“ЗАТВЕРДЖУЮ”
Начальник ПДПЧ-36
Жовтневого РВ ГУ МНС в
Миколаївській області
ст. лейтенант служби ЦЗ
О.М. Задорожний
"____"______________200 р.
ПЛАН-КОНСПЕКТ
для проведення занять з технічної підготовки
з особовим складом 4-го караулу ПДПЧ-36 та Жовтневого ЗМПО.
Тема: 4.2.6. „ Правила дорожнього руху та транспортна дисципліна. Безпека керування автотранспортним засобом у складних погодних умовах та дорожніх умовах”.
Навчальна мета: Ознайомити особового склад із дисципліни та поваги водіїв до інших учасників дорожнього руху
Час: 45 хв.
Місце проведення: учбовий клас.
Навчально-матеріальне забезпечення: ПЛАН-КОНСПЕКТ
Література: ПДР
Порядок проведення заняття:
1. Організаційний момент - ___5___ хв.
перевірка присутніх;
оголошення теми і мети заняття, питань, які мають вивчатися.
2. Контроль знань - ____5___ хв.
перевірка засвоєння раніше пройденого матеріалу.
3. Викладення матеріалу теми - ____25__ хв.
Питання, які вивчатимуться:
3.1. Рекомендації особовому складу щодо попередження ДТП, порушень правил дорожнього руху
Питання, що вивчаються:
3.1. Рекомендації водіям щодо попередження ДТП, порушень правил дорожнього руху
3.2. Вплив алкоголя, наркотикотичних та токсичних речовин на стан водіїв при керуванні транспортними засобами.
3.3. Керування транспортними засобами при хворобі.
3.4. Керування транспортними засобами в зимову пору року.
Питання та їх короткий зміст
|
Методичні вказівки
|
РекомендаціЇ водіям щодо попередження ДТП, порушень правил дорожнього руху
Професійна майстерність, надійність, висока дисциплінованість водія в автотранспортних засобів являються основними вимогами підвищення безпеки дорожнього руху. Як свідчить статистика, з вини водіЇв скоюїться 70-75 відсотків дорожньо-транспортних пригод. Водій постійно працюють в оточенні інших транспортних засобів і пішоходів. Тому, від чіткого виконання ним Правил дорожнього руху, вміння об’єктивно оцінити складну обстановку, яка постійно змінюється, впевненого і безпечного керування транспортним засобом значною мірою залежить його особиста безпека і безпека інших учасників дорожнього руху. Для удосконалення професійного рівня водіїв державної пожежної охорони та покращання знань з безпеки дорожнього руху усього особового складу, з метою попередження дорожньо-транспортних пригод, у тому числі при виникненні різних складних умов, пропонуються для використання у повсякденній роботі ці рекомендаціЇ.
1.Вплив алкоголя, наркотикотичних та токсичних речовин
на стан водіЇв при керуванні транспортними засобами. Керування транспортними засобами при хворобі.
Водіїві забороняється керувати транспортним засобом у стані алкогольного сп'яніння або під впливом наркотичних чи токсичних речовин. Навіть незначна доза алкогольних напоїв, у тому числі пива, наркотичних або токсичних речовин призводить до значного зниження і ослаблення почуття відповідальності людини, уваги, координації рухів, втрати орієнтування у просторі й часі. Знижується реакція, погіршується зір і збільшується час дії засліплення світлом фар від зустрічних транспортних засобів. Водій у такому стані не може правильно оцінювати дорожню обстановку й відстань (помічає перешкоду лише в безпосередній близькості, коли вже неможливо зупинити автомобіль чи прийняти інше правильне рішення). Кожен з цих негативних впливів алкоголю, наркотичних або токсичних речовин на організм людини та його психофізіологічні функції негативно позначається на безпеці керування транспортним засобом і послаблює увагу, знижує реакцію на довколишню обстановку, що в умовах дорожнього руху загрожує аварійною ситуацією. Майже кожна п'ята дорожньо-транспортна пригода, вчинена з вини водіїв транспортних засобів, допущена ними в стані алкогольного сп'яніння. Такі водії, як правило, твердять, що почувалися <�нормально>, але розібратися в обстановці і вжити заходів, що виключали б виникнення небажаного розвитку аварійної обстановки, не змогли. Не допускається також керування транспортним засобом у хворобливому чи втомленому стані, під дією лікарських препаратів, у тому числі спиртонаркотикомістких. Хвороба і втома водія нерідко викликають дрімання і навіть сон, що може стати причиною дорожньо-транспортноЇ пригоди. Водії у хворобливому чи втомленому стані повинні негайно, але з максимальним додержанням відповідних вимог Правил дорожнього руху зупинити транспортний засіб, в разі хвороби звернутися до лікувального закладу (з використанням послуг попутного транспорту чи, при змозі, викликати карету швидкої медичної допомоги), а при втомі – добре відпочити. Після вживання лікарських препаратів, що знижують швидкість реакції і увагу, водію не можна продовжувати чи поновлювати рух на транспортному засобі до закінчення Їх впливу на організм.
2.Керування транспортними засобами в зимову пору року
У зимову пору року рух на транспортних засобах накатаною сніговою дорогою не являє труднощів. Слід лише пам'ятати, що зчеплення коліс автомобіля з нею невелике. Тому не можна різко повертати рульове колесо і гальмувати перед поворотом, необхідно заздалегідь знизити швидкість руху автомобіля. Крім того, треба знати, що під час відлиги чи приморозків, сильних снігопадів дорога може обледеніти або вкритися пухким снігом. У таких випадках під час гальмування автомобіля верхній шар снігу швидко знімається колесами, а на оголених місцях виявляється обледеніла поверхня дороги, що може спричинити занос транспортного засобу. Невеликі снігові замети і кучугури слід долати з розгону, без переключень передач і поворотів рульового колеса. Якщо при необхідності проїзду довгої засніженої ділянки чи великої кучугури явно видно, що автомобіль не зможе Їх подолати або вже починає буксувати, то, не допускаючи його цілковитого застрягання, слід виконати такі рекомендації: - зупинитися й почати рухатися назад по старому сліду, ущільнюючи таким чином колію; - перевірити положення коліс - якщо вони стоять прямо, то опір рухові автомобіля має бути невеликий, якщо ж колеса повернуті вбік, то виїзд з кучугури буде ускладнений, задні колеса можуть буксувати; - розігнати сильніше автомобіль і подолати ділянку, що залишилась, а коли це не вдасться з першого разу, слід повторити маневр або підсипати під колеса пісок, покласти гілля чи інший підручний матеріал. Ділянки з глибоким снігом (максимум до 1/2 діаметра колеса) найкраще долати, використовуючи ланцюги проти ковзання або, знизивши тиск у шинах. Рухатися треба з постійно натиснутою педаллю керування подачею палива на другій або третій передачі, уникаючи буксування коліс автомобіля в снігу. Якщо висота снігового покриву більша за половину діаметра коліс, то проїхати його буде неможливо, необхідно розчистити дорогу. Слід бути особливо уважним за наявності на ділянці дороги глибоких колій. Ними належить рухатися повільно, бо колії ніколи не бувають рівні й прямі, а удар коліс об Їх стінки на великій швидкості руху автомобіля спричинює втрату його стійкості та приводить до перекидання. Крім того, надто глибока колія небезпечна ще й тому, що агрегати автомобіля можуть зачепитися за поверхню дороги. Також ускладнюється виїзд з колії в разі роз'Їзду із зустрічним транспортним засобом та при поворотах. Часто дорога може бути вкрита сипким і мокрим снігом. За таких умов автомобіль може бути знесений на узбіччя і навіть до кювету. Щоб уникнути такої загрози слід рухатись з невеликою швидкістю. Особливо небезпечна дорога з поперечним ухилом, підйомами та спусками. На такій дорозі треба вчасно ввімкнути відповідну передачу, щоб частота обертання колінчастого вала двигуна відповідала дорожній обстановці.
ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ.
Настоящие правила в соответствии с Законом Украины "О дорожном движении" устанавливает единый порядок дорожного движения на всей территории Укратны. Другие нормативные акты, касающиеся особенностей дорожного движения должны остановиться на требованиях настоящих правил.В Украине установленно правосторонее движение транспортных средств. Участники дорожного движения обязаны знать и выполнять требования настоящих Правил, а также быть взаимно вежливыми. Действия либо бездействия участников дорожного двтжения и прочих лиц не должны создавать опасность или препятствия для движения, угрожать жизни или здоровью, причинять материальный ущерб. Лицо создавшее также условия, обязано принять меры по безопасности дорожного движения на этом участке дороги и принять все возможные меры для устранения препятствий, а если это невозможно, предупредить о них других участников дорожного движения. Сообщить подразделению милиции, владельцу дороги или уполномоченному им органу.
|
прочитати, частково під запис
прочитати, частково під запис
прочитати, частково під запис
прочитати, частково під запис
|
4. Закріплення вивченого матеріалу - __5_____ хв.
Питання для закріплення:
4.1. РекомендаціЇ водіям щодо попередження ДТП, порушень правил дорожнього руху.
4.2. Вплив алкоголя, наркотикотичних та токсичних речовин на стан водіЇв при керуванні транспортними засобами.
4.3. Керування транспортними засобами при хворобі.
4.4. Керування транспортними засобами в зимову пору року.
5. Підведення підсумків - ___5___ хв.:
вказати на питання, які вимагають підвищеної уваги;
оголосити оцінки;
відповісти на запитання.
План-конспект склав:
Начальник караулу ПДПЧ-36
ст. лейтенант сл. ЦЗ Ю.П. Залогін
|