|
Скачати 90.91 Kb.
|
Начало формы Конец формы МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Н А К А З N 128 від 20.02.2002 Зареєстровано в Міністерстві м. Київ юстиції України 6 березня 2002 р. за N 229/6517 Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах ( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти N 572 ( z0844-02 ) від 09.10.2002 ) На виконання статті 14 Закону України "Про дошкільну освіту" ( 2628-14 ) та статті 14 Закону України "Про загальну середню освіту" ( 651-14 ) Н А К А З У Ю: 1. Затвердити Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах згідно з додатками 1 та 2. 2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти України від 10.09.97 N 341 ( z0453-97 ) "Про нормативи граничної наповнюваності класів, груп, гуртків і нормативи поділу класів при вивченні окремих предметів у середніх закладах освіти", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.10.97 за N 453/2257. 3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступників Державного секретаря Богомолова А.Г. та Науменка Г.Г. Державний секретар В.О.Зайчук Погоджено: Міністерство фінансів України Перший заступник Державного секретаря А.А.Максюта Міністерство охорони здоров'я України Перший заступник Державного секретаря Ю.В.Поляченко Додаток 1 до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 N 128 Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів ------------------------------------------------------------------ | | Наповнюваність | | Показники | не повинна | | | перевищувати | |---------------------------------------------+------------------| |1. Дошкільні навчальні заклади (ясла-садки) | | | компенсуючого типу: | | | спеціальні | | | групи для дітей: | | | глухих, сліпих, із складними вадами | | | розвитку | 6 | | зі зниженим слухом, з порушенням | | | опорно-рухового апарату, глибоко | | | розумово відсталих | 8 | | з важкими порушеннями мови, | | | затримкою психічного розвитку, | | | косоокістю і амбліопією, зі зниженим | | | зором, розумово відсталих і хворих на | | | сколіоз | 10 | | з фонетико-фонематичним | | | недорозвитком мови | 12 | | санаторні | | | групи для дітей: | | | до трьох років | 15 | | від трьох і старше років | 20 | |---------------------------------------------+------------------| |2. Загальноосвітні школи-інтернати | | | групи для дітей дошкільного віку | 20 | | 1-12-й класи та виховні групи для дітей | | | шкільного віку | 25 | |---------------------------------------------+------------------| |3. Навчальні інтернатні заклади для | | | дітей-сиріт і дітей, позбавлених | | | батьківського піклування | | | дошкільні групи для дітей одного віку | 20 | | дошкільні групи різновікові | 15 | | 1 - 9-й класи та виховні групи | 25 | | 10 - 12-й класи та виховні групи | 20 | |---------------------------------------------+------------------| |4. Спеціальні загальноосвітні школи | | | (школи-інтернати) * | | | 1-12-й класи та виховні | | | групи для дітей: | | | глухих, сліпих | 8 | | зі зниженим слухом, з наслідками | | | поліомієліту і церебральним | | | паралічем, глибоко | | | розумово відсталих | 10 | | зі зниженим зором, з важкими | | | порушеннями мови, | | | розумово відсталих, із затримкою | | | психічного розвитку | 12 | | із складними вадами розвитку | 6 | |---------------------------------------------+------------------| |5. Школи соціальної реабілітації | | | групи (класи) | 18 | |---------------------------------------------+------------------| |6. Загальноосвітні санаторні школи | | | (школи-інтернати) | | | 1 - 12-й класи та виховні групи | 20 | |---------------------------------------------+------------------| |7. Групи подовженого дня | 30 | ------------------------------------------------------------------ ____________ * Наповнюваність дошкільних груп спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) відповідає наповнюваності груп спеціальних дошкільних закладів для дітей з відповідними вадами розвитку. Мінімальна наповнюваність груп при проведенні факультативних занять та курсів за вибором у загальноосвітніх навчальних закладах міської місцевості становить 8 чоловік, сільської місцевості - 4 чоловіки. ( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти N 572 ( z0844-02 ) від 09.10.2002 ) Начальник департаменту економіки та соціального розвитку П.М.Куліков Додаток 2 до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 N 128 Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах При вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах для посилення індивідуальної роботи з учнями запроваджується поділ класів на групи. ------------------------------------------------------------------ | Предмети, при вивченні яких класи підлягають | При кількості| | поділу на групи | учнів у класі| |------------------------------------------------+---------------| |1. При проведенні уроків з трудового навчання | | |(крім загальноосвітніх шкіл-інтернатів для | | |дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського | | |піклування, санаторних та спеціальних | | |загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) | | | 5 - 9-й класи | | | міська місцевість | більше 27 | | сільська місцевість | більше 25 | | 10 - 12-й класи | більше 27 | |------------------------------------------------+---------------| |2. При вивченні державної (незалежно від мови | | |навчання) та інших мов (включаючи іноземну | | |мову), які не є мовами навчання, а вивчаються | | |як предмет | більше 27 | |------------------------------------------------+---------------| |3. При вивченні мов національних меншин | дві групи | |(наприклад, російської та кримсько-татарської, | з кількістю | |молдавської та угорської, російської та | не менше 8 | |болгарської тощо) | учнів у кожній| |------------------------------------------------+---------------| |4. При вивченні різних іноземних мов | дві групи | | | з кількістю | | | не менше 8 | | | учнів у кожній| |------------------------------------------------+---------------| |5. При проведенні семінарських, лабораторних і | | |практичних занять за лекційною формою навчання | | |з профільних дисциплін у спеціалізованих школах | | |(школах-інтернатах), гімназіях, ліцеях, | | |колегіумах * | більше 27 | |------------------------------------------------+---------------| |6. При проведенні уроків з основ здоров'я та | більше 27, | |фізичної культури | але не менше 8| |у 10-12-му класах (окремо для хлопців і дівчат) | учнів у групі| |------------------------------------------------+---------------| |7. При проведенні практичних занять | клас ділиться| | з інформатики з використанням комп'ютерів | на 2 групи, | | | але не менше | | |8 учнів у групі| |------------------------------------------------+---------------| |8. При поглибленому вивченні іноземної мови | клас ділиться | |з 1-го класу | на групи з | | 1-12-й класи | 8 - 10 чол. у | | | кожній (не | | |більше 3 груп) | |------------------------------------------------+---------------| |9. При поглибленому вивченні іноземної мови | | |з 7-го класу | | | 7 - 12-й класи | більше 27 | |------------------------------------------------+---------------| |10. При проведенні уроків з трудового | | |навчання у 5 - 12-му класах у спеціальних | | |загальноосвітніх школах (школах-інтернатах) | | |у спеціальних загальноосвітніх школах | | |(школах-інтернатах) для розумово відсталих | | |дітей - у 4 - 10(11)-му класах ) | більше 7 | |------------------------------------------------+---------------| |11. При вивченні державної мови та інших мов, | | |що вивчаються як предмет (включаючи іноземну | | |мову), при проведенні уроків з трудового | | |навчання і основ здоров'я та фізичної культури | | | у загальноосвітніх санаторних школах | | | (школах-інтернатах) | 20 | | у загальноосвітніх школах-інтернатах для | | |дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського | | |піклування | | | 1- 9-й класи | 25 | | 10 -12-й класи | 20 | ------------------------------------------------------------------ ____________ * Поділ здійснюється за рішенням педагогічної ради закладу за умови, що граничнодопустиме навчальне навантаження на учня не перевищуватиме загальну кількість годин, передбачених навчальним планом для даного класу з урахуванням поділу. Заняття з лікувальної фізкультури в загальноосвітніх санаторних школах (школах-інтернатах) проводяться за групами з кількістю учнів не менше 7 чоловік. Заняття з лікувальної фізкультури в спеціальних загальноосвітніх школах (школах-інтернатах) проводяться за групами та індивідуально. Наповнюваність груп 4 - 6 чоловік згідно з медичними показаннями учнів. Наповнюваність груп та поділ їх на підгрупи при організації трудової підготовки учнів у міжшкільному навчально-виробничому комбінаті встановлюється в межах коштів, передбачених комбінату загальноосвітніми навчальними закладами на таку підготовку учнів. Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів розповсюджується і на вечірні (змінні) школи. ( Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти N 572 ( z0844-02 ) від 09.10.2002 ) Начальник департаменту економіки та соціального розвитку П.М.Куліков Публiкацiї документа: • Офіційний вісник України вiд 29.03.2002 - 2002 р., № 11, стор. 214, стаття 532 |
ПОСТАНОВА від 19 грудня 2006 р. N 1757 Київ Про затвердження Положення... Міністерство освіти і науки України (МОН) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ пр. Перемоги З метою організованого переходу на новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти Міністерство освіти і науки... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Департамент професійно-технічної освіти Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської |
Міністерство освіти і науки України Національна академія наук України Відповідно до Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого Указом Президента України від 07. 06. 2000 N 773 (773/2000),... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 02. 09. 2008 N 802 ( z0892-08 ) Про |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАКАЗ Міністерства освіти і науки України від 24. 01. 2008 N 33 "Про затвердження Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання... |
«Загальні і спеціальні здібності» Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Донецька обласна державна адміністрація Управління освіти і науки |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ НАКАЗ Про затвердження Умов прийому до вищих навчальних закладів України, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27. 12. 2007 за... |