|
Скачати 51.62 Kb.
|
Урок № 9 ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ Мета: удосконалити мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту з елементами опису місцевості, сприймати письмовий текст, розуміти його, письмово створювати власні твори-описи місцевості в художньому стилі на основі особистих спостережень і вражень. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Ознайомлення восьмикласників з темою, метою й завданнями уроку III. Актуалізація мовленнєвознавчих понять Бесіда за запитаннями
Вибіркова робота ► Прочитати заголовки висловлювань. З'ясувати, які з них належать текстам-описам місцевості. Виписати їх. 1. Побачення з рідним краєм. 2. Перлина архітектури. 3. Довженків сад. 4. Задунайська Січ. 5. Гірка та солона дорога. 6. Історичний Чернігів. 7. Волинський край. 8. Гірський пейзаж. 9. У морі. 10. Шедевр із цементу. 11. Монастир на схилі гори. 12. Українська ніч. 13. Спогад з дитинства. 14. Рідна сторона. 15. Звичайне диво. IV. Колективна робота з текстом-зразком Творче спостереження з елементами аналізу Прочитати текст. Визначити стиль і тип мовлення. На що вказує заголовок: на тему чи основну думку? Звернути увагу на особливості опису місцевості. ВУЛИЦЯ МОГО ДИТИНСТВА У кожної людини є найдорожчі місця в житті. Для мене — це вулиця, на якій я виросла. Зараз живу далеко звідти, але завжди пам'ятаю про неї і повертаюся туди. Це маленька затишна зелена вулиця носить назву «Соборна». Духмяні грона білих акацій, п'янкий аромат жовтих лип, пухнастий цвіт струнких тополь, чарівні листя кленів — такою запам'яталася моя вулиця. Наш колишній триповерховий будинок стоїть у затишному місці. У маленькому зеленому дворі багато яскравих квітів. Запам'ятався мені на нашій вулиці і старовинний білий будинок із колись розкішним, а тепер, на жаль, занедбаним садом. Де-не-де збереглися маленькі одноповерхові будиночки в квітучих деревах і густих кущах. Нещодавно ми з мамою ходили нашою вулицею. Початок її веде від Дніпра, від нашої улюбленої набережної з красивим пам'ятником — гордим вітрильником. У кінці вулиця знов повертає до річки через відому алею Слави. Яка краса на Соборній восени! Дерева стоять у багряному, жовтому листі, яке потихеньку спадає додолу. Йдеш по ньому, наче по прекрасному м'якому килимі. З Дніпра доноситься свіже повітря. Відчуваєш незвичайний спокій і повне злиття з природою. Такий мій рідний куточок у Херсоні — вулиця Соборна. Здається мені, мов у казці, Життя тут щасливо іде. І знову всім серцем бажаю Вернутись в дитинство своє. (А. Ярмиш)
Робота з пам'яткою ► Розглянути пам'ятку «Як працювати над твором-описом місцевості в художньому стилі». Запам'ятати особливості побудови висловлювань, що містять опис місцевості. ПАМ'ЯТКА ЯК ПРАЦЮВАТИ НАД ТВОРОМ-ОПИСОМ МІСЦЕВОСТІ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
V. Складання твору-опису місцевості ► Підготувати розповідь про вулицю вашого дитинства, увівши в текст твору опис місцевості. Скористатися пам'яткою. План твору-опису вулиці
3. Особисте ставлення до рідної вулиці.
Чи доводилося вам бувати в Карпатах, на південному узбережжі Чорного моря в Криму, на території Херсонеса? Поділитися своїми враженнями від побаченого під час подорожі з однокласниками. Покласти це в основу власного твору-опису місцевості, яка вразила вас. Дібрати яскравий заголовок, дотримуватися вимог художнього стилю. |
Конспект уроку української мови у 8 класі на тему: «Твір-опис місцевості... ТЕМА: ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ |
Урок №8 УСНИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ Ужгород! Федір любив це місто над Ужем з його вузенькими вулицями, крамницями, готелями, ресторанами |
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ... УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ |
Тема : Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі Тема: Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі |
5 клас РМ. Письмовий твір-опис предмета за власним спостереженням Що ви бачите на поверхні вази?(дерева; фігурку людини, яка, мабуть, танцює; будинки та вежі; міст; ріка) |
Урок №5 ПИСЬМОВИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ... Овленнєво-комунікативні вміння здійснювати типологічний, композиційний і змістовий аналіз художнього тексту розповідного характеру... |
Уроку розвитку зв'язного мовлення, урок-дослідження Тема. Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему „У чому щастя людини? (2 уроки) |
ПАМЯТКА ПАМЯТНИК. Розрізняються значенням Складовими частинами опису місцевості є опис місця та опис предметів, що на цьому місці розташовані |
ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово) Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок... |
Урок української мови у 7 класі на тему: ТВІР ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ Обладнання: збірки поезій С. Корсуна та мистецькі полотна; роздатковий матеріал; аудіозапис пісні «Мамо рідненька» |