|
Скачати 82.26 Kb.
|
Рекомендації для батьків у вихованні дитини РОДИННО-СІМЕЙНЕ ВИХОВАННЯ Де згода в сімействі, де мир і тишина, щасливі там люди, блаженна сторона. І.П.Котляревський Родина – це природний осередок найглибших людських почуттів, де дитина засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, любові до всього живого. Батьки – головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості – це виховний клімат сімї. Рідна домівка – не тільки місце притулку, дах над головою, а й родинне вогнище, місце захисту від життєвих негараздів. Рекомендації батькам :
Учити жити – це значить передати із серця в серце моральні багатства. І передає ці багатства той, хто з колиски пестить дитину, хто дбайливою рукою підтримує її перший крок, хто веде її за руку першою стежинкою життя. Це мати, батько і вчитель.
Перше, із чого дитина починає пізнавати світ, - це ласкава материнська усмішка, тиха колискова пісня, добрі очі, лагідні обійми. З усього цього складається перше уявлення про добро і зло.
Могутньою виховною та облагороджуючою силою для дітей сімя стає тільки тоді, коли батько і мати бачать високу мету свого життя, живуть в імя високих цілей, що збільшують їх в очах дитини.
Справжня мудрість вихователя – батька, матері – в умінні дати дитині щастя дитинства – це спокійне домашнє вогнище. 5. Сімя – це первинний колектив українського суспільства. Чи почуває дитина, що блага її життя – наслідок великої праці батьків, турботи люблячих її людей? Адже без них, без їхньої праці й турботи вона просто не могла б існувати. Тут криється велика небезпека – виростити людину егоїстичну, яка вважає, що головне – її особисті потреби, а все інше – другорядне. Є лише один шлях: учити дитину робити добро для нас, батьків, вихователів; учити дітей розуміти й переживати всім серцем, що вона живе серед людей і що найглибша людська радість – жити заради когось. 6.Готових рецептів сімейного виховання немає. Є люди, здатні тільки родити, але не здатні по-справжньому народжувати. Повнокровна й гармонійна особистість народжується материнською і батьківською мудрістю. Народження людини – велике і важке діяння, щаслива і складна праця, яка називається вихованням. Поради батькам першокласників
Поради батькам дітей молодшого шкільного віку Розвивайте інтерес дітей до навчання, дбайливе ставлення до природи, навколишнього середовища; прагнення сумлінно виконувати обовязки членів сімї, колективу у якому вони перебувають. Привчайте дітей доводити справу до кінця. Виховуйте у дітей чесність, поважне ставлення до батьків, жінок, людей похилого віку, хворих, інвалідів; виховуйте повагу до культурно-національних, духовних, історичних цінностей України. Перевіряйте, чи правильно діти витрачають гроші, які ви їм даєте. Учіть дітей берегти речі, майно: своє і своїх товаришів, державне. Дбайте, щоб ваша дитина самостійно виконувала домашнє завдання. Вимоги батька й матері не повинні бути різними. Закон України “Про освіту” (витяг) Стаття 59. Відповідальність батьків за розвиток дитини.
Стаття 60. Права батьків Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
Поради батькам дітей середнього шкільного віку Залучайте дітей до хатньої і суспільної праці, точно визначайте коло їх обовязків. Учіть підлітка:
Виховуйте:
Виробляйте звичку сумлінно виконувати завдання, доручення вчителів, батьків, учнівського колективу.
Поради для мам Любіть своє дитя, але не балуйте , не губіть його. Виховуйте вдячність у дитини. Якщо немає зворотної любові на вашу самовідданість – вважайте, що діти тільки споживають вашу любов. Будьте другом дітей, але не приятелем. Будьте поруч із дітьми. Будьте доброю. Учіть дітей думати не про речі, а про справу. Поради для тат У дітей, які не знають, що їм робити в години дозвілля, уражається і голова, і серце, і моральність. Допоможіть своїм дітям вибирати корисне заняття. “Не судіть дитину за знаннями, судіть її за стараннями, моральними якостями, апелюйте не тільки до розуму, а насамперед до серця дитини. Учіть дитину людяності – тоді вона полюбить працю, навчіться бути старанною”. “Не можна зводити духовний світ маленької людини до навчання. Якщо ми прагнутимемо до того, щоб усі сили душі дитини були поглинені уроками, її життя стане нестерпним. Вона повинна бути не тільки школярем, а насамперед людиною з багатогранними інтересами, запитами, прагненнями” (В.А. Сухомлинський). Піклуйтеся про те, щоб дитяче серце не озлоблювалося, не стало холодним, байдужим, жорстоким унаслідок виховання ременем, потиличником, стусанами. Фізичне покарання – це показник не тільки вашої слабкості, розгубленості, безсилля, а й педагогічного безкультуря. Ремінь убиває в дитячому серці чутливість. Уникайте ставити дитину в становище, коли та змушена оборонятися лінощами. Говоріть із дитиною так, щоб не залишалося ніяких сумнівів у тому, що ви керуєтесь турботою, занепокоєнням, а не бажанням відмежуватися від неї чи скривдити, образити. Будьте справедливі й чесні зі своїми дітьми. Не забувайте поділитися зі своїми дітьми удачами і прикрощами на роботі – і вони відкриватимуть вам свої таємниці, чекатимуть вашої поради, підтримки. Навчіть сина чи дочку вважати, що іграшковий автомобіль із поламаним колесом, ведмедик із відірваною лапою страждають від болю так само, як поранене пташеня: це виховує чуйність і доброту. Враховуйте основні методи виховання: переконання, вправи, стимулювання. Не забувайте підвищувати свою педагогічну майстерність виховання, читайте статті про виховання. Рекомендації щодо подолання конфлікту Якщо реакція дитини помітно відрізняється од тієї, яку можна очікувати в даній ситуації, проаналізуйте: які глибинні проблеми або потреби тривожать дитину? Намагайтесь прийняти погляд вихованця, подивитися на суть конфлікту його очима: що він може думати про дану ситуацію? Оцініть свою поведінку з погляду своєї дитини: що ви могли зробити такого, чого б ваші діти не зрозуміли? Осмисліть ситуацію: можливо, на даний момент ваш вихованець відчуває тиск певних обставин, які могли спровокувати таку реакцію. Поміркуйте над тим, як ненавязлтво запропонувати обговорення реальних причин конфлікту. Продемонструйте дитині, що ви усвідомлюєте її потреби, що виявляєте про неї турботу. Виявляйте готовність зосередити свою увагу на інтересах, потребах дитини. Покажіть, що ви розумієте, як їй важко, і зробіть усе для того, щоб підтримати її. Спробуйте поділитися з дитиною своїми турботами про виникнення конфлікту в спокійній обстановці, уважно вислухайте її. Зробіть наголос на тому, що ви хочете усунути проблему і сконцентрувати свою увагу на її вирішенні. Недоцільно припускати взаємних звинувачень і роздратувань з приводу того, що сталося раніше в стосунках між дорослими та дітьми. |
Особистий приклад у сімейному вихованні. Лекція для батьків Першим університетом життя для дитини є та сім'я, в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, щоб створити в... |
Надання висновку щодо участі у вихованні дитини одного з батьків, що проживає окремо від дитини |
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ Мета. Довести до свідомості батьків, що дитина – це індивідум, який потребує з їхнього боку великої уваги і поваги, як до особистості,... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Андрющенко Т. К. Майбутнє дитини формує родина: Метод реком для батьків дітей, що не відвідують дошкільний навчальний заклад. – Черкаси,... |
Лекція для батьків Першим університетом життя для дитини є та сім'я, в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, щоб створити в... |
Лекція на тему: «Роль батьків у вихованні правильної звуковимови... Роль батьків у вихованні правильної звуковимови у дітей та розвитку їх мовлення |
ТЕСТ «ПІДЛІТКИ ПРО БАТЬКІВ» (за методикою Шафера) Мета: виявити установки, поведінки й методи виховання батьків так, визначити, як бачать своїх батьків діти підліткового віку |
МЕТОДИКА ТА ФОРМИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ УЧНІВ ... |
Виступ на батьківських зборах Виховання дитини починається від її народження. Якою вона виросте значною мірою залежить від батьків. Батьки в родині мають виконувати... |
Матеріали педагогічного практикуму для батьків першокласників В навчально-виховному процесі важливою ланкою психолого-педагогічного супроводу є просвіта батьків з питань організації сімейного... |