|
Скачати 128.88 Kb.
|
Зелена зона Містобудівне формування зеленої зони – системи озеленених територій міста в поєднанні із заміськими (лісами, лісопарками, лугопарками, гідропарком) регламентується державними будівельними нормами (ДБН 360-92**, ДБН Б.1-3-97), Постановою Кабінету Міністрів України № 733 від 16.05.07 р. «Про затвердження порядку поділу лісів на категорії …», природоохоронним законодавством. В існуючій і передбаченій генпланом системі озеленення міста (зеленій зоні) присутні усі три групи озеленених територій, що визначаються за функціональною ознакою, а саме:
Існуюче і проектне розміщення озеленених територій загального користування розглядається на територіях:
Зелені насадження загального користування території забудови міста – це парки, сквери, бульвари займають площу на цей час 135 га, що становить 41% нормативної площі 325 га для існуючої чисельності населення. При цьому, на 1 чол.*/ нормативна площа становить 16 м2, існуюча на цей час – 6,6 м2. Найбільш значними об’єктами цієї групи озеленених територій є парк культури і відпочинку ім. Л. Українки (площа 70 га), Меморіальний комплекс – сквер «Вічна слава» (5 га), парк «900 річчя міста Луцька» (15 га), Теремнівські ставки з прибережними насадженнями (7 га), сквер «Дубовий гай» (1 га), сквери на вулицях Кафедральній, Л. Українки, Кривий вал («Мисливець»), на пр-кті Молоді та інші. Частину території (10 га) центрального парку ім. Л. Українки оголошено орнітологічним заказником місцевого значення («Пташиний гай»). Гідрологічним заказником місцевого значення оголошені Теремнівські озера – привабливе місце відпочинку мешканців Луцька. Загально-дендрологічним заказником місцевого значення оголошений «Дубовий гай», ботанічною пам’яткою природи місцевого значення оголошено сквер Меморіалу Вічної Слави. Віднесені до об’єктів природно-заповідного фонду також окремі екзотичні і пам’ятні дерева, це пам’ятки природи ботанічні місцевого значення «Лесин ясен», «Дуб плакучої форми», «Платан». Перелічені території і об’єкти природно-заповідного фонду збагачують зелену зону міста, сприяють привабливості місць відпочинку, потребують всебічної охорони. Проектне рішення передбачає розвиток озеленених територій групи загального користування міської забудови (парків, скверів, бульварів) і формування зовнішнього, за межами забудови як в межах міста, так і на прилеглих територіях озелененого поясу: лугопарків та гідропарку (в проектних межах міста), лісів і лісопарків Луцького і Ківерцівського держлісгоспів (за межами міста). Зелені насадження загального користування міської забудови, а саме – парки, сквери, бульвари, зелені кутки – це провідна група в системі насаджень зеленої зони міста. Нормативна площа елементів цієї групи насаджень для перспективної чисельності населення становить 357 га, проектом передбачена площа 386 га, забезпеченість 108%, 19 м2/чол. Площа нових об’єктів становить 251 га, орієнтовна вартість їх будівництва 57 млн. грн. Перелік нових об’єктів групи насаджень загального користування, які намічається створити на території забудови міста їх площа і орієнтовна вартість створення наведені у табл. … Таблиця
За межами забудови в межах міста територія зелених насаджень входить у зовнішній пояс зеленої зони – з невеликим рекреаційним навантаженням на ландшафт (до 100 м2/чол.). Заплава р. Стир між вулицями Ковельська і Гнідавська площею 117 га охоплена проектом гідропарку (ДІПРОМІСТО, 1978 р.). На цей час благоустрій не виконано, частково використовується для короткочасного відпочинку. З 1995 р. територія цієї заплави площею 116,6 га має статус загальнозоологічного заказника місцевого значення «Гнідавське болото». Також за межами забудови вздовж р. Стир між вулицями Набережною і руслом річки для короткочасного відпочинку використовуються заплавні луки і гаї водоохоронної зони (орієнтовно 34 га). Благоустрій відсутній. Передбачається генпланом благоустрій цієї території по типу лугопарку. Лугопарк Північній площею 165 га передбачений генпланом міста у північно-західній частині міста в його межах, що розширюється. Лугопарк Рованці (235 га) передбачено також розмістити в заплаві р. Стир на півдні міста за рахунок земель в його нових межах. Перелік нових об’єктів за межами забудови у межах міста, їх площа і орієнтовна вартість створення наведені у таблиці … Таблиця
За межами міста зовнішній пояс зеленої зони створюють ліси, у тому числі лісопарки, що відносяться до групи насаджень загального користування. У складі проекту вони показані на окремій схемі.*/ На цей час, відповідно до існуючих нормативів визначення площ лісових ділянок, що відносяться до лісів і лісопарків зелених зон, лісовпорядкуванням для міст і селищ області визначені ліси зелених зон, у тому числі і лісопарки для населених пунктів області. На підставі цих матеріалів лісове господарство в лісах зелених зон ведеться у відповідному напрямку.**/ Існуюча площа лісів та лісопарків зеленої зони для міста Луцька за матеріалами лісовпорядкування Луцького і Ківерцівського держлісгоспів, лісові масиви яких добре сполучаються транспортними зв’язками і використовуються для короткочасного відпочинку як мешканцями м. Луцька і району, так і мешканцями Ківерців і району – ця площа лісів становить 13520 га, у тому числі лісопарків 2850 га, з них Луцького держлісгоспу відповідно 6170 і 850, Ківерцівського 5350 і 2000 га. Нормативна забезпеченість сучасної чисельності населення площею лісів зеленої зони, у тому числі лісопарків становить відповідно 66% і 93%, для перспективної чисельності населення відповідно 61% і 86%. Благоустрій лугопарків та гідропарку, розташованих у межах міста разом із лісопарками держлісфонду забезпечує нормативну потребу перспективної чисельності населення у цій категорії насаджень і показники подаються у таблиці …. Таблиця
Орієнтована вартість благоустрою лісів і лісопарків зеленої зони подаються у таблиці …. Таблиця
Насадження обмеженого користування. В межах забудови м. Луцька ця група насаджень, як складова природного комплексу, має велике значення, бо включає ділянки зелених насаджень багатоквартирної і садибної забудови, установ обслуговування, промислових і комунальних підприємств, громадських організацій, закладів освіти, охорони здоров’я. Багатоквартирна забудова на цей час має нормативну площу зелених насаджень, тобто на рівні 45-50% від загальної площі забудови, це прибудинкові смуги, озеленення дворів. Належного рівня тут не досягнуто в плані дендрологічного складу та стану насаджень. На території садибної забудови – переважно, плодові дерева, кущі, у фасадній частині – квітники, декоративні кущі. Ступінь озелененості промислових і комунальних підприємств дещо менше нормативної, яка дорівнюється переважно 30%. На розрахунковий період намічається створити біля 80 га зелених насаджень на території багатоквартирної житлової забудови, біля 20 га – на території суспільних центрів садибної забудови, 20 га – на території промислових підприємств, складів, баз. Створення зелених насаджень передбачається на території аеропорту, що реконструюється (орієнтовно 50 га). значна площа (орієнтовно 35 га) зелених насаджень має бути створена на території об’єктів культпобуту, особливо шкіл, спортивних споруд, виставкового центру, бізнес-центрів, торговельно-розважальних комплексів. Майже уся площа зелених насаджень цієї групи перекривається третім поясом зони санітарної охорони джерел підземного водопостачання, що вимагає додаткових вимог до покращання стану зелених насаджень. В першу чергу це стосується ступеня озелененості території, яка на всіх об’єктах повинна бути не менше нормативної. Тут має здійснюватись ретельний облік озеленених ділянок, попередження їх забудови, адже тут тільки ділянки зелених насаджень сприяють поповненню підземних вод, запобігаючи їх скид у каналізацію, переводять максимальну кількість атмосферних опадів у внутрішньоґрунтовий стік, замість поверхневого. Насадження спеціального призначення. Ця група насаджень включає:
Озеленені території першого поясу зон санітарної охорони підземних джерел водопостачання відносяться до групи насаджень спеціального призначення, де озелененню і благоустрою повинна приділятися найбільша увага. Враховуючи, що законодавством тут заборонено перебування сторонніх осіб, розміщення житлових та господарських будівель – максимальна и частина території має бути віддана під зелені насадження, зберігається цінна природна рослинність, лісові насадження. Озеленені території першого поясу зон санітарної охорони підземних джерел водопостачання інших функцій, ніж насаджень спеціального призначення, виконувати не повинні. Територія міста перекривається усіма трьома поясами зон санітарної охорони підземних джерел водопостачання: третім поясом – 80% площі міста, другим поясом 7% в існуючих межах міста та 12% – в проектних межах міста, першим поясом – до 1% площі міста в існуючих та проектних межах міста. Другий і третій пояс зон санітарної охорони підземних джерел водопостачання на території як міста, так і за його межами перекривають озеленені території різних груп, а саме – парки, сквери, лугопарки (загального користування), багатоквартирну і садибну забудову, установи обслуговування, промислові підприємства, склади, бази (зелені насадження цих територій відносяться до групи обмеженого користування), санітарно-захисні зони підприємств, охоронні зони інженерних споруд. Враховуючи ці обставини, більше уваги повинно приділятися стану зелених насаджень цих груп, не допускати зменшення ступеня озелененості території нижче нормативної, необхідна всебічна охорона лісових насаджень. Слід враховувати, що ділянки зелених насаджень сприяють поповненню підземних вод, запобігають скид у каналізацію атмосферних опадів. Санітарно-захисні зони промислових підприємств, складів, баз. Більшість промислових підприємств міста повинні мати нормативну санзону завширшки 100 м (ВАТ «Луцькпластмас», ТзОВ «Хімпласт», Луцький цегельний завод, фабрика «Лучанка», ТОВ «Завод будконструкцій», Луцький ДБК та інші). Гаражні кооперативи повинні мати нормативну санзону 50 м, філія «Луцький райавтодор», Луцька ДЕД відповідно 1000 м. Переважна більшість промпідприємств не мають належним чином упорядкованих по проектам санітарно-захисних зон або мають частково упорядковану санзону, такі як ВАТ «Луцькпластмас». Благоустрій санітарно-захисних зон повинен виконуватися за спеціальними проектами. Території санзон показані на генеральному плані проекту, їх межі уточнюються вищезгаданими проектами. Охоронні зони інженерних споруд, включно залізниці, автошляхів, інженерних комунікацій. Крім санітарно-захисних зон перелічених інженерних споруд елементами зеленої зони є ділянки зелених насаджень в їхніх охоронних зонах. Вимоги до конструкцій зелених насаджень, їх кількості повинні висвітлюватись в положеннях про землі цих споруд, зокрема в Положеннях про землі транспорту, а також нормативах по відведенню земель для цих споруд. У лісових ділянках розміри захисних смуг вздовж залізниць і автошляхів визначаються відповідно до Постанови Кабміну України № 733 від 16 травня 2007 р. У водоохоронних зонах, прибережних смугах уздовж річок і берегів водойм генпланом передбачено розміщення об’єктів зеленої зони з необхідними елементами благоустрою та незначне – соціальної сфери. Озелененість вулиць має високі показники, по окремим вулицям вони перевищують нормативи, вони озеленені по типу бульвару. Орієнтовна площа зелених насаджень, які мають бути створені на вулицях, що намічаються на розрахунковий період, становить …. га. Генпланом передбачено збільшити площу зоопарку до 10 га, що потребує розроблення проекту організації його території. Робочий проект благоустрою і озеленення, формування насаджень має бути розроблений і на територію ботанічного саду (площа 10 га). Отже, озеленені території групи спеціального призначення відрізняються великою кількістю видів, а відтак виконуваними ними функціями – від переважно поліпшуючих санітарний стан навколишнього середовища (санітарно-захисні зони) до наукових (ботанічний сад). Враховуючи складну номенклатуру структурних елементів зеленої зони, різнобічних характер заходів по їх створенню та утриманню, значну роль у оптимізації навколишнього природного середовища міста – як захід по реалізації рішень генплану має бути розроблений спеціальний проект зеленої зони м. Луцька. */ ДБН 360-92* С.24 Таблиця 5.1. */ Схема розташування населеного пункту в системі розселення. **/ Постанова Кабміну України № 733 від 16 травня 2007 р. «Про затвердження порядку поділу лісів на категорії та виділення особливо захисних лісових ділянок» */ «Про правовий режим зон санітарної охорони водних об’єктів». Постанова Кабміну України № 2024 від 18 грудня 1998 р. |
1. Топогеодезичний план М 1: 5000 території міста Чорткова Науково-проектна документація «Проект комплексної зеленої зони міста Чорткова» розробляється на замовлення Чортківської міської ради... |
Озеленених територій загального користування ДБН 360-92**, ДБН Б. 1-3-97 */, Постановою Кабінету Міністрів України №733 від 16. 05. 07 р. «Про затвердження порядку поділу лісів... |
1. Зміст Правила благоустрою території міста Нікополя (далі – Правила) – це нормативно-правовий акт, яким встановлюється порядок благоустрою... |
ПРИКЛАДИ ОФОРМЛЕННЯ БАКАЛАВРСЬКИХ РОБІТ (БР) Проблеми та перспективи формування зони вільної торгівлі між та Україною та країнами ЄС |
2008 Бабенко Оксана Анатоліївна, вчитель математики, вища кваліфікаційна... Важливою умовою організації ефективного навчально-виховного процесу є вибір вчителем раціональної системи методів і прийомів активного... |
Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання... |
З В І Т про базове відстеження дії регуляторного акта – рішення міської... Стислий опис документа: установлюється порядок благоустрою та утримання територій об'єктів благоустрою міста Кременчука, регулюються... |
ТОВ «Керуюча компанія «ДомКом Нікополь» Дповідно до діючої на той час постанови Кабінету Міністрів України від 12. 07. 2005р. №560 «Про затвердження Порядку формування тарифів... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо впровадження кредитно-модульної системи... України передбачає приєднання національної системи вищої освіти до Болонського процесу, головною метою якого є улаштування зони європейської... |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ начальника цивільного захисту (ЦО) міста від 16.... План розроблено з метою забезпечення готовності органів управління, сил і засобів до оперативного реагування при загрозі та виникненні... |