Працівників психологічної служби системи освіти Черкаської області


Скачати 111.28 Kb.
Назва Працівників психологічної служби системи освіти Черкаської області
Дата 22.03.2013
Розмір 111.28 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Анотований каталог

інноваційного педагогічного досвіду

працівників психологічної служби системи освіти Черкаської області
Соціальні педагоги:


  1. Сокирська Лариса Миколаївна, соціальний педагог.

  2. Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3.

Адреса: вул. Герцена, 26

м. Умань

20300

  1. Робота соціального педагога по попередженню суїцидальної поведінки у дітей та підлітків.

  2. Автор висвітлює основні мотиви суїцидальної поведінки серед дітей та молоді та пропонує конкретні рекомендації в наданні допомоги при потенційному суїциді.

Цінність досвіду полягає в тому, що автор ділиться професійними секретами в проведенні профілактичної та корекційної роботи з попередження суїцидальних проявів дітей та підлітків. Методичні рекомендації соціального педагога не претендують на універсальність, але є доцільними в забезпеченні реалізації прав дитини на збереження найвищого дару божого – життя, на охорону здоров’я, соціальний захист та всебічний розвиток особистості.

  1. Була опублікована стаття: «Попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків», газета «Соціальний педагог», 2007 р., №1.



  1. Прудченко Ірина Василівна, соціальний педагог.

  2. Канівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Адреса: вул. Першого Травня, 72

м. Канів

19000

  1. Робота з батьками – один із пріоритетних напрямків діяльності соціального педагога.

  2. Автор досвіду пропонує зняття бар’єрів, які розділяють колектив педагогів, батьків і дітей, а також пропагує спілкування дорослих і дітей по принципу «рівний – рівному». Університет батьківських знань, спілкування батьків і дітей на природі, аукціон мудрих і ввічливих слів і багато іншого – ось калейдоскоп форм і методів роботи соціального педагога, який нестандартно підходить до своєї роботи і розуміє важливість співпраці з сім’єю – першим соціальним мікросередовищем, звідки починається пізнання світу дитиною.

  3. Досвід впроваджується в загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів №1, №3 м. Канева.


  1. Лєнська Олена Валентинівна, соціальний педагог.

  2. Черкаська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат Черкаської обласної ради.

Адреса: вул. Тараскова, 14

м. Черкаси,

18029

  1. Соціально-психологічний супровід учнів 5 класу спеціальної школи в перехідний період.

  2. Автор презентує досвід комфортного переходу дітей з особливими потребами до навчання у середній ланці. Розроблено програму соціально-психологічного супроводу учнів п’ятого класу в перехідний період із врахуванням індивідуальних особливостей п’ятикласників, запропоновано соціально-психологічний тренінг як засіб соціальної адаптації учнів з обмеженими можливостями.

Розроблена програма є першою спробою використання тренінгу як можливого методу адаптації учнів 5 класів спеціальної школи-інтернату до навчання в середній ланці. Раціональне зерно досвіду полягає в тому, що автор дає конкретні рекомендації щодо покращення здійснення адаптації дитини з розумовими вадами, задоволення потреб дитини в мінімальних психологічних знаннях особливостей про себе і оточуючих, внутрішнього розкріпачення дитини, відсутності страху перед спілкуванням, набуття навичок спілкування з дітьми та дорослими, апробації нового досвіду спілкування.

  1. Матеріали надруковані у «Педагогічному віснику».

Досвід впроваджується у освітніх закладах м. Черкаси: спеціалізована школа для дітей з вадами слуху №37; санаторна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №14 та в центрі реабілітації і ранньої соціалізації розумово відсталих дітей-інвалідів під керівництвом Цацкіної Таїсії Михайлівни.



  1. Войцях Тетяна Володимирівна, соціальний педагог.

  2. Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №34.

Адреса: вул. Гагаріна, 91

м. Черкаси

18016

  1. Допомога учням в позитивній соціалізації на основі конструктивної взаємодії сім’ї та школи.

  2. Автор акцентує увагу на тому, що успіх в роботі по попередженню антисоціальних вчинків в сім’ї та учнівському середовищі залежить від своєчасного виявлення деструктивних чинників, що спричинили або можуть спричинити дезадаптацію дитини (підлітка) або функціональної неспроможності сім’ї. Тому автор пропонує діагностичний інструментарій для дослідження проблеми, використовує зарубіжний досвід конструктивної взаємодії сім’ї і школи, інтерактивні форми роботи з учнями та батьками.

Важливою складовою роботи з сім’єю є постійне професійне самовдосконалення соціального педагога, а саме: участь у навчальних проектах громадських організацій, діяльність яких спрямована на захист прав дитини.

  1. Публікації:

Войцях Т.В. Вивчення проблем комунікативної культури та психічних відхилень у поведінці дітей із проблемних сімей. // Вісник Черкаського університету . – Серія «Педагогічні науки». – Випуск 75. – Черкаси, 2005. – 176 с. – С.23-26.

Войцях Т.В. Неблагополучна сім’я як об’єкт соціально-педагогічної діяльності // Збірник матеріалів Міжнародної студентської науково-практичної конференції «Наукові здобутки студентів і магістрантів – школи ХХІ століття» - Полтава: ПДПУ, 2006.

Войцях Т.В. Профілактична робота соціального педагога у загальноосвітній школі як засіб формування здорового способу життя в учнів // Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Черкаси: Черкаський національний університет, 2006.

Підготовка кандидатів у прийомні батьки та батьки-вихователі: Посібник тренера // Автори-упорядники української версії: Т.Ф.Алєксєєнко, А.Ф.Андрейчак, Т.В.Войцях та ін. // Автори-упорядники: Г.М.Лактіонова, Г.О.Притиск, О.А.Калібаба та ін. За заг. ред.. Г.М.Лактіонової. – К.: Наук. світ, 2006.

Книга для батьків. Посібник до тренінгового курсу «Підготовка кандидатів прийомні батьки та батьки-вихователі» // Автори-упорядники української версії: Т.Ф.Алєксєєнко, А.Ф.Андрейчак, Т.В.Войцях та ін. // Автори-упорядники: Т.Ф.Алєксєєнко, Г.М.Лактіонова, Г.О.Притиск та ін. За заг. ред.. Т.Ф.Алєксєєнко. – К.: Наук. світ, 2006.- 496 с.

Право дитини на сім’ю: Тренінгів курс для спеціалістів соціальної сфери // Автори-упорядники: С.Ю.Буров, Т.В.Войцях, Є.В.Дубровська та ін. За заг.ред. Г.М.Лактіонової. – К.: Основа-Принт, 2007. – 432 с.



  1. Коваль Світлана Петрівна, соціальний педагог.

  2. Леськівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області

Адреса: вул.. Жовтнева, 46

Черкаського району

Черкаської області

с. Леськи

19640

  1. Профілактика негативних явищ та формування навичок здорового способу життя у дітей та підлітків.

  2. Автор презентує своє бачення профілактики негативних явищ в учнівському середовищі і переконує в перевагах здорового способу життя.

Центральною є думка, що позитивний результат профілактичної роботи по попередженню негативних явищ неможливий без залучення до співпраці батьків, педагогів, медичних працівників та працівників правоохоронних органів.

Досвід адресований соціальним педагогам, класним керівникам, заступникам директорів з виховної роботи.

  1. Досвід впроваджується в освітніх закладах Черкаського району Черкаської області, а саме: Тубільцівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів; Дубіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів; Сагунівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів; Руськополянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1; Білозірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2.




  1. Боченкова Валентина Василівна, соціальний педагог.

  2. Золотоніська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3

Адреса: вул.. Гоголя, 7

м. Золотоноша

19700

  1. Тема досвіду: «Формування навичок здорового способу життя серед учнів».

  2. Провідною ідеєю досвіду є пропаганда серед учнів здорового способу життя, підвищення рівня освіченості учнів з даної проблеми, співдружність соціального педагога школи, класного керівника, громадськості мікрорайону школи по профілактиці наркогенних засобів, формування здорового способу життя. Досвід можуть використовувати в роботі соціальні педагоги, практичні психологи, класні керівники.

  3. Досвід Боченкової В.В. впроваджується у всіх загальноосвітніх навчальних закладах міста Золотоноші.



№ пп

ПІБ, посада

Повна назва навчального закладу (установи).

Поштова адреса

Тема досвіду

Короткий зміст досвіду


Практичні психологи та методисти служби / директори центрів ППСР

1

Баштова Алла Василівна, практичний психолог школи-інтернату


Загальноосвітня І-ІІІ ст. школа-інтернат м.Канева Черкаської обласної ради. 19000, м.Канів, вул. 1-го травня, 79.

Методи активного психолого-педагогічного навчання: співпраця психологічної служби і адміністрації закладу.

1.Баштова А.В. Професійне становлення особистості: психологічний тренінг для дітей старшого шкільного віку // Педагогічний вісник (м.Черкаси). – 2006. – №1. – С.63 – 67.

Тренінг спрямований на ініціювання професійного вибору учня, включає ряд вправ, спрямованих на актуалізацію позитивних особистісних змістів учасників та рефлексію щодо власних здібностей та обдарувань.

2.Баштова А.В., Євтушевська Т.С. Методи активного психолого-педагогічного навчання: співпраця психологічної служби і адміністрації закладу. – 2006 (обласна виставка ППД).

Подані розробки семінарів-тренінгів, тематика методоб’єднань, фестивалів, що спрямовані на підвищення психолого-педагогічної грамотності педагогів, побудову особистісного підходу до дитини – вихованця школи-інтернату. Презентований досвід упроваджується у всіх школах міста Канева (5 шкіл).

2

Загорська Ірина Олексіївна, практичний психолог

Городищенська ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Городищенської районної ради. 19500, м.Городище, вул. Желябова, 3.

Робота шкільного психологічного театру.

Загорська І. Інтерактивний театр “Шанс” // Психолог. – 2005. - №8 (152). – С.12 – 16.

Узагальнено досвід створення та роботи психологічного театру: особливості підбору робочої групи, вичленення соціально-психологічної проблематики, вибір художньої форми для передачі змісту; проаналізовано ефективність впливу роботи театру на особистісну та соціальну динаміку його учасників.

3

Козіна Лариса Борисівна, практичний психолог ДНЗ

Дошкільний навчальний заклад «Дніпряночка» комбінованого типу Червонослобідської сільської ради Черкаського району Черкаської області. 19604, Черкаська обл., Черкаський р., с.Червона Слобода, вул. Жовтнева, 123/1в.

Розвиток емоційної культури дошкільника.

Козіна Л. Я вчуся керувати собою: корекційно-розвивальна програма // Психолог. – 2006. - №21 (213). – С.3 – 15. Програма спрямована на розвиток емоційної культури дошкільника. Корекційно-розвивальні вправи та завдання програми можуть використовувати педпрацівники дошкільних закладів та батьки дітей. У побудові програми використана ідея ігрового персонажу. Програма пройшла апробацію в дошкільний навчальному закладі «Дніпряночка», с.Червона Слобода, її ефективність відображена в результатах усного опитування дітей.

4

Литвин Інна Миколаївна, методист з питань практичної психології та соціальної роботи Черкаського районного відділу освіти Черкаської райдержадміністрації.

Черкаський районний відділ освіти Черкаської райдержадміністрації. 18003, м.Черкаси, вул.Енгельса, 157.

Профорієнтаційна робота в школі.

Профорієнтація учнівської молоді: методичні рекомендації / упор. Бегеза Л.Є., Литвин І.М. – Черкаси: Типографія ЧОІПОПП, 2006. – 70 с. (затверджено Вченою радою ЧОІПОПП).

Методичний посібник розкриває теоретичні основи профорієнтації та опис системи профорієнтаційної роботи в школі, містить діагностичний інструментарій та короткий тематичний глосарій до теми. Поданий зразок профорієнтаційної картки учня. Досвід упроваджується у всіх школах Черкаського району (30 шкіл).


5

Перепада Ольга Михайлівна, практичний психолог методичного кабінету ВО м.Ватутіне.

ВО м.Ватутіне.

20251, Черкаська обл., м.Ватутіне, вул. Орджонікідзе. 23.

Профорієнтаційна робота в школі.

Перепада О. М. Тренінг розвитку профорієнтаційних знань // Психолог. – 2005. - №15 (159). – С.22 – 26 (затверджено Вченою радою ЧОІПОПП).

Тренінг спрямований на ініціювання професійного вибору учня, включає ряд вправ, спрямованих на розвиток особистісної сфери учасників та рефлексію щодо власних здібностей та обдарувань.(Досвід упроваджується у всіх школах міста – 4 школи – та вибірково у школах області – 4 райони).


6

Скоромна Антоніна Юрієвна, методист, який відповідає за психологічну службу Катеринопільського району

Катеринопільський РМК відділу освіти райдержадміністрації. 20500, Черкаська обл., смт Катеринопіль, вул. Леніна, 16.

Підготовка учнів до участі у конкурсі-захисті робіт малої академії наук

Скоромна А.Ю. Програма корекційно-розвивальних занять для учасників конкурсу-захисту робіт малої академії наук // Психолог. – 2006. - № 48. – Вкладка. (затверджено Вченою радою ЧОІПОПП).

Посібник містить розробку 10-ти занять-тренінгів зі стимульним матеріалом-додатками. Зміст занять спрямований на формування психологічної готовності учнів до участі у конкурсі робіт МАНу, розвиток творчих здібностей дитини, комунікативних та психогігієнічних навичок, основ ораторського мистецтва.

7

Хоменко Лідія Петрівна., директор ГРУМЦПП


Городищенський районний учбово-методичний центр практичної психології. 19500, м.Городище, пл. Миру, 8.

Робота з девіантними підлітками та їхніми сім’ями.

Розвиток психологічної компетентності педагогів.

Дослідження макросоціальних проблем у сучасному суспільстві.


1.Артеменко Т.Б., Хоменко Л.П. Програма “Важковиховувані діти”// Психолог. – 2005. - №4 (148). – С.8 – 13.

Подано опис програми роботи з девіантними підлітками та їхніми сім’ями, блоки роботи практичного психолога та соціального педагога, відстежено результативність роботи спеціалістів психологічної служби та інших зацікавлених осіб з учнями та дезадаптивними сім’ями району. Досвід активно використовується в районі та епізодично в межах області.

2.Хоменко Л.П. Методика проведення психолого-педагогічних семінарів // Школа. – 2006. – №10. – С.29 – 32. Висвітлюється проблема психологічної просвіти та сприяння розвитку психологічної компетентності педагогів. Матеріал містить теоретичну частину та розробку двох семінарів.

3.Хоменко Л., Мельник К. Макросоціальні проблеми в сучасному суспільстві // Соціальний педагог. – 2007. - №2. – С.55-58.

Дослідження присвячено проблемам, що випливають із економічних взаємин громадянин-суспільство. Проаналізовано особливості сприймання громадянами економічної політики держави, рівень задоволеності власним добробутом, причини пояснення економічної нерівності, особливості суб’єктивного сприймання грошей (опитано 220 осіб віком від 16 до 75 років; так, 3 % опитаних задоволені рівнем власного добробуту, 12 % - відносно задоволені, 28 % - частково незадоволені, 21 % – зовсім не задоволені).







Схожі:

Про підсумки діяльності психологічної служби системи освіти
України за період з 2008 по 2012 р та з метою підведення підсумків роботи психологічної служби системи освіти за 2011/2012 навчальний...
План інструктивно-методичної наради-семінару методистів РМК(ММК),...
«Основні завдання діяльності психологічної служби системи освіти Чернівецької області у 2013/2014 н р.»
Про забезпечення фахівцями та пріоритетні напрями діяльності психологічної...
Одеським обласним центром практичної психології і соціальної роботи ООІУВ було опрацьовано інформації про стан розвитку психологічної...
ВІДДІЛ ОСВІТИ ГОРОДИЩЕНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ГОРОДИЩЕНСЬКИЙ...
Рекомендовано до друку вченою радою Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників (протокол №2 від...
ГОЛОВНІ ЕТАПИ СУЧАСНОГО РОЗВИТКУ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ
Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
Кількісний склад спеціалістів психологічної служби Черкаської області
Л. В. Жеребньова, завідувач обласного центру практичної психології і соціальної роботи
Положення про психологічну службу системи освіти України
Основною метою діяльності психологічної служби є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист...
Положення про психологічну службу системи освіти України
Основною метою діяльності психологічної служби є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист...
ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Міністерства освіти і науки України від 07. 08. 2008р. №737 «Про проведення огляду-конкурсу психологічних кабінетів професійно-технічних...
Стан та особливості діяльності психологічної служби системи освіти у 2014-2015 навчальному році
України і діє з метою виявлення і створення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості. Особливо ця функція...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка