У Німеччині існують такі типи дошкільних закладів


Скачати 51.43 Kb.
Назва У Німеччині існують такі типи дошкільних закладів
Дата 30.04.2013
Розмір 51.43 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи


У Німеччині існують такі типи дошкільних закладів:

  • дитячі садки з повним або неповним днем, призначені для дітей 3-х — 6-ти років;

  • одногрупові дошкільні заклади (переважно для старших дошкільнят);

  • пришкільні групи (для п'ятирічних дітей);

  • підготовчі класи основної школи. У них виховують і навчають п'ятирічних дітей;

  • цілодобові інтернати для здорових дітей віком від 3-х до 6-ти років;

  • інтернати для дітей із проблемами здоров'я і розвитку;

  • материнські центри.

У них матері разом з дітьми займаються цікавою і корисною діяльністю, спілкуються між собою та спеціалістами з педагогіки і психології.

Головні концептуальні засади виховання дітей реалізуються у дитячих садках вільного і відкритого типів. Найпоширеніший тип вільного дитячого садка — штейнерівські дитячі садки і дитячі садки Монтессорі.

Відкритий дитячий садок організовано на ситуативно-орієнтованій концепції дошкільного виховання, для якої характерні: відкрите планування з участю дітей; навчання на базі реальних життєвих зв'язків; єдність гри і навчання; різновікова організація життя та діяльності; зв'язок із громадськістю; співробітництво батьків і дошкільного закладу.

Вихователь повинен бути здатним до систематичних і тривалих спостережень, аналізу результатів педагогічної діяльності, прогнозування.


Батьки рано вранці відводять дитину в дитячий сад і залишають її там з кваліфікованими педагогами. В установі 5 груп, у кожній від 8 до 12 дітей. Кожна група має свою казкову назву і свій колір. Діти придумують її самі.

Кожна група знаходиться у своєму відділенні (крилі). При цьому всі діти знаходяться в одній будівлі, мають загальний коридор і шафки для верхнього одягу і змінного взуття. На вході в кімнатний блок до групи намальований казковий герой, назву якого носить група.

У кожній групі є ігрова кімната, кухня для дітей, спальна і маленьке горище, куди діти можуть піднятися по сходах і пограти там. Туалет, душ, кілька умивальників і гачки для рушників розраховані на кожну дитину. При цьому над гачками висить фотографія дитини і написано її ім'я, щоб діти не переплутали рушники та дотримувалися правил гігієни.

У приміщенні ідеальна чистота. З вікна - вигляд на природу. На стіні висять барвистий розклад і дні народження дітей.

Особливу увагу потрібно приділити кольоровому зображенню птахів на вікнах. Зазвичай в Німеччині в будь-якій установі незалежно від характеру діяльності на вікнах зображені чорним кольором птиці - або біля вікон пекарень, або маленьких магазинчиків стоять чорні залізні ворони. Цікавий той факт, що навіть деякі німці не знають, для чого це потрібно. Справа в тому, що в Німеччині дотримуються чистоту вікон при будь-якій погоді. Птахи можуть не помітити вікно і постраждати, влітаючи через нього. Саме з цієї причини і в дитячому саду на вікнах зображені картинки. Таким чином, любов до природи і захисту навколишнього середовища в Німеччині прищеплюються з дитинства.

Діти з понеділка по п'ятницю з 8 ранку до 12.00-13.00 перебувають у дитячому садку. Потім батьки їх забирають додому. У цьому дитячому садку деякі батьки після обіду приводять дітей знову в сад. І залишають їх там до 16.00-18.00. З дітьми займаються професійні педагоги. Є й інша форма догляду за дітьми. Деякі діти залишаються з ранку до 14.00 - 15.00. Вони обідають в саду. Потім педагоги займаються індивідуально або в невеликих групах з дітьми.

Мовні проблеми є не тільки у дітей-іноземців, але і в німецьких. Всі діти до 8-ми років вчать мову, тому освітня програма для дітей однакова для всіх. На прикладі дитячого саду міста Бонн можна сказати наступне. Для дітей, чий розвиток трохи відстає від звичайного, організують уроки після обіду. Якщо ж діти-іноземці не засвоюють німецьку мову, як правило, тому що вдома вони спілкуються рідною мовою (турецькою, арабською), то навчальні заняття організують також додатково невеликими групами.

Для дітей організовуються практичні заняття та екскурсійні програми, як у школі. Це є дуже поширеним явищем в Німеччині. Припустимо, вихователі розповіли на заняттях про шоколад і його інгредієнти. Значить, на наступний день діти йдуть до шоколадного музею чи на фабрику, і на місці знайомляться з процедурою приготування продукту.

Цікаву програму з вивчення професій придумали вихователі німецького дитячого садка міста Бонн. Вони організували батьківські збори і запитали, чи можуть вони показати дітям своє робоче місце в робочий час. Таким чином, діти організовано знайомилися теоретично з професією, а практично відвідували групою робоче місце батьків. У деяких випадках керівники підприємств брали активну участь в даному заході і особисто розповідали про діяльність підприємства в цілому.

Дитячі садки міста Кельна за підтримки відділу по інтересах дітей міста Кельн, підлеглого безпосередньо мерії Кельна, організують екскурсію в ботанічний сад, на природу. Екскурсія триває 3 години, з 12.00 до 15.00 і лише влітку - ранньою осінню.

Екскурсовод - фахівець державної установи (відділу по інтересах дітей мерії Кельна) з дипломом «соціальний працівник». Спеціаліст зустрічає групу дітей разом з вихователями (максимально 15 чоловік) і батьки, і починає знайомство з природою. Екскурсовод запитує в дітей, як слід поводитися в лісі, в парку і в саду, так як дитинство - це період активної соціалізації особистості, коли відбувається оволодіння основними нормами поведінки, які засвоюються все подальше життя людини. Спеціаліст розповідає про те, що не можна смітити, наступати на рослини і комах, ламати гілки дерев, і необхідно дбайливо звертатися з тваринами (білками, кроликами). Після цього діти надягають головні убори і йдуть за педагогами. Їм розповідають про кожен вид рослини, показують, як слід доглядати за овочами та фруктами. Дітям пропонується назвати овочі, які вони бачать перед собою (картопля, морква, буряк та інші). Потім їх навчають поливати город і розрізняти на смак овочі та фрукти. Для цього діти діляться по парах і одному з них зав'язують очі.

До них можна віднести дві гри. Перша: всі (діти і дорослі) встають в коло, тримаючись за руки. Вибираються дві людини, які повинні бути в центрі цього кола. Одному закривають очі пов'язкою, а іншому дають два камінчика. Другий гравець повинен акуратно постукувати ними один об інший, а перший гравець повинен йти на звук і зловити його. Якщо це дуже важко для дитини, то коло стискається, і інші учасники допомагають спіймати другого гравця. Інша гра спрямована на спілкування з природою та боротьбу з боягузтвом і страхом. Дітей ділять на пари і також зав'язують очі одному з них. Потім другий гравець бере за руку першого, у кого зав'язані очі, і мовчки йде з першим. Дитина з зав'язаними очима повинна знайти дерево, «познайомитися» з ним, щоб потім знайти його серед всіх дерев, знявши пов'язку. Цікава реакція всіх дітлахів у всіх іграх. Передбачена гра і на увагу. На певній ділянці екскурсовод кладе на гілочки кущів і дерев різні предмети, п'ять штук. Всі повинні їх потім знайти.

У результаті екскурсії до ботанічного саду діти проводять час на свіжому повітрі, отримуючи нові корисні знання і після обіду, а це дуже важливо, так як всі денні установи в Німеччині, як правило, до обіду.

Важливе значення для розвитку дітей в дитячому садку має ініціатива батьків. Дитячий садок організовує ряд заходів з їх участю, різного характеру. До них відносяться святкування Різдва, Нового року та інші, а також церковних свят незалежно від релігійної приналежності, наприклад, мусульманського свята Рамадан.







Схожі:

ПЛАН проведення обласного (регіонального) семінару вихователів-методистів...
Проблема. Моделі впровадження Програми розвитку дитини дошкільного віку в практику роботи дошкільних навчальних закладів
Про хід впровадження та результати обласних програм моніторингу якості...
Шегеди А. Ф. щодо ходу впровадження та результатів обласних програм моніторингу якості освіти дошкільних і загальноосвітніх навчальних...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення обласного огляду-конкурсу...
У огляді-конкурсі приймають участь працівники психологічних служб, які працюють в дошкільних навчальних закладах області та представляють...
Аналіз впливу регуляторного акта : Проекту рішення виконавчого комітету...
Ру, перебування та відрахування дітей в дошкільних навчальних закладах міста є надзвичайно актуальною. Шляхом державного регулювання...
Задача може мати декілька розв’язків; покажемо, як знайти один з них
Чи існують три правильні попарно різні додатні дроби, які задовольняють такі умови
Реформація в Німеччині
В ХУІ ст відбулися події, які підірвали основи християнської церкви. Ці події ввійшли в історію під назвою Реформація – від лат....
КОМПЛЕКСНИЙ ПЛАН заходів щодо розвитку загальноосвітніх навчальних...
Привести мережу дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості у відповідність з потребами населення
Оцінка оздоровчо-тренувального ефекту
Керівникам, вихователям-методистам, інструкторам фізичної культури дошкільних навчальних закладів
УКРАЇНА ШИШАЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ НАКАЗ
ЗНЗ та ДНЗ Шишацького району, з них: 1 майстер виробничого навчання, 1 шкільний бібліотекар, 1 керівник гуртків позашкільних закладів,...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Затвердити Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка