5 клас РМ. Письмовий твір-опис предмета за власним спостереженням


Скачати 46.71 Kb.
Назва5 клас РМ. Письмовий твір-опис предмета за власним спостереженням
Дата14.12.2013
Розмір46.71 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
5 клас
РМ. Письмовий твір-опис предмета за власним спостереженням

Мета: вчити п’ятикласників складати письмові твори-описи; з’ясувати особливості побудови тексту-опису; формувати в учнів уміння складати твір-опис;

розвивати образне мислення, писемне мовлення, орфографічні навички, пам’ять, уяву учнів, самостійність у роботі; збагачувати словниковий запас мови; розвивати естетичні смаки;

виховувати цікавість до мистецтва.


Обладнання: ваза (предмет для опису); пам’ятки

Перебіг уроку



І. Організаційний момент:

  • привітання;

  • психологічне налаштування учнів на роботу.


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Фронтальне опитування

    • Які типи мовлення ви знаєте?

    • Що таке опис?

- Як складається твір-опис?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Бесіда про зображення на тлі вази:

    • Що ви бачите на поверхні вази?(дерева; фігурку людини, яка, мабуть, танцює; будинки та вежі; міст; ріка)

    • Які кольори переважають?

    • Якого враження надає жовто-золотий колір?

    • Якої форми ваза ? (широке горличко, яке переходить у вузьке і перетікає в тіло вази, овальної форми, звужене ближче до дна)

Як переданий пейзаж? Яку особливість має така передача малюнку? (передається зовсім довільно, і умовно, часом за допомогою лише кількох елементів. Пейзаж, нанесений на фарфор художником-керамістом, поєднується з округлими формами вази, на якій немає початку і кінця зображення)

    • Як виконано малюнок? (рельєфні малюнки)



2. Слово вчителя.
Художник не пише пейзаж з натури. Він творчо його перероблює, підпорядковує своїй композиції. Митець прагне змусити відчути нескінченність і неосяжність світу. Автор зображує його, як би дивлячись зверху, навіть в декілька планів. Людина зображується серед пейзажу.
ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Колективна робота над лексичним значенням слів (запис на дошці):

а) Словникова робота

тло - грунт, основа чогось; основний колір, на який наноситься малюнок, візерунок;

пейзаж - загальний вид місцевості, картина природи, краєвид;

рельєф - скульптурне зображення на площині; скульптурний витвір із випуклим або заглибленим зображенням на площині;

індиго- темно-синій;

маренго - чорно-синій;

малахітовий - яскраво-зелений;

оливковий - який має колір недозрілого плоду оливки: світло-коричневий з жовтуватим або зеленуватим відтінком.

брунатний - темно-зелений

керамічна - вироблена з глини;

кольорова глазур (поли́ва) - особлива склувата речовина, якою покривають керамічні вироби;

порцелянова - керамічна маса білого кольору, що використовується для виготовлення тонкого посуду, декоративних виробів; фарфор.

б) Робота над робочими матеріалами:

на поверхні зображено…;

ручна робота;

рельєфний малюнок;

міський пейзаж;

віртуозний рельєфний малюнок;

нанесення багатьох шарів.

малюнок - зображення;

поверхня - площина, тло, гладінь;

відтінки - півтон, відлив, полиск; нюанс (незначна різниця);

овальна (форма) - яйцевидна;

нанесено- відображено, змальовано, відтворено, зображено.

2. Робота за планом


    • Поміркуйте, що і в якій послідовності ви могли б описали цей предмет.

    • Як ви почнете твір?

    • Як пов’яжете одне речення з іншим?



3. Складання плану твору.

Орієнтовний план:

Порцелянова ваза

1. Старовинна ваза.

2. Опис керамічного витвору.

3. Моє враження від порцелянового виробу.

4. Скориставшись запропонованою пам’яткою, складіть на чернетках твір.
Пам’ятка “Як працювати над твором”


    1. Зміст твору повинен відповідати темі (те, про що будете писати) і основній думці (те, що будете стверджувати).

    2. Не пишіть зайвого (того, що не стосується теми твору).

    3. Слідкуйте за порядком викладу думок.

    4. Використовуйте відомі вам мовні засоби зв’язку між реченнями у тексті (займенники, слова, близькі за значенням).

    5. Дбайте про мовленнєве оформлення.


5. Складання учнями письмового твору-опису “Ваза ” на чернетках.

6. Заслуховування декількох зразків творів. (Під час зачитування учнями чернових варіантів учитель запам’ятовує/робить нотатки: слова, словосполучення, речення, в яких учень припустив помилки (лексичні. стилістичні, граматичні))

7. Виправлення та попередження можливих помилок.

8. Коригування написаного учнями на чернетках.

9. Написання твору-опису в зошити.
V Підсумок уроку
VI Домашнє завдання

Написати твір-опис «Моя улюблена іграшка»

Додатки:

Довідка для вчителя:

Порцелянова ваза - один із найунікальніших предметів. Навіть у Китаї після XVIII ст. секрети виготовлення таких великих ваз було практично втрачено. Віртуозний рельєфний малюнок, нанесення багатьох шарів фарб з подальшим неодноразовим обпалюванням - це складна технологія, що визначає цінність цієї речі, так би мовити, з одного боку. А з іншого - врівноваженість найскладнішої композиції, дивовижний синтез реалістичності та умовності. Такі вази прикрашали палаци імператорів і вельмож, слугували посольськими дарунками.

Класичний порцеляновий посуд у 13 столітті потрапив до Європи з Китаю. В основі - порцеляна з білою глиною-каоліном в основі. Сучасна китайська порцеляна і нині одна з найкращих. Вироби покривались білою або кольоровою глазур’ю, прикрашались гравіруванням, рельєфом або розписом. На цінність виробу вказували відбитки пальців автора ( а в європейських державах це вважається ознакою браку), а також якість декору, дороги види оздоблення (матове золото, рельєф з золотом). Техніка декору нашої вази - рельєфні малюнки.

Кольорова гама, що складається з 2 або декількох фарб, накладених поверх обпаленої глазурі. Самі по собі фарби відрізняються великою яскравістю: їх не змішували, а наносили, зіставляли, чим підсилювали звучання фарби з жовтою емаллю.

Схожі:

Тема. Твір-опис зовнішності людини за власним спостереженням
Обладнання: репродукції, фотографії, ікона Божої Матері, роздатковий матеріал, аудіо -запис пісні «Рідна мати моя…»
Твір-опис пам'ятки історії та культури за власним спостереженням у художньому стилі
Методи: «Ажурна пилка», метод «ПРЕС», метод «Гронування»,читання з маркуванням, робота в малих групах, «діограма Вена»
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ...
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Конспект уроку української мови у 8 класі на тему: «Твір-опис місцевості...
ТЕМА: ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Урок №9 ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ
Прочитати заголовки висловлювань. З'ясувати, які з них належать текстам-описам місцевості. Виписати їх
Тема. Твір-опис предмета (квітки)
Обладнання: книга В. Сухомлинського «Чиста криниця», малюнки квітів, музичний супровід вальс Штрауса
Урок розвитку зв’язного мовлення. Форма проведення. Складання колективного...
Твір-опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі за простим планом
Уроку розвитку зв'язного мовлення, урок-дослідження
Тема. Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему „У чому щастя людини? (2 уроки)
Уроку
Тематична – 3; перевірка мовної теми – 3; зошит –5; контрольний письмовий переказ – 1, контрольний твір-1, контрольний диктант-1
Тема : Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі
Тема: Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка