МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення обласного огляду-конкурсу психологічних кабінетів дошкільних навчальних закладів системи освіти Чернівецької області


Скачати 141.92 Kb.
НазваМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення обласного огляду-конкурсу психологічних кабінетів дошкільних навчальних закладів системи освіти Чернівецької області
Дата25.02.2016
Розмір141.92 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
bibl.com.ua > Психологія > Методичні рекомендації
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо проведення обласного огляду-конкурсу психологічних кабінетів дошкільних навчальних закладів системи освіти Чернівецької області
Відповідно до Положення про проведення обласного огляду-конкурсу психологічних кабінетів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів системи освіти Чернівецької області, затвердженого наказом Головного управління освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації № 472 від 17.12.2009, зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області 19.01.2010 за №2/2177 з метою виявлення талановитих працівників психологічної служби, їх підтримки і заохочення, підвищення якості і результативності в професійній діяльності, удосконалення матеріально-методичного забезпечення навчальних закладів системи освіти започатковано огляд-конкурс психологічних кабінетів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів системи освіти Чернівецької області.

Завдання огляду-конкурсу полягають у наступному:

  • сприянні якісному оновленню змісту, форм і методів роботи психологічних кабінетів психологічної служби дошкільних навчальних закладів системи освіти Чернівецької області;

  • розвитку творчої ініціативи та вивченні, узагальненні, поширенні передового досвіду діяльності з організації в освітній установі робочого простору працівника психологічної служби;

  • створенні умов для впровадження кращих та інноваційних методик і технологій у практику роботи практичних психологів дошкільних навчальних закладів системи освіти Чернівецької області.

У огляді-конкурсі приймають участь працівники психологічних служб, які працюють в дошкільних навчальних закладах області та представляють психологічні кабінети психологічних служб дошкільних навчальних закладів системи освіти Чернівецької області, що відповідають наступним умовам:

  • спеціально обладнане приміщення для здійснення професійної діяльності працівника психологічної служби;

  • відповідність кабінету санітарно-гігієнічним та естетичним вимогам, правилам техніки безпеки;

  • наявність основних робочих зон кабінету для реалізації окремих видів діяльності працівника психологічної служби або можливість компенсації відсутніх зон з ресурсів освітньої установи.

У 2012 році огляд-конкурс проводиться за номінацією «Кращий психологічний кабінет дошкільного закладу» у два етапи: І (районний, міський) етап – з 01.02.12 по 31.05.12: заочний тур – 01.02-31.03.12; очний тур – 01.04.-31.05.12.

Характеристика турів І та ІІ етапів огляду-конкурсу:

  • заочний тур передбачає визначення учасників очного туру, вивчення конкурсних матеріалів:

  • очний тур передбачає виїзд на місце, експертне оцінювання відповідності кабінетів критеріям, що передбачені Положенням про проведення обласного огляду-конкурсу психологічних кабінетів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів системи освіти Чернівецької області, а також визначення переможців-учасників.

Для участі в І та ІІ етапах огляду-конкурсу до Організаційного комітету відповідного етапу Конкурсу подаються наступні матеріали:

  • заявка дошкільного навчального закладу на участь у конкурсі (Додаток 1);

  • анкета працівника психологічної служби для подання кабінету на обласний огляд-конкурс психологічних кабінетів (Додаток 2);

  • паспорт психологічного кабінету (Додаток 3);

  • портфоліо кабінету;

  • комп’ютерна презентація.


Додаток 1

Заявка на участь у обласному огляді-конкурсі психологічних кабінетів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів системи освіти Чернівецької області

В організаційний комітет I (II) етапу

огляду-конкурсу психологічних кабінетів

ЗАЯВКА
(навчальний заклад) висуває психологічний кабінет (П.І.Б. працівника (ів) психологічної служби) на участь у обласному огляді-конкурсі психологічних кабінетів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів системи освіти Чернівецької області.

Директор _________________________________________________ /П.І.Б./

(підпис)

М.П. дата


Додаток 2

Анкета

працівника психологічної служби (назва закладу)

для подання кабінету на обласний огляд-конкурс психологічних кабінетів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів системи освіти Чернівецької області

1. Прізвище ______________

Ім'я____________По батькові ______________

  1. Дата, місце народження ______________

  2. Домашня адреса: ____________________________________

4. Контактні телефони (робочий, домашній, мобільний)______

5. Базова освіта (повна назва навчального закладу, факультет,

спеціальність за дипломом)

6. Повна назва освітньої установи ________________________

7. Загальний педагогічний стаж роботи ____________________

  1. Стаж роботи на посаді практичного психолога, соціального педагога

  2. Стаж роботи на посаді практичного психолога, соціального педагога

в даній установі

10. Навантаження, згідно зі штатним розкладом

11. Кваліфікаційна категорія

12. Звання, нагороди

13. Публікації (дата, видання, назва публікації)

14. Вказати ресурси наповнення кабінету (власні кошти, види допомоги адміністрації в оформленні кабінету, матеріально-технічному забезпеченні, організації роботи)

Підпис конкурсанта __________________ /П.І.Б./

Підпис керівника ОУ __________________ /П.І.Б./
М.П. (освітньої установи)

Додаток 3

Паспорт психологічного кабінету


  1. Назва закладу.




  1. П.І.Б. працівника (ів) психологічної служби.




  1. Короткий опис кабінету: дані про площу і розміщення кабінету, кількість робочих місць, максимальну наповнюваність, призначення кабінету.




  1. Схема кабінету: складається психологом самостійно (у комп’ютерному варіанті або від руки), зазначаються основні зони кабінету, розташування меблів та устаткування.




  1. Функціональне використання кабінету працівниками психологічної служби (вказати фахівця, контингент, напрямки і види діяльності, що проводяться в кабінеті):

Час

Дні тижня




Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

Субота



































































  1. Перелік основного устаткування (предметів меблів, ТСО, додаткових засобів дизайну):




з/п

Найменування майна

Кількість

1







2







3







4










  1. Перелік методичного наповнення кабінету (навчальні і розвиваючі посібники, аудіо- і відеоматеріали, методична література тощо):


Перелік методичних засобів психологічного кабінету

з/п

Найменування методичних засобів

Кількість

1







2








Перелік методичної та довідкової літератури

з/п

Назва

Автор

Рік

Кількість

1













2














Працівник психологічної служби _________________

ОСНОВНІ КРИТЕРІЇ

ЕФЕКТИВНОСТІ РОБОТИ ПСИХОЛОГІЧНОГО КАБІНЕТУ
Оцінювання Конкурсу відбувається за бальною системою: 0 – не відповідає критеріям; 1 – частково відповідає; 2 – повністю відповідає.


з/п

Досліджуваний компонент

0

1

2

1. Відповідність вимогам щодо загального оформлення

1.1.

Наявність спеціально обладнаного психологічного кабінету, що складається з одного-двох приміщень, площею не менше 12 кв²










1.2.

Розташування кабінету в зручному для відвідувачів місці










1.3.

Наявність, закріпленої на вхідних дверях таблички «Практичний психолог» («Соціальний педагог»)










1.4.

Наявність, закріпленого на вхідних дверях графіка роботи, затвердженого керівником навчального закладу










1.5.

Наявність основних функціональних зон психологічного кабінету










1.6.

Наявність умов для проведення індивідуальної діагностичної і корекційної роботи










1.7.

Наявність умов для проведення групової діагностичної і корекційної роботи










1.8.

Наявність навчального психологічного кабінету










2. Відповідність оформлення щодо санітарно-гігієнічних, технічних, естетичних норм

2.1.

Розташування в приміщеннях з достатнім природним та штучним освітленням, відповідним температурним режимом, звуковою ізоляцією, необхідною кількістю розеток










2.2.

Забезпечення комфортності та психотерапевтичного ефекту: кімнатні рослини, акваріум,

зображення природи










2.3.

Стеля пофарбована у білий колір










2.4.

2.4.1.


2.4.2.

Стіни:

оформлені у прохолодні тони (блакитний, зеленуватий, салатний), якщо вікна виходять на сонячний бік;

оформлені кольорами теплої гами (жовтуватий, світло-оранжевий, пісковий), якщо вікна орієнтовані на північ, північний захід, північний схід










2.5.

Підлога, незалежно від матеріалу, з якого вона зроблена, має темніший колір, ніж стіни










2.6.

Приміщення оформлене з урахуванням вимог сучасного дизайну










3. Забезпеченість кабінету матеріально-технічним оснащенням, необхідним для ефективної реалізації всіх напрямків психологічної роботи

3.1.

Меблі:










3.1.1.

письмовий стіл










3.1.2.

журнальний стіл










3.1.3.

2-3 крісла










3.1.4.

шафи секційні для зберігання книг, навчально-методичних матеріалів, довідково-інформаційної документації, архіву тощо










3.1.5.

сейф для зберігання обліково-статистичної документації та документації для службового використання, аудіо-відео касет, дискет тощо










3.2.

Килими для підлоги

та пилосос для їх чищення










3.3.

Оргтехніка:










3.3.1.

комп’ютер










3.3.2.

принтер










3.3.3.

сканер










3.3.4.

ксерокс










3.3.5.

телевізор










3.3.6.

диктофон










3.3.7.

аудіо-відео техніка з достатньою кількістю касет










3.3.8.

проекційна апаратура та пристрої для її використання










3.3.9.

іонізатор повітря










3.3.10.

засоби зв’язку










3.4.

Канцелярське приладдя:

папір білий та кольоровий (А-4); блокнот А-3;

фліп-чарт;

маркери, фломастери;

матеріали для творчих занять










4. Забезпеченість кабінету матеріалами та документацією

4.1.

Нормативно-правові документи: закони України, постанови Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, накази, розпорядження, Положення Міністерства освіти і науки України, управлінь (відділів) освіти і науки місцевих державних адміністрацій щодо діяльності психологічної служби системи освіти України










4.2.

Навчально-методичні матеріали:










4.2.1.

фахові періодичні видання










4.2.2.

підручники, навчально-методичні посібники










4.2.3.

збірники методичних рекомендацій










4.2.4.

навчальні програми (плани)










4.2.5.

перелік діагностичних методик, що використовуються в роботі з дітьми відповідно до особливостей роботи даного закладу і заявленими цілями психологічної роботи










4.2.6.

перелік корекційно-розвивальних програм, що використовуються в роботі з дітьми відповідно до особливостей роботи даного закладу і заявленими цілями психологічної роботи










4.3.

Довідниково-інформаційні матеріали:










4.3.1.

матеріали науково-практичних конференцій, семінарів, нарад, тематичні проспекти (буклети), тощо










4.3.2.

доповіді, виступи на педрадах










4.3.3.

навчально-тематичні плани роботи з учнями (дітьми), педагогічними працівниками, батьками










4.4.

Обліково-статистичні документи:

плани роботи працівника психологічної служби на рік (місяць), форми статистичної звітності за 3 останні роки










4.5.

Матеріали для службового використання:










4.5.1.

індивідуальні картки психолого-педагогічного діагностування










4.5.2.

журнал протоколів індивідуальних та групових консультацій










4.5.3.

протоколи корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи, матеріали психолого-педагогічних консиліумів










4.5.4.

аналітичні довідки за результатами досліджень










4.5.5.

банк діагностичних методик, що використовуються в роботі з дітьми відповідно до особливостей роботи даного закладу і заявленими цілями психологічної роботи, тести та ключі тестових методик










4.5.6.

опитувальники, анкети, бланки відповідей










4.5.7.

банк корекційно-розвивальних програм, що використовуються в роботі з дітьми відповідно до особливостей роботи даного закладу і заявленими цілями психологічної роботи










4.5.8.

матеріали для проведення корекційної роботи










4.6.

Довідникова інформація:

список телефонів місцевих спеціалізованих центрів, служб, консультацій медико-психологічного профілю, телефони районного (міського), обласного центрів практичної психології і соціальної роботи (методистів-психологів)










5. Аналіз діяльності працівника психологічної служби

5.1.

Ведення документації










5.2.

Системність роботи за темою










5.3.

Наявність власної програми, що пройшла експертизу в обласному центрі практичної психології і соціальної роботи ОІППО або затвердженою на Вченій раді ОІППО










5.4.

Наявність власних методичних розробок, статей, надрукованих у фахових газетах та журналах області, країни, методичних посібниках










5.5.

Самоосвіта працівника психологічної служби











Максимальна оцінка – 114 балів. Виділяються рівні:

  • низький – від 0 до 40 балів;

  • середній – від 41 до 70 балів;

  • високий – від 71 і вище.




Схожі:

ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Міністерства освіти і науки України від 07. 08. 2008р. №737 «Про проведення огляду-конкурсу психологічних кабінетів професійно-технічних...
Чернівецька обласна державна адміністрація ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області 19. 01. 2010 №2/2177 та з метою удосконалення матеріально-методичного забезпечення...
ПЛАН проведення обласного (регіонального) семінару вихователів-методистів...
Проблема. Моделі впровадження Програми розвитку дитини дошкільного віку в практику роботи дошкільних навчальних закладів
Про хід впровадження та результати обласних програм моніторингу якості...
Шегеди А. Ф. щодо ходу впровадження та результатів обласних програм моніторингу якості освіти дошкільних і загальноосвітніх навчальних...
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих...
Головного управління освіти і науки облдержадміністрації від 07. 10. 2010 №462 «Про демократизацію в системі освіти області», від...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо впровадження кредитно-модульної системи...
України передбачає приєднання національної системи вищої освіти до Болонського процесу, головною метою якого є улаштування зони європейської...
Методичні рекомендації щодо типових інструкцій з охорони праці в...
«Правил безпеки під час занять у навчальних і навчально-виробничих майстернях навчальних закладів системи загальної середньої освіти»...
Загальні методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного...
З метою організованого переходу на новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти Міністерство освіти і науки...
Керівництво оглядом Загальне керівництво та проведення огляду здійснює...
Про проведення огляду-конкурсу виховної роботи в таборах відпочинку системи освіти
Методичні рекомендації «Про організацію роботи в дошкільних навчальних...
Ванько Ксенія Іванівна, методисти лабораторії дошкільної та початкової освіти Черкаського обласного інститут післядипломної освіти...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка