Ознайомлення дітей з багатозначними словами


Скачати 200.53 Kb.
Назва Ознайомлення дітей з багатозначними словами
Дата 11.01.2014
Розмір 200.53 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Мовленнєвий розвиток старшого дошкільника.

( Ознайомлення дітей з багатозначними словами)

Мовленнєвий розвиток старшого дошкільника визначається мірою сформованості його знань, умінь та навичок, пізнавальних і соціальних мотивів, потреб та інтересів, а також інших психічних новоутворень, які становлять базис її особистісної культури. Високий рівень мовленнєвих досягнень дає їй можливість реалізувати як соціальну, так і інтелектуальну активність у колі однолітків та дорослих людей. Розширення змісту потреб у спілкуванні спрямовує увагу дитини на нові аспекти дійсності: на пізнання світу людей і взаємин з оточенням, світу природи, предметно – практичної та художньої дійсності. Нові потреби спілкування зумовлюють потребу і в нових засобах, які мають допомогти реалізувати нові цілі. Так створюються передумови для збагачення лексики дитини.

Підкреслюючи значення лексичної роботи необхідно відзначити і важливість роботи над словом як одиницею мови, тобто над багатозначністю слів.

У розкриті багатозначності слова, ми показуємо дітям життя самого слова, тому, що предмети і явища, що відповідають різним значенням слова, можуть бути зовсім різними, не зв’язковими або мало зв’язковими один з одним. Розкриття змістового багатства багатозначного слова ( а багатозначно більшість слів слов’янських мов ) відіграє велику роль у формуванні точності слововживання.

Робота над багатозначністю слів забезпечує мовленнєвий розвиток дитини і сприяє формуванню якісної сторони дитячої лексики, розвитку довільності мовлення, вмінню свідомо вибирати найбільш доречні для даного висловлення мовні засоби. В остаточному підсумку означена робота слугує розвитку рівня загальної мовленнєвої культури.

Отже, ми пропонуємо вам матеріал, який стане у пригоді за для розвитку лексичної сторони мовлення старших дошкільників. Цей матеріал складається з :

  • перспективного плану роботи;

  • розроблених дидактичних ігор;

  • мовленнєвого матеріалу;

  • сценарію заходу на батьківських зборах.


Перспективний план роботи

щодо ознайомлення дітей старшого дошкільного віку

з багатозначними словами та розвитку пояснювального мовлення.



Місяць



Вид діяльності

Мета


Вересень

1.

2.

3.

4.

Спостереження за птахами: - для чого птахам крила?

Д/в. “Хто або що може літати?”
Пішохідний перехід до проїзної частини дороги: - звернути увагу на зебру: чому місто переходу так назвали?

Д/в. “Кого або що можна назвати “зеброю?”

Д/г. “Якою буває осінь?”

Читання оповідання “У страху очі великі” – пояснить цей вираз.

Розвиток пояснювального мовлення, вміння використовувати набутті знання; знайомство з багатозначністю дієслів.

Гнучкість мислення; знайомство з багатозначністю іменників.
Активізація прикметників.

Розвиток пояснювального мовлення, абстрактного мислення.


Жовтень

1.
2.

3.

Спостереження за погодою: якими словами можна її описати?

М.р./гра “Ми, листячко осіннє…” – Що таке лист?, що можна назвати словом лист?, що можуть робити осінні листочки?

Д/в. “В яких словах живе слово ліс?”

Активізація синонімів та антонімів.
Активізація дієслів, прикметників, епітетів, синонімів.
Активізація словника, вміння використовувати набутті знання.


Листопад

1.

2.

Розгляд ілюстрацій тематичного альбому “Вогонь наш друг, вогонь наш ворог”. - Д/в. “Хто або що може палати?”, поясніть вираз “Палає душа”.

Тематичне заняття з валеології: “Носики бувають різні”

– Д/в. “Намалювати у кого або у чого є ніс”.

Розвиток пояснювального мовлення. Знайомство з багатозначністю дієслів.
Багатозначність іменників, гнучкість мислення.


Грудень

1.
2.

Спостереження за снігом – Чому сніг іноді називають “мокрим”? Д/в. “Яким буває … (сніг, лід, зима)?”

Тематичне заняття з розвитку мовлення. Читання казки “Крилатий, мохнатий, масляний”. –Д/в. Хто або що буває “крилатим?” “мохнатим?” “масляним?”

Активізація прикметників, дієслів, епітетів.

Узгодження іменників та прикметників. Розвиток абстрактного мислення, багатозначність прикметників.


Січень

1.
2.

3.
4.

Спостереження за ожеледицею. Д/г. “Склади одне слово з двох різних слів”.

Д/в. “Яким буває вітер?”

Тематичне заняття з розвитку мовлення (Ввідне) “Мандри в країну Багатозначність”.

Прислів’я про працю. Д/г. У кого або чого є плід?

Розвиток абстрактного мислення, багатозначність прикметників.

Активізація прикметників.

Знайомство з терміном багатозначність.
Пояснювання сенсу слів. Розвиток абстрактного мислення.


Лютий

1.
2.
3.
4.

Спостереження за зимовим небом – якими словами можна його описати?

Д/г. “Поясняли” – поясніть поняття “ожеледиця”, “паморозь”, “заморозки”.

Тематичне заняття з правового виховання “Право на дружбу” Д/в. “Що або кого можна назвати, словом скарб?”

Тематичне заняття з ознайомлення з навколишнім “На вулицях міста”, Д/в. “Хто або що може бігти?”

Розвиток пояснювального мовлення, активізація прикметників.

Розвиток абстрактного мислення.
Багатозначність іменників.
Багатозначність дієслів, абстрактне мислення.


Березень

1.

2.
3.

4.

Спостереження за працею двірника – поясність сенс виразу “Чисто не там де прибирають, а там де не засмічують”.

Д/г. Хто або що може прибирати?

Читання оповідання М.Носова “Живий капелюх” – поясніть вираз: “діти такі живі”; “очі такі живі”.

Бесіда за темою: “Ярмарок слів”.

Д/г. “Яке слово заховалось у малюнках?”

Гнучкість мислення, пояснювальне мовлення.

Багатозначність дієслів.

Багатозначність прикметників.
Закріплення поняття “багатозначність”.

Багатозначність слів.


Квітень

1.

2.
3.

4.

Спостереження за дощем – “Хто або що може литися?”

Пішохідний перехід до проїзної частини дороги – “Хто або що може йти?”

Бесіда за темою “Що найдорожче в світі?” Поясніть приказку: “Не все те золото що блищить”. Д/г. “Хто або що буває золотим?”

Слухання казки “Попелюшка” – які багатозначні слова зустрічаються у цій казці?

Багатозначність дієслів.

Багатозначність дієслів.
Розвиток пояснювального мовлення, гнучкість мислення, багатозначність прикметників.

Розвиток пояснювального мовлення



Травень

1.
2.
3.

Спостереження за мурахою – чим мураха схожа на людину?

Тематичне (підсумкове) заняття з розвитку мовлення “Мандри в країну Багатозначність”.

Бесіда за темою:”Бійка, це гарно або погано?” Д/В. “Хто або що може битися?”

Розвиток пояснювального мовлення, абстрактного мислення.

Закріплення поняття “багатозначність”.
Багатозначність дієслів.



Серія бесід щодо ознайомлення дітей з багатозначними словами: «Як Буратіно готувався до школи».
Вступна бесіда:"Ярмарок слів".
В тридцятому царстві, в тридесятій державі був собі особливий ярмарок - ярмарок слів. На ньому продавалися різні слова – кому які потрібні.

Слів було багато, та продавали їх цілими партіями. Продавці на всі лади закликали покупців:

- Кому, кому голки? Голки потрібні багатьом; їжакам, дикобразам, йоржам, кактусам, соснам, ялинкам і, звичайно, кравцям.

Знайшло своїх покупців слово "язик" За ним вишикувалася велика черга з людей, тварин, птахів. Навіть вогнищу знадобилося це слово, яке ж вогнище без язика полум'я?

Слово "ніс" було нарозхоп. Воно знадобилося людям і тваринам, а ще човнам, кораблям і катерам, які стали гордо борознити своїми носами води морів, океанів, озер і річок.

Слово "хвіст" стало у пригоді всім тваринам, птахам, а також поїздам, літакам, ракетам і кометам. За ним одразу вишикувалася велика черга, в кінці якої теж був хвіст.

-А ось капелюхи! Кому капелюхи? - кричали продавці.

До них підбігали жінки, адже капелюхи - невід'ємна частина їхнього туалету.

Коли жіночі капелюхи були розпродані, до продавця незграбно, підстрибуючи на одній нозі, пришкандибали гриби і цвяхи. Їм теж дісталися капелюхи: грибам – крихкі, різнокольорові, цвяхам –міцні і залізні.

-У кого нема рукавів? Негайно придбайте! - радили зазивали.

За рукавами вишикувалися плаття, костюми, пальта, блузки, футболки, інша одежа. А потім... прибігла річка, і від неї в усі боки одразу розбіглися дзюркотливі і говіркі рукава. А через хвилину примчали пожежники: шланги, якими вони користувалися при гасінні пожежі, так схожі на довгі рукава, що їх так і стали називати,

Слово "двірник" дуже сподобалося людині, яка прибирає сміття на вулиці і на подвір'ї, а також шоферу, якому потрібно очищати скло машини від потоків дощу і краплин бруду, адже пристрій на передньому склі машини, який виконує цю роботу називається двірником.

Поля дісталися селянам і фермерам. Де ж їм вирощувати врожаї і пасти худобу? Слово "поля", на свою голову, придбали учні, і з тих пір на полях їхніх зошитів суворі вчителя відмічають помилки і ставлять оцінки.

Без полів не могли обійтися видавці книг, журналів і газет: на їхніх сторінках обов'язково повинні бути чисті місця по боках від надрукованого тексту - це і є поля. Поля знадобилися спортсменам, щоб змагатися і тренуватися. А ще, поля стали у пригоді капелюхам - щоб захищати нас від сонця. Літакам та гвинтокрилам теж знадобилися поля - щоб здійснювати посадку.

- Кому в господарстві потрібна плитка? - не вгамовувалися продавці.

Плитка знадобилася багатьом. Хазяйки готують на ній обїд. Майстри кахельними плитками викладаютъ ванну і кухню, щоб було чисто і красиво.

За цим словом прийшла і шоколадка. "Хочу, щоб мене називали плиткою шоколаду!" - промовила вона й затиснула губки.

- Тільки у нас і тільки зараз - ніжки всіх розмірів і видів,-продовжувалася жвава торгівля.За ніжками поспішали столи, стільці, шафи, ліжка, дивани - одним словом, меблі.Весело пританцьовуючи, прибігли діти на своїх різних ніжках. Охаючи і зітхаючи, приковиляли гриби і квіти, кожному була потрібна всього одна ніжка!

Торгівля йшла жваво. Одні слова купували одні покупці, другі – інші. Ось і вийшло, що одне і те ж слово ми можемо зустріти в кількох місцях, але різних за своїм значенням.
Хто в що грає ?

А мені подобається грати із словами. Всі діти люблять грати з ляльками, машинами й іншими іграшками, а ще в комп'ютерні ігри.

Ви гадаєте, що тільки діти граються? Дорослі теж люблять гратися. Вони грають на різних музичних інструментах- скрипках, піаніно, барабанах Актори і актриси в фільмах і спектаклях грають різні ролі. А ще дорослі грають на біржах: щось там купують, продають і страшенно засмучуються, коли програють, деякі з-за цього навіть плакати починають .

Є й інші ігри у дорослих, в які вони грають, коли у них з'являються вільні гроші і час. Мені ці ігри, правда, не дуже подобаються; рулетки всякі, карти, більярд. Граючи в них, дорослі, напевне згадують, як були маленькими дітьми і цілий день тільки і робили, що грали. А зараз їм, бідолашним, припадає тільки працювати. Так, що нехай собі іноді грають, тільки б при цьому про справи не забували, а ще про те, що у них діти є, які дуже люблять, коли з ними грають їх дорослі папи і мами.
Летіть, голуби, летіть!

Летят роки, діти дорослішають, у них з’являються свої діти, 1 ось, сидячи ввечері за столом, дорослі починают зітхати:- "Як швидко летить час!"

Коли я вперше ці слова почув, уявив собі літак, який високо летить в небі. А ще птахів, які швидко і красиво летять в повітрі. Задумався я, про їжу забув, ложку випустив, й тут до мене доноситься голос тати Карло:- " Ти у мене зараз із-за столу вилетиш, коли їсти не хочеш!" Сказав він це зовсім не грізно, навіть можна сказати - жартівливо. І я згадав, як вже літав, вчепившись за лапи лебедя, а ще з мосту в річку. Від цих згадок на мене такий сміх напав, що я не втримався і полетів з стільця на підлогу. Ось тоді уже перепало від тато Карло!

А мій старовинний приятель Петрик нещодавно з інституту вилетів, тому що всі екзамени завалив. Тепер він служить десантником і літає на великих літаках. З цих літаків його скидають, і він летить вже на парашуті. Петрик розповідав, що коли їх підіймають серед ночі за тривогою, треба швидко летіти і шикуватися. Шкода, що я зрістом не вийшов, а то б теж в десантники пішов!

Чи все золото блищить?

Гуляємо ми якось з Барсом. Я його на поводок не беру: він слухняний! Назустріч жінка собаку веде, вірніше - собака її за собою тягне, а жінка ледве встигає ноги переставляти. Порівнялася зі мною і говорить: -"Твій пес золото ..." Хотіла ще щось сказати, але її собака далі поволочив. Подивився я на Барса. Чого, гадаю, він золото? Кольору він чорного, а золото - жовте. На дотик він м'який, пухнастий, золото - метал, да й ще тверде.

Вирішив спитати у тата Карло, що б це означало? А у нього товариш сидить, стілець ремонтувати приніс. Тато Карло стілець полагодив, віддав. Товариш говорить: "Руки у тебе , Карле , золоті, ціни їм немає, і взагалі золота ти людина, ніколи нікому ти в допомозі не відмовиш." Сказав "спасибі", і пішов.

Я підійшов до тата Карла ближче і став його розглядати: може де золото заблищіть? Ні, не блищить нічого. Гаразд, спитаю:

-Тату Карле, що у тебе із золота зроблено?

-Нічого! - відповідає він.

-Чого ж тоді товариш тебе золотою людиною назвав?

-Ну, це він набагато перебільшив. А взагалі, золотою називають людину дорогу, безкорисну, працьовиту. Але це зовсім не означає, що вона повинна бути зроблена із золота. Просто дуже хороша, ось і все!

-А я гадав,Мальвіна мені вчора сказала: -«Буратіно, ти такий

добрий, у тебе золоте серце! Я зрадів, гадав дістати своє серце і зробити з

нього багато - багато золотих монет для тата Карла, але не можна…»

- Не засмучуйся, золотко моє - сказав тато Карло. - Не треба мені ніяких золотих монет, ти моє золото!

Про замки, замки та ключі.

Я, звичайно, скарб, а скарб, як відомо за сімома замками тримають і, як правило, в замках. А ми з татом Карло в коморі живемо. Не можу сказати, що погано, адже золотий ключик відкрив нам дорогу до щастя. І тепер я розумію: саме головне в житті - це знання. Вони - до всіх відкриттів і звершень. Я такі відкриття кожен день роблю! Ось нещодавно вивчив я словник і дізнався, що слово "ключ" означає не тільки ті залізні штуковини, що двері і замки відмикають в замках і будинках, але й ще щось.

У шоферів і слюсарів є гайкові ключі, якими вони закручують і відкручують болти і гайки і без яких не можна полагодити машину, систему опалення чи водопровід.

У розвідників є самий цікавий ключ - ключ до шифру, за допомогою якого можна прочитати зашифровані послання чи записку з важливим повідомленням. Зашифроване повідомлення можна передавати на далекі відстані за допомогою рації. В ній теж є ключ, тільки ключ передач, який відкриває азбуку Морзе (крапка - тире - крапка...).

Ще ключем називають джерело з чистою, свіжою і прохолодною водою. Цей ключ такий радісний, дзвінкий, іскристий.

Про людину веселу і життєрадісну теж говорять: "Життя б'є в неї ключем." Я це про себе часто чув.


Що буває гострим ?

Тато Карло все -ж-таки закрив мене на замок. А все тому, що у мене почався гострий катар горла. Який він гострий я одразу зрозумів, тому шо в горлі ніби гострий ножик встромили, або ніби я наївся гострої приправи зі червоного пекучого перцю і там палахкотить полум'я. Я навіть говорити не міг, тільки сипів. А тато Карло ще жартує: -"Ось і добре, помовчиш трохи, а то у тебе язик такий гострий став, що усі сусіди жаляться,"

Я висунув язик і подивився в дзеркало: дійсно гострий! Але ж я його не усім сусідам показую, а тільки Дуремару і Карабасу Барабасу. Тато Карло сміється: -"Ти все буквально розумієш, а я про гострий язик в переносному розумінні сказав: надто ти багато жартуєш і над усіма смієшся. Про таких люди і говорять: у них гострий язик. А у мене зараз гостра необхідність піти з дому у справах. Тільки ось боюсь, що ти, не дивлячись на хворобу, з дому втечеш до своїх друзів, тому я тебе, дружок, закрию на ключ. Так що вибач і не сумуй - скоро прийду!" Сказав так і пішов, а я залишився один з гострою образою на тата Карло і на свій гострий катар, із - за яких необхідно сидіти вдома.

Гаразд! Візьму-но я свій улюблений словник і буду вивчати слова далі!
Роль дидактичних вправ та ігор у формуванні граматично правильного мовлення.
Гра є провідною діяльністю для дітей дошкільного віку. Майже все життя дитини проходить в ігровій діяльності. Весь час у дітей цього віку пронизаний грою, але грою не заради розваги, а грою навчальною, що вимагає складних розумових операцій, аналізу і синтезу.

Кількість ігор заняттях повинна бути розумна. Доречно продумати і поетапній їх розподіл: на початку заняття гра повинна допомогти зацікавити, організувати дитину; в середині заняття гра повинна націлити на засвоєння теми; в кінці заняття - може вона повинна бути цікавою, доступною, включати, різні види діяльності дітей. При організації гри на заняттях важливо придумати і те, в якому темпі вона буде проводитися.

Гра дасть змогу дитині опанувати також основи грамоти. Враховуючи складність звукових спостережень; навчання у добукварний період слід організовувати так, щоб дошкільники сприймали його в ігровій формі, не перевтомлювалися, щоб воно не викликало негативних емоцій.

Уся навчально-виховна робота з рідної мови з дітьми повинна ґрунтуватися на принципі гра навчання, гра-виховання, оскільки гра для дітей - серйозна діяльність. Заняття, на яких діти оволодівають звуковою системою рідної мови, як і інші, перетворюю в цікаві вправи ігрового характеру.

Мною були розроблені та випробувані дидактичні ігри, які сприяли розвитку монологічного, зв'язаного мовлення, активізації словника дитини:

  • «Склади та розкажи казку»

Мета: розвиток доказового мовлення, уваги, фантазії, навичок самоконтролю.

Інструкція: перед дітьми ставиться завдання зібрати всі сторінки казки, що розпалася так, щоб казка була вірна від початку до кінця.

  • «Придумай казку»

Мета: розвиток монологічного та зв'язаного мовлення. Інструкція: перед дитиною ставиться завдання:

а) розказати стару казочку на новий лад;

б) придумати та назвати свою казочку;

в) вгадати назву казки та знайти зайвого героя.

ФОТО 1
- « Моделювання казки»

Мета: розвиток уяви, мислення, доказового мовлення.

Інструкція: перед дитиною ставиться завдання знайти та відкласти фрагменти героїв казочки.

ФОТО2

- «Розкажи про ці речі»

Мета: активізація дієслів, епітетів, прикметників. Розвиток уваги, елементів довільної уваги, доказового мовлення.

Інструкція: дитина повинна взяти один предмет та розповісти про нього все, що знає так, щоб діти вгадали його.

- «Опиши малюнок»

Мета: засвоєння роду іменників.

Інструкція: дитина повинна описати предмет за схемою: Що це за предмет? До якої категорії він відноситься? Який його колір? Який його розмір? З чого він зроблений? Для чого він потрібний?

- «Багатозначне лото»

Мета: розвиток уваги, мислення. Активізація словника дитини, поповнення його багатозначними словами. Вміння відокремлювати головне та другорядне в цьому предметі.

Інструкція: гра проводиться за принципом лото.

ФОТО З

- «Поговоримо про предмет»

Мета: активізація та поповнення словника дитини.

Інструкція: обраний предмет описують по черзі дві дитини. Виграє той,

який назвав більше визначень предмету та не повторився.

- «Назви правильно»

Мета: правильно поставити наголос у слові.

Інструкція: вихователь називає ряд слів та робить навмисну помилку (невірний наголос). Дитина повинна зупинити вихователя та виправити помилку.

- «Пояснялки»

Мета: активізація та поповнення словника дитини епітетами, синонімами, багатозначними словами. Розвиток уваги, уяви. Інструкція: грати можна командами в кожній від 2 до 10 чоловік. Ведуча пояснює вказане на карточці слово іншими словами. Перед дітьми ставиться завдання за допомогою синонімів та антонімів з певними обмеженнями досягнути того, щоб команди відгадали якомога більше слів, вказаних в карточці.

- «Яке слово заховалося»

Мета: активізація та поповнення словника дитини багатозначними словами, розвиток вміння оперувати набутими знаннями.

Інструкція: необхідно уважно оглянути три малюнки та відгадати яке багатозначне слово об'єднує їх.

ФОТО 4

- «Склади слово»

Мета: розвиток мислення, доказового мовлення. Активізація та поповнення словника дитини складними словами.

Інструкція: І - дитина повинна з двох простих слів, які запропонував вихователь скласти одне складне слово, наприклад: сніг + падає = снігопад. II - дитина повинна з одного складного слова зробити два простих слова, наприклад: водоспад = вода + спадає.

Брейн – ринг серед дітей та їхніх батьків (закріплення знань про багатозначні слова).
Ведуча: Доброго дня ,шановні гості! тато і мамо – найдорожчі для нас слова. Нашу зустріч ми присвячуємо Вам, дорогі наші батьки. Цей вечір ми проведемо граючі, виконуючі цікаві завдання у грі : « Брейн- ринг». Грати будуть дві команди: 1 команда -«Мамонти» (батьки), 2 команда – « Пізнайко» (діти).
Правила гри :


  1. На обміркування відповіді – 1 хвилина.

  2. Першою відповідає команда, яка подаси сигнал готовності.

  3. Підказувати не може.

  4. За правильну відповідь команда отримує 1 бал.



1 тур.
Завдання 1: «Літає - плаває».Командам пропонують ряд предметних карток:

  • Що літає? Що плаває? Що літає і плаває? Що не літає і не плаває?

Завдання 2: «Що це?».Відгадування загадок.

  • Під сосною у доріжки хто стоїть серед травички?

Ніжка є ,а голови не має. (Гриб ).

  • Білі горошинки на зеленій ніжці. ( Конвалія).

  • У кого очі на ніжках, а дім на спині? (Равлик ).

  • Без голови , а в шляпі. Одна нога, та й та без взуття. (Цвях).

  • Сама коротенька, а хвостик довгенький. (Нитка з голкою).

  • Металевий жучок, на хвостику черв’ячок. (Булавка ).

Завдання 3: «Письменник - початківець». Кожній команді необхідно придумати якомога більше речень зі словами :

  • Іде;

  • Рука.

Ведуча: Поки журі підводить підсумок першого туру – музична пауза ( пісня вболівальників ).

Ведуча: Увага ! Гра продовжується !
2 тур.
Завдання 1 : «Відгадай». Командам пропонується по 6 ілюстрацій. Необхідно відгадати яке багатозначне слово об’єднує всі зображення.
Завдання 2 : «Нове слово». Необхідно з 2 простих слів скласти 1 складне:

  • Лід + рубати = - Пар + возити =

  • Тепло + ходити = - Дим + ходити =

  • Сніг + падати = - Земля + міряти =

  • Серце + бити = - Пташка + ловити =

Завдання 3: «Бліц - турнір». Необхідно швидко, не обмірковуючи, дати відповідь:

  • Куди прибуває поїзд ?

  • Де стоять вночі вантажівки ?

  • Хто охороняє вночі дім?

  • Що робить скляр?

  • Де встає сонце ?

Ведуча : Поки журі підводить підсумок другого туру – танцювальна хвилинка

( танок вболівальників )

Ведуча : Увага ! Гра продовжується !

3 тур. Фінал.

Завдання 1: «Художники». Командам необхідно намалювати якомога більше предметів:

  • Хто або що може йти?

  • Що може литися?

Завдання 2: «Тлумач». Кожна команда повинна пояснити вислів:

  • Крутитися на одній нозі;

  • Ніг під собою не чути;

  • Всюди совати свій ніс;

  • Обвести навколо носа;

  • Кожна лисиця свій хвостик хвалить;

  • Стояти в хвості;

  • Накивати п’ятами;

  • Між ними кішка пробігла.

Ведуча: Шановні друзі, наша гра закінчилася. Журі оголошує результати.

Використана література:


  1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні//Дошкільне виховання.-1999.-№1.-С.6-19.

  2. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»/ Наук. кер.та аг. Ред.. О.Л.Кононко.-3-тє вид., випр.-К.: Світич, 2009.-430с.

  3. Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»/ Наук. кер. та заг. ред.. О.Л. Кононко.- 2-ге вид., випр..-К.: Світич, 2009.-208 с.

  4. Богуш А.М. Витоки мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку. Програма та методичні рекомендації. - Одеса.: Маяк, 1999.-87с.

  5. Гавриш Н.В. Организация лексической работы в детском саду.- Славянск: СГПИ, 1995.- 84 с.

  6. Гавриш Н.В. Художнє слово та дитяче мовлення. – Донецьк.: лебідь, 1999.- 170 с.


Використана література:


  1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні//Дошкільне виховання.-1999.-№1.-С.6-19.

  2. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»/ Наук. кер.та аг. Ред.. О.Л.Кононко.-3-тє вид., випр.-К.: Світич, 2009.-430с.

  3. Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»/ Наук. кер. та заг. ред.. О.Л. Кононко.- 2-ге вид., випр..-К.: Світич, 2009.-208 с.

  4. Богуш А.М. Витоки мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку. Програма та методичні рекомендації. - Одеса.: Маяк, 1999.-87с.

  5. Гавриш Н.В. Организация лексической работы в детском саду.- Славянск: СГПИ, 1995.- 84 с.

  6. Гавриш Н.В. Художнє слово та дитяче мовлення. – Донецьк.: лебідь, 1999.- 170 с.


Використана література:


  1. 1.Базовий компонент дошкільної освіти в Україні//Дошкільне виховання.-1999.-№1.-С.6-19.

  2. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»/ Наук. кер.та аг. Ред.. О.Л.Кононко.-3-тє вид., випр.-К.: Світич, 2009.-430с.

  3. Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»/ Наук. кер. та заг. ред.. О.Л. Кононко.- 2-ге вид., випр..-К.: Світич, 2009.-208 с.

  4. Програми для середньої загальної школи. 1-4 класи. К.: «Початкова школа». -2006.- 432с.

Схожі:

Розробила вихователь
Розвити мову, пам’ять, логічне мислення дітей, уяву, збагачувати словник новими словами
Розробила вихователь
Розвити мову, пам’ять, логічне мислення дітей, уяву, збагачувати словник новими словами
ЗАВДАННЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ З ПРИРОДОЮ
Сучасна методика ознайомлення дошкільників з природою вва­жає природу важливим фактором всебічного розвитку, а тому про­цес ознайомлення...
Лабораторна робота №2
Мета: Ознайомлення та вивчення основних навичок робо­ти з плапшетним сканером. Ознайомлення з основними прий­омами корекції відсканованого...
Виховна година «Подорож в країну Ввічливості»
Мета. Вчити ввічливому спілкуванню з ровесниками, дорослими. Розширити словниковий запас дітей словами ввічливості, узагальнити знання...
Програми з географії для 6-9 класів спеціальних загальноосвітніх...
Основним завданням викладання географії в спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей є ознайомлення...
Тема : Музика в житті людини Мета
Мета. Розвиток інтересу до музичного мистецтва, естетичних смаків дітей,ознайомлення з відомими композиторами,впливом музики на здоров`я...
На що, за словами мами, погляне сонечко, коли прокинеться ?
На що, за словами мами, погляне сонечко, коли прокинеться ? ( «Розмова про сонце» Марійка Підгірянка)
Тема: Ознайомлення з вікном текстового редактора
...
Показники оцінки ефективності виконання Програми захисту прав дітей...
Підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених, багатодітних сімей, дітей-інвалідів,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка