|
Скачати 42.55 Kb.
|
УРОК №__ Тема. Розмічальні роботи. Шаблони та кондуктори. Мета. Ознайомити учнів з прийомами роботи з шаблонами, навчити виконувати якісні розмічальні роботи; виховання працелюбності, дбайливого ставлення до обладнання; розвивати логічне мислення, моторику рухів. Обладнання. Інструменти для розмічання, шаблони, кондуктори. Хід уроку І. Організаційний момент. (5 хв.) ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Щоб при обробці зняти із заготовки лише припуск й отримати деталь відповідних форм та розмірів, заготовку до обробки розмічають. Розмічанням називається операція нанесення на поверхню заготовки ліній, які визначають контури обробки відповідно до креслення, або місця, що підлягає обробці. Розмічання поділяється на площинне та просторове. Площинне розмічання використовується при обробці деталей, що виготовляють, як правило, з листового матеріалу. При цьому обмежуються нанесенням рисок лише на одній площині. Крім того, до площинного розмічання відносять розмічання окремих площин деталей складної форми, якщо їхнє розмічання не пов’язане. Складність просторового розмічання полягає в тому, що доводиться розмічати не лише окремі поверхні деталі, що розташовані в різних площинах, а й пов'язувати розмічання поверхонь між собою. Розмічання може бути за кресленням, за шаблоном.
Рисувалки (креслярки) слугують для нанесення ліній на поверхню за допомогою, лінійки, кутника, чи шаблона. Виготовляються креслярки із інструментальної сталі У10, У12. На алюміній риски наносять олівцем. Використовують три види креслярок: круглу, з відігнутим кінцем, зі вставною голкою. Креслярка повинна бути добре загострена. Якщо гостра робоча частина то лінія тонша, а отже точніше розмічання. Кернер використовується для нанесення заглиблень (кернів) на попередньо розмічених лініях. Заглиблення попереджують від стирання лінії в процесі обробки. Виготовляють кернери з інструментальної вуглецевої сталі У7, У7А, У8, У8А. Вістря кернера загострюється під кутом 600, а для точнішого розмічання – 30-450, для розмічання центрів отворів - 750 Кернер для крокового розмічання складається з двох кернерів – основного та допоміжного, які скріплені планкою. Відстань між кернерами встановлюється при допомозі отвору в планці і витримується автоматично при розмічанні. Циркулі використовують для розмічання кіл та дуг, для поділу відрізків, кіл, геометричних побудов. Циркулями користуються і для переносу розмірів з вимірювальних лінійок на деталь. Штангенциркуль використовують для контролю розмірів, розмічання з точністю 0.1чи 0.05мм. Він має штангу з нерухомими губками, рамку з рухомими губками, інколи є глибиномір. На штанзі розташована міліметрова шкала, а на рамці шкала ноніуса.
Перед розмічанням слід визначити базову кромку (якщо потрібно попередньо вирівняти). Базовою площиною (кромкою) називають площину (кромку) заготовки відносно якої розмічають решту розмірів. Базова площина (кромка) повинна бути начисто оброблена. Розмічальні лінії наносять в такій послідовності: спочатку проводять горизонтальні, потім – вертикальні, після цього похилі й останніми – кола, дуги, заокруглення. Нанесення дуг в останню чергу дає можливість проконтролювати точність розташування прямих ліній: якщо вони нанесені точно, дуга замкне їх й спряження будуть плавними. Прямі лінії наносять кресляркою, яка повинна бути нахилена в сторону від лінійки й в напрямку руху на 75 – 800. Креслярку притискають до лінійки, яка повинна добре прилягати до деталі. Риску ведуть лише один раз. Відшукування центрів кіл (на круглих торцях) здійснюють за допомогою центрошукачів та центронамітчиків. Розмічання кутів та нахилів проводиться за допомогою транспортирів та кутомірів. При накернюванні кернер беруть трьома пальцями, ставлять вістрям точно на розмічальну лінію у відхиленому від себе положенні. Потім ставлять у вертикальне положення й наносять легкий удар молотком масою 100 – 200г. Центри кернів повинні лежати точно на лініях, щоб після обробки залишалися половини кернів. На довгих лініях відстань між кернами 20 – 100 мм, на коротких – 5 – 10 мм, обов'язково кернять перетини ліній.
З метою підвищення ефективності розмічальних робіт використовують розмічання за шаблоном. Таким способом вигідно виконувати розмічання великої партії деталей, або малої партії деталей складної форми. Шаблони виготовляють з листового металу товщиною 0,5…1,0 мм. При розмічанні шаблон накладають на поверхню заготовки и проводять кресляркою риски по контуру шаблону. За необхідності риски накернюють. За допомогою шаблона зручно розмічати отвори, оскільки відпадає необхідність виконувати побудови та знаходження центрів отворів. Інколи шаблоном слугує кондуктор. В такому випадку деталь обробляють без розмічання. Кондуктор накладають на заготовку, закріплюють та обробляють бокові поверхні, свердлять отвори тощо. Отже при використанні шаблона розмічання проводять тільки один раз – для розмічання самого шаблона. Всі наступні розмічальні роботи зводяться до копіювання контурів шаблона.
Найбільш розповсюдженими видами браку при розмічанні є:
ІІІ. Практична робота. Розмічальні роботи. ІV. Домашнє завдання. Опрацювати конспект. |
Тема по програмі Мета уроку: навчити працювати з графічними об’єктами в Page Maker, оволодіти прийомами роботи |
Тема по програмі Мета уроку: навчити учнів основних навичок роботи інструментами Page Maker, навчити прийомам роботи з вікном публікації |
План-конспект уроку на тему Тема. Програми-браузери. Правила роботи та налагодження Мета. Познайомити учнів із принципом роботи програми-браузера, правилами роботи з ним, навчити користуватися браузерами, розповісти... |
Урок 4 Тема. Середнє арифметичне і вибіркова дисперсія Мета уроку. Ознайомити учнів з найважливішими числовими характеристиками випадкових вибірок: вибірковим середнім та вибірковою дисперсією... |
Урок 3 Тема. Полігон і гістограма, медіана і мода Мета уроку. Ознайомити учнів з найпростішими прийомами аналізу статистичного матеріалу: побудовою полігону статистичного ряду та... |
Тема: Створення візитівки засобами програми Microsoft Publisher. Пізнавальна мета уроку Пізнавальна мета уроку: навчити використовувати заготовки публікацій, які пропонує програма Microsoft Publisher, зокрема візитних... |
Урок №7. Тема: Пристрої введення-виведення інформації Мета: ознайомити учнів з пристроями введення-виведення інформації, основними характеристиками та принципами роботи |
Б ібліотечний урок, 4 клас Мета. Ознайомити учнів із видами довідкової літератури, з її значенням у житті людини; навчити користува |
УРОК № Тема. Нарізування різьби Мета. Ознайомити учнів з видами різьб та інструментами для нарізування різьби, навчити нарізувати різьбу; виховання працелюбності;... |
Тема. Оздоблення точених виробів. Мета Мета. Ознайомити учнів з прийомами оздоблення точених виробів безпосередньо в токарному верстаті; виховання позитивного ставлення... |