Домінанті потреби розвитку дітей


Скачати 33.99 Kb.
Назва Домінанті потреби розвитку дітей
Дата 13.04.2013
Розмір 33.99 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Домінанті потреби розвитку дітей

Віковий


період

Природна функція,
потреба


Способи задоволення

Типові наслідки ігнорування

Ембріо-
нальний

період

Фіксація емоційно-
чуттєвого стану матері

Сприятливий психологічний клімат у сім'ї, в соціумі, насиченість стенічними емоціями, саногенне мислення

Нестача в дитини душевних сил у критичних ситуаціях низька здатність до подолання життєвих труднощів, патогенне мислення

Період
до
трьох
років

Фіксація способу поведінки, моральних якостей батьків, дорослих

Атмосфера взаємодопомоги, взаємоповаги у сім'ї
сприяє самоствердженню дитини через допомогу іншим

Самоствердження між батьками дорослими переймається дитиною і надалі домінує у спілкуванні та при створенні мікроклімату власної сім'ї
Час активного прояву - 21-23 роки

Період

3-5
років

Усвідомлення
та відпрацювання у грі
глибинних
смислів життя

Залучення дитини до гри, яка пробуджує та формує високі гуманістичні прагнення (ідеа-ли дружби, любові, взаємодо-помоги). Використання казок, пісень, змістовних віршів

Нерозуміння сенсу життя, суб'єктивна відсутність перспектив розвитку, потяг
до самогубства (критична точка —19 років)

Період
5-7
років

Засвоєння поваги, любові до батьків через виконання їх волі. Перехід на сімейний рівень свідомості

Використання фізичної праці як засобу формування
вольових якостей при обов'язковому розумінні дитиною її мети

Відсутність щирої поваги до батьків, слабка сила волі,
нездатність до виконання роботи, яка не пов'язана із
схильністю, природними здібностями

період
7-10
років

Потяг до знань,
активізація навчаль-них здібностей, засвоєння ситуації зустрічі з дорослими

Збереження природної дитячої радості, інтересу до
навчання. Введення курсу етичного та естетичного виховання

Ослаблення інтересу до навчання у старших класах
Психологічні труднощі у встановленні контакту з дорослими

Період
10-12
років

Активізація особис-тісних здібностей, засвоєння трудової дії, фізичне станов-лення

Створення умов для макси-мального вибору напрямків розвитку. Ознайомлення з моральними принципами співіснування людства

Незнання власних особливос-тей, не об'єктивна самооцінка, невпевненість у своїх силах, можливостях

Період
12-14
років

Апробація отриманного досвіду, знань у власних
вчинках, відсутність ба-жання вчитися, падіння авторитету батьків та підвищення авторитету
однолітків

Зменшення обсягу навчальної програми, розвиток просто-рового мислення, емоційної культури, комунікативності

Підвищення конфліктності учнів з батьками, вчителями, пошук можливостей само-ствердження за межами школи
сім'ї. Непорозуміння з власною
сутністю

Період
14-17
років

Поступовий розвиток мислення від практично-дієвого та образного до теоретичного, абстрактного

Поступове збільшення навчального навантаження
на основі потреб учнів. Введення курсу самопізнання

Розвиток комплексу неповноцінності, посилення тенденції відмежування від батьків, вчителів

Період
17-19
років

Підвищення інтеле-ктуальних здібнос-тей, рівня самоана-лізу. Актуалізація потреби розвитку свідомості

Ознайомлення з методами самовдосконалення. Створення умов для духовного розвитку

Розвиток інтелектуальної сфери
при несформованості моральних, духовних якостей

Джерело: Помиткін Е. Духовний розвиток учнів у системі шкільної освіти. Київ, 1996р., с. 34, 38

Схожі:

Розді Проблеми та потреби незрячих та слабозорих дітей в умовах сучасного суспільства
Огляд та аналіз джерел із питань реабілітації дітей з особливим потребами
Показники оцінки ефективності виконання Програми захисту прав дітей...
Підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених, багатодітних сімей, дітей-інвалідів,...
1. Економічні потреби, їх класифікація та умови задоволення
Потреби і споживчі блага. Корисність споживчих благ. Закон спадної граничної корисності
Міської Програми захисту прав дітей та розвитку сімейних форм виховання
Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 23. 12. 2010 №Р-786/0/3-10 «Програми захисту прав дітей та розвитку сімейних...
Міської Програми захисту прав дітей та розвитку сімейних форм виховання
Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 23. 12. 2010 №Р-786/0/3-10 «Про погодження проекту Програми захисту прав дітей...
Міської Програми захисту прав дітей та розвитку сімейних форм виховання
Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 23. 12. 2010 №Р-786/0/3-10 «Програми захисту прав дітей та розвитку сімейних...
ЗАТВЕРДЖЕНО
Для дітей, що мають особливі освітні потреби створюються адаптовані програми, проводяться корекційно – розвивальні заняття, щоб підготувати...
Навчально-виховний комплекс №8 дошкільний підрозділ ІНТЕРАКТИВНІ...
...
Ознайомлення дітей з багатозначними словами
Нові потреби спілкування зумовлюють потребу і в нових засобах, які мають допомогти реалізувати нові цілі. Так створюються передумови...
Пам ’ ятайте мудру вість: хто не робить, той не їсть
Мета: розширювати поняття дітей про те, що праця запорука щасливого життя. Виховувати повагу до праці та людей праці, працьовитість,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка