього процесу (того ж уроку),то вона повинна бачити в цьому певну значущість. Звідси наступна теза: робота вчителя без мотивації та актуалізації особистісних інтересів учнів щодо змісту уроку рівнозначна роботі в порожньому класі. Крім усвідомлення мети, учні повинні бути добре обізнаними з нормами навчальної діяльності. Норми навчальної діяльності позначають крайню межу відхилення від курсу , що неприпустимо. Проте ці норми мають бути досить вільними – те,що заважає учневі досягти мети,рутинне в нормуванні має бути відкинуте. Вирішальну роль у організаційній діяльності відіграє надана учневі можливість вибрати ті засоби просування до означеної мети ,яким він надає перевагу. Це може бути варіант відповіді домашнього завдання,підготовка конспекту – все ,що може відповідати за учня та за його результат . Саме постійне тренування суб’єктності – здібність вільного вибору й відповідальність – найбільше сприяє становленню морально розвинутої особистості учня. А для цього суспільству і педагогам «всього-на-всього» необхідно налагодити з дітьми особистісну взаємодію. Проте переважна більшість педагогів і дорослих у цілому до цього нині не готова. В.В. Сєріков у світлі концепції індивідуально орієнтованої педагогічної діяльності визначає такі характеристики професійної готовності вчителя:
Але головне – треба пам’ятати ,що будь-яка справжня реформа має ґрунтуватися на внутрішній духовній реформі,на поступі вперед. Необхідність гуманізації та демократизації навчального процесу актуалізує проблему конкретних змін у системі підготовки вчителів. Сучасні вчителі повинні володіти педагогічною етикою і тактом,мати високий креативний рівень,індивідуальний стиль методичної та виховної діяльності , бути здібними до постійного плодотворного самовдосконалення. |
Здоров’язбережна діяльність здійснюється за напрямами ... |
Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу... У відповідності до листа МОНУ №1/9-368 від 24 травня 2013 року «Про організацію навчально-виховного процесу в 5-х класах загальноосвітніх... |
Ст підручника При цьому підвищується працездатність учнів, зацікавленість їх різними видами діяльності, поліпшується просторова уява, пам’ять,... |
Відділ освіти Бородянської районної державної адміністрації Загальцівське... Вивчення і послідовне вдосконалення спеціальних знань, умінь та навичок є основою планування гри в баскетбол. Тому навчання і тренування... |
Особистісно орієнтований виховний процес будується не просто на основі... Використання особистісно орієнтованих виховних технологій у діяльності школи з метою розвитку творчої особистості школяра |
Перспективний план роботи практичного психолога Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ступенів Колегії МОН України та Президії АПН України 22. 11. 2001 року визначено, що особистісно-орієнтована система шкільної освіти вимагає... |
Технологій навчання загальноосвітніх Закону України „Про загальну середню освіту” з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу і оснащення навчального... |
В. О. Огнев'юк Організація навчально-виховного процесу у початкових... України надсилає для використання у практичній роботі інструктивно-методичний лист "Організація навчально-виховного процесу у початкових... |
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН України... Цей процес супроводжується суттєвими змінами в педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу, пов'язаними з внесенням... |
Методичні рекомендації щодо організації роботи з батьками з використанням новітніх технологій Важливою складовою навчально-виховного процесу сучасного закладу освіти є організація роботи з батьками, сім'ями учнів |