|
Скачати 80.05 Kb.
|
Тема: Природні лиха Головні дидактичні цілі: дати уявлення учням про природні стихійні лиха; ознайомити з правилами безпечної поведінки рід час грізних явищ природи. Супровідні цілі: розвивати пізнавальну активність, самостійність, логічне та критичне мислення і забезпечувати словниковий запас учнів. Виховні цілі: виховувати дисциплінованість, відповідальність. Обладнання: картки для роботи в парах, плакат «Природні явища», підручник. Тип уроку: вивчення нового матеріалу Форми навчання: фронтальне, групове. Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, словесні, практичні. Технологія навчання: особистісно-орієнтоване навчання, технологія критичного мислення. ![]() Хід уроку I. Організація класу до уроку.
ви приготували?
Відповідь починають словами: «Не хочу хвалитися, але я…» II. Мотивація навчальної діяльності. 1. Робота над загадками.
Біжить-біжить не вибіжить, Тече-тече - не витече. (річка) Крапля, друга — як сльоза, Вдарив грім - гримить гроза. Стало вітряно, імлисто, Мить одна із неба вже Біле падає намисто... А, можливо, то драже? Гляньте, розтає, все чисто, Не горох, не виноград, Здогадалися, це -... (град) Як борошно, він білий-білий, Здається світ укриє цілий, Все падає, все нароста, На села сиплеться і міста, На гори, на ліси, на ниви – Пухнастий, легкий, блискотливий, Лягає він до наших ніг Із вати килим? Ні, це .. .(сніг) -Як град і сніг пов'язані з водою? -Яка користь людині від води? ![]() 2. Бліц-турнір. -За три хвилини підготувати відповідь на такі запитання. -Що таке безпечне довкілля? -Які основні небезпеки приковує навколишнє середовище? (Стихійні лиха. Під час різних змін погоди можуть виникнути урагани, бурі, повені, землетруси, шторми, смерчі). III. Оголошення теми, мети і завдань уроку. - Давайте прочитаємо тему нашого сьогоднішнього уроку. Природні лиха
«Я хочу дізнатися...» «Я хочу навчитися...» ( ![]() Отже, щоб здійснилася наша мета ми попрацюємо над планом уроку.
10. Підсумок уроку. Вчитель: Сьогодні на уроці ми ознайомимося з тим, які небезпеки навколишнього середовища характерні для нашої місцевості, а також і з правилами поведінки за умов небезпеки, навчимося знаходити розумні виходи з несприятливих ситуацій, дізнаваймось про можливі способи їх уникнення. IV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу. 1. Розповідь вчителя. Плакат «Природні явища». С ![]() У повітрі час від часу виникають урагани, або смерчі. Вони змітають усе на своєму шляху, зривають дахи з будинків, рвуть електричні проводи, ламають, з корінням виривають дерева. У горах сходять багатотонні снігові лавини. У степах і лісах спалахують пожежі - від удару блискавки, або необережного поводження з вогнем. З ![]() 2. Учень — статист. Статисти стверджують, що загалом на Землі кожна стотисячна людина гине від природних катастроф. Згідно з іншими підрахунками, кількість жертв складає в останні 100 років 16 тисяч щорічно. А протягом останніх 10 років стихійні лиха забрали життя понад 3 мільйонів людей. 3. Довідкове бюро. - Що таке стихійні лиха? Стихійні лиха - грізні явища природи. Це землетрус, повінь, Пожежа, буревій, гроза. Вони мають нездоланну силу. 4. Передбачення. - Як ви вважаєте, які стихійні лиха можуть трапитися в нашій місцевості? 5. Робота з підручником (с. 91-96) а) Вибіркове читання.
б) Робота в групах. - Як треба проводити в даній ситуації 1-ша група. 1-ша група. Землетрус Це коливання земної поверхні. Якщо ти знаходишся в Будинку, треба негайно вийти і відійти на відстань, що дорівнює його висоті. Відійти подалі від стовпів, ліній електропередач. Якщо вийти з приміщення не можливо, треба сховатися у прийомі вхідних дверей. 2-га група. Повінь Це затоплення місцевості, після тривалих злив або танення снігу. Треба вийти в безпечне місце - на височину, верхні поверхи, на дах, на горище. 3-тя група. Пожежа Це небезпека від вогню. Треба негайно зателефонувати за номером 101, покликати дорослих. Якщо пожежа у лісі виходить із нього проти вітру, прикривши голову і обличчя верхнім одягом. 4-та група. Буревій Дуже сильний вітер. Якщо ви вдома, треба зачинити всі двері та вікна, спуститися в підвал. Якщо на вулиці - сховатися в ямі, канаві, притиснувшись до землі. Це врятує від предметів, що летять. Треба знаходитися подалі від ліній електропередач. 5-та група. Гроза Вдома - закрити всі вікна та двері. Вимикнути електроприлади. Надворі - зайти в приміщення. У лісі - не ховатися за великі дерева, краще за малі. На полі - не лягати на мокру землю. У річці чи морі - негайно вийти на берег. 8. Фізкультхвнлинка. - Давайте повернемося до нашого плану. V ![]() 1. Гра «Запитуй - відповідай». За допомогою евристичних запитань давайте пограємо в гру: «Запитуй - відповідай». Ви знаєте, що евристичні запитання - це такі запитання на які одним словом відповісти не можна. (Діти по черзі ставлять питання до своїх однокласників і дають повну відповідь). Запитуй: Що таке гроза? Чому не можна втікати від блискавки на човні? Відповідай: Грім і блискавка з дощем або градом. Від блискавки на воді не можна втікати, тому що вода – провідник електричного струмку. А блискавка електричний заряд.
2 ![]() а) Під час грози краще залишатися... (вдома). Слід зачинити... (двері, вікна, квартири), вимикнути... (електричні прилади). б) Якщо гроза застала тебе в лісі, спробуй... (якомога швидше вийти з нього чи хоча б знайти галявину). в) Під час грози не можна... (ховатися під деревами). д) Після урагану остерігайтесь... (обірваних, електричних проводів). 3. Гра «Хибне - істинне». а) Під час повені треба вийти в безпечне місце - на височину, верхні поверхи, дах, горище. + б) Під час пожежі треба зателефонувати за номером 101. + в) Під час грози треба сидіти вдома і дивитися телевізор. - г) Під час бурі в полі знайди заглиблення, ляж на дно і закрий голову руками. + VI. Підсумок уроку. В ![]()
Дуже швидко час біжить. Та попереду у нас багато кроків. Безліч веселих і серйозних уроків.
|
Дидактичні матеріали. Природні зони Африки Завдання. Розподіліть названі типи ґрунтів та живих організмів у відповідні комірки таблиці, записавши їх цифрами-кодами |
Екзаменаційні питання з предмету Економіка, організація та планування... Конституція України: державне забезпечення соціальної спрямованості економіки. Головні цілі соціально-орієнтованої економіки |
Екзаменаційні питання з предмету Економіка, організація прогнозування... Конституція України: державне забезпечення соціальної спрямованості економіки. Головні цілі соціально-орієнтованої економіки |
Рекомендації для батьків у вихованні дитини РОДИННО-СІМЕЙНЕ ВИХОВАННЯ Батьки – головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості – це виховний клімат сімї. Рідна домівка –... |
Тема. Синонімія односкладних (неозначено-особових та безособових) речень Визначити головні члени речення, з’ясувати, чи є обидва головні члени речення, якщо ні, то чи можна його підставити: чи є речення... |
Природні умови та природні ресурси. Природні умови європейських країн... Піренеї, Альпи, Апенніни, Балкани, Карпати. Давніми зруйнованими горами є Скандинавські, Уральські гори та Центральноєвропейський... |
Конспект уроку Тема: ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА ЗЕМЛІ ТА ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ Навчальна cформувати в учнів поняття «географічна оболонка, природні комплекси», а також сформувати уявлення учням про географічну... |
ДИДАКТИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТЕЙ УЧНІВ У НАВЧАННІ ІСТОРІЇ Перш ніж говорити про дидактичні шляхи формування цінностей учнів, визначимо основні висхідні категорії, що створюють систему понять,... |
Порівняйте характери Венові діаграми, закінчіть порівняння. З допомогою діаграм напишіть порівняльне есе з 5 частин. В першому розділі представте вашу... |
Поняття і зміст права власності на природні ресурси Право власності на природні ресурси — це інститут екологічного права, нормами якого регулюються суспільні відносини належності природних... |