Нормативно-правове забезпечення організації і проведення інтелектуальних змагань


Скачати 1.03 Mb.
Назва Нормативно-правове забезпечення організації і проведення інтелектуальних змагань
Сторінка 1/8
Дата 28.10.2013
Розмір 1.03 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Спорт > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8
Відділ освіти

Селидівської міської ради

Селидівська загальноосвітня гімназія

ПОСІБНИК
для роботи із здібними і філологічно обдарованими

учнями з української мови та літератури

2010 рік

Передмова
Предметні учнівські олімпіади та конкурси є одними з традиційних і добровільних форм роботи сучасної шкільної освіти, що реалізують бажання школярів перевірити свої знання, здібності, уміння.

Олімпіади та конкурси - це види змагання, що стимулюють потяг учнів до самоосвіти, виховують наполегливість, поглиблений інтерес до предмета, вміння долати труднощі, виробляють навички роботи з довідковою та науково-популярною літературою. Вони приносять користь лише тоді, коли є заключним етапом цілого комплексу групових, індивідуальних, класних та позакласних заходів і коли їм передує велика підготовча робота всього педагогічного колективу.

Найбільш суттєвий вклад у підготовку й проведення олімпіадних та конкурсних змагань вносить учитель - компетентний помічник і консультант, організатор колективної чи самостійної пізнавальної діяльності, який безпосередньо працює з дітьми, організовує і проводить шкільний тур олімпіади і конкурсу, готує своїх учнів до наступних етапів.

Олімпіади і конкурси проводяться в чотири етапи:

І етап – шкільний

ІІ етап - міський

ІІІ етап - обласний

ІV етап - Всеукраїнський

Як правило, найбільшого успіху на олімпіадах та конкурсах досягають учні тих шкіл, де ведеться різнопланова робота (урочна, позакласна, позашкільна) з найздібнішими учнями, систематична і цілеспрямована підготовка їх до олімпіад та конкурсів.
* * *

Нормативно-правове забезпечення організації і проведення інтелектуальних змагань:


  • Указ Президента України №169 від 05.02.2000р»Про відзначення призерів і учасників Міжнародних учнівських олімпіад та їх учителів»

  • Указ Президента України №413/2005 від 04.07.2005р. «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні»

  • Указ Президента України №398/2006 від 16.05.2006р. «Про Положення про стипендії України для переможців Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових навчальних предметів і Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України»

  • Державна цільова програма роботи з обдарованою молоддю на 2007-2010рр, затверджена Постановою Кабінету Міністрів №1016від 08.08.2007р.

  • Постанова Кабінету Міністрів України №982 від 09.08.2001р. «Про заснування стипендій Кабінету Міністрів України переможцям Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури»

  • Положення про Всеукраїнської учнівської олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом МОНУ № 305 від 18.08.1998

  • Накази Міністерства освіти і науки України

  • Інструктивно-методичні листи МОНУ та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти

  • Положення про проведення І, ІІ, ІІІ етапів олімпіад з базових дисциплін , затверджено наказом управління освіти і науки облдержадміністрації 30.10.2007 р. №748

  • Накази головного управління освіти і науки облдержадміністрації


* * *

Поради психолога
Психологічна підтримка та підготовка філологічно обдарованих учнів
Серед обдарованих учнів помітно виділя­ються такі «зірочки», як учні-олімпіадники. Який же він, учень-олімпіадник, та як віднайти серед обдарованих дітей учнів відповідного контингенту?

Модель обдарованого учня складається з трьох основних по­казників: високого рівня інтелекту,

креативності (творчого мислення),

мотивації діяльності.

За результатами психодіагностики рівень інтелекту в 87 % олімпіадників ви­щий від середнього, у 22 % рівень творчого мислення (креативності) високий та 60% учнів мають високий рівень мотивації до навчання.

Крім того, серед учнів-олімпіадників ви­діляються дві групи: творці та інтелектуали. В інтелектуалів рівень коефіцієнту інтелекту високий або надвисокий, але рівень творчого мислення найчастіше се­редній, навіть буває низьким. У творців навпаки: рівень інтелекту вищий за се­редній або середній, але креативність висока. Поєднання і високого рівня інтелекту, і високого рівню креативності трап­ляється рідко.

Інтелект і креативність є дуже важливи­ми показниками обдарованості, але основними є мотивація діяльності. Мотива­ція у більшості олімпіадників висока.


Психологічні особливості, які відрізняють учнів-олімпіадників від інших обдарованих учнів
Для того, щоб здобути перемогу, як пра­вило, недостатньо лише знань, отриманих на уроках з певного предмета. Учні-олімпіадники повинні вміти змагатись, тобто належним чином зосередити зусилля, роз­поділити час роботи, правильно спланува­ти боротьбу за перемогу, вміти сконцент­руватись, тобто діяти за певних екстре­мальних умов. На високий рівень досяг­нень в інтелектуальних зма­ганнях впливає також і тем­перамент дитини. Серед учнів-олімпіадників 50 % є сангвініками, 30% — холериками, 13% — флегматиками, 7% — мелан­холіками. Ми бачимо, що темперамент олімпіадника переважно холерично-сангвінічний. Учні з темпераментом холерика або сангвініка швидко усвідомлюють поставлену пробле­му та швидко реагують. Якщо школяр за темпераментом є флегматиком, то йому об'єктивно важко встигнути виконати зав­дання у стислі терміни, оскільки він діє повільно. З іншого боку, неквапливість, урівноваженість, досить часто свідчать про ретельність, що у свою чергу, позитивно відображається на якості виконаної робо­ти. Такі учні більше схильні до дослідниць­кої діяльності, ніж до олімпіадних («спринтерських») змагань. На жаль, якщо дитина має темперамент ме­ланхоліка —це також іноді не сприяє успі­ху. Але учні з тем­пераментом «олімпіадника», тобто холери­ки та сангвініки, мають і негативні риси: їхні дії іноді бувають не виваженими, міркування поверховими. Зайва збуд­женість та квапливість можуть призвести до неуважності, а відтак до прикрих поми­лок, іноді й до нервових зривів.
Рекомендації вчителям щодо роботи з філологічно обдарованими учнями
Враховуйте стиль роботи учнів з різ­ними типами темпераменту:

  • Динаміка «долучення» до роботи й ступінь стомлюваності.

У «сильних» (флегматики, сангвінік, хо­лерики) мала схильність до стомлення й менше часу, необхідного для відпочинку; підготовка уроку за один присід. Воліють займатися не в абсолютній тиші, а разом з товаришами. Поступове долучення до ро­боти, наявність «розгойдування» на почат­ку заняття, підготовка уроків у послідов­ності від легших до більш важчих.

У «слабких» (меланхоліки) порівняно більша стомлюваність і необхідність спе­ціального відпочинку після шкільних за­нять, а також часті перерви під час підготовки уроків. Потреба в повній тиші й са­моті для занять. «Долучення» до роботи без помітного «розгойдування», по­слідовність виконання завдань від важ­ких до легших.

  • Обсяг розумової роботи

У «сильних» (флегматики, сангвінік, хо­лерики) підготовчі, виконавчі й контрольні дії більш-менш «злиті», звідси — менша три­валість доступних спостережень підготовчих і контрольних дій. Виправлення, додаван­ня роблять переважно під час роботи. Мо­жуть (у тривалому проміжку часу) пам'ята­ти паралельно про велику кількість завдань, доручень без спеціального планування їхнього виконання й розподілу в часі. Конс­пективність письмової мови.Переважання усного мовлення над пись­мовим викладом своїх думок.

У «слабких» (меланхоліки) більша три­валість підготовчих, виконавчих і конт­рольних дій. Більшість виправлень і допов­нень вносять під час перевірки. Воліють братися за нову роботу, лише повністю завершивши попередню; виконання завдань, отриманих на тривалий час, заздалегідь планується, складаються плани занять на день, тиждень і т. д. Пере­важання в письмовій мові складних конст­рукцій, письмової мови над усною.

  • Ступінь нервового напруження

У «сильних» (флегматики, сангвініки, холерики) у ситуації напруження спосте­рігається деяке розширення обсягу розумо­вої діяльності, через що, орієнтовні й конт­рольні дії ще більше зливаються з вико­навськими. Скорочення загального часу виконання завдань. При виконанні конт­рольних (олімпіадних) робіт нервове напру­ження поліпшує тонус розумової діяльності. Виявляють більшу концентрацію уваги при виконанні завдань, що підлягають оцінці вчителя, ніж при виконанні неоцінюваних завдань.

У «слабких» (меланхоліки) звуження об­сягу розумової діяльності під впливом на­пруження й ще більше розмежування орієн­товних, виконавчих і контрольних дій. За­гальна тривалість виконання завдань збільшується. При виконанні контрольних (олімпіадних) робіт нервове напруження веде до надмірного порушення, що межує з гальмуванням. Погіршується розподіл при виконанні завдань, що підлягають оцінці педагога, тобто зниження результатів при виконанні завдань. Швидше настає фаза перевантаження.

Запорукою досягнення високих резуль­татів є виконання трьох обов'язкових умов підготовки:

1. Психодіагностика індивідуально-типо­логічних особливостей учнів (темперамент, тривожність, сила волі, впевненість у собі, самооцінка, вміння організувати свій день, рівень мотивації успіху та уникнення невдач, пам'ять, ува­га, креативність, творчі здібності, інтелект).

2. Цілеспрямований розвиток творчих здібностей учнів, не обмежуючись конкретним навчальним предметом, профілем навчання або окремою галуз­зю знань (створення проблемних ситу­ацій, здатність до оригінальності, гнуч­кості, точності мислення, конструктив­не вирішення завдань, здатність до ана­лізу, синтезу, узагальнення).

3. Психологічна підготовка школярів до змагань. Велике значення для досягнен­ня успіху мають уміння зосереджуватись, концентрувати зусилля на розв'язанні проблеми, психологічно налаштовуватись на подолання труднощів, честолюбство, відповідальність та воля до перемоги. Умо­ви розвитку вольових рис: уміння налаш­туватися позитивно, визначення мети діяльності й її досягнення, створення зна­чущих умов саморозвитку, самопрогнозування, доведення розпочатої діяльності до кінця, чітке дотримання режиму дня; фор­мування наполегливості, рішучості, вит­римки, уміння володіти собою, своїми дія­ми та вчинками, переживаннями та по­чуттями

Крім того, слід зазначити, що важли­вими складовими успіху на інтелектуальних змаган­нях є також колективна воля команди до перемоги, взаєморозуміння та взаємопідтримка. Бо іноді занадто високе почуття відповідальності призводить до нервового перенапруження, перевтомлення, а іноді до емоційних зривів та психічних розладів.

Отже, учнів потрібно готувати до інтелектуальних змагань не тільки з певного предмета, а й психологічно. Адже досягти високих результатів мож­на лише за умови психологічного на­лаштування на перемогу та впевненість у собі.

Олімпіадні завдання з української мови і літератури в 7 - 11 класах

7 клас

І етап

Українська мова

1. Утворіть від поданих дієслів доконаного виду дієслова недоконаного виду за допомогою відповідних суфіксів. Виділіть суфікси в утворених дієсловах.

Відкотити –

Видужати –

Підбити –

Застерегти –

2 бали
2. Позначте два рядки, у яких всі слова пишуться окремо:

- знав/же, авже/ж, навряд/чи, як/от;

- ну/й, тільки/що, все/ж/таки, сказав/би;

- як/небудь, що/разу, таки/знав, давай/но;

- отакий/то, аби/куди, немиов/би, саме/тому;

- таки/сказав, прийшов/же,чи/не, що/то/за.

3 бали
3. Знайдіть помилки. Поясніть їх правопис.

Більш краще, найбільш красивіше, якнайтихо, щонайблизько, більш вибагливий, найменш складніше.

3 бали
4. Складіть і запишіть невеликий текст, використавши дієприслівниковий зворот для зв’язку речень.

2 бали
5. Складіть два речення зі словом вище так, щоб у першому реченні воно було прислівником, а у другому – прикметником.

2.бали
6. Позначте рядок у якому всі сполусники пишуться разом:

- немовби/то, за/те, не/наче, чк/би;

- ніби/то, через те/що, як/би, не/мов;

- немов/би, тому/що, за/те, коли/б;

- про/те, а/би, начеб/то, для того/щоб.

3 бали
7. Складіть діалог, використавши частки, вигуки.

3 бали
8. Твір – мініатюра «Поетичне кредо митця( за творчістю Т.Г.Шевченка)»
ІІ варіант

Українська мова (27 балів )

44бали

І. Написати твір на одну із запропонованих тем. (12 балів)

1. Бути справжнім українцем – то велика честь.

2. І словом, і чином будь Україні сином.

3. Мовивши слово, будь йому паном.

ІІ. Записати правильно слова, словосполучення. (3 бали)

Го...андія, суспільно\корисний, Софі...ський собор, у\сто\крат, свяще..ик, (Ш,ш)евченківська премія, (Ш,ш)евченківський стиль, ч...пси, івано\франківець, (І,і)нтернет, (Ч,ч)умацький (Ш,ш)лях (сузір’я), пів\озера.

ІІІ. Відредагувати словосполучення. ( 4 бали )

Самий кращий учень, річний транспорт, спокійної ночі, лишній квиток, закрити форточку, боятися тараканів, наша солодкоїжка, сісти за руль.

ІУ. Визначити синтаксичну функцію інфінітивів. ( 4 бали )

1. Лиш боротись – значить жить.

2. Бажання жити заставило його зібрати останні сили й випливти.

У. Виписати з речень фразеологізми, пояснити їх значення.( 4 бали )

1. Наші доморослі Платони з Ньютонами високо літали, та низько, дуже низько сіли (С.Єфремов)

2. Завжди носити маску, завжди себе наказувати – та хіба ж то мислиме? (Г.Хоткевич)

3. Тепер вірю, що буде в нас школа, хоч і тяжкий ваш хліб. ( М.Стельмах)


Українська література ( 17 балів )
І. Відповісти на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях (Усього – 7 балів )

  1. Який жанр пісенної народної творчості називають «перлами розсипаного намиста»? ( 1 бал )




  1. Де, коли і за яких умов Т. Шевченко написав “Заповіт”? (1 бал )




  1. Розкрити значення терміна “художній паралелізм». Навести приклад. (2 бали )



  1. Встановити відповідність між назвою пісні та її різновидом (1бал )

1. «Гей зі Львова до Мукачева»

козацька

2. «Над річкою бережком»

стрілецька

3. «Стоїть явір над водою»

чумацька

4. “Засвіт встали козаченьки”




5. “Ой у степу криниченька»







  1. Що було зображено на копному знамені тухольців ? Розкрийте значення цього символу. (2 бали )



ІІ. За допомогою яких художніх засобів автор порівнює хмарки і думки? (3 бали )

Яка головна думка поезії? (3 бали )

Хмарки

Линуть, Тонуть,

Тонуть, В’януть

Хмарки літні. Думи чорні,

Хмарки радісні, блакитні, Мов картини ілюзорні

Розпливаючись в повітрі, Розпливаються і тліють,

Наче фарби на палітрі, В сяйві сонячнім блідніють

Сяйвом-золотом оточені. Разом з хмароньками літніми

Линуть, Тануть,

Плинуть, В’януть,

Поки згинуть Поки стануть

Позолочені. Непомітними…( Грицько Чупринка )

ІІІ. Вибрати правильну відповідь .( Усього – 4 бали )

  1. Коломийковий вірш складається з:

а) 2 рядків б) 4 рядків в) 6 рядків г) 8 рядків ґ) 12 рядків ( 0,5 бала )
Рядок коломийки має :

а) 10 складів б) 12 складів в ) 14 складів г ) 8 складів (0,5 бала )
2. Яка стилістична фігура яскраво виражена в рядках? (1 бал )

Гуде вітер вельми в полі,

Реве, ліс ламає;

Плаче козак молоденький,

Долю проклинає.

а ) паралелізм б ) кільце в ) антитеза
3. Які слова використовують для відтворення історичного колориту минулих епох?

Наведіть приклади. ( 2 бали )
  1   2   3   4   5   6   7   8

Схожі:

УкрЯТ РЕЗЮМЕ Міжнародної конференції
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЯДЕРНО-ЕНЕРГЕТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ УКРАЇНИ”
Тема. Зміст і структура шкільної географії. Нормативно-правове забезпечення навчального процесу
Тема. Зміст і структура шкільної географії. Нормативно-правове забезпечення навчального процесу з географії
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з гуманітарної підготовки з особовим...
Тема 3: “ЗАКОНОДАВЧЕ ТА НОРМАТИВНО ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННя ПОРЯДКУ ПРОХОДЖЕННЯ СЛУЖБИ В ОРГАНАХ І ПІДРОЗДІЛАХ МНС УКРАЇНИ
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо підготовки до І-І I
Виходячи з дати проведення цих інтелектуальних змагань, визначіть кількість повних тижнів навчання з початку навчального року і,...
Керівництво проведенням змагань та суддівство Загальне керівництво...
Місце проведення змагань у розділі «нокдаун»: гімназія №257 м. Київ, пр-т. Георгія Гонгадзе 7б
Чернівецька обласна державна адміністрація Департамент освіти і науки, молоді та спорту
На виконання плану Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації на 2013 рік та з метою...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення занять з гуманітарної підготовки з працівниками...
Тема 3: Законодавче та нормативно-правове регулювання порядку проходження служби в органах і підрозділах МНС України
ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ: НАУКОВО-ДОПОМІЖНИЙ БІБЛІОГРАФІЧНИЙ ПОКАЖЧИК ЖУРНАЛ "УПРАВЛІННЯ ШКОЛОЮ"
Нормативно-правове та методичне забезпечення профільного навчання, зразки робочих навчальних планів, освітніх маршрутів, програм...
1 Конституційне право України
Конституційне право України – це галузь права, система нормативно-правових актів, що регулюють порядок організації та функціонування...
Перелік творчих конкурсів та інтелектуальних змагань
Учні 3-11 класів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів, студенти вищих навчальних закладів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка