Перспективний план роботи практичного психолога Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ступенів


Скачати 289.17 Kb.
Назва Перспективний план роботи практичного психолога Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Сторінка 1/3
Дата 20.03.2013
Розмір 289.17 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
  1   2   3
„Затверджено” „Погоджено”

Директор Ольшаницької Методист методичного

ЗОШ І-ІІІ ступенів кабінету

________ Л. А. Лук’янець районного відділу освіти

_______ Т. П. Шило

Перспективний план роботи

практичного психолога

Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ступенів

Пахаленко Ірини Андріївни

на 2009 – 2010 навчальний рік

Вступ

„Концепцією дванадцятирічної загальної середньої освіти”, затвердженою на спільному засіданні Колегії МОН України та Президії АПН України 22.11.2001 року визначено, що особистісно-орієнтована система шкільної освіти вимагає психологізації навчально-виховного процесу і опори на надійну діагностичну основу впровадження моніторингового супроводу управління школою.

Психологічна служба є органічною складовою системи освіти України. Вона є суттєвим важелем у забезпеченні профілактики, соціальної реабілітації, психологічної просвіти всіх учасників навчально-виховного процесу.

Функції психологічної служби в навчальному закладі здійснює практичний психолог.

У 2009-2010 навчальному році робота практичного психолога підпорядковувалась вирішенню проблемного питання: „Пізнання і розвиток внутрішнього світу особистості в умовах забезпечення навчально-виховного процесу”.

Зміст діяльності практичного психолога визначався слідуючими завданнями та напрямами роботи:

  1. Психологічна підготовка дитини до школи.

  2. Допомога дитині в адаптації під час переходу з однієї вікової групи до іншої.

  3. Робота з дітьми „групи ризику” (такими, що мають проблеми в навчанні, порушення поведінки, емоційний розлад).

  4. Допомога підліткам у кризових ситуаціях.

  5. Превентивне виховання, метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров’я.

  6. Надання своєчасної психологічної допомоги дітям, учителям, батькам.

На протязі 2009-2010 н.р. була проведена наступна психодіагностична

робота:

1) дослідження шкільної зрілості першокласників. Використаний вербальний і невербальний тест Керна-Йірасека.

2) проведена робота по виявленню дітей і ЗПР. Використана шкала тестів розумового розвитку А.Біне -Т.Сімона. За результатами досліджень одну ученицю першого класу було направлено на медико-психолого-педагогічну комісію.

3) діагностика мотивації навчання першокласників за методикою Гінзбурта.

4) Психологічна діагностика емоційного стану першокласників.

За результатами діагностики шкільної зрілості та мотивації і адаптації першокласників була проведена наступна корекційно-відновлювальна робота:

- бесіди з учителями про індивідуальні особливості першокласників;

- уроки соціальної рефлексії;

- індивідуальні заняття з розвитку когнітивної сфери та інші.

Проведене психологічне дослідження по виявленню труднощів адаптації першокласників за програмою, яка містить:

- дослідження мікроклімату в класному колективі;

- діагностика характеру психологічного комфорту уже в класі;

- діагностика особистої адаптації; (за Н.Г. Лускановою)

- діагностика характеру й особливостей навчальних інтересів та схильностей учнів;(методика С.Капріловської)

- відвідування уроків з метою дослідження взаємодії вчителя з учнями.

Враховуючи результати досліджень були проведені відповідні психолого–педагогічні заходи:

– тренінгові заняття;

– уроки соціальної рефлексії;

– заняття з циклу „Пізнай себе”;

– індивідуальна корекційно–відновлювальна робота.

Здійснювався контроль за адаптацією учнів при переході до старшої школи.

Постійно проводилась діагностика по виявленню „важковихованих” учнів. Проведені заняття по корекції агресивності з учнями „групи ризику”.

Проведені соціометричні дослідження класних колективів. Разом з класними керівниками проведена відповідна корекційна робота.

Діагностика рівня розвитку пам’яті учнів 2 класу. Так як у початкових класах велике навантаження припадає на пам'ять дитини і, передусім, на оперативну механічну пам'ять.

Сформована корекційна група із учнів, які мають низький рівень розвитку пам'яті. Використані спеціальні прийоми і правила для тренування пам'яті.

Проведені дослідження особливостей розвитку особистості обдарованих дітей. З цими учнями був проведений тренінг по корекції тривожності та набуття впевненості для обдарованих дітей.

Для учнів 9 і 11 класів проведена діагностика професійної спрямованості і відповідна профорієнтаційна робота: довірчі бесіди зі школярами за результатами тестування, рольові ігри, тренінгові заняття.

На замовлення адміністрації школи в рамках класно-узагальнюючого контролю була проведена психолого-педагогічна діагностика виховного та навчального процесу в 8-11 класах. Використані методики КОС-1 (анкета), „Класний керівник очима учнів”, „Що нам цікаво?” – анкета, соціометрія, „ОДАнІ”, „Пізнавальна потреба” – анкета.

За результатами діагностики розроблені відповідні рекомендації класним керівникам. У 2009-2010 н. році було проведене аналітичне дослідження учнів 1-4, 5-9, 10 класів. На підставі психологічних досліджень: вивчення рівня розвитку інтелекту, мотиваційної сфери, темпових показників, з урахуванням їхніх реальних навчальних досягнень було складено прогнози для кожного учня. Аналіз результатів діагностичного вивчення інтелектуальних здібностей учнів виявив необхідність проведення психологічної корекції розумового розвитку окремих груп учнів, які мають ІQ нижчий від середнього чи низький. Проведена повторна діагностика наприкінці навчального року засвідчила позитивні зміни рівня інтелектуального розвитку учнів, з якими проводили корекційну роботу.

Постійно проводяться заняття за авторською програмою інформаційно-психологічного тренінгу „Профілактика ВІЛ/СНІДу серед учнівської молоді”. Працювали одна група по 12 чоловік, сформовані із учнів 10-их класів. Також працювала за програмою „Рівний рівному”. Були сформовані 2групи із 7-9 класів, які працювали за модулями „Спілкуємося та діємо”, „Твоє життя твій вибір”, „Знаємо та реалізуємо свої права”.

В рамках реалізації Національної програми «Репродуктивне здоров’я» проведено анкетування «Що я знаю про репродуктивне здоров’я» та проведений круглий стіл для старшокласників «Я хочу бути здоровим».

Проводилася робота по національній програмі «Забезпечення профілактики ВІЛінфекції, допомога та лікування ВІЛ-інфіковані і хворих на СНІД на 2001-2012»:

  • Акція «Ми проти СНІДу! Ми за життя!»

  • Конкурс плакатів «Боротися проти вірусу, а не проти людей»

  • Тренінг «Джерела правди життя»

Проведений тренінг для дівчат-старшокласниць жіночі секрети в рамках реалізації програми «Здоров’я нації»

Проводилась групова і індивідуальна консультаційна робота серед вчителів, батьків, учнів.

Протягом року проводилась просвітницька діяльність: виступи на метод оперативці, лекції для вчителів, батьків; виступи на педраді. Відвідувались учні вдома, обстежувались житлово-побутові умови; проводились зустрічі з працівниками правоохоронних органів.

В 2007-2008 навчальному році планую продовжувати роботу по соціальному захисту дітей, по профілактиці та корекції девіантної поведінки дітей. Проводити індивідуально-психологічну роботу з усіма учасниками навчально-виховного процесу, пов’язаного з охороною їх здоров’я шляхом консультацій, спрямованих на розв’язання проблем особистого життя, корекції та проектування життєвого шляху індивідуальності. Проводити просвітницько-пропагандистську роботу з підвищення психологічної культури вчителів та батьків.




Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким провод.




Психодіагностична робота







1.

Дослідження шкільної зрілості першокласників (тест Керна –Йірасека)

вересень

1кл

2.

Психологічна діагностика емоційного стану учнів 1 класу та мотивації навчання.

вересень – жовтень

1кл

3.

Виявлення причин, що перешкоджають адаптації першокласників:

─ психологічне дослідження індивідуальних особливостей пізнавальної та особистісної сфери першокласників, що мають ознаки дезадаптації;

─ спостереження за поведінкою цих учнів на уроках, стилем їхніх взаємин з учителем і однокласниками.

жовтень – листопад

1кл

4.

Виявлення дітей із затримкою психічного розвитку. Школа тестів розумового розвитку А. Біне – Т. Симона.

вересень – жовтень

1-5 кл

5.

Контроль за адаптацією учнів 5-их класів до нових умов навчання:

─ дослідження мікроклімату у класному колективі, структури взаємовідносин ;

─ діагностика рівня адаптації п’ятикласників;

─ відвідування уроків з метою дослідження взаємодії вчителя з учнями.

вересень – листопад

5 кл

6.

Соціометричні та референтометричні дослідження класних колективів.

листопад

2 – 4 кл

7.

Контроль за адаптацією учнів при переході до старшої школи.

─ діагностика особистості учнів 10- их класів;

─ діагностика тривожності;

─ дослідження ціннісних орієнтацій старшокласників;

жовтень – листопад

10кл

8.

Соціометричні дослідження класних колективів.

грудень

6-8 кл

9.

Психодіагностичне обстеження та виявлення типу „важковиховуваності” та психологічних особливостей школяра.

протягом року




1010.

Діагностика властивостей темпераменту

грудень

„група ризику”

1111.

В рамках реалізації Національної програма „Репродуктивне здоров’я” провести анкетування „Що я знаю про репродуктивне здоров’я”

грудень

9-11 класи

12.

Соціометричні дослідження класних колективів.

січень

9 – 11 кл.


13.

Діагностика мотиваційної сфери дітей із неблагонадійних сімей

січень

1 – 11 кл.

14.

Вивчення запитів учителів, батьків на роботу з важкими підлітками.

січень




15.

Дослідження особливостей розвитку особистості обдарованих дітей:

- дослідження інтелектуальних здібностей;

- дослідження творчих здібностей;

- дослідження соціального інтелекту та статусу в колективі;

- дослідження професійних нахилів


Лютий

7 – 8 кл.

16.

Діагностика професійних інтересів і нахилів учнів 9-их, 11-их класів:

- профдіагностика інтелектуальних та творчих здібностей;

- діагностика інтересів та нахилів.


березень

9, 11 кл.

17.

Дослідження мислення.

квітень

4-і кл.


18.

Вивчення педагогічного стилю класоводів випускних класів початкової школи.

квітень

4-і кл.

19.

Дослідження психологічної готовності учнів 4-го класу до навчання в основній школі.

Квітень-травень

4-і кл.

20.

Визначення психологічної готовності та дослідження шкільної зрілості дітей, що вступають до школи.

травень

Дошк.

21.

Психологічні дослідження, спрямовані на виявлення соціально-психологічних причин, що лежать в основі негативних явищ, які мають місце у школі.

Протягом року




22.

Діагностика рівня інтелектуального розвитку учнів, які мають низький рівень навчальних досягнень.

травень

3-11 кл.

23.

Вивчення думки учнів, батьків і педагогічного колективу щодо різних питань шкільного життя.

Протягом року




24.

Анкетування «Що я знаю про торгівлю людьми» та перегляд відеофільму «Станція призначення – життя.» в рамках реалізації програми «Протидія торгівлі людьми»

Квітень-травень

Учні

25.

Проведення психологічних досліджень на запит адміністрації школи.

Протягом року




26.

Заповнення індивідуальних психологічних карт з рекомендаціями для вчителів та батьків щодо розвитку дітей







27.

Анкетування вчителів „Психологічна культура вчителя”

травень

вчителі
  1   2   3

Схожі:

Питання самоосвіти вчителів Ольшаницької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Формування в учнів уявлень про єдність світового літературного культурного й цивілізаційного процесу
У КРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
Старунський НВК, Богородчанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 та Порогівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, серед команд загальноосвітніх шкіл І-ІІ...
У КРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
Саджавська, Росільнянська, Порогівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Манявський НВК, Луквицька, Гринівська, Підгірська, Жураківська ЗОШ І-ІІ...
Список вчителів на проходження курсів підвищення кваліфікації педпрацівників...
Денна. Проблемно-тематичні курси «Упровадження інтерактивних технологій навчання у процесі вивчення фізики»
Колегії відділу освіти Райдержадміністрації Рішення
Манявської, Богородчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, Підгірської, Раковецької ЗОШ І-ІІст. (Білусяк Б. В., Битківська У. М., Тимків...
Про підсумки проведення районних етапів Всеукраїнської експедиції
ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Борковська Я. Д.), Дзвиняцька ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Семків Н.І.), Гутівська ЗОШ І-ІІІ ст.(дир. Назаревич О. П.),...
План роботи Дибинецького навчально-виховного комплексу «ЗОШ І-ІІІ ступенів дитячий садок»
Саме в школі учням необхідно дати знання, що надалі дозволять їм орієнтуватися в суспільстві й робити правильний вибір
План роботи Михайлюцької ЗОШ І – ІІІ ступенів на весняні канікули
Заняття гуртка «Історія рідного краю». Виготовлення буклета з історії рідного краю
План виховної роботи Дибинецького НВК «ЗОШ І ІІІ ступенів дитячий садок» на 2012 2013 н р
До Всесвітнього Дня бібліотек година спілкування «Дім без книги – день без сонця» ( 6 – 7 кл. )
Про перспективний план роботи райдержадміністрації на 2013 рік. Керуючись...
Затвердити перспективний план роботи райдержадміністрації на 2013 рік (додається)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка