|
Скачати 53.9 Kb.
|
Пояснювальна записка до проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про природно-заповідний фонд України” (щодо екологічного та мисливського туризму) 1. Необхідність прийняття даного законопроекту. Одночасна заборона полювання на всіх територіях в зонах антропогенних ландшафтів об’єктів природно-заповідного фонду Україні, включаючи біосферні заповідники, суперечить світовій практиці сучасної заповіданої справи. Наприклад, введення заборони на мисливство створює, в тому числі парадоксальні ситуації. Зокрема, Законом України від 21 січня 2010 року заборонено мисливство на всій території Дунайського біосферного заповідника (загальна площа заповідника складає 50 тис.га), який є складовою частиною транскордонного румунсько-українського біосферного резервату ЮНЕСКО "Дельта Дунаю" (загальна площа транскордонного заповідника – 630 тис.га). На українському боці мисливство заборонено, а в румунській частині біосферного заповідника воно має місце, хоча Румунія є членом Євросоюзу і в значній мірі своє природоохоронне законодавство вже адаптувала з європейським. Заборона полювання, як одного з традиційних видів природокористування на територіях існуючих заповідних територій, створила для них певні труднощі, що були обґрунтовані на Науково-практичному семінарі “Оптимізація діяльності мисливських господарств, моніторинг і управління птахами коловодного комплексу” 08-10.06.2010р. о-в. Бирючій (національний природний парк «Азово-Сиваський» ) за участі представників: Яна ван дер Віндена - представника Інституту екології Бюро Ваарденбург, Королівства Нідерландів та В.Д.Сіохіна – керівника проекту на Україні, керівника громадської екологічної організації “Лагуна”, заступника директора НДІ біорізноманіття наземних та водних екосистем України), голови наглядового комітету по Запорізькій, Донецькій областях та АР Крим, голови постійної комісії з питань екології та природокористування О.М. Сквірського, керівника Чорноморської програми Wetlands International, директори НПП «Азово-Сиваський», НПП «Приазовський», представника Всеукраїнської ради Українського товариства мисливців і рибалок, членів державної комісії з питань формування мисливського законодавства України, представників профільних підрозділів обласних управлінь лісового і мисливського господарства в Донецькій, Запорізькій, Херсонській, Миколаївській, Одеській областях, Рескомлісгоспу АР Крим, державних управлінь охорони навколишнього природного середовища в Донецькій, Запорізькій, Херсонській, Миколаївській, Одеській областях, Рескомприроди АР Крим, обласних організацій Українського товариства мисливців та рибалок в Донецькій, Запорізькій, Херсонській, Миколаївській, Одеській областях, державних екологічних інспекцій в Донецькій та Запорізькій областях, керівників пілотних господарств, ректор та науковців Мелітопольського державного педагогічного університету ім. Богдана Хмельницького, науковців Таврійського державного агротехнологічного університету. Серед таких об’єктів природо-заповідного фонду: «Дунайський біосферний заповідник» Одеська область, створених НПП «Приазовський» Запорізька область, НПП «Тузлівські лимани» Одеська область, НПП «Нижньодністровський» Одеська область, РЛП «Міжріченський» Чернігівська область, РЛП «Трахтемирів» Черкаська та Київська область та ін. Слід також зауважити, що заборона мисливства взагалі, поширюється і на мисливський туризм. Організований мисливський туризм є важливою складовою частиною природного туризму, в теперішній час розвивається досить динамічно і далеко не тільки в національних парках Африки. Прикладами в цьому плані в Європі є Австрія, Німеччина, Чехія та інші розвинені країни. Наші національні природні парки, що почали активно розвиватись в останнє десятиріччя, також зробили значну ставку на організований мисливський туризм, особливо в Карпатському регіоні, де створена відповідна інфраструктура. Саме цей вид діяльності, в значній мірі повинен був забезпечувати надходження коштів на їх утримання та подальший розвиток. Таким чином, заборона мисливства не вирішую справи природно-заповідного фонду, адже натомість не створюється інформаційна база моніторингу фауни, що дозволяла б зробити висновки щодо поширення обмеження полювання на деяких тварин; не вирішує проблеми органів місцевого самоврядування, що віддали свої території для організації національних природних парків з умовою визначення режиму охорони території природо-заповідного об’єкту, а натомість немає ні реальних механізмів такого визначення, та ще й позбулися права полювати на тих територіях, що нещодавно їм належали. Для вирішення існуючих проблем, даним законопроектом пропонується дозволити проведення екологічного та мисливського туризму на територіях, де це дозволяє їх режим охорони. Введення цих положень до закону має на меті чітко визначити право існування на цих територіях та об’єктах відповідних видів туризму. Екотуризм сприяє підвищенню усталеності всієї туристської індустрії шляхом забезпечення економічних вигод для місцевих громад, активного сприяння охороні природних ресурсів, культурної інтеграції місцевих громад і підвищення поінформованості мандрівників про необхідність охорони природної і культурної спадщини. Мисливський туризм повинен базуватися на комплексних наукових розробках з обов’язковою екологічною експертизою. До першочергових завдань у цьому плані слід віднести: розробку систем забезпечення відтворення високопродуктивних популяцій; перегляд термінів полювання та обмежень на нього; створення сервісу для мисливців; формування гнучких цін на добування мисливських тварин з урахуванням міжнародного рівня вартості даного виду рекреації; формування сітки вольєрних господарств; популяризація трофеїв мисливства; координація досліджень на рівні Міжнародної спілки мисливських товариств.
Даний законопроект спрямований на узгодження політики природоохорони та природокористування. Даний законопроект сприяє чіткому визначенню режиму функціонування зон антропогенних ландшафтів, акцентуючи увагу на організації в цих зонах мисливського туризму та екологічного на територіях, що відповідають визначеному режиму охорони, що дозволить надати змогу людям використовувати багатства природи і водночас контролювати це використання. 3. Основні положення законопроекту. Законопроектом запропоновані зміни до змісту статті 18 Закону України "Про природно-заповідний фонд України", які в межах унормованого контролю дозволяють екологічний та мисливський туризм на визначених територіях природо-заповідного фонду. Крім того у цій статті конкретно уточнюється механізм надання цього права для суб’єктів здійснення мисливської діяльності, а саме погодження з органами місцевого самоврядування, що забезпечує адекватний контроль за ситуацією. Відповідні зміни про внесення положення про екологічний та мисливський туризм зроблені до статей 21, 26, 40.
У даній сфері відносин діє Закон України «Про природно-заповідний фонд України». Для реалізації положень Закону не виникає необхідності прийняття змін до інших законодавчих актів України. 5. Фінансово-економічне обґрунтування. Реалізація цього законопроекту не потребує коштів. 6. Очікувані соціально-економічні наслідки. Прийняття Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про природно-заповідний фонд України»» сприятиме узгодженню заходів природокористування та природоохоронної діяльності. Народні депутати Верховної ради України В.В. Каплієнко І.О. Рибаков В.Г.Камчатний |
Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про внесення змін... Закону України «Про внесення змін до Закону України „Про природно-заповідний фонд України» |
Порівняльна таблиця до проекту Закону України „Про внесення змін... Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про природно-заповідний фонд України” |
Закон України «Про природно-заповідний фонд України» Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про природно-заповідний фонд України” |
НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ УКРАЇНИ В порядку законодавчої ініціативи, відповідно до ст. 93 Конституції України, вносимо проект Закону України „Про внесення змін до... |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до проекту наказу Мінагрополітики України "Про... Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України "Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового... |
І. О. Рибаковим В. Г. Камчатним Внести до статті 18 Закону України „Про природно-заповідний фонд України” (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1992, №34, ст. 502 із... |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА проекту Закону України «Про внесення змін до... Стаття 59 Конституції України гарантувала право кожного на правову допомогу та передбачила, що для забезпечення права на захист від... |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до проекту Закону України про внесення змін... Законопроект сприятиме зміцненню співробітництва з Європейським союзом щодо розвитку інформаційного суспільства, як це передбачено... |
Про стан виконання розпорядження голови райдержадміністрації від... Про проведення в районі обговорення проекту Закону України „Про внесення змін до Конституції України” |
Методичні рекомендації Президент України Віктор Андрійович Ющенко видав Указ „Про винесення на всенародне обговорення проекту Закону України „Про внесення... |