|
Скачати 80.05 Kb.
|
Тема: Природні лиха Головні дидактичні цілі: дати уявлення учням про природні стихійні лиха; ознайомити з правилами безпечної поведінки рід час грізних явищ природи. Супровідні цілі: розвивати пізнавальну активність, самостійність, логічне та критичне мислення і забезпечувати словниковий запас учнів. Виховні цілі: виховувати дисциплінованість, відповідальність. Обладнання: картки для роботи в парах, плакат «Природні явища», підручник. Тип уроку: вивчення нового матеріалу Форми навчання: фронтальне, групове. Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, словесні, практичні. Технологія навчання: особистісно-орієнтоване навчання, технологія критичного мислення. Засоби навчання: прості, словесні Хід уроку I. Організація класу до уроку.
ви приготували?
Відповідь починають словами: «Не хочу хвалитися, але я…» II. Мотивація навчальної діяльності. 1. Робота над загадками.
Біжить-біжить не вибіжить, Тече-тече - не витече. (річка) Крапля, друга — як сльоза, Вдарив грім - гримить гроза. Стало вітряно, імлисто, Мить одна із неба вже Біле падає намисто... А, можливо, то драже? Гляньте, розтає, все чисто, Не горох, не виноград, Здогадалися, це -... (град) Як борошно, він білий-білий, Здається світ укриє цілий, Все падає, все нароста, На села сиплеться і міста, На гори, на ліси, на ниви – Пухнастий, легкий, блискотливий, Лягає він до наших ніг Із вати килим? Ні, це .. .(сніг) -Як град і сніг пов'язані з водою? -Яка користь людині від води? Без води людина не проживе більше ніж три доби. Це одна із найзагадковіших рідин на світі. Вода може бути прісною і солоною, рідкою, газоподібною і твердою. У ній живуть рослини і тварини. Це важлива складова навколишнього природного середовища, або дозвілля, у якому живе людина. 2. Бліц-турнір. -За три хвилини підготувати відповідь на такі запитання. -Що таке безпечне довкілля? -Які основні небезпеки приковує навколишнє середовище? (Стихійні лиха. Під час різних змін погоди можуть виникнути урагани, бурі, повені, землетруси, шторми, смерчі). III. Оголошення теми, мети і завдань уроку. - Давайте прочитаємо тему нашого сьогоднішнього уроку. Природні лиха
«Я хочу дізнатися...» «Я хочу навчитися...» (Діти по черзі висловлюють свої думки) Отже, щоб здійснилася наша мета ми попрацюємо над планом уроку.
10. Підсумок уроку. Вчитель: Сьогодні на уроці ми ознайомимося з тим, які небезпеки навколишнього середовища характерні для нашої місцевості, а також і з правилами поведінки за умов небезпеки, навчимося знаходити розумні виходи з несприятливих ситуацій, дізнаваймось про можливі способи їх уникнення. IV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу. 1. Розповідь вчителя. Плакат «Природні явища». Світ, що нас оточує, цікавий і чудовий, але на Жаль він приховує чимало небезпеки. Вода під час Злив розмиває дороги, зливає урожай з полів, підтоплює будинки. Мешканцям океанських узбереж загрожують цунамі - велетенські хвилі заввишки з десятиповерховий будинок. У повітрі час від часу виникають урагани, або смерчі. Вони змітають усе на своєму шляху, зривають дахи з будинків, рвуть електричні проводи, ламають, з корінням виривають дерева. У горах сходять багатотонні снігові лавини. У степах і лісах спалахують пожежі - від удару блискавки, або необережного поводження з вогнем. Земля іноді здригається від землетрусів . Провали, каменепади руйнують дороги, будинки, лінії електропередач. 2. Учень — статист. Статисти стверджують, що загалом на Землі кожна стотисячна людина гине від природних катастроф. Згідно з іншими підрахунками, кількість жертв складає в останні 100 років 16 тисяч щорічно. А протягом останніх 10 років стихійні лиха забрали життя понад 3 мільйонів людей. 3. Довідкове бюро. - Що таке стихійні лиха? Стихійні лиха - грізні явища природи. Це землетрус, повінь, Пожежа, буревій, гроза. Вони мають нездоланну силу. 4. Передбачення. - Як ви вважаєте, які стихійні лиха можуть трапитися в нашій місцевості? 5. Робота з підручником (с. 91-96) а) Вибіркове читання.
б) Робота в групах. - Як треба проводити в даній ситуації 1-ша група. 1-ша група. Землетрус Це коливання земної поверхні. Якщо ти знаходишся в Будинку, треба негайно вийти і відійти на відстань, що дорівнює його висоті. Відійти подалі від стовпів, ліній електропередач. Якщо вийти з приміщення не можливо, треба сховатися у прийомі вхідних дверей. 2-га група. Повінь Це затоплення місцевості, після тривалих злив або танення снігу. Треба вийти в безпечне місце - на височину, верхні поверхи, на дах, на горище. 3-тя група. Пожежа Це небезпека від вогню. Треба негайно зателефонувати за номером 101, покликати дорослих. Якщо пожежа у лісі виходить із нього проти вітру, прикривши голову і обличчя верхнім одягом. 4-та група. Буревій Дуже сильний вітер. Якщо ви вдома, треба зачинити всі двері та вікна, спуститися в підвал. Якщо на вулиці - сховатися в ямі, канаві, притиснувшись до землі. Це врятує від предметів, що летять. Треба знаходитися подалі від ліній електропередач. 5-та група. Гроза Вдома - закрити всі вікна та двері. Вимикнути електроприлади. Надворі - зайти в приміщення. У лісі - не ховатися за великі дерева, краще за малі. На полі - не лягати на мокру землю. У річці чи морі - негайно вийти на берег. 8. Фізкультхвнлинка. - Давайте повернемося до нашого плану. V. Закріплення і осмислення нового матеріалу. 1. Гра «Запитуй - відповідай». За допомогою евристичних запитань давайте пограємо в гру: «Запитуй - відповідай». Ви знаєте, що евристичні запитання - це такі запитання на які одним словом відповісти не можна. (Діти по черзі ставлять питання до своїх однокласників і дають повну відповідь). Запитуй: Що таке гроза? Чому не можна втікати від блискавки на човні? Відповідай: Грім і блискавка з дощем або градом. Від блискавки на воді не можна втікати, тому що вода – провідник електричного струмку. А блискавка електричний заряд.
2. Робота в парах, за картками. а) Під час грози краще залишатися... (вдома). Слід зачинити... (двері, вікна, квартири), вимикнути... (електричні прилади). б) Якщо гроза застала тебе в лісі, спробуй... (якомога швидше вийти з нього чи хоча б знайти галявину). в) Під час грози не можна... (ховатися під деревами). д) Після урагану остерігайтесь... (обірваних, електричних проводів). 3. Гра «Хибне - істинне». а) Під час повені треба вийти в безпечне місце - на височину, верхні поверхи, дах, горище. + б) Під час пожежі треба зателефонувати за номером 101. + в) Під час грози треба сидіти вдома і дивитися телевізор. - г) Під час бурі в полі знайди заглиблення, ляж на дно і закрий голову руками. + VI. Підсумок уроку. Вчитель. Ось і закінчується наш урок і мені хотілось, щоб ми повернулися до нашого плану уроку і сказали:
Дуже швидко час біжить. Та попереду у нас багато кроків. Безліч веселих і серйозних уроків.
|
Дидактичні матеріали. Природні зони Африки Завдання. Розподіліть названі типи ґрунтів та живих організмів у відповідні комірки таблиці, записавши їх цифрами-кодами |
Екзаменаційні питання з предмету Економіка, організація та планування... Конституція України: державне забезпечення соціальної спрямованості економіки. Головні цілі соціально-орієнтованої економіки |
Екзаменаційні питання з предмету Економіка, організація прогнозування... Конституція України: державне забезпечення соціальної спрямованості економіки. Головні цілі соціально-орієнтованої економіки |
Рекомендації для батьків у вихованні дитини РОДИННО-СІМЕЙНЕ ВИХОВАННЯ Батьки – головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості – це виховний клімат сімї. Рідна домівка –... |
Тема. Синонімія односкладних (неозначено-особових та безособових) речень Визначити головні члени речення, з’ясувати, чи є обидва головні члени речення, якщо ні, то чи можна його підставити: чи є речення... |
Природні умови та природні ресурси. Природні умови європейських країн... Піренеї, Альпи, Апенніни, Балкани, Карпати. Давніми зруйнованими горами є Скандинавські, Уральські гори та Центральноєвропейський... |
Конспект уроку Тема: ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА ЗЕМЛІ ТА ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ Навчальна cформувати в учнів поняття «географічна оболонка, природні комплекси», а також сформувати уявлення учням про географічну... |
ДИДАКТИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТЕЙ УЧНІВ У НАВЧАННІ ІСТОРІЇ Перш ніж говорити про дидактичні шляхи формування цінностей учнів, визначимо основні висхідні категорії, що створюють систему понять,... |
Порівняйте характери Венові діаграми, закінчіть порівняння. З допомогою діаграм напишіть порівняльне есе з 5 частин. В першому розділі представте вашу... |
Поняття і зміст права власності на природні ресурси Право власності на природні ресурси — це інститут екологічного права, нормами якого регулюються суспільні відносини належності природних... |